Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinki - Tukholma - risteilyjen aikakausi on päättymässä

Vierailija
06.08.2023 |

Laivat ovat vanhoja, vanhoja mm. tekniikaltaan....
Oletko yksi heistä, joka on "vuosittain" käynyt ko risteilyillä? Jäätkö kaipaamaan?

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät tykkää Baltian maista.

Onko se niin vaikea Matkajätjestäjien ymmärtää ?

Ja nekin jotka tykkäävät Virossa virua, hekin ehkä joskus haluaisivat vaihtelua matkoihinsa.

Itä-Suomesta Bussi-laiva matka Ruotsiin ja edelleen Kööpenhaminaan.

Jos haluaa Kööpenhaminaan, niin lento Helsinki-Vantaalta kestää alle 2 tuntia ja maksaa muutaman kympin.

Baltian maihin ei ole mikään pakko mennä, jos ei halua.

Kyllä.

Oon lentänytkin.

Mutta jos puhutaan Valmismatkoista ja niiden järjestelyistä, niin ei mitään MUUTA kuin se vi...un Viro.

Jos Valmismatka ryhmä on mummoja ja pappoja , keski-ikä noin 80 v , he eivät yksikseen lentele.

Vaan valmismatkoja etsiskelevät.

Ei heitäkään jatkuva Virossa viruminen kiinnosta.

No miksi vitussa sitten sellaisille menevät???

Vierailija
82/119 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs se tämmöinen juttu on?

Itse tykkään risteilyistä. Olen aina tykännyt. Toivoisin parempaa laivaa Hki-Tukholma välille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostakin syystä tykkään Ruotsinlaivoista enemmän kuin etelän reissuista. En tiedä mikä siinä on. 

Vierailija
84/119 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen laivalle vain siksi, että pääsen Tallinnaan. Yleensä se on "risteily", josta käytän vain menomatkan, koska se on reittimatkaa halvempi.

Mitään mielenkiintoa ei ole Tukholmaa kohtaan enää. Sen aika oli ja meni.

Voiko risteilymatkasta käyttää vain menomatkan? Eikö sinua "etsintäkuuluteta" jos et ilmaannu paluumatkalle??

Vierailija
85/119 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne päättyy kun jonkun jupin Tesla syttyy siellä palamaan

Vierailija
86/119 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsiin on vaarallista mennä, siellä ammuskellaan ja mellakoidaan. Ihmetyttää miten aikovat Euroviisujuhlansa saada onnistumaan ilman mellakoita ja ampumisia.

Vierailija
87/119 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan yksi syy Ruotsin levottomuutta koskeva uutisointi? Kävimme ennen koronaa pari kertaa vuodessa Tukholmassa. Teatterissa, oopperassa, museoissa. Tänä vuonna on tehnyt mieli lähteä, mutta onko Tukholmassa enää turvallista?

Tanskakin tarkastaa Ruotsista tulevia terroristien pelossa. Mihin ollaan menossa Pohjoismaissa?

Ihan höpöjuttuja. Porukka menee Tukholmassa lähinnä vanhaan kaupunkiin, eikä siellä ole mitään levottomuuksia. Sergelin torillakin päivystää vartijoita. Sitä paitsi aikaa on max 5 tuntia, niin että siinä ei hirveästi ehdi paikalliseen meininkiin syventymään. 

Olen käynyt rsiteilyillä suunnilleen 1-3 kertaa vuodessa viimeisen 15 vuoden aikana, poislukien korona-aika. Tukholmassa ei ole muuttunut muu kuin Slussenin liikennejärjestelyt näin turistin silmin. Lisäksi olen ollut muutaman kerran pidempäänkin, eli pari yötä hotellissa esim Södermalmilla, enkä ole joutunut tulituksen kohteeksi.

Jotakin rajaa taas..

Vierailija
88/119 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun laivalla risteily on tylsää, kun ei pääse maihin Tukholmassa. Ja jos jäät hotelliin, niin olet joko liian aikaisin aamulla tai liian myöhään illalla tukholmassa.

Vierailija
89/119 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti Tukholman keskustan kaduilla ja metroasemien ympäristössä on nykyään levotonta. Sen ei pitäisi olla kenellekään yllätys.

Vierailija
90/119 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt laivoilla 80-luvulta lähtien, jolloin olin pikkulapsi. Minulla on pelkästään hyviä kokemuksia sieltä. Lapsena laiva oli varsinainen unelmakeidas: paljon karkkia ja herkkuja buffetissa, pallomeri ja Tukholmassa erikoisia leluja. 90-luvulla tuli teini-ikä ja aikuisuus, mikä tarkoitti erinomaisia bileitä ja hyviä vaatteita Tukholmasta. 00-luvulla bilettäminen jo vähän rauhoittui, mutta edelleen sama juttu ja Tukholmassa osasi käydä muuallakin kuin vanhassa kaupungisa.s 2010 ja 2020 luvuilla meininki on ollut rauhallista irtiottoa arjesta perheen kanssa. On kiva kun palvelut on ihan vieressä ja sopivassa tilassa.  Laitan hyttiin aina rahaa niin saan mukavat olosuhteet. 

Vierailija
91/119 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

valtio tukee tuatakin saastutusta hki- tukholma risteily saastuttaa yhtä paljon kuin hkin vrk koko autoilu.

