Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen huomannut sellaisen seikan ihmisistä että yleensä ne kaikkein huonovointisemmat eivät koskaan puhu ongelmistaan toisille

Vierailija
05.08.2023 |

Ne oikeasti masentuneet ja huonovointiset ihmiset on yleensä aina sellasia kenestä sitä ei päällepäin näe eivätkä he oikein tahdo puhua toisille ongelmia, nämä ihmiset eivät koskaan valita julkisesti mistään.

Sitte on se toinen ryhmä mikä ei tee mitään muutakuin valittaa ja uhriutuu ja jauhaa näitä asioita kaiket päivät, tämä puoli sisältää yleensä ihmisiä ketkä melkein jopa nauttivat kun saavat valittaa ja uida sonnassa, he eivät edes halua muutosta tai koita saavuttaa sitä.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on opittua. Ei saa näyttää ulospäin pahaa oloa. Sitten ollaan jo tosi pitkällä, kun julkisesti tulee itkukohtauksia. Pato on murtunut.

Vierailija
2/46 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, että koet olevasi oikeasti masentunut, toisin kuin masentuneita teeskentelevät.

Hyvä, ettei teillä ole vakavia fyysisiä sairauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on opittua, että tunteisiin ei vastata tai niitä on vähätelty. Älä nyt pienestä valita jne.

Myöhemmin kukaan ei ole kuunnellut tai ottanut koppia pahasta olosta.

Vierailija
4/46 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On uniikit lumihiutaleet,ja sitten on elämää oikeasti nähneet.

Vierailija
5/46 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on opittua. Ei saa näyttää ulospäin pahaa oloa. Sitten ollaan jo tosi pitkällä, kun julkisesti tulee itkukohtauksia. Pato on murtunut.

Mitähän sinäkin tiedät toisista ihmisistä. Toiset itkee ja toiset ei itke.

Vierailija
6/46 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrkyt ottaa koko tilan riippumatta asiasta. Vertaistukea - no ei ole.

Vierailija
7/46 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävää, että koet olevasi oikeasti masentunut, toisin kuin masentuneita teeskentelevät.

Sinä et sitä tiedä mitä kukin kokee sisällään ja käy läpi.

Vierailija
8/46 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se jolle ihmiset kertovat huolensa. Jos itse yritän avatua, niin toinen joko järkyttyy tai sivutaa ja vaihtaa puheenaiheen kokonaan. En viitsi edes yrittää, vaikka itsekkin kärsin masennuksesta ja ahdistuksesta.

Vierailija
9/46 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän sinäkin tiedät toisista ihmisistä. Toiset itkee ja toiset ei itke.

Aika paljon. Suuri ikäluokka joutui patoamaan tunteita ja eli tunnekylmyydessä. Kolme sukupolvea on tässä vierähtänyt. Neljäs säästyy tältä.

Vierailija
10/46 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja sitten nämä ruikuttajat ruikuttaa näille huonovointisille. Miksei ne ruikuta toisilleen? -huonovointinen en enää kenenkään terapeutti

Vierailija
11/46 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä annan muiden pulista, en avaudu kroonisesta syövästäni kenellekään. Kovimmilla valittajilla asiat on harvoin huonoimmassa jamassa.

Vierailija
12/46 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertainen tapa katsoa asioita ei tee niistä tosia. Ehkä on ryhmä, kerkeä hoitavat asiansa ja itsensä kuntoon.

Vierailija
13/46 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fyysisiä sairauksia ilmaantuu suurelle osalle ihmisiä jossain vaiheessa. Sairauksien vakavuudessa ei voi kilpailla eikä sellaiseen toivottavasti ole kenelläkään tarvetta. Muuten mennään siihen, että "Hyvä, ettet kuollut jo syntyessäsi".

Vierailija
14/46 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista, että pää murenee eikä työnteko onnistu.

Pitkien syöpähoitojen ja elinsiirron jälkeen onneksi onnistuu.

Ei rahaa putoa taivaalta, jos kukaan ei tee mitään.

Vierailija
15/46 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on opittua, että tunteisiin ei vastata tai niitä on vähätelty. Älä nyt pienestä valita jne.

Parikymppisenä mielenterveyteni hajosi lopullisesti ja oli pakko kertoa asiasta isälle, koska asuin vielä kotona. Ennen kertomista olin jo päässyt avun piiriin ja lääkäri oli luvannut kirjoittaa B-lausunnon ja että saan hakea Kelan tukemaa terapiaa. Olin myös tehnyt suunnitelman, että maksan terapiani opintolainalla.

Olin oireillut jo pienestä lapsesta alkaen, mutta ikinä ei puututtu vaan käskettiin olemaan reipas ja normaali. Mutta jossain vaiheessa tulee stoppi. Että ihminen vain hajoaa ja tätä ei voi kukaan estää, jos mielenterveys rakoilee!

Isä ei reagoinut hyvin vaan käski hankkimaan harrastuksen. En ollut siis harrastanut mitään pariin vuoteen masennuksen/ahdistuksen/pelkojen takia. Ne edelliset harrastuksetkin oli semmoista nuoralla tanssimista, en pärjännyt ihmisten kanssa ja sain usein paniikkikohtauksia. No joka tapauksessa ei siinä vielä mitään, harrastaminen on tervettä, mutta samalla isä KIELSI minua menemästä terapiaan. Koko asian kertominen oli niin raskasta, etten tiennyt, mitä tuohon olisi pitänyt sanoa. Joten toistin asiani ja kerroin, että saan jo apua ja tässä lähikuukausina tulen aloittamaan Kelan tukeman terapian. Ja että maksan kaiken omasta pussistani eli isän ei tarvitse laittaa senttiäkään terapiaani (vanhemmallani oli ulosottovelkaa ja siksi mietin, että isäni ilmeisesti kielsi, koska pelkäsi, että joutuisi maksumieheksi).

