Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käsittämätöntä jos noita istuttavia jopa 25km/h kulkevia sähköskoottereita saa ajaa aivan kaikenikäiset ilman vakuutuksia!

Vierailija
06.08.2023 |

Meilläkin päin yhdelle n. kymmenvuotiaalle pojalle on tällainen lelu hankittu ja poika huristelee kaduilla, pyöräteillä ja jalkakäytävillä kaasu pohjassa vailla mitään tietoa liikennesäännöistä!

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämmöiset laitteet ei ole koskaan aiheuttaneet mulle ongelmia. Ne jotka näistä valittaa ovat samoja jotka valittavat pyöräilijöistä, ne tyypit jotka kävellessään haahuilevat tien puolelta toisella tai kävelevät rinnakkain tukkien koko tien. Usein mukana myös koira säntäilemässä pitkässä hihnassa ympäri tietä ja omistaja vailla minkäälaista ymmärrystä että siellä liikkuu muitakin

Autoilijoille nuo ovat ongelma koska saattavat puikkelehtia myös autotiellä ja tien yli katsomatta lainkaan ympärilleen.

lol saattaa ja saattaa. Niin saattaa myös se pikkulapsi juosta tai pyöräillä, tai lenkkeilijä juosta, tai koira rynnätä katsomatta ympärilleen. Omapa on syy jos päättömästi alle ajavat

Autoilija on aina väistämisvelvollinen vaikka alle juoksisi mikä ja sitä ei ehdi väistää. Valitettavasti.

Itse ajan myös moottoripyörää ja risteysalueilla täytyy ottaa aina huomioon että se kolmion takaa tuleva, vaikka väistämisvelvollinen onkin, on varmasti myös huomannut lähestyvän moottoripyörän.

Mun mielestä noihin istuttaviin sähköcruisereihin pitäisi olla vähintään vakuutus ja ikäraja ja kypäräpakko. Ja ottaa huomioon muukin liikenne eikä luottaa vaan siihen että heidät huomataan ja väistetään.

Vierailija
62/86 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kun ajoteillä ja jalkakäytävillä menee vaikka minkälaista härveliä lapsien  hallinnassa, seassa vielä ne kuljetusrobotit. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiltti mies kirjoitti:

Ostin tuollaisen itselle koska en jaksa polkea kauppaan aina. Kyllästyttää aina polkeminen kovassa vastatuulessakin. Kauppaan on 4 kilsaa lähes kotoani.

Tuo matka ei ole yhtään mitään. Sen voi ajaa vaikka kovalla vastatuulella läskipyörällä löysillä renkailla 10cm lumessa ilman että juuri edes hengästyy. Sitäpaitsi takaisin tullessa on myötätuuli.

Nytpä olet voimiesi tunnossa. Joko krapula helpottaa?

Vierailija
64/86 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä liikkuu niiden vanhempien päässä, jotka antavat noita kymmenvuotiaiden käyttöön? Siinä on lapsenkin hengenlähtö lähellä, kun noilla ajellaan liikennesääntöjä tuntematta miten sattuu ilman kypärää muun liikenteen seassa.

Näin se geenipoolin huonompi pää vähenee. Kun ei tulisi sivullisia vahingoittuneita.

Mut on toi ihan klassinen Darwin Awards -päätös.

Vierailija
65/86 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti näillä saa ajaa kävely-/pyörätiellä? Näin näyttää toimivan jokainen jonka olen nähnyt ajavan tällaisella.

Vierailija
66/86 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skuutit on paholaisen keksintöä. Polkupyöräilijöillä on jonkinlainen kehonhallinta, mutta skuuttaajat vaan painaa kaasua. Vaikka voisivat käyttää pyörätietä, silti ajellaan jalkakäytävällä.

Pahuus on äärimmäistä itsekkyyttä. Moni ei vaan ymmärrä että vaarantavat myös sivulliset, jalankulkijat.

Jalkakäytäviä ei ole merkitty mitenkään, eli niitä on vaikea erottaa pyöräteistä.

Ei ole. Pyörätiellä (yhdistetty tai ihan mikä vaan) on aina merkintä pyörätiestä.

Jos merkintää ei ole, se on pelkkä jalkakäytävä.

Tässä ei ole mitään vaikeaa.

Vierailija
67/86 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun 10 v ajaa, useimmiten lähialueella ilman kypärää, osaa ajaa skuutilla kun osannut ajaa pyörälläkin jo päiväkoti-ikäisenä.

Alkuun harjoiteltiin yhdessä, aina ihmisten kohdalla hidastetaan. Etenkin jos koira tai lapsi niin hidastetaan erittäin paljon. Takaapäin lähestyttäessä usein kellon kilistys jos vähänkin syytä. Vähänkin vilkkaampien autoteiden kohdalla talutetaan suojatien yli.

Homma toimii, en estä mun lasta ajamasta vain siksi et jonkun toisen lapsi on tyhmä.

Muuten sama, mutta ilman kypärää ei todellakaan ole mitään asiaa lähteä liikenteeseen sen enempää pyörällä kuin skuutillakaan. Jos se ei pysy päässä, saa aivan vapaasti valita kävelyn.

Juu sinulla on vapaus laittaa kypärä päähäsi, mä en sitä vaadi ellei lähdetä isommille väylille.

Vierailija
68/86 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skuutit on paholaisen keksintöä. Polkupyöräilijöillä on jonkinlainen kehonhallinta, mutta skuuttaajat vaan painaa kaasua. Vaikka voisivat käyttää pyörätietä, silti ajellaan jalkakäytävällä.

Pahuus on äärimmäistä itsekkyyttä. Moni ei vaan ymmärrä että vaarantavat myös sivulliset, jalankulkijat.

