Paljonko teidän miehet tekee PYYTÄMÄTTÄ kotitöitä?
Kuinka paljon miehenne osallistuvat kotitöihin pyytämättä? Meillä on lapsiakin ja mies tuntuu siltä myös välillä. Sohvalle istahtaa jokainen mahdollinen hetki, kaikki pitää erikseen pyytää, oli sitten lomalla tai ei. Sama viikonloppuisinkin. Ei ole masentunut, olen kysynyt ja vaikuttaa kyllä ihan siltä, ettei tajua vain osuuttansa sanomatta.
Esimerkiksi ei pese pyykkiä, ennenkuin on pakko, eli lapsilla ei esim ole enää puhtaita vaatteita. Ei siivoa keittiötä ruoanlaiton/syönnin jälkeen ellen sano, ei imuroi, ei MITÄÄN ellen erikseen pyydä. Sitten ihmettelee kun olen hermona. Ei auta kotityölistat kun nekin sitten saattaa unohtua, esim roskien vienti aamulla kun lähtee töihin onnistuu pari päivää ja sitten alkaa taas unohtelu. Ärsyttää.
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies tekisi naisten töitä? En ymmärrä.
Etkö tarvi ruokaa tai puhtaita vaatteita? Ai tarvit? Jos olet aikuinen, hoidat ne itse, et pistä puolisoa asialle. Jos olet vauva, saat rauhassa laittaa äitisi asialle.
Pyykkääminen ei montaa minuuttia viikossa vie. Likaisten korista koneeseen, sieltä kuivausrunpuun ja puhtaiden koriin ja seuraavalla viikolla sama. Airfryeriin heittää jotain ja vartin sisäännon ruoka valmis.
Meneehän sitä aikaa, jos sitä kuluttaa niihin metatöihin.
Mukava kuulla, että on sinulle noin helppo homma. Milloin pääset meille pyykkäämään? Me ei kumpikaan tykätä tuosta hommasta ja kasaa löytyy.
En jaksa muualle lähteä pyykkäämään, mutta heitä vaan siitä kasasta koneeseen ja siitä kuivausrumpuun, kuten jo neuvoin. Puhtaat pyykit rummusta pyykkikoriin ja sieltä päälle.
Ei sinusta ollut mitään hyötyä, harmi.
Vierailija kirjoitti:
Joo, meilläkin ruuan tekee joskus, koska siitä hän hyötyy itsekin. Mutta koska hän ei välitä siisteydestä, niin ei sitä tarvitse tehdä. Ja ruoan laittaa siis ehkä kerran-kaksi viikossa, muuten senkin teen itse. Ainiin ja raha-asiatkin huolehdin kun mies ei osaa pitää huolta niistäkään. Ap
Miksi valitsit puolisoksi miehen, joka ei välitä siisteydestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies tekisi naisten töitä? En ymmärrä.
Etkö tarvi ruokaa tai puhtaita vaatteita? Ai tarvit? Jos olet aikuinen, hoidat ne itse, et pistä puolisoa asialle. Jos olet vauva, saat rauhassa laittaa äitisi asialle.
Pyykkääminen ei montaa minuuttia viikossa vie. Likaisten korista koneeseen, sieltä kuivausrunpuun ja puhtaiden koriin ja seuraavalla viikolla sama. Airfryeriin heittää jotain ja vartin sisäännon ruoka valmis.
Meneehän sitä aikaa, jos sitä kuluttaa niihin metatöihin.
Jäikö sulla tajuamatta, että tässä ei varmaan puhuta PELKÄSTÄÄN pyykistä? Vai tuleeko se ruokakin valmiiksi kun laittaa pyykit? Puhdistuuko lattiat ja tavarat löytää omille paikoilleen? Roskatkin häviää samalla napinpainalluksella?
Ei, teen ruokani itse, muille ne ei kelpaa. Tavaroitani en levittele enkä heitä roskia lattioille. Imuroinnin ja moppauksen hoitaa robotti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jätä se sika ja hanki dildo ja kissa. Tällaiset miesvihaa lietsovat aloitukset ja provot ovat niin aikansa eläneitä.
Tiesitkö, että mitä vähemmän mies tekee kotitöitä, sitä vähemmän saa seksiä. Mieslapsi vaikuttaa naisen seksuaaliseen halukkuuteen. Tämä on ihan tutkittu juttu. Että kannattaisi teidän miesten aökaa tekemään niitä kotitöitä, saatte enemmän pillua.
Miksi? Kerran viikossa riittää oikein hyvin.
Tokihan tahti voi olla myös kerran viikossa- ei ikinä.
Sekin on ihan ok, kuitenkin jo koettu juttu.
Huisii :D kirjoitti:
Nykyään tekee, mutta siinä kesti 10 vuotta, että oppi.
Mut mä en tosiaan ala miksikään kotityökoneeksi itse sen sijaan.
Miehet on vähän lapsia, niihin pätee samat keinot.
Älä ap tee yksin mitään töitä. Jos teillä on siivottavana keittiö ja lattia, kysy: siivoatko keittiön vai lattian?
Jompi kumpi on tehtävä ja sä teet sen toisen.