Isän mieli ei muuttunut. Hän avasi tietokoneen ja avasi sieltä harrasteluettelon. Hän käski etsimään sieltä uuden kivan harrastuksen. Ja että terapiaan ei vaan ole järkeä mennä, kuulemma.

Haistakoot ukko pitkän paskan. Menin terapiaan, mutta menin sitten salaa. En olisi halunnut salailla asiaa, koska kahdesti viikossa tulin vähän myöhemmin kotiin ja sitä piti sitten selitellä jollakin. Terapeutti halusi, että kertoisin isälleni vielä uudestaan, mutta en enää pystynyt. Se juna meni jo.

Vierailija
16/46 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ymmärrä että kaikki omat asiat pitää huutaa maailmalle? Miksi? Ja ketä kiinnostaa?

Vierailija
17/46 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Njaa... Multa löytyy tähän bingoon molempiin suuntiin bingo. On sekä masennus, että vakavia fyysisiä sairauksia. Useampikin kappale. Yks niistä varmaan poistaa mut elävien kirjoista ennen kuin oon 40 eli ei tarvi aiheuttaa perheelle sitä surua että oisin lopettanut itseni, kun kroppa hoitaa homman kotiin, kun jaksaa sinnitellä.

Vierailija
18/46 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parikymppisenä mielenterveyteni hajosi lopullisesti ja oli pakko kertoa asiasta isälle, koska asuin vielä kotona. Ennen kertomista olin jo päässyt avun piiriin ja lääkäri oli luvannut kirjoittaa B-lausunnon ja että saan hakea Kelan tukemaa terapiaa. Olin myös tehnyt suunnitelman, että maksan terapiani opintolainalla.

Olin oireillut jo pienestä lapsesta alkaen, mutta ikinä ei puututtu vaan käskettiin olemaan reipas ja normaali. Mutta jossain vaiheessa tulee stoppi. Että ihminen vain hajoaa ja tätä ei voi kukaan estää, jos mielenterveys rakoilee!

Isä ei reagoinut hyvin vaan käski hankkimaan harrastuksen. En ollut siis harrastanut mitään pariin vuoteen masennuksen/ahdistuksen/pelkojen takia. Ne edelliset harrastuksetkin oli semmoista nuoralla tanssimista, en pärjännyt ihmisten kanssa ja sain usein paniikkikohtauksia. No joka tapauksessa ei siinä vielä mitään, harrastaminen on tervettä, mutta samalla isä KIELSI minua menemästä terapiaan. Koko asian kertominen oli niin raskasta, etten tiennyt, mitä tuohon olisi pitänyt sanoa. Joten toistin asiani ja kerroin, että saan jo apua ja tässä lähikuukausina tulen aloittamaan Kelan tukeman terapian. Ja että maksan kaiken omasta pussistani eli isän ei tarvitse laittaa senttiäkään terapiaani (vanhemmallani oli ulosottovelkaa ja siksi mietin, että isäni ilmeisesti kielsi, koska pelkäsi, että joutuisi maksumieheksi).

Isän mieli ei muuttunut. Hän avasi tietokoneen ja avasi sieltä harrasteluettelon. Hän käski etsimään sieltä uuden kivan harrastuksen. Ja että terapiaan ei vaan ole järkeä mennä, kuulemma.

Haistakoot ukko pitkän paskan. Menin terapiaan, mutta menin sitten salaa. En olisi halunnut salailla asiaa, koska kahdesti viikossa tulin vähän myöhemmin kotiin ja sitä piti sitten selitellä jollakin. Terapeutti halusi, että kertoisin isälleni vielä uudestaan, mutta en enää pystynyt. Se juna meni jo.

Ja asuit kotona, koska...?

Siis isäsi oli huono? Isässäsi oli vikaa? Isäsi teki väärin? Entä sinä?

Olit jo aikuinen. Mietitkö isäsi tarpeita/murheita/paineita tai sitä mitä mahdollisesti hänelle lauoit? Miten yleensä mielessäsi kävi, että olet hyvä tyyppi, jos itse maksat terapiasi? Tietysti aikuinen hoitaa omansa.

Ketä syytät nykyää tilanteestasi? Edelleen isääsi?

Vierailija
19/46 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

KENELLE sitä voisi puhua?

Vierailija
20/46 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsemurhayrityksestä oli kulunut kaksi päivää, kun lähdin kavereiden kanssa ajelemaan muina miehinä. En ajatellut kertoa mitään. Ärsyynnyin kuitenkin jostain kevyestä kommentistä, tyyliin olen hullu, kun ajoin autoa hiukan erikoisesti. Tästä suutuin ja sanoin, että en halua enää olla kavereideni kanssa kavereita. Lähdin kotiin. Onneksi paras kaverini soitti perään ja ymmärsi. Oli vaistonnut, että kaikki ei ole ihan ok minulla. Olin hiukan herkillä. 

Ei pahasta olosta huudella kaikille.