Mitähän tarkoittaa? Lapsen omakannasta
Hoitaja oli kirjoittanut että lapsen käytös ei ole ikätasoista. Lapsi itki korvien huuhtelua ja piti käsiä korvilla ja rimpuili niin paljon että toimenpide oli vaikea aloittaa. Mun poika on 6. Muuten on todella reipas ja osaa käyttäytyä, jostain syystä tuo tilanne oli vain liikaa hänelle siinä hetkessä.
Ai niin, tuo jatkui "jäädään seuraamaan". Ikinä en ole kuullut keneltäkään että mun poika ei käyttäytyisi normaalisti.
Kommentit (7)
No useimmat kuusivuotiaat ovat tuossa tilanteessa ihan puheella ohjattavissa ja suostuvat huuhteluun, kun se hänelle selitetään. Etenkin tuo rimpuilu on nuoremman lapsen käytöstä. Seuraaminen varmaan tarkoittaa tuota korva-asiaa?
Vierailija kirjoitti:
No useimmat kuusivuotiaat ovat tuossa tilanteessa ihan puheella ohjattavissa ja suostuvat huuhteluun, kun se hänelle selitetään. Etenkin tuo rimpuilu on nuoremman lapsen käytöstä. Seuraaminen varmaan tarkoittaa tuota korva-asiaa?
Niin. Hoitaja ei sanonut tuosta käytöksestä mitään. Siksi mietin miksi se vain lukee tuolla. Korvia seurataan. Ap
Muistan kun olin 4-vuotias kun korviani huuhdeltiin, vaikutti jotenkin sisäkorvaan niin että pyörryin. Minulle sanottiin vaan että yritä olla reipas ja pysyä pystyssä. Ymmärrän hyvin sinun 6-vuotiasta poikaasi, olsinpa tajunnut tehdä samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Hoitaja ei sanonut tuosta käytöksestä mitään. Siksi mietin miksi se vain lukee tuolla. Korvia seurataan. Ap
Hyvä että lukee koska jos tulee joskus tarve diagnoosiin niin on mustaa valkoisella että tuollaiset tilanteet ovat vaikeita
Ei tuon ikäiset tyypillisesti rimpuile joten sellainen on epätyypillistä. Sitä ei ole kirjoitettu sinne tahallaan mutta se on ollut olennainen toimenpiteen toteutukseen liittynyt tekijä ja siksi se on kirjattu sinne.
Ei ongelmaa, kaikki pitää kirjata. Lapsesi on herkempi, joten seuraavalla kerralla osataan huomioida tilanne.
Ainakin omat lapseni ovat tuossa iässä antaneet tehdä ikävätkin toimenpiteet kun olemme hoitajan tai lääkärin kanssa selittäneet miksi se pitää tehdä. Mitään raivareita ei ollut koskaan, vaikka itku saattoi joskus tulla.
Ehkä lapsesi käytös ei siis ollut normaalia.