Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Analyysi: jos yllätysnimityksiä ei tule, käydään presidenttitaisto kolmen ehdokkaan kesken: Jussi Halla-aho, Mika Aaltola ja pekka haavisto

Vierailija
05.08.2023 |

Tämänhetkisessä suosittuusjärjestyksessä lueteltuna.

Vai onko joitain muita? Ei taida.

Kommentit (333)

Vierailija
101/333 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitän, että Rehn on kaikkia noita kolmea vahvempi. Tämä johtuu siitä, että on vain vähän äänestäjiä, joille Rehn on ehdoton inhokki. Sen sijaan jokaisella noista kolmesta on paljon sellaisia ihmisiä, jotka eivät missään tapauksessa äänestä häntä.

Minä olen sitten sitä harvinaista vähemmistöä, mutta en ikimaailmassa voisi antaa ääntäni tuolle keskustan korkkiruuville.

Keskustaa ei vaan pysty äänestämään.

Olli Rehnkin tulee valitsijayhdistyksen kautta.

Vierailija
102/333 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitän, että Rehn on kaikkia noita kolmea vahvempi. Tämä johtuu siitä, että on vain vähän äänestäjiä, joille Rehn on ehdoton inhokki. Sen sijaan jokaisella noista kolmesta on paljon sellaisia ihmisiä, jotka eivät missään tapauksessa äänestä häntä.

Minä olen sitten sitä harvinaista vähemmistöä, mutta en ikimaailmassa voisi antaa ääntäni tuolle keskustan korkkiruuville.

Rehn halveksii kaltaistani pari tonnia kuussa ansaitsevaa pätkätyöläistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/333 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista, jos sekä Urpilainen ja Marin kieltäytyvät. Kuka sitten voisi tulla? Lindeman?

Sanna Marinin kieltäytyminen ehdokkuudesta on sata varmaa.

Urpilainen voi lähteä ehdokkaaksi, mutta ei hänellä ole mitään mahdollisuuksia.

Haavisto Rehn, Aaltola ovat näiden vaalien kolmikko.

Kokoomuksen ehdokas mukaan lukien.

Vierailija
104/333 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti Halla-aho! Mestari!

Jussia tarvitaan sisäasiainministerinä. 

Vierailija
105/333 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei halveksinut.

Rehn on lähtöisin työläisperheestä, Etelä-Savosta, ja opiskellut itse opintolainan turvin.

Vierailija
106/333 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät?

Vierailija
107/333 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissä vaaleissa Mika Aaltola on se musta hevonen.

Kukaan ei voi etukäteen täysin arvioida hänen suosiotaan.

Hän voi olla täydellinen häviäjä tai täydellinen voittaja.

Itse henkilökohtasesti en usko, että Aaltola voittaisi presidentinvaalit.

En missään nimessä.

Mutta tietenkin voin olla myös väärässä, kuitenkin vakaasti uskon, että olen oikeassa.

Jos media tukee Aaltolaa niin hänestä tulee presidentti, media päättää kenet valitaan.

Silloin, kun Niinistö valittiin ensimmäisen kerran, media oli jo aika aikaisessa vaiheessa päättänyt, että Haavistosta "tehdään" presidentti. Haaviston kannatus nousikin siten varsinaisena vaalipäivänä niin, että hän pääsi toiselle kierrokselle. Toisen kierroksen ovensuukyselyissä Haavisto oli vielä "voittaja". Media piti Haavistoa varmana voittajana niin kauan kuin Haaviton äänet + laskemattomat äänet olivat enemmän kuin Niinistön äänet.

Vierailija
108/333 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"– Olen sanonut, että voin harkita omaa ehdokkuuttani siinä tapauksessa, jos tarjolla on muuten vain suomettuneisuuden häntää edustavia ehdokkaita, Aaltola sanoi marraskuussa 2022 Helsingin Sanomien haastattelussa.

Kesäkuun lopulla Aaltola arvioi STT:lle, ettei vielä ole ehdokkaaksi ilmoittautunut sellaisia ihmisiä, joita hän itse äänestäisi. Aaltolan mielestä olisi hyvä, että vaaleissa olisi uuden aikakauden ehdokkaita."

http://yle.fi/a/74-20043332

Minusta tuo on ihan uskomattoman ylimielistä puhetta, eikä osu maaliinsa. Neuvostoliiton hajoamisestakin on jo yli 30 vuotta aikaa. Ei nykyiset ehdokkaat ole edes niin vanhoja, että olisivat voineet suomettua.