Vierailija
92/119 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä nämä Päivä Tukholmassa -risteilyt on todella kivoja! Helppo ja hyvä tapa katkaista arkea.

Varaan ystävän / miehen kanssa kivan hytin (ei ole pakko ahtautua mihinkään bunkkeriin autokannen alle...), käydään laivamatkan aikana laivan kylpylässä ja illalla syödään hyvin ravintolassa (ei tod. ängetä buffettiin). Nautin itse merimaiseman katselusta ja Tukholman saaristohan mökkeineen on aivan ihana!! Viinilasin kanssa kannella auringossa saaristoa katsellen viihtyisi vaikka kuinka pitkään.

Päivällä just sopivasti aikaa käydä Tukholmassa katsomassa joku näyttely ja hiukan kierrellä keskustan kaupoissa, Tukholmassa nyt esim. laadukkaita second hand -liikkeitä ihan ydinkeskustassa.

Aamulla hyvä aamiainen laivassa ja sitten rentoutuneena kotiin.

Aion todellakin risteillä jatkossakin!

Kyllä se on juuri näin. Voisi olla omalta näppikseltä tämä teksti.

Vierailija
93/119 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen esim joulua laivalla. Kaikki valmiina, sen kun ottaa glögiä ja nauttii. Ei tarvitse stressata. Hyttiin voi mennä välillä huilaamaan jos siltä tuntuu ja Joulupukkikin löytyy paatilta, jos sellaiselle tarvetta on. Käsittämättömän paljon kivempaa kuin pakollinen sukulointi ja hössötys. Laivalla on hyvä olla!

Vierailija
94/119 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki-Tukholma välille kaipaisin uutta hienoa laivaa. Nyt sellaisia kulkee vain Turusta.

Toisaalta tykkään kyllä Siljan Serenadesta ja Symphonysta. Niissä vaan ei enää se Grand Buffet ole hintansa arvoinen.

Vierailija
95/119 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollenkaan tylsää. Katsoo sellaisen risteilyn, jossa on mieleinen esiintyjä. Eikä laivalla tarvitse ottaa alkoholia eikä syödä buffetissa, jossa joutuu katselemaan joidenkin possuiluja.

Viimeksi olin laivalla neljä vuotta sitten. Hytti paremmasta luokasta oli viihtyisä ja tilava. Oli parisänky, sohva, jääkaappi, parveke etc. Söimme hyvää ruokaa ravintolassa aamupalalla ja illallisella. Päivä vietettiin Tukholmassa. Vähän shoppailua laivan taxfree myymälöissä. Tuo reissu oli rento ja elämyksellinen.

Vierailija
96/119 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään silloin tällöin käydä risteilyllä. Mukava pikkuloma.

Vierailija
97/119 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät tykkää Baltian maista.

Onko se niin vaikea Matkajätjestäjien ymmärtää ?

Ja nekin jotka tykkäävät Virossa virua, hekin ehkä joskus haluaisivat vaihtelua matkoihinsa.

Itä-Suomesta Bussi-laiva matka Ruotsiin ja edelleen Kööpenhaminaan.

Jos haluaa Kööpenhaminaan, niin lento Helsinki-Vantaalta kestää alle 2 tuntia ja maksaa muutaman kympin.

Baltian maihin ei ole mikään pakko mennä, jos ei halua.

Kyllä.

Oon lentänytkin.

Mutta jos puhutaan Valmismatkoista ja niiden järjestelyistä, niin ei mitään MUUTA kuin se vi...un Viro.

Jos Valmismatka ryhmä on mummoja ja pappoja , keski-ikä noin 80 v , he eivät yksikseen lentele.

Vaan valmismatkoja etsiskelevät.

Ei heitäkään jatkuva Virossa viruminen kiinnosta.

Minäkään en tajua sitä jatkuvaa Tallinnassa ramppaamista. Siis onhan se kaupunki omalla tavallaan ihan kaunis ja näin, mutta mielestäni se on aika tylsä ja matkat muutenkin taitaa perustua lähinnä siihen halvan viinan ostoon ja sillä lutraamiseen. Kuvottavia ne paatit jotka lähtee aamulla ja palaa illalla täynnä kännisiä juntteja. En nyt sano että Ruotsin risteilytkään mitään korkeakulttuuria on, mutta onhan se nyt kaikesta huolimatta ihan eri asia. Ottaa hyvän hytin ja lähtee mieluusti keskellä viikkoa risteilylle, niin ei siellä ole ördääjiä vaan enemmän nuoria lapsiperheitä ja eläkeläisiä. Saapi olla ihan rauhassa ja tilaa ravintoloissa on.  Tukholma on aina kiva paikka.

Vierailija
98/119 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ap vieläkään käsitä että laivojen kulun ensisijainen syy on rahti. Matkustajaliikenne ei ole pääasia. Syy ettei ajeta tietä on meri, joka täytyy ylittää laivalla.

Vierailija
99/119 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne risteilyt mihinkään lopu. Just oltiin ihanalla, loppuunmyydyllä picnic risteilyllä.

Vierailija
100/119 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa syy lähteä olisi nostalgia. Laivoissa on tunnelmaa mutta Estonian jälkeen en ole oikein osannut nauttia niistä samalla tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän