Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vartalon pötiköityminen keski-iässä

Vierailija
05.08.2023 |

Minä olen täysin ihannepainossani myös kaikkien lukujen mukaan. Nyt kuitenkin viisissäkymmenissä alkaa keho hukata sirouttaan. Sirot naiset; kuinka tiukalle vedätte ruokavalionne tässä iässä, ettei keho menetä muotoaan?

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n cv olis kiva nähdä.

Vierailija
42/74 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää syökö herkkuja... Ei mitään sokerista... keho kiittää eikä turpoa. Itse olen ainakin vanhemmiten huomannut että yksikin syöty pulla näkyy vyötärössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pilates ja saliharjoittelu. Älä vähennä syömisiäsi.

Tämän minäkin sanoisin ohjeeksi. Myös venyttely ja jooga on hyvä, sekä tanssi, ihan mikä vain, mikä lisää kropan liikkuvuutta. Jos ongelmana on nimenomaan pönäköityminen, niin siihen auttaa parhaiten liikunta. Jos on jo ihannepainossaan, niin syömistä ei kannata todellakaan vähentää, koska se vain hidastaisi aineenvaihduntaa ja alkaa lisäämään painoa pikkuhiljaa.

Vierailija
44/74 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen juuri Sofi Oksasen romaania Stalinin lehmät. Siinä on alussa kuvaus Ekasta Kerrasta. Luulin ensin että oli seksistä kyse, mutta olikin syömishäiriöisen oksentamisen kuvaus.

Syömishäiriöt kehitetään, kun elämää ei voi kontrolloida, joten kontrolloidaan sitten ympärysmittoja ja painoa ja saavutetaan illusorinen hallinnan tunne.

Painonhallintaihmisiä käy vähän sääliksi. Millaista niiden elämä on kun kaikki pyörii sen ympärillä?

Vierailija
45/74 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Geeneistä kaikki on kiinni. Tutkimusten mukaan suomalaisilla naisilla on tietynlainen solumuisti, joka saa lopulta vartalon näyttämään tynnyriltä puutikkujen varassa tököttävältä pätikältä. Asiaan ei ole vielä saatu täyttä varmuutta, että onko asialla yhteyttä muinaiseen tervanpolttoon ja tervan toimittamiseen tynnyreissä orjalaivatelakoille. Myös muita todella omituisia poikkeavaisuuksia on havaittu normaaleihin naisiin verrattuna. Suomalaisilla kaikki se rasvakudos, joka on alkujaan tarkoitettu tisseihin, onkin valunut reisiin, mahaan ja perseeseen. Hyvin harvinaisissakin tapauksissa, joissa nuorena on litteä vatsa ja pyöreä perse, niin eikö jumalauta nekin vaihda paikkaansa jossain vaiheessa, viimeistään silloin, kun nainen on omasta mielestään kukkeimmillaan ja herännyt seksuaalisilta himoiltaan kukkaan, eli nelikymppisenä mummelina. Suorastaan kuvottaa jo pelkkä ajatuskin jyystää sellaista mummelia takaapäin, kun perseestä on jäljellä vain luut ja maha roikkuu pitkin lakanoita.

Älä huoli. Saat jatkossakin ostaa tarvitsemasi seksin parikymppisiltä palveluntuottajilta.

Ei ole koskaan ollut tarvetta ostaa kyseisiä palveluja. Mietipä asiaa siltä kantilta, että myykö yksikään maksullisia palveluja tarjoava mies tynnyrille edes lämmintä kättä?

Ei maksullista seksiä myyvät ihmiset valikoi asiakkaitaan ulkonäön perusteella.

Vierailija
46/74 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitys lisännyt minulla syömishaluja, joten annokset pienemmiksi. En luovu mistään muusta kuin järjettömästä mässäilystä. Painoa on nyt 10 kiloa liikaa. Ylipaino lisää kipuja ja verenpainetta.... Pienempi lautanen ruokailuun ja lasken ääneen, vain 3 ruokalusikallista edellisen 3 kauhallista sijaan. Syön hitaammin. en pelkää terveellistä, tervettä nälän tunnetta  :D.

Nykyiset kehon kanssa sinut olevat alle kolmikymppiset ja teinit ovat jo tämän päivän pyöristyneiden, ylipainoisten mummojen 50-60 v. kokoisia! Minkähän kokoisia nämä kehopositiiviset ajattelevat olevansa sitten kun sitä ikää tosiaankin on esim. nyk. 25 v. + 25 v.? 

