Siskot pääsi "nuorena" eläkkeelle
Toinen 62-vuotiaana ja toinen on osa-aikaeläkkeellä 63-vuotiaana.
Kommentit (32)
Vuonna 1965 syntyneet saavat eläkkeen vasta 67-vuotiaana
Vierailija kirjoitti:
Mun anoppivainaa jäi 58-vuotiaana eläkkeelle HUSista. Itse piti sinnitellä 64-vuotiaaksi, vaikka töitä ei enää saanut iän vuoksi. Työkkäri jatkoi ahdistelua ja kiusaamista.
Kuulemma joku 61-vuotias sai vakkariduunin, mulle työnnettiin pakkohakupaikkoja 62-vuotiaana. Ei tärpännyt.
Se on Luojan onni, ettei mun tarvitse enää "asioida" Työkkärin kanssa.
Oli raskasta yrittää todistaa Työkkärille että työmarkkinoilla vanhat eivät pärjää nuorille ja kuunnella sitä "älä nyt kuule vaan masennu, pitää jatkaa, älä luovuta" -jargonia.
Minä puhuin totta. Olisi pitänyt alkaa uskoa sinisilmäisyyksiin.
Teen kerran kuukaudessa yhden työhakemuksen työkkärin mieliksi että se voi ilmoittaa kassalle että minulle maksetaan ansiosidonnaista päivärahaa. Helppoa rahaa, kun tietää kumminkin ettei töihin enää joudu. N63
HOI! Mie pääsin eläkkeele jo rippikoulun jälkee!
Kansaneläkkeen(täyden) ja takuueläkkeen , 930€ verottomana ! saa kai nykyäänkin 65 v. Pakollinen eläkeikä kunnilla on 68.
Leihvi kirjoitti:
HOI! Mie pääsin eläkkeele jo rippikoulun jälkee!
Saitko lahjaksi mersun?
Oma eläkeikä on kai 67 v 10 kk. Nyt jo olen määräaikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä. Saapa nähdä kuinka pitkälle jaksan. Työtahto on kyllä kova
Kaukana takana on ne ajat, kun pappani pistettiin perus duunarin töistä eläkkeelle 55-vuotiaana, kun ei sen ikäiselle enää kannattanut opettaa uusia toimintatapoja työpaikan muuttaessa uusiin toimitiloihin.
Koittakaa jaksaa sitä työelämää, kulukoon se kakku nopeasti : )
t Idän pikajuna
Työkyvyttömyyseläkkeelle 51v. Työtapaturma 2018. En voi valittaa. Tulot hyvät kun vakuutusyhtiö maksaa eläkkeen.
Puoli vuotta vielä niin pääsen eläkkeelle, onneksi. Ikä silloin 64 ja 3kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se aika jäätävää ajatella, että oma eläkeikä on lähempänä seitsemääkymppiä. Jos on ylipäätään varaa lähteä eläkkeelle. Nykynuoret ei sen sijaan pääse edes uran alkuun kun me jäärät ollaan tiellä. Ihmekään, ettei heillä ole varaa lapsiin.
Mistä niitä ostetaan?
Ehehehehihihihah. Ei auta, vaikka saa maksaa osamaksulla. Kokonaishintaa tulee sen verran paljon.
Mä jäin 63v,ihan hyvä eläkeikä.
Ja saan eläkettä 2000e netto.