Katanokka on arvoalue
Katajanokka on arvoalue siitä syystä, että se on asukasluvultaan pieni kantakaupungin osa. Suurimmaksi osaksi vanhaa kulttuurihistoriallista rakennuskantaa ja asuntojen hinnat pilvissä ja mikä parasta meren ympäröivä saari.
Kommentit (107)
Ostin juuri asunnon Katajanokalta 58 m2 ja tuntuu, että viihdyn erinomaisesti asunnon hinta oli 520,000,00 € en pidä sitä liian kovana, kun ajattelee sijaintia, viihtyvyyttä, palveluita, kulkuyhteyksiä pari raitiolinjaa, merenläheisyyttä ja lyhyttä kävelymatkaa keskustaan.
Katajanokka ei ole kovin viihtyisä ja talvella mereltä tuulee inhottavasti. En itse valitsisi sitä asuinalueekseni. Munkka on paljon viihtyisämpi ja vaikka sekin on merenrannalla, ei siellä käy samanlainen hyytävä tuuli.
Katanokka - tuo veden ympäröimä saari.
Ihana paikka asua peruspalvelut ympärillä, ainoa haittapuoli on asuntojen hinnat ne ovat nousseet pilviin. Itse olen asunut noin 4 vuotta ja moni ystäväkin haluaisi muuttaa tänne, mutta hinnat rajoittaa harmi.
Hieno kantakaupungin osa, mutta asuntojen hinnat pilvissä.
Voi harmi, että asunnot maksaa noinkin paljon. Itse asun Ruoholahdessa, mutta sukulainen asuu Katajanokalla siksi käyn usein siellä. Muuttasin heti jos rahavarat vaan riittäisi. Meren läheisyys ja rauhallinen aslue kiehtoisi.
Voi harmi, että asunnot maksaa noinkin paljon. Itse asun Ruoholahdessa, mutta sukulainen asuu Katajanokalla siksi käyn usein siellä. Muuttasin heti jos rahavarat vaan riittäisi. Meren läheisyys ja rauhallinen alue kiehtoisi.
Munkkiniemi on liian kaukana keskustan palveluista.
Vierailija kirjoitti:
Pispala on arvoalue.Tampereen arvoasuntoalueiden ykkönen on vanha Pyynikki ja suosittuja ovat myös keskustan vanhat talot sekä uudemmat rantatalot.
Turun arvoasuntoalueet sijoittuvat Aurajoen rantamille, Puolalanpuiston ja Vartiovuoren ympäristöön sekä Etelärannan, Majakkarannan ja Turun saarten asuinalueille
Oulussa arvoalueiden idyllisyys ja asuntojen persoonallisuus ovat tärkeitä. Rantakastelli, Lehtoranta, Pikisaari, Värttö ja Kiikeli.
Espoossa erittäin haluttuja osoitteita ovat Westendintie, Mellstenintie ja Haukilahdenranta. Kauniaisissa Gallträskin järven alue ja Akatemian ympäristö, Kirkkonummella Hvitträskin alue Luomas-sa ja Porkkalanniemi..
Vantaalla ei juuri ole arvoasuntoalueita, mutta yksittäisiä arvoasuntoja löytyy. Alueina Heidehof ja Kartanonkoski ovat kysyttyjä.
Onhan noita arvoalueita ympäri koko suomen.
Sitähän sä kysyit?
Nytpähän kaikki tietävät mistä löytää helposti arvokasta omaisuutta ilmaiseksi.
Bravo.
Katajanokan hitasasunnot on muutettu kovan rahan asunnoiksi.
Mutta kun nekin maksaa maltaita.
Tunnen valitettavasti yhden Pasin, johon tämä pätee: Pasia kiukuttaa. Pasi ei sopeudu. Pasilla on pelkoja ja pakkomielteitä, eikä Pasi viitsi mennä lääkäriin, kun se ei kuitenkaan anna Pasille.
Mutta munkka ei ole kantakaupungissa.
Maaseudulla missä ei ole palveluja ? ja pitkä matka joka suuntaan ei olisi minun perheelleni sopiva paikka. Me olemme aktiivisesti harrastava perhe joten senkään takia emme voisi asua maalla. Helsinki elää 24 t vuorokaudessa monet kaupat, palvelut, julkinen liikenne ym.ym. käden ulottuvilla. Maalla asuessa on varmasti hyvätkin puolensa, mutta täytyy miettiä tulevaisuutta, vanhuutta....
Tunnen Pasin ja se on kiva kaveri.
Kukaan ei kauhistele rantaan tullutta 4 kerroksista hotellia päin vastoin se on saanut kehua ja ylistystä ympäri maailmaa, Arkkitehdit kehuvat upeaa puurakentamista ja talon merellistä muotoa, Enson ent. konttori Alvar Aallon rakennusta (sokeripalaa) sen sijaan kauhistellaan ehkä juuri sen takia, kun se on rakennettu väärään paikkaan tähän ympäristöön se ei sovi lainkaan.
Ruoholahdesta ja Katajanokasta ei voi puhua samanaikaisesti erilaisia alueita. Katajanokka on jotain aivan muuta merellinen niinkuin Ruoholahtikin muuta yhtenäisyyttä ei löydykkään. Ja täytyy muistaa, että Katajanokka käsitetään arvoalueena.
Ostin juuri asunnon Katajanokalta 58 m2 ja tuntuu, että viihdyn erinomaisesti asunnon hinta oli 520,000,00 € en pidä sitä liian kovana, kun ajattelee sijaintia, viihtyvyvyyttä, palveluita, kulkuyhteyksiä pari raitiolinjaa, merenläheisyyttä ja lyhyttä kävelymatkaa keskustaan.