Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko teidän miehet tekee PYYTÄMÄTTÄ kotitöitä?

Vierailija
05.08.2023 |

Kuinka paljon miehenne osallistuvat kotitöihin pyytämättä? Meillä on lapsiakin ja mies tuntuu siltä myös välillä. Sohvalle istahtaa jokainen mahdollinen hetki, kaikki pitää erikseen pyytää, oli sitten lomalla tai ei. Sama viikonloppuisinkin. Ei ole masentunut, olen kysynyt ja vaikuttaa kyllä ihan siltä, ettei tajua vain osuuttansa sanomatta.
Esimerkiksi ei pese pyykkiä, ennenkuin on pakko, eli lapsilla ei esim ole enää puhtaita vaatteita. Ei siivoa keittiötä ruoanlaiton/syönnin jälkeen ellen sano, ei imuroi, ei MITÄÄN ellen erikseen pyydä. Sitten ihmettelee kun olen hermona. Ei auta kotityölistat kun nekin sitten saattaa unohtua, esim roskien vienti aamulla kun lähtee töihin onnistuu pari päivää ja sitten alkaa taas unohtelu. Ärsyttää.

Kommentit (122)

Vierailija
101/122 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tee edes pyydettäessä. Olen jo ehdottanut, että muuttaisimme erilleen. Ei ole vielä toteutunut, kun mies ei halua sitäkään.

Vierailija
102/122 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee sinä ne kotityöt niin mies tekee omat hommansa. Ei ole rakettitiedettä.

Mitkä omat hommansa. Vaihtaa auton renkaat pari kertaa vuodessa?

Että olettekin itsekkäitä. Yritätte aina päästä helpommalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/122 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista miten paljon on tälläisiä tapauksia etenkin parisuhteessa joissa on lapsia.

Mitä niille miehille tapahtuu lapsen tekemisen jälkeen. Miksi he surkastivat ja lakkaavat hoitamasta velvollisuuksiaan kotitöiden suhteen?

Onneksi meillä ei ole lapsia, eikö ole tulossakaan.

Tuollaisessa oravanpyörässä en kestäisi asua.

Vierailija
104/122 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhtään,vaimon mielestä mies imuroimassa on homojen hommaa

Mites sitten, jos vaimo on pari viikkoa sairaalassa tai petipotilas, kuka teille tulee imuroimaan? Vai odottaako villakoirat ja murut lattialla siihen asti, että vaimo on taas toipumassa?

Vierailija
105/122 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies tekee reilusti yli puolet. Ehkä 75% kaikesta. Olen illat töissä - kaikki kauppa/lapset/ruoanlaitto/tiskikone/pyykki mitä en aamupäivästä ehdi on hänen vastuullaan.

Nyt miehet tarkkana kenen kanssa lisäännytte!

Vauvakuumeinen nainen jolla on epäsäännöllisin työajoin varustettu matalapalkkatyö, on miina jonka kaikki vaikutukset on syytä tiedostaa ENNEN sitä perheytymispäätöstä.

Parempi jos ette lisääntyisi. Säästyisi kaikilta mielenterveys.

Vierailija
106/122 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista miten paljon on tälläisiä tapauksia etenkin parisuhteessa joissa on lapsia.

Mitä niille miehille tapahtuu lapsen tekemisen jälkeen. Miksi he surkastivat ja lakkaavat hoitamasta velvollisuuksiaan kotitöiden suhteen?

Onneksi meillä ei ole lapsia, eikö ole tulossakaan.

Tuollaisessa oravanpyörässä en kestäisi asua.

Syy on varmaan sama kuin fyysisenkin väkivallan aloittamisessa. Toinen on saatu sidottua suhteeseen joko avioliiton tai lasten avulla. Silloin on turvallista aloittaa pahoinpitely. Toinen ei voi lähteä enää noin vain, vaan sietää huonoa kohtelua ja toivoo että asiat muuttuvat.

Vierailija
107/122 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hölmöt naiset, miksi ajattelette, että pitää pyytää miestä tekemään kotitöitä? Lähtökohtaisesti molemmilla on yhtäläinen vastuu kotitöistä ellei muuta ole jostain syystä sovittu. Tämän pitää olla lähtötilanne ja jos ei ole, asettatte itse itsenne miestänne heikompaan asemaan. MOT.

Hölmö olet itse kun luulet että joka ikinen nainen ei tajua tuota.

Fakta kuitenkin on että lähes kaikki miehet pyrkivät siirtämään kotityöt naiselle. Mieluiten kokonaan, mutta jokainen naiselle nakitettu pikkuhomma on voitto. Näin ajattelee ja toimii enemmistö miehistä. Ja tästä on puhuttu vuosikymmeniä.

Oletko sinä milloinkaan kuullut että kotitöiden jako on tasa-arvokysymys? Aivan, olet varmasti. No tässä se ongelma näkyy nyt ihan elävässä elämässä.

Eli uutisia sinulle: naiset ovat heikommassa asemassa. Mutta miehet meidät siihen asettevat omilla teoillaan joka päivä.

Vierailija
108/122 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon. Varmaan melkolailla 50/50 menee meillä hommat. Ei niitä varsinaisesti ole edes jaettu kumpi tekee mitä. Minä varmaan laitan ruokaa enempi ja mies taas leipoo enempi. Minä pyykkään enempi ja se taas tiskaa enempi. En oo varmaan ikinä varsinaisesti pyytänyt tekeen jotain. Säänöllisesti kyl jompikumpi kysyy toiselta haluatko tehä asian 1 vai 2. Lapsi on jo lukios mut kun oli pieni niin ei silloinkaan yhdelle hommat kaatunut ja kumpiki sai levätä ja harrastaa.

Vierailija
109/122 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan sovittu aikoinaan mitä kumpikin tekee.

Ei ongelmaa . Mies hoitaa lasten vaatteiden ostamiset, käyvät yhdessä kaupassa. Mä myymisen

Vierailija
110/122 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee paljon pyytämättä ja aika rutiininomaisesti. Perusjutut, eli ruuanlaitto, tiskit, imurointi ja pyykkihuolto menee aika lailla tasan. Sitten on joitain pienempiä hommia, jotka on jakaantunut vähän enemmän vain toiselle, tai selvempiä (sanattomia) vastuualueita. Esim. mies vie useammin roskat, minä pesen vessat, mies hoitaa netin, minä sähkösopparin. Mies vastaa auton kuluista ja huolloista, vaihtaa ne kuuluisat talvirenkaat, minä maksan päiväkotimaksun ja hoidan lasten harrastukset sekä ostan vaatteet. (Olen myös ainoa, jolla on Wilma-tunnukset, siitä vähän urputin aluksi, mutta en ole jaksanut enää vaatia toista hankkimaan niitä, minä hoidan yhteydenpidon koulun kanssa. )

Minä toimin tirehtöörinä lomasuunnitelmissa ja kilpailutan/suunnittelen remontit, molemmilla on lisäksi satunnaisia omia projektejaan, jotka jossain määrin parantavat viihtyisyyttä tai talon/pihan toimivuutta.

Vierailija
111/122 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein AP nielee pyytämättä?

Vierailija
112/122 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten pitäisi antaa useammin, niin mies tekisi mielellään kotitöitä. Jos ei saa naiselta muuta kuin haukkuja ja syyllistämistä,into laskee edelleen.

Naiset vinkuu,että jos tekis kotitöitä, sais sitä loveekin sitten, mutta oikeastihan sitä saa vain lisää nälvimistä ja huomauttelua siitä, kuinka vähän tekee.

Meillä vessan tukoksen avausta,renkaiden vaihtoja tai pyörien korjausta ei lakseta miksikään, mutta pyykin pesu on kauhea juttu...

Tääkin riita syntyy tästä että naiset käy töissä, kun komaämarivaltio verottaa puolet palkasta valtuolle, niin naistenkin on pakko.

Vierailija
113/122 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joskus laitan treffipalvelimelle itseni likoon niin täytynee muistaa mainita, että kumppanini voisi sitten tehdä kotitytöt vaikka suhteessä 95% jokohan alkaisi minuakin onnistaa paremmin kumppanin saanti.

Vai onko syynä vain se, että en tapaa mainita kotitöiden teosta mitään kun ei ne mitkään erityine ansio tai saavutus ole vaan välttämätön osa arkeam jos haluaa, kuten minä halua asua puhtaassa ja siistissä kodissa ja kulkea phtaissa ja siisteissä monest silitetyissä vaatteissa. Mutta kai minä tämän vuoksi sitten saan olla sinkku.

Kun ihan liian usein saan täältä lukea kuinka naisoletettu kirjoittaa väsymystään  siihen kun yksi tekee sen mitä minä olen luullut ja kuvitellut, että kuuluu parisuheteessa molempien vastuulle siinä mssä nyt sinkkuna ollessa vain itselleni.

Vierailija
114/122 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee enemmän kuin minä.

Vierailija
115/122 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies laittaa kyllä ruokaa toisinaan , mutta ihan kaikki siivoushommat on minun juttujani ja siksi, että teen ne paremmin ja nopeammin. Hällä muut jutut, tietsikat yms. Hoitaa ne huolella ja ammattitaidolla. 

Vierailija
116/122 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tee edes pyydettäessä. Olen jo ehdottanut, että muuttaisimme erilleen. Ei ole vielä toteutunut, kun mies ei halua sitäkään.

No eihän sun tartte mieheltä sitä kysyä. Ei sinun onnellisuus ole miehen halusta kiinni.

Vierailija
117/122 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö prinsessalle tehdä myös pullamössö valmiiksi

Vierailija
118/122 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein vie roskat lähtiessään, mikä on aika paljon ottaen huomioon sen, että emme edes asu yhdessä.

Vierailija
119/122 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hoitaa pääasiassa ruuanlaiton ja kauppaostokset, kaikki omakotitalon pihahommat ja autoon liittyvät hommat. Minä hoidan siivouksen, tiskit, pyykit ja joskus teen myös ruokaa. Koskaan ei ole kotitöistä riidelty, avioliittoa kestänyt yli 30 vuotta. Nyt kun lapset ovat jo muuttaneet pois kotoa, niin pakollisia kotihommia on oikeastaan aika vähän.

Vierailija
120/122 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä tee mitään. Se vielä menee, mutta mies välillä huomauttaa, että tiskipöydällä on roskia  eikä ole puhtaita vaatteita. Se ärsyttää.

Ei jumalauta miten voit olla tollasen kuspään kanssa