Paljonko teidän miehet tekee PYYTÄMÄTTÄ kotitöitä?
Kuinka paljon miehenne osallistuvat kotitöihin pyytämättä? Meillä on lapsiakin ja mies tuntuu siltä myös välillä. Sohvalle istahtaa jokainen mahdollinen hetki, kaikki pitää erikseen pyytää, oli sitten lomalla tai ei. Sama viikonloppuisinkin. Ei ole masentunut, olen kysynyt ja vaikuttaa kyllä ihan siltä, ettei tajua vain osuuttansa sanomatta.
Esimerkiksi ei pese pyykkiä, ennenkuin on pakko, eli lapsilla ei esim ole enää puhtaita vaatteita. Ei siivoa keittiötä ruoanlaiton/syönnin jälkeen ellen sano, ei imuroi, ei MITÄÄN ellen erikseen pyydä. Sitten ihmettelee kun olen hermona. Ei auta kotityölistat kun nekin sitten saattaa unohtua, esim roskien vienti aamulla kun lähtee töihin onnistuu pari päivää ja sitten alkaa taas unohtelu. Ärsyttää.
Kommentit (122)
Ei yhtään. Onneksi sentään ruuat laittaa, kun se on aika lailla pakollinen kotityö. Tiskit, pyykit ja roskat saa olla tasan niin kauan, kunnes minä ne laitan. Pyytämättä siis.
Huolestuttavan vähän. Joskus vaikka pyytäisikin niin ei perse penkistä nouse.
Teen kyllä. Mutta voitko lopettaa haukkumiseni lapsille!!! Muuten haukun sinua!!
Pyytämättä: laittaa melkein kaikki omat pyyki pyykkikoriin, täyttää ja tyhjentää astianpesukoneen ja kerran oli imuroinut
Sen jatkuvan syyllistämisen voisi lopettaa!
Ei oo kiva tehdä mitään kun haukutaan!
Tee sinä ne kotityöt niin mies tekee omat hommansa. Ei ole rakettitiedettä.
Vierailija kirjoitti:
Ei helvetti
Pidän nyt tän tauon
AKKA!!!!
Tauon mistä? Jos oot tavarat levittänyt ja pyykit sotkenut ja lapsia tehnyt, jotka pitää ruokkia, niin hoida homma loppuun. Et kai sä vessaakaan jätä muiden vedettäväksi koska "lähdit tauolle"?
Meillä mies siivoaa omat jälkensä ja pyykkää ellen itse ole ehtinyt ensin ja laittaa astiat koneeseen ja sen päälle, tekee myös ruokaa. Siivotaankin yhdessä. Itseoppinut mies, anoppi oli enemmän sellainen hällä väliä eikä siisteys ollut niin tärkeää.
Mies tekee reilusti yli puolet. Ehkä 75% kaikesta. Olen illat töissä - kaikki kauppa/lapset/ruoanlaitto/tiskikone/pyykki mitä en aamupäivästä ehdi on hänen vastuullaan.
Silloin kun minä olen kotona niin oma-aloitteisesti laittaa likaiset astiat astianpesukoneeseen ja vie roskat, pesee pyykkiä joskus. Kun on yksin kotona niin ei tee mitään noista.
Meillä ei ole lapsia. En ole koskaan pyytänyt miestä tekemään kotitöitä, vaan olemme yhdessä sopineet niihin systeemin ja hoidamme osamme. Tällä hetkellä tosin hän tekee lähes 100%, koska olen raskaana ja erittäin väsynyt.
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko mitä ne miehen hommat sitten on?
Joo, meilläkin ruuan tekee joskus, koska siitä hän hyötyy itsekin. Mutta koska hän ei välitä siisteydestä, niin ei sitä tarvitse tehdä. Ja ruoan laittaa siis ehkä kerran-kaksi viikossa, muuten senkin teen itse. Ainiin ja raha-asiatkin huolehdin kun mies ei osaa pitää huolta niistäkään. Ap
Jäimme juuri eläkkeelle, ja mies on innostunut ruuan laitosta, ja sehän mulle sopii, toki auttelen siinäkin, on mukavaa tehdä yhdessä. Vie myös roskat ihan käskemättä. Tiskit osaamme laittaa koneeseen ihan itse. Käy usein myös kaupassa.
Siis mulla on reuma, ja siksi raskaimmat hommat ovat miehen harteilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei helvetti
Pidän nyt tän tauon
AKKA!!!!Tauon mistä? Jos oot tavarat levittänyt ja pyykit sotkenut ja lapsia tehnyt, jotka pitää ruokkia, niin hoida homma loppuun. Et kai sä vessaakaan jätä muiden vedettäväksi koska "lähdit tauolle"?
No koska oot taas raskaana niin yritän ymmärtää
Vierailija kirjoitti:
Mitkä omat työt? Mihinkään omiin hommiin ei mene siten aikaa mitä kodin pystyssä pitämiseen ja ruuanlaittoon menee. Ellet sitten puhu tilanteesta Koivut, missä mies tienaa rahat ja nainen hoitaa kodin.
Meillä molemmat tekee kotitöitä pyytämättä. No joskus kotiin jäävä saattaa sanoa ulos lähtijälle, että olis muuten roskapussi vietäväksi.
En olisi parisuhteessa, jossa toinen ei osaa tehdä kotitöitä oma-aloitteisesti.
Teen ruokaa ja käyn kaupassa. Vaimosta tämä ei ole kotityö. Minusta on.
Ei helvetti
Pidän nyt tän tauon
AKKA!!!!