Jalkakäytäviä ei ole merkitty mitenkään, eli niitä on vaikea erottaa pyöräteistä.

Ei ole. Pyörätiellä (yhdistetty tai ihan mikä vaan) on aina merkintä pyörätiestä.

Jalkakäytäviä meillä on lähinnä isompien kaupunkien keskustoissa. Tällöin rinnalla on usein erikseen merkitty pyörätie.

Kaikkialla muualla onkin sitten kevyen liikenteen väyliä, joilla saa ajaa vapaasti kaikilla kevytajoneuvoilla.

Vierailija
69/86 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jalkakäytäviä meillä on lähinnä isompien kaupunkien keskustoissa. Tällöin rinnalla on usein erikseen merkitty pyörätie.

Kaikkialla muualla onkin sitten kevyen liikenteen väyliä, joilla saa ajaa vapaasti kaikilla kevytajoneuvoilla.

Tuolta pohjalta onkin kummallista, että miksi se normaali tilanne (eli että kevytajoneuvot liikkuvat kevyen liikenteen väylää) on se mikä pitää merkitä liikennemerkillä, kun taas aika harvinaista poikkeusta eli jalkakäytävää ei tarvitse merkitä.

Vierailija
70/86 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse poljin fillarilla kevlillä ja gps nopeus näytti 26-27km/t niin tuommoinen paksurenkainen skoottori meni vauhdilla ohi kyydissä 2 noin 12 vuotiasta poikaa.Eli vissiin noitakin aika helppo virittää.

Vierailija
71/86 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hallitus keksii niille verot pian ja ikärajat.

Vierailija
72/86 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun 10 v ajaa, useimmiten lähialueella ilman kypärää, osaa ajaa skuutilla kun osannut ajaa pyörälläkin jo päiväkoti-ikäisenä.

Alkuun harjoiteltiin yhdessä, aina ihmisten kohdalla hidastetaan. Etenkin jos koira tai lapsi niin hidastetaan erittäin paljon. Takaapäin lähestyttäessä usein kellon kilistys jos vähänkin syytä. Vähänkin vilkkaampien autoteiden kohdalla talutetaan suojatien yli.

Homma toimii, en estä mun lasta ajamasta vain siksi et jonkun toisen lapsi on tyhmä.

Muuten sama, mutta ilman kypärää ei todellakaan ole mitään asiaa lähteä liikenteeseen sen enempää pyörällä kuin skuutillakaan. Jos se ei pysy päässä, saa aivan vapaasti valita kävelyn.

Juu sinulla on vapaus laittaa kypärä päähäsi, mä en sitä vaadi ellei lähdetä isommille väylille.

Huomaa kyllä, että et käytä pyöräilykypärää. Olet selvästikin saanut useamman iskun päähäsi.

Vierailija
73/86 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon vaan kirjoitti:

Kyllä hallitus keksii niille verot pian ja ikärajat.

Ikäraja ainakin pitää saada.

Vierailija
74/86 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämmöiset laitteet ei ole koskaan aiheuttaneet mulle ongelmia. Ne jotka näistä valittaa ovat samoja jotka valittavat pyöräilijöistä, ne tyypit jotka kävellessään haahuilevat tien puolelta toisella tai kävelevät rinnakkain tukkien koko tien. Usein mukana myös koira säntäilemässä pitkässä hihnassa ympäri tietä ja omistaja vailla minkäälaista ymmärrystä että siellä liikkuu muitakin

Autoilijoille nuo ovat ongelma koska saattavat puikkelehtia myös autotiellä ja tien yli katsomatta lainkaan ympärilleen.

Autotielle ne kuuluvatkin koska ne ovat ajoneuvoja.

Eikö tämän jo pitäisi kertoa, että sähköskootterit kiellettäisiin lapsilta? Vai onko kaikki sallittua koska pyhä sähkö?

Vierailija
75/86 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites sitten suu pannaan, kun joku törmää kypärättömään lapseesi kovalla vauhdilla? Oletko silloinkin oikeassa ja muut lapset tyhmiä, mutta ehkä elossa?

Vierailija
76/86 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polkupyörä kulkee yhtä kovaa ja alamäessä yleensä kovempaakin.

Fillari on kevyempi alla jääneen uhrin kannalta.

Vierailija
77/86 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä, että ne saavat ajaa niillä hirvityksillään kevyen liikenteen väylillä. Miksi? Muun moottoriliikenteen sekaan  vaan tai sitten oma kaista kevyen liikenteen väylillä koneistetuille välineille!

Vierailija
78/86 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa että tuollainen kymppivuotias tuhoaa mun liikkumisterveyden ajamalla päälle. Ei tartte kuin polven mennä, tai lonkan, niin ikuiset vaivat, vanhetessa pahenevat.

Vierailija
79/86 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten mietitään miksi lapset ei liiku. Kaikki toimii sähköllä ja lihasvoimaa ei tarvita :(

Vierailija
80/86 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä päin ajavat lapset päät paljaina isoilla sähköllä kulkevilla sähkökruisereilla ajoväylillä, pyöräteillä ja jalkakäytävillä pimeässä ilman valoja! 

Vanhemmat huomio! Tuollainen laite painaa varmasti yli 25kg, joten siinä tulee olla liikennevakuutus!

Helposti tulee onnettomuuden sattuessa vastapuolelle tai kuljettajalle, matkustajalle vammoja, jotka menevät rahallisesti nelinumeroiseksi!

Eilen oli kaikki kulkuväylät aivan jäässä, joten oli älyttömän liukastakin!

Melkein jäin sellaisen alle eilen!