Aaltolan omat puheet on jostain Bush vanhemman ajalta, jota tämä kannattikin.

Vierailija
109/333 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olli Rehn tietysti.

Hänellä on paras ansioluettelo. Oxfordista valmistunut, Suomen pankin pääjohtajana, ministerinä, europarlamentaarikkona ja vieläpä EU:n komissaarina toiminut henkilö. Sotilasarvo reservin luutnantti. Hänellä on ikääkin vasta 61 vuotta, nuorempi kuin luulin.

http://www.suomenmaa.fi/uutiset/saarikolta-vahva-tuki-olli-rehnille-teh…

"KESKUSTAJOHTAJA Saarikko muistuttaa, että osaamisen ja näkemyksen lisäksi kokemus on presidentin laatuvaatimus, tehtävään pitää olla heti valmis.

– Ollin ansioluettelosta löytyvät varaosamyyjän työt perheyrityksessä Mikkelistä ja tohtorin paperit Oxfordista. Hänen uransa jalkapallon SM-tasolla jäi lyhyeksi, mutta tasavallan töissä onneksi ei. Olli on koeteltu kovissa vastuutehtävissä kansanedustajana, ministerinä, europarlamentaarikkona ja komissaarina sekä Suomen Pankin pääjohtajana, Saarikko listaa.

Saarikon mukaan Suomi tarvitsee nyt luotettavan, paineenkestävän ja päätöksentekokykyisen presidentin."

Heikkoudet: kepulaisuus ja eliittitausta.

En kyllä oikeasti halua pressaksi Stubbin tai Rehnin kaltaista kultalusikkasuussa syntynyttä. Arvostan Haavistoa, joka on ponnistanut syrjittyyn vähemmistöön kuulumisesta huolimatta ulkoministeriksi saakka.

Mihin syrjittyyn vähemmistöön hän kuuluu? Miksi sellaisesta ei ole koskaan puhuttu julkisuudessa?

Vierailija
110/333 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olli Rehn tietysti.

Hänellä on paras ansioluettelo. Oxfordista valmistunut, Suomen pankin pääjohtajana, ministerinä, europarlamentaarikkona ja vieläpä EU:n komissaarina toiminut henkilö. Sotilasarvo reservin luutnantti. Hänellä on ikääkin vasta 61 vuotta, nuorempi kuin luulin.

http://www.suomenmaa.fi/uutiset/saarikolta-vahva-tuki-olli-rehnille-teh…

"KESKUSTAJOHTAJA Saarikko muistuttaa, että osaamisen ja näkemyksen lisäksi kokemus on presidentin laatuvaatimus, tehtävään pitää olla heti valmis.

– Ollin ansioluettelosta löytyvät varaosamyyjän työt perheyrityksessä Mikkelistä ja tohtorin paperit Oxfordista. Hänen uransa jalkapallon SM-tasolla jäi lyhyeksi, mutta tasavallan töissä onneksi ei. Olli on koeteltu kovissa vastuutehtävissä kansanedustajana, ministerinä, europarlamentaarikkona ja komissaarina sekä Suomen Pankin pääjohtajana, Saarikko listaa.

Saarikon mukaan Suomi tarvitsee nyt luotettavan, paineenkestävän ja päätöksentekokykyisen presidentin."

Heikkoudet: kepulaisuus ja eliittitausta.

En kyllä oikeasti halua pressaksi Stubbin tai Rehnin kaltaista kultalusikkasuussa syntynyttä. Arvostan Haavistoa, joka on ponnistanut syrjittyyn vähemmistöön kuulumisesta huolimatta ulkoministeriksi saakka.

Millä perusteella Rehn on kultalusikka suussa syntynyt?

Vierailija
111/333 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antti Lindtman EI LÄHDE presidenttiehdokkaaksi.

Vierailija
112/333 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En missään nimessä.

Mutta tietenkin voin olla myös väärässä, kuitenkin vakaasti uskon, että olen oikeassa.

Jos media tukee Aaltolaa niin hänestä tulee presidentti, media päättää kenet valitaan.

Medialla on tosi vähän niitä äänestyslappuja täytettävänä sinne äänestyskoppiin. Yhteensä nolla. Jos taas joku luottaa pelkästään siihen, mitä mediassa kerrotaan ehdokkaan sanoneen, niin omapahan on häpeänsä. 

Kannattaa vähän itsekin tehdä taustatyötä, mitä ehdokas on vuosien aikana tehnyt ja sanonut, jolloin ei suurempia yllätyksiä tule. 

