Miksi miehet eivät hoida hampaitaan?
Vähintään kolmasosakin pesee hampaat vain kerran päivässä. Liekö ihme miksei naisia kiinnosta? Itsekin tavannut useamman miehen joiden hengitys haisee useamman metrin päähän.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/hammaslaakariliitto-suomalaisten-su…
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme yleistystä taas. Jos kolmas osa ei huolehdi, se ei tarkoita, että kukaan mies ei huolehdi. Itse asiassa se tarkoittaa, että suurin osa huolehtii.
Totta tämä. Vielä kun saataisiin miesten hampaista huolehtiminen samalle tasolle naisten kanssa, vältyttäisiin turhilta teho-osastokäynneiltä.
Missä on lähteesi sille, kuinka moni nainen huolehtii hampaistaan täydellisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme yleistystä taas. Jos kolmas osa ei huolehdi, se ei tarkoita, että kukaan mies ei huolehdi. Itse asiassa se tarkoittaa, että suurin osa huolehtii.
Totta tämä. Vielä kun saataisiin miesten hampaista huolehtiminen samalle tasolle naisten kanssa, vältyttäisiin turhilta teho-osastokäynneiltä.
Meinaatko sitä naista, joka viettää aikansa pääosin tuossa ostarin ryyppyremmissä? Varmasti tooosi hyvät hampaat hänellä :D
Vierailija kirjoitti:
Useimmat hammaslääkärit ovat tosiaan naisia!
No se ei mitään todista. Klassinen sanonta "suutarin lapsella ei ole kenkiä" voi päteä tuossakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näe syytä hoitaa niitä. En kelpaisi naisille vaikka olisi täydellisen valkoiset hampaat.
Etkö keksi mitään muita syitä hoitaa hampaita kuin naisten kiinnostus?
No miksi pitäisi hoitaa? Hommaan tekarit sitten hampaani mätänee suuhuni.
Haha joo. Kunnalliselta jotkut huonot tekarit, ei niitä pysty edes käyttämään välttämättä. Yksityiseltä taas implantit kruunuineen maksaa mannaryynejä ja niissäkin ongelmansa.
Niitä tekareita voi aina korjata jos ei tunnu sopivan,se kuuluu hintaan. Vai oletko niitä jotka ei ymmärrä sanoa jos on jotain vikaa jossain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on lähteesi sille, kuinka moni nainen huolehtii hampaistaan täydellisesti?
Onhan tälläkin palstalla viljety tietoa että ainoastaan h0m0t ja naiset harjaa hampaitaan kun taas kunnon alfakarju vähät nakkaa sellaisesta. Tämä on sitä myrkyllistä maakuliinisuutta joka aiheuttaa näitä ongelmia että joudutaan teholle hampaiden takia.
Pesen hampaat, kun ne tuntuvat likaisilta eli pari kertaa viikossa. Koskaan ei ole ollut reikiä ja hampaat muutenkin hyvässä kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tälläkin palstalla viljety tietoa että ainoastaan h0m0t ja naiset harjaa hampaitaan kun taas kunnon alfakarju vähät nakkaa sellaisesta. Tämä on sitä myrkyllistä maakuliinisuutta joka aiheuttaa näitä ongelmia että joudutaan teholle hampaiden takia.
Ihanko vakavissasi käytät lähteenä av-palstaa?
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/3ebff39b-0e36-4beb-8035-3890a…
"FinTerveys 2017-kyselyn mukaan 15-vuotiaista pojista 45 prosenttia harjaa hampaansa suositusten mukaisesti kahdesti päivässä, kun tytöillä vastaava luku on 74 prosenttia.
Yli 30-vuotiaista miehistä puolet ja naisista 80 prosenttia harjaa hampaansa kahdesti päivässä."
Vanha, mutta miesten tilanne on entisestään pahentunut tuosta.
Naiset vaan on tässä hommassa parempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näe syytä hoitaa niitä. En kelpaisi naisille vaikka olisi täydellisen valkoiset hampaat.
Etkö keksi mitään muita syitä hoitaa hampaita kuin naisten kiinnostus?
No miksi pitäisi hoitaa? Hommaan tekarit sitten hampaani mätänee suuhuni.
Haha joo. Kunnalliselta jotkut huonot tekarit, ei niitä pysty edes käyttämään välttämättä. Yksityiseltä taas implantit kruunuineen maksaa mannaryynejä ja niissäkin ongelmansa.
Niitä tekareita voi aina korjata jos ei tunnu sopivan,se kuuluu hintaan. Vai oletko niitä jotka ei ymmärrä sanoa jos on jotain vikaa jossain?
Jos opettelee kertomaan vioista jo ennen tekarivaihetta, niin pääsee helpommalla. Tekareihin sopeutuminen ja niillä syöminen ei ole kovin mukavaa. Tuntuu uskomattomalta, että joku vapaaehtoisesti hankkiutuu tilanteeseen, missä joutuu luopumaan hampaistaan.
Ei minusta nyt vielä ole hampaiden täydellistä hoitamattomuutta, jos pesee hampaitaan edes kerran päivässä. Kun tiedossa on, että on ihmisiä, jotka oikeasti pesevät hampaansa "joskus ja jouluna". Se on oikeasti ällöttävää!
En minäkään naisena hoida niin hyvin kuin pitäisi. Masennuksen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ja laiskuus varmaan ne perussyyt.
Vierailija kirjoitti:
Näitä uutisia kun lukee, ei voi välttyä ajatukselta, että mies toden totta on se heikompi astia. Että mieluummin teholle kuin hammaspesulle. Jeppistä jee.
Kyllä. Jokainen mies ajattelee niin.
Ette tekään ruudinkeksijöitä ole!
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/3ebff39b-0e36-4beb-8035-3890a…
"FinTerveys 2017-kyselyn mukaan 15-vuotiaista pojista 45 prosenttia harjaa hampaansa suositusten mukaisesti kahdesti päivässä, kun tytöillä vastaava luku on 74 prosenttia.
Yli 30-vuotiaista miehistä puolet ja naisista 80 prosenttia harjaa hampaansa kahdesti päivässä."
Vanha, mutta miesten tilanne on entisestään pahentunut tuosta.
Naiset vaan on tässä hommassa parempia.
On vain yleistynyt kaiken epäterveellisen juominen tuosta ajasta.
Karmeaa ajatella missä kunnossa miesten hampaat ovat vuonna 2030.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä uutisia kun lukee, ei voi välttyä ajatukselta, että mies toden totta on se heikompi astia. Että mieluummin teholle kuin hammaspesulle. Jeppistä jee.
Kyllä. Jokainen mies ajattelee niin.
Ette tekään ruudinkeksijöitä ole!
Nämä ovat niitä oikeita, jännittäviä miehiä. Ei järkevää ja asiansa fiksusti hoitavaa miestä lasketa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko vakavissasi käytät lähteenä av-palstaa?
Miksei? Näyttäisi olevan tutkimustenkin perusteella ihan samalla linjalla.
Minäkin harjasin hampaani nuorena kunnollisena ja kävin päälle armeijankin. Kuntoilin ja siivosin kotiani töiden jälkeen. Ajattelin että kyllä se tästä vielä sutviintuu.
Naiset eivät kuitenkaan kiinnostuneet minusta. Olin syntynyt väärällä temperamentilla ( olin liian kunnollinen), olin myös lyhyen laitainen ja kaljuunnuin jo ennen kahtakymmentä ikäävuottani.
Kuntoilusta huolimatta minulla oli perimän takia pieni pallomaha.
Jossain vaiheessa annoin periksi. Aluksi jätin kodin siivoomatta, koska ei kylässä käynyt enää edes äitikään. Hän häpeili minua ja naisettomuuttani. Epäili minua myös hookkaniksikin. Kolmekymppisenä opettelin jo tupakoimaan, käyttämään nuuskaa ja alkoholinkäytön olin aloittanut 27 vuotiaana. Ajattelin että antaa olla. Olisi pitänyt aloittaa alkoholin käyttö jo teininä, samoni tupakointi. Kummasti vähentää vitutusta yleisestikin.
Mitään palkintoja ei ole luvassa vaikka pesisit hampaasi neljästi päivässä. Se vain pidentäisi elinikää ja samalla kärsimystä.
yksinäinen terve pitkä elämä kirjoitti:
Minäkin harjasin hampaani nuorena kunnollisena ja kävin päälle armeijankin. Kuntoilin ja siivosin kotiani töiden jälkeen. Ajattelin että kyllä se tästä vielä sutviintuu.
Naiset eivät kuitenkaan kiinnostuneet minusta. Olin syntynyt väärällä temperamentilla ( olin liian kunnollinen), olin myös lyhyen laitainen ja kaljuunnuin jo ennen kahtakymmentä ikäävuottani.
Jossain vaiheessa annoin periksi. Aluksi jätin kodin siivoomatta, koska ei kylässä käynyt enää edes äitikään. Hän häpeili minua ja naisettomuuttani. Epäili minua myös hookkaniksikin. Kolmekymppisenä opettelin jo tupakoimaan, käyttämään nuuskaa ja alkoholinkäytön olin aloittanut 27 vuotiaana. Ajattelin että antaa olla. Olisi pitänyt aloittaa alkoholin käyttö jo teininä, samoni tupakointi. Kummasti vähentää vitutusta yleisestikin.
Mitään palkintoja ei ole luvassa vaikka pesisit hampaasi neljästi päivässä. Se vain pidentäisi elinikää ja samalla kärsimystä.
Lopetin työnteon samoisat syistä. Huomasin että ei ole mitään järkeä.
Elämässä ei ole mitään järkeä olla tavallinen mies.
Vierailija kirjoitti:
yksinäinen terve pitkä elämä kirjoitti:
Lopetin työnteon samoisat syistä. Huomasin että ei ole mitään järkeä.
Elämässä ei ole mitään järkeä olla tavallinen mies.
Hampaiden harjaamiseen on vähän muitakin syitä kuin naisen saaminen... Miettikää, jos nainen kuvittelisi olevansa oikeutettu mieheen koska nainen harjaa omat hampaansa :D
Useimmat hammaslääkärit ovat tosiaan naisia!