Paljonko teidän miehet tekee PYYTÄMÄTTÄ kotitöitä?
Kuinka paljon miehenne osallistuvat kotitöihin pyytämättä? Meillä on lapsiakin ja mies tuntuu siltä myös välillä. Sohvalle istahtaa jokainen mahdollinen hetki, kaikki pitää erikseen pyytää, oli sitten lomalla tai ei. Sama viikonloppuisinkin. Ei ole masentunut, olen kysynyt ja vaikuttaa kyllä ihan siltä, ettei tajua vain osuuttansa sanomatta.
Esimerkiksi ei pese pyykkiä, ennenkuin on pakko, eli lapsilla ei esim ole enää puhtaita vaatteita. Ei siivoa keittiötä ruoanlaiton/syönnin jälkeen ellen sano, ei imuroi, ei MITÄÄN ellen erikseen pyydä. Sitten ihmettelee kun olen hermona. Ei auta kotityölistat kun nekin sitten saattaa unohtua, esim roskien vienti aamulla kun lähtee töihin onnistuu pari päivää ja sitten alkaa taas unohtelu. Ärsyttää.
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Tuollahan tuo paistaa jauhelihapihvejä, aamulla oli ensimmäinen koneellinen pyykkiä pyörimässä, ennen kuin edes heräsin.
Puolisoni tekee tosi paljon kotitöitä. Pyytämättä ja pyydettäessä. Hän joutui ottamaan paljon vastuuta kotitöistä, kun sairastuin vakavasti. Toki teimme kotityöt yhdessä jo silloin, kun olimme vielä lapsitalous. Joku aika sitten poika kävi pesemässä ikkunat, eli miehen malli on kotoa opittu.
Pesikö jauhenlihan?
Tällä palstalla törmää ihan liianusein kirjoituksiin, joissa naisoletettu kirjoittaa siitä miten hänen kumppaninsa (=miesoletettu) tekee usein hyvin vähän jos lainkaan ns. kotitöitä. - Joskus heikoimpina hetkinäni omassakin mielessäni tuntuu todella pahalta vaikka miten muituttelisin itseäni siitä että tällä palstalla tavataan tällaisissa asioissa usein liioitella ja kärjsitää.
Mutta silti ohikiitävän hetken miekessä käy, että josp sitä minunkin pitäsi vain alkaa perseielmään kunnolla, niin johan löytyisi kumppani. Kun mihin minä kumppania tarvitsen kun kaiken hodan ja teen itse.
Siis ikäänkuin kumppani olisi jokin tarve kalu tai väline ei tietenkään ole mutta miksi minä sitten saan olla aina vaan sinkkuna. Tuntuisi tympeältä alleviivat tai korostaa miten tekee kotitöitä. KAi nyt muutenkin kaikki tolkun ihmiset niitä tekee, jollei muuten niin viihtyäkseen paremmin ja tai koska nyt vain on tapana pitää ympäristö siistinä ja paikat ojennuksessa.