Kyllä se oppii, kun ei asiat vaan mystisesti tapahdu vaikka hän ei niitä tee.
Mä yritin tätä exän kanssa. Ei toiminut.
Alkoi raivoamaan, että hänellä on kuule muuta tekemistä kun pitää maksaa laskut (eli verkkopankissa pari klikkausta) ja varata katsastus (verkkosivulla pari klikkausta) ja auton huolto pitää varata (pari klikkausta verkkosivulla). Hän ei suostunut tekemään mitään ruumiillista työtä.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on aineenopettaja.
Pitkät lomat ja lyhyet työpäivät. Kun ei ole muuta tekemistä, niin hankkii perheen ruoat, siivoaa kämpän ja kokkaa vielä koko perheen ateriat.
Jatkan. Pyykkeihin ei koske, koska aikanaan tuli liian monta vahinkoa.
Muuten oikeastaan tekee kaiken kotona.
Mieheni tekee kyllä kotitöitä pyytämättä. En ole kertaakaan pyytänyt. En aio käskeä tekemään pitää ymmärtää tehdä itse. En minä olisi mieheni kanssa jos pitää käskeä tekemään itsestään selviä asioita. Kotia pitää siivota kyllä usein.
En yhtään,vaimon mielestä mies imuroimassa on homojen hommaa
Ei tee pyytämättä eikä pyytäen. Jos joskus se jotain tekee, niin silloin se on kyllä ennen sitä mokannut jotain.
Tuollahan tuo paistaa jauhelihapihvejä, aamulla oli ensimmäinen koneellinen pyykkiä pyörimässä, ennen kuin edes heräsin.
Puolisoni tekee tosi paljon kotitöitä. Pyytämättä ja pyydettäessä. Hän joutui ottamaan paljon vastuuta kotitöistä, kun sairastuin vakavasti. Toki teimme kotityöt yhdessä jo silloin, kun olimme vielä lapsitalous. Joku aika sitten poika kävi pesemässä ikkunat, eli miehen malli on kotoa opittu.
Koko ajan. Teemme molemmat. 30 vuotta menty näin, eikä kotitöistä ole koskaan tarvinnut riidellä. Molemmat tekee kaikkea.
Hölmöt naiset, miksi ajattelette, että pitää pyytää miestä tekemään kotitöitä? Lähtökohtaisesti molemmilla on yhtäläinen vastuu kotitöistä ellei muuta ole jostain syystä sovittu. Tämän pitää olla lähtötilanne ja jos ei ole, asettatte itse itsenne miestänne heikompaan asemaan. MOT.
Jostain syystä hymyilytti tuo että AP on mennyt kysymään mieheltään onko tämä masentunut, koska ei ole tehnyt kotitöitä
Meillä aika perinteinen työnjako. Eli mies käy töissä, lämmittää talon (puulämmitys), hoitaa autot jne. Minä teen ruuat, hoidan lasten lääkkeet ym hoidot, pesen pyykit ja siivoan.
Meillä tämä ok koska minä olen ollut paljon työttömänä kotona. Silloin kun olen töissä mies huolehtii automaattisesti valmiin iltapäiväruuan kun on kotona ennen minua. Ja muutenkin tekee silloin enemmän minun tavallisesti hoitamistani töistä.
Lisäksi jos pyydän niin mies tekee valittamatta kotitöitä. Usein siivotaan yhdessä isommat siivoukset esim pestään ikkunat. Samoin jos minua vaikka laiskottaa niin mies laittaa kyllä ruuan (tai käy hakemassa grilliltä ruuan).
Meillä miehen autojen hoitaminen tarkoittaa myös sitä että että käyttöautot on ostettu muutamalla tonnilla lunastukseen menneitä autoja ja mies korjaa niistä hyvän auton. Sitten ajetaan sillä pari vuotta ja myydään reippaalla voitolla eteenpäin. Parhaasta autokaupasta jäi 5000€ työpaikkaa ja lisäksi autoa käytettiin itse pari vuotta. Tietysti mies myös korjaa ja huoltaa autot itse.
Meillä asiat hoidetaan yleensä sovussa ja se tekee joka jaksaa ja kerkeää. Välillä toinen tekee enemmän ja sitten toisella viikolla toinen. Mutta pääosin jakautuu reilusti kuitenkin.
Ihan joka päivä tekee oma-aloitteisesti kotitöitä.
Kato ap kannattaa valita mies oikein
No ei kyllä tee mitään. Se vielä menee, mutta mies välillä huomauttaa, että tiskipöydällä on roskia eikä ole puhtaita vaatteita. Se ärsyttää.
Myös teilläkin on oikeus vapaa-aikaan. Muistakaa pitää se. Vapaa-aika kuulee kaikille sukupuolesta riippumatta.
Minulla on alusta asti ollut sellainen moraali, että autan miestäni kotitöissä, niin paljon kuin jaksan. Hyvin on mennyt. Omien vaatteideni pyykin lajitteun hoidan itse, ettei kaikki vaatteeni olisi saman värisiä.
Myöskään yhden kokemuksen perusteella, miehet eivät osaa rämpsäyttää pyykkiä kuivumaan laitettaessa. Siihen ihan oikeasti tarvitaan opastusta ja apua.