Mikäli elävät. Aina vaan Isompien vaatteiden osto ei ole tervettä.

Vierailija
47/74 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pilates ja saliharjoittelu. Älä vähennä syömisiäsi.

Älä nyt viitsi. Minä on viisikymmentä, käyn kyllä salilla, mutta lihaksia en (näkyviä) halua. Energiaa kestän 800 - 1000 kkaloria vuorokaudessa niin, ettei ala kerätä rasvaa. Ja joo, on nälkä, välillä myös kipua energiavajeesta ja syön siihen buranaa. Muumimammuus ei silti kiinnosta.

Kait sinä ymmärrät, että tuon kertomisen perusteella kehosi käy säästöliekillä?!

Minä syön 1245kcal/pv, eli menen -500kcal vajeella, jotta pääsen tavoitepainoon. Mikäli en halua painoni laskevan on kcal tarve sen 1700kcal. En käy salilla, kävelen paljon jo työni puolesta, on myös paikallaan oloa. Lasken rasvat, hiilarit ja proteiinit. Rasvaa ei kerry vaan poistuu. En näe nälkää ja todellakin laihdun! Alan olemaan sutjakkaassa kunnossa. Lihaksia sopivasti omasta takaa.

Ikää on enemmän kuin sinulla.

Vierailija
48/74 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmiannettu pro ana aloitus

Tiedän toki, että kaikki läski ja ihra ja vapaa lihavuus on muotia. Minulle se ei ole, ja siihen on monta syytä.

Aloituksessahan puhut muodoista? Se, että pysyt sinänsä saman kokoisena, mutta menetät keskivartalon muodot ei liity läskiin, ihraan ja vapaaseen lihavuuteen (lol).

Ainoa mitä voit kokeilla on nostaa painoja ja kaloreita.

Tämä.

N48

Vierailija
49/74 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko vastata tähän. Olen 57v, nuorempana kävin paljon salilla, lihaksia tuli helposti ja vähän liikaakin. Kyllästyin siihen ja vähän repsahdinkin ja lihoin. Sitten aloitin joogan - tehokasta vinyasa flowta + kaikkia muita joogia, hit joogaa ja pilatesta. Omasta mielestäni tämä on tehnyt ihmeitä kropalleni ja vielä tässä iässä.

Ennen olin jotenkin tuhti mörssäri, nyt jotenkin sirompi ja linjakkaampi ja jostakin on jonkinlainen vyötärö ilmestynyt - ennen olin tasapaksu ja vatsakin pömpötti - ei pömpötä enää. Painoja nostelen enää noin kerran viikossa, pääasiassa liikkeitä pakaroille ja reisille - haluan, että nämä kohdat olisivat yhä edelleen vähän muhkummat.

Eli tehokas jooga auttoi minulla, tosin tulokset eivät tulleet ihan nopeasti.

Sama täällä. Nuorempana kokeilin joogaa useaan otteeseen ja en tykännyt. Nyt yli viiskymppisenä menin taas kokeilemaan ja tuntuu, että jooga tekee hyvää kropalle. Liikkuvuutta ja lihaksissakin tuntuu. Ärsyttää se, että kaikki ajattelee joogan olevan pelkkää venyttelyä, vaikka tietyt joogalajit ovat paljon raskaampia kuin omatoiminen saliharjoittelu. 

Kyllähän sen tosin joogatunnilla huomaa, ettei ole enää siro eikä vetreä kuin parikymppiset, mutta en anna sen häiritä omaa suoritusta.

Vierailija
50/74 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

47 lisäys: ei mitään lisäaineellisia kevyttuotteita ruokavalioon! Tavallista ruokaa ja oikeaa sokeria. 

Vierailija
51/74 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin puolimaratonit, sitten maratonit ja progressiivisella treenillä ultrajuoksu. Ei pöniköidy.

Vierailija
52/74 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syömisiin ja tekemisiin täytyy alkaa kiinnittää huomiota viimeistään 50 ikävuoden korvilla tai mieluummin jo vähän ennenkin jos haluaa säilyttää vartalonsa ja terveytensä. Oikotietä onneen ei tässäkään asiassa ole. Syö useammin ja entistä pienempiä annoksia kerralla, vaihda kovat rasvat pehmeisiin, vähennä suolan, sokerin ja valkoisen vehnän syöntiä ja lisää kasvisten ja kuitujen syöntiä sekä yritä liikkua edes hyötyliikunnan merkeissä.

Kaikille ei ole tärkeintä elämässä vartalon säilyttäminen eikä kiinnosta pitkän iänkään tavoitteleminen. 

Onnellisempia ne jotka eivät jää liian pitkäksi aikaa kitumaan. En näe mitään onnellista liian pitkän elämän lopppupäästä. Omaisille se on aika rankkaa. 

elän minkä elän, mutta sen ajan minkä täällä olen haluan olla mahdollisimman terveenä, vailla kipuja ja paljoja lääkkeitä enkä halua myöskään liikalihavana olla rasite terveydenhuollolle enkä halua aiheuttaa yhteiskunnalle kustannuksia syömällä itseni sairaaksi.

Vierailija
53/74 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Geeneistä kaikki on kiinni. Tutkimusten mukaan suomalaisilla naisilla on tietynlainen solumuisti, joka saa lopulta vartalon näyttämään tynnyriltä puutikkujen varassa tököttävältä pätikältä. Asiaan ei ole vielä saatu täyttä varmuutta, että onko asialla yhteyttä muinaiseen tervanpolttoon ja tervan toimittamiseen tynnyreissä orjalaivatelakoille. Myös muita todella omituisia poikkeavaisuuksia on havaittu normaaleihin naisiin verrattuna. Suomalaisilla kaikki se rasvakudos, joka on alkujaan tarkoitettu tisseihin, onkin valunut reisiin, mahaan ja perseeseen. Hyvin harvinaisissakin tapauksissa, joissa nuorena on litteä vatsa ja pyöreä perse, niin eikö jumalauta nekin vaihda paikkaansa jossain vaiheessa, viimeistään silloin, kun nainen on omasta mielestään kukkeimmillaan ja herännyt seksuaalisilta himoiltaan kukkaan, eli nelikymppisenä mummelina. Suorastaan kuvottaa jo pelkkä ajatuskin jyystää sellaista mummelia takaapäin, kun perseestä on jäljellä vain luut ja maha roikkuu pitkin lakanoita.

Tämä kaikki johtuu Suomen kallioperästä, kuun vaiheista ja maan vetovoiman vaikutuksesta, joka on voimakkaimnillaan Suomessa ja suuntautuu erityisesti naisoletettu sukupuoleen, mutta myös suurimpaan osaan 50+. Miesoletettuja Tähän vaikuttaa myös Barbababa-kudostyyppi, josta on vielä varsin vähän tutkimustietoa. Se mitä tiedetään on, että 20 vuotiaana 175 cm, 52 kg painava yksilö on 40 vuotiaana 152 cm 75 kg. Ilmiö jossa navat vaihtavat paikkaa, kirjaimellisesti. Evoluutikot uskovat, että tällä kaikella on tarkoituksena sopeutua ilmasto-, ympäristö- ja yleisiin ilmapiirimuutoksiin. Yksilön kannalta sillä saattaa olla jopa suotuisia merkityksiä, kuten esim. lajityypillisen häirinnän väheneminen ja sulautuminen osaksi kumpuilevaa ympäristöä ja interiööriä.

Vierailija
54/74 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tapahtunut tämä pötiköityminen, mutta en jaksa stressata asiasta. Huolehdin itsestäni (lepo, terveellinen ruoka, kohtuullinen liikunta) ja se riittää. 20 vuoden kuluttua olen noin 70 v, näytän varmasti ihan eriltä kuin nyt ja ounastelen että tuntuukin eriltä. Elämä on.

Vierailija
55/74 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuosi-iässä myös paino herkästi vaihtelee ja nestettä kertyy. Suolainen ateria ja seuraavana aamuna +2 kg vaaalla.

Ja lihominen on helppoa: pari viikko lomalla ja joka päivä ravintolaruokaa, 1 siideri ja 1 jäätelö päivässä. Ja lisäkiloja helposti +5 kg.

Ja jokaikisen kilon laihduttaminen on tuskaa, sanoisin jopa mahdotonta.

Eli oman kokemukseni mukaan pysyvä laihtuminen yli 5-kymppisenä ei ole mahdollista. Lihomisen ennaltaehkäisy on ratkaisu. Älä liho. Seuraa painoa. Kun tulee 1 kg lisää: reagoi heti.

Vierailija
56/74 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöminen minimiin. Itse en ulkonäön takia alkaisi rääkkäämään. 

Tuttavani säilytti muotonsa puolittamalla kaikki ruokansa lisäten liikuntaakin. 

Ei ihmekään kun ihmiset lihoo, vaikka tästä on jo pitkään toitotettu: älkää vähentäkö syömistä, koska se johtaa lihomiseen. Jos normaalipainoinen laihduttaa, niin hän lihoo. Sanon vielä kerran: jos normaalipainossa alkaa laihduttamaan vähentämällä energiansaantiaan, niin se johtaa lihomiseen lopulta, koska elimistö alkaa keräämään vararavintoa pahan päivän varalle.

Ap:n keino muuttaa kropan pötiköitymistä on liikunta. Kaikki liikunta käy.

Vierailija
57/74 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä poistettiin :D  Herkistikö liikaa totuus?  t. alkup. 47  (vain oikeaa ruokaa ja oikeaa sokeria...)

Lääkitys lisännyt minulla syömishaluja, joten annokset pienemmiksi. En luovu mistään muusta kuin järjettömästä mässäilystä. Painoa on nyt 10 kiloa liikaa. Ylipaino lisää kipuja ja verenpainetta.... Pienempi lautanen ruokailuun ja lasken ääneen, vain 3 ruokalusikallista edellisen 3 kauhallista sijaan. Syön hitaammin. en pelkää terveellistä, tervettä nälän tunnetta  :D.

Nykyiset kehon kanssa sinut olevat alle kolmikymppiset ja teinit ovat jo tämän päivän pyöristyneiden, ylipainoisten mummojen 50-60 v. kokoisia! Minkähän kokoisia nämä kehopositiiviset ajattelevat olevansa sitten kun sitä ikää tosiaankin on esim. nyk. 25 v. + 25 v.? 

Mikäli elävät. Aina vaan Isompien vaatteiden osto ei ole tervettä.

Vierailija
58/74 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko vastata tähän. Olen 57v, nuorempana kävin paljon salilla, lihaksia tuli helposti ja vähän liikaakin. Kyllästyin siihen ja vähän repsahdinkin ja lihoin. Sitten aloitin joogan - tehokasta vinyasa flowta + kaikkia muita joogia, hit joogaa ja pilatesta. Omasta mielestäni tämä on tehnyt ihmeitä kropalleni ja vielä tässä iässä.

Ennen olin jotenkin tuhti mörssäri, nyt jotenkin sirompi ja linjakkaampi ja jostakin on jonkinlainen vyötärö ilmestynyt - ennen olin tasapaksu ja vatsakin pömpötti - ei pömpötä enää. Painoja nostelen enää noin kerran viikossa, pääasiassa liikkeitä pakaroille ja reisille - haluan, että nämä kohdat olisivat yhä edelleen vähän muhkummat.

Eli tehokas jooga auttoi minulla, tosin tulokset eivät tulleet ihan nopeasti.

Astanga, Vinyasa..nämä joogat tehokkaita, kuten power pilates. Treenaa tehokkaasti syviä lihaksia.

N48

Vierailija
59/74 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiimalasi on itseasiassa aika ällöä, että hyvä vaan jos tasapainottuu.

Vierailija
60/74 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei syömättömyyttä pidä pelätä. Tuhansia vuosia tai ehkä satoja tuhansia vuosia paastoaminen tai syömättä oleminen pitkiäkin aikoja oli arkinen asia. Ihmisen keho on kehittynyt siihen ympäristöön jossa ruokaa ei aina ole. Sen vuoksi se kerää niitä läskejä, paastoa varten.

Luilin että jos on tyyliin 10 tuntia syömättä niin alkaa olla heikoilla. Sitten kokeilin yhtä ateriaa päivässä, eli 24 tunnin välein syömistä ja hiomasin että tuntuu aivan luonnolliselta. Toiset ovat vesipaastolla päiväkausia, jopa kuukausia ja elävät paaston aikana normaalia elämää. Katsos kun keho ei näänny syömättömyyteen ellei ole luuta ja nahkaa. Jos on rasvaa ihon alla niin kroppa syö ne.

Minua kiinnostaisi myös tuo kerran päivässä syömisen rytmi. Voiko sitä jatkaa pitkään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi