Vihreä ongelma; autoille ei paikkaa kaupungissa, sähköautoja ei voi ladata.
Kaupungeissa vähennetään jopa asukapysäköinti paikkoja. Kun maamme on kuitenkin laaja, ihmisillä on tarve matkustaa ja kuskata itseään harrastuksiin ja lomille ja työhönkin, kaikki ei voi käyttää busseja, junia. Tähän suositellaan ostamaan sähköauto, mutta missä sen voisi ladata, jos ei ole edes omaa parkkipaikkaa? Sama ongelma myös maalta tulleissa autoissa, latausta ei voida hoitaa, koska ei parkkeja.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Onneksi latauslaki velvoittaa perseileviä asuntoyhtiöitä järkkäämään latauspisteitä
Sähköautopakko,latauspaikkapakko, remonttipakko, päästökauppapakko, hakkuukielto....
Ihana vihersiirtymä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi latauslaki velvoittaa perseileviä asuntoyhtiöitä järkkäämään latauspisteitä
Sähköautopakko,latauspaikkapakko, remonttipakko, päästökauppapakko, hakkuukielto....
Ihana vihersiirtymä.
Kuulostaakin varsin raikkaalta tuulahdukselta. Ihan tempaa mukaansa tämä agenda.
Kyllä ennen oli kaikki paremmin 🤪🤪 Muutoksen vastustus on täällä keskellä ei mitään kovin tiukassa. Ikävä kyllä maailma muuttuu vaikka kuinka itkisitte vastaan 🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama ongelma oli kun ekat autot tuli suomeen. Ei ollut kunnon teitä eikä bensa-asemia.
Ruikutus oli täysin sama. Heppa on parempi!
Muistat ITSE siis sadan vuosen takaisia asioita? Historiaa lukeneena, itse koskaan ole törmännyt, että ihmiset ruikuttivat ensimmäisten autojen tullessa. Silloin oli miehet ja autot rautaa.
Aivan varhaisina vuosina polttoainetta ja apteekista, joita oli joka kylällä ja myöhemmin rautakaupoista ja kyläkaupoista, joita oli moninkertainen määrä verrattuna huoltoasemiin tänään.
Jos bensa nykyään myytäisiin apteekissa ei pahemmin autoiltaisi.
Vierailija kirjoitti:
Sama ongelma oli kun ekat autot tuli suomeen. Ei ollut kunnon teitä eikä bensa-asemia.
Ihme kansalaisia kun ruikuttaa sähköautoja vastaan. Vasta kaikki valtavaa rahtialusta tuhoutunut palossa sähköautojen takia. Ja miksi ei vain hyväksytä iloisella naamalla, että sähköauto on 2 x kalliimpi, kestää puolet siitä mitä pm-auto ja korjaus kalliimpaa?
Mikä kansaa vaivaa?
Nykyisten sähköautojen akut on isoja ja painavia, saastuttavia rakentaa, paloturvallisuusriskejä. Sähköautot ei vaan ole vielä valmiita. Elon ei tietenkään itse siitä välitä koska hänen pitää tehdä massia rakettilentoja varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme kansalaisia kun ruikuttaa sähköautoja vastaan. Vasta kaikki valtavaa rahtialusta tuhoutunut palossa sähköautojen takia. Ja miksi ei vain hyväksytä iloisella naamalla, että sähköauto on 2 x kalliimpi, kestää puolet siitä mitä pm-auto ja korjaus kalliimpaa?
Mikä kansaa vaivaa?
Niin ja siitäkin pikkuasiasta valittavat kun ei kansa anna veroparatiisisaarien firman porailla kaivoksia 1622 neliökilometrin alueella Uudella-maalla. Ja tuokin kaavailtu akkukaivos Päijänteen ranta-alueelle on vasta 500 km2.
Kansa pitäisi vahtaa! T. Ma**** ja Oh****
Vierailija kirjoitti:
Minä asun Helsingin kantakaupungissa ja minulla on oma latauspaikka ja sähköauto. Rahalla saa ja sähköautolla pääsee.
Minä asun Helsingin keskustan ulkopuolella ja minulla on oma autotalli, tolpparuutu taloyhtiön pihassa, kotikadulla vapaa pysäköinti ja sen päässä P-alueella 30 pääosin tyhjää parkkipaikkaa. Lähikaupoissa on parkkihallit. Minulla on iso diesel Volvo.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisten sähköautojen akut on isoja ja painavia, saastuttavia rakentaa, paloturvallisuusriskejä. Sähköautot ei vaan ole vielä valmiita. Elon ei tietenkään itse siitä välitä koska hänen pitää tehdä massia rakettilentoja varten.
Se akku on paljon paloturvallisempi kuin bensatankki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä kansaa vaivaa?
Niin ja siitäkin pikkuasiasta valittavat kun ei kansa anna veroparatiisisaarien firman porailla kaivoksia 1622 neliökilometrin alueella Uudella-maalla. Ja tuokin kaavailtu akkukaivos Päijänteen ranta-alueelle on vasta 500 km2.
Kansa pitäisi vahtaa! T. Ma**** ja Oh****
Ilmasto ja vihersiirtymä on uusi uskonto. Sitä profetiaa on noudatetttava tai muuten ilmasto-sharia-laki rankaisee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana vihersiirtymä.
Vihreä tavoite on ajaa Suomi takaisin kivikaudella ja tehdä kansalaisista sukupuolisekavia narkkareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköautot itse asiassa on melkoinen ympäristökatastrofi. Tästä vaan ei saa puhua ääneen.
Nythän suunnitellaan kaivoksia syvänmeren pohjiin, jotta saataisiin akkumateriaalia
Puoli suomea on kaivosvarauksessa ja yllättäen kaivosyhtiöt ulkomaalaisia joita ei voi edes verottaa, koska ne saattavat jopa työllistää kaksi suomalaista ihmistä. Ympäristö ja pohjavedet paskottu sadoiksi vuosiksi eteenpäin, mutta se on pieni uhraus siihen verrattuna, että saadaan vihreää siirtymää
-Kapanteri.- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistat ITSE siis sadan vuosen takaisia asioita? Historiaa lukeneena, itse koskaan ole törmännyt, että ihmiset ruikuttivat ensimmäisten autojen tullessa. Silloin oli miehet ja autot rautaa.
Aivan varhaisina vuosina polttoainetta ja apteekista, joita oli joka kylällä ja myöhemmin rautakaupoista ja kyläkaupoista, joita oli moninkertainen määrä verrattuna huoltoasemiin tänään.
Jos bensa nykyään myytäisiin apteekissa ei pahemmin autoiltaisi.
Et ehkä ole niitä jotka ajattelevat asioita loppuun asti. Vuonna 1922 autoja oli maassa runsas 1100 kpl., nyt niitä on lähes 3 miljoonaa (3,5) . Tosin 1922 polttoaineen myynti oli jo siirtynyt apteekeista kyläkauppoihin, se apteekki-aika koski vain hyvin lyhyttä varhaista autoilun pioneerijaksoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköautot itse asiassa on melkoinen ympäristökatastrofi. Tästä vaan ei saa puhua ääneen.
Nythän suunnitellaan kaivoksia syvänmeren pohjiin, jotta saataisiin akkumateriaalia
Puoli suomea on kaivosvarauksessa ja yllättäen kaivosyhtiöt ulkomaalaisia joita ei voi edes verottaa, koska ne saattavat jopa työllistää kaksi suomalaista ihmistä. Ympäristö ja pohjavedet paskottu sadoiksi vuosiksi eteenpäin, mutta se on pieni uhraus siihen verrattuna, että saadaan vihreää siirtymää
Kaivosvero nautettavat 0,6%.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ennen oli kaikki paremmin 🤪🤪 Muutoksen vastustus on täällä keskellä ei mitään kovin tiukassa. Ikävä kyllä maailma muuttuu vaikka kuinka itkisitte vastaan 🤣🤣
Suomessa melko pieni porukka määrää. Myös pääomat ovat harvoissa käsissä. Suomalainen valta on kuin diktatuuri, ero on siinä, että diktaattorin tilalla on klikki, jolla on täysi poliittinen ja taloudellinen valta.
Vanhan rahan valta päättää kaiken täällä. Vaaleilla ja äänestyksillä ei ole todellista merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli tuhat maa-alue varausta ja porauslupaa tällähetkellä. Suurin osa akku-mineraalikaivoksia. Aivan kaikkialla, suurin osa ehkä Lapissa. Se on hyvästi sinne luonnolle.
Latauslaki velvoittaa laittamaan valmiuden, ei itse tolppaa. Niin meillä tehtiin, valmius vetää kaapeli. Sähköauton omistaja saa jonottaa ihan kuten kaikki muut autopaikkaa ja rakentaa sitten omakustanteisesti tolpan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana vihersiirtymä.
Vihreä tavoite on ajaa Suomi takaisin kivikaudella ja tehdä kansalaisista sukupuolisekavia narkkareita.
Näillä vihertävillä "trendi"-politikoilla on sama tavoite kuin Pohjois-Korean johtajalla tai isla*-maiden johtajilla, saadda jonkin profetian avulla kansa alistettua heidän valtaan. Kunnianhimo on ääretön ja keinona vale-hyve.
Vierailija kirjoitti:
Latauslaki velvoittaa laittamaan valmiuden, ei itse tolppaa. Niin meillä tehtiin, valmius vetää kaapeli. Sähköauton omistaja saa jonottaa ihan kuten kaikki muut autopaikkaa ja rakentaa sitten omakustanteisesti tolpan.
Ja vain silloin velvoite tulee kun taloyhtiössä tehdään jokin suurempi remontti, joka vaatii toimenpideluvan tai rakennusluvan. Vai kiristikö Märinin hallitus tätä?
Ei tarvitse, kyllä huoltamon pitäjä hoitaa sen Audin pois tankkauspisteeltä.