Aaltolasta ei tule presidenttiä, se on oikeastaan varmaa. 

Vierailija
113/333 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En missään nimessä.

Silloin, kun Niinistö valittiin ensimmäisen kerran, media oli jo aika aikaisessa vaiheessa päättänyt, että Haavistosta "tehdään" presidentti. Haaviston kannatus nousikin siten varsinaisena vaalipäivänä niin, että hän pääsi toiselle kierrokselle. Toisen kierroksen ovensuukyselyissä Haavisto oli vielä "voittaja". Media piti Haavistoa varmana voittajana niin kauan kuin Haaviton äänet + laskemattomat äänet olivat enemmän kuin Niinistön äänet.

Vaikea sanoa koko totuutta tuosta asiasta, kahdesta huonosta ehdokkaasta piti toinen valita.

Vierailija
114/333 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista, jos sekä Urpilainen ja Marin kieltäytyvät. Kuka sitten voisi tulla? Lindeman?

Marin kieltäytyy varmasti. On niin nuori, että tahtoo ensin nähdä maailmaa ja lennellä kukasta kukkaan ja vasta 20-30 vuoden päästä asettuu ehdokkaaksi.

Vierailija
115/333 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin luulen että jos tämä on ehdokasjoukko, niin Rehn valitaan. Tai ehkä Haavisto.

Mutta Rehn on tasaisen luotettava vaihtoehto, eikä herätä samalla tavalla vastustusta joissakin kuin Haavisto. Haavisto on toisaalta niin pitkän linjan poliitikko, että en löisi vetoa kummankaan puolesta, jos vastakkain on Rehn ja Haavisto. Kumpikin on omalla tavallaan turvallisia valintoja.

Rehnin vahvuus voi tosiaan olla siinä, ettei hän ole useimpien suurin inhokki. Hän on vähän harmaa tyyppi, mutta ehkä juuri tuo on hänen vahvuutensa.

Minusta Rehn ei ole profiloitunut erityisen kepulaisena, ehkä ennemmin EU poliitikkona. Itse muistan hänet parhaiten niiltä komissarin ajoilta.

Vierailija
116/333 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En missään nimessä.

Media ei valitse Suomen tasavallan presidenttiä.

Tasavallan, psedentin valitsevat suomalaset äänestäjät, joita on kautta maan, Hangosta Ivaloon, ja Länsi-Suomesta Itä-Suomeen.

Vierailija
117/333 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En missään nimessä.

Media ei valitse Suomen tasavallan presidenttiä.

Tasavallan, psedentin valitsevat suomalaset äänestäjät, joita on kautta maan, Hangosta Ivaloon, ja Länsi-Suomesta Itä-Suomeen.

Mutta media vaikuttaa siihen miten ihmiset ajattelee ja äänestää, sen takiahan firmatkin mainostaa kun se näkyvyys vaikuttaa ihmisiin.

Vierailija
118/333 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä maassa ei ole enää hyviä ehdokkaita, ei eduskuntaan eikä presidentiksi.

Sauli on ollut hyvä pressa, siitä on hankala pistää paremmaksi.

Vierailija
119/333 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halla-Ahon mahdollisuudet ovat alle 1 %. Miehellä on aivan liikaa vihaajia.

Vierailija
120/333 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maan jatkuvuuden ja hyvinvoinnin kannalta toivosin Rehnia ja Aaltolaa toiselle kierrokselle.

Käytännössä käy varmasti paljon, paljon huonommin, ja ääriajattelu vielä yhä kohti pimeämpää.

Aaltola on ääriajattelija, ainakin niille, jotka eivät kannata äärikonservatismia.

http://www.iltalehti.fi/politiikka/a/651de615-ec02-482b-bdea-de6c5e33bb…

"Mika Aaltola aikoo puhua naispappeutta ja homoseksuaalisuutta vastustavan yhdistyksen tapahtumassa – Näin hän vastaa kritiikkiin

Mika Aaltola kommentoi Iltalehdelle tahtovansa olla dialogissa monenlaisten ihmisten kanssa. Aaltolan osallistuminen SLEY:hyn on herättänyt kritiikkiä."

Ei oikein vakuuta tuo selitys. Jos hän on niin opportunistinen, että haluaa vain kerätä ääniä sieltä täältä, se ei ole meriitti sekään.

Tuossa tilaisuudessahan oli puhunut aiemmin mm Jutta Urpilainen ja Paula Risikko. Miten nyt suu pannaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi