Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu, että kerrostalossa aina kylmä?

Vierailija
04.08.2023 |

Kämppa on muutaman vuoden ikäinen, koneellinen ilmanvaihto meno ja tulo. Asteita sisällä on olevinaan 22, (kesähelteilläkään ei siitä juurikaan nouse), mutta tuntuu enemmän joltain 18 asteelta. Viime yönä jouduin nukkumaan pitkähihaisessa, jonka päällä neule ja villatakki, oli merinovillaiset housut ja villasukat jalassa, ja viltti peiton päällä. Osaako joku sanoa, mistä tämä voi johtua. Tuleeko tänne jotain kylmää tuloilmaa vai?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus mietin samaa. Oma tytär muutti muutama vuosi sitten uuteen kämppään. Oli lämmin luojan kiitos. Mutta moni kaveri valittanut kylmyyttä. Miksi ihmisten elämänlaatua heikennetään sillä, että ankeiden luukkujen lämmöt laitetaan kenties päälle joulukuun alussa?

Vierailija
2/42 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lämmitystä laitettu päälle. Muuta et voi, kun edesvalittaa isännöitsijälle. Oletko sen tehnyt? Yleensä ihmiset ovat ihmeen saamattomia eivätkä laita valitusta eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulee syksyllä kylmä ja kestää koko talven. Ei auta mikään valittaminen. Näin kesäisin on ihan hyvä.

Vierailija
4/42 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöä lämmityskustannuksista.

Asumisviihtyvyys nollissa, mutta vuokrat pilvissä.

Vierailija
5/42 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttakaa pois. Valittakaa isännöitsijälle porukalla. Olen huomannut että ihmiset ovat lapasia eivätkä laita valitusta eteen päin.

Vierailija
6/42 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lämmitystä laitettu päälle. Muuta et voi, kun edesvalittaa isännöitsijälle. Oletko sen tehnyt? Yleensä ihmiset ovat ihmeen saamattomia eivätkä laita valitusta eteenpäin.

Yleensä lämmitys menee automaattisesti päälle vasta, kun ulkoilma on tarpeeksi kylmää.

Ei auta isännöitsijä, koska patterin venttiilit säädetty jokaisessa asunnossa normien mukaisesti, eikä niitä saa sen enempää säädettyä.

Vierailija
7/42 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä lämmitys menee automaattisesti päälle vasta, kun ulkoilma on tarpeeksi kylmää.

Ei auta isännöitsijä, koska patterin venttiilit säädetty jokaisessa asunnossa normien mukaisesti, eikä niitä saa sen enempää säädettyä.

Auttaa toki. Ihminenhän sen säädön tekee. Älkää helkkari alistuko kaikkeen.

Vierailija
8/42 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuttakaa pois. Valittakaa isännöitsijälle porukalla. Olen huomannut että ihmiset ovat lapasia eivätkä laita valitusta eteen päin.

Jos tietäisit miten monta valitusta isännöintiin on mennyt täällä ja vaikka mistä :D Iso korporaatio vastuussa asioista, mitä veikkaat, paljon heitä kiinnostaa? Jos ei ole varsinaisesti lainvastaista, niin mitäpä he sille tekisivät. Ihmisiä muuttaa jatkuvasti pois, uudet saman tien tilalle.

Vierailija
9/42 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää asun rivarissa ja jostakin syystä lämpötila vaihtelee paljon (ei ole pelkästään oma mielipide). Ensin on kuuma ja revit vaatteet pois ja yöllä heräät siihen että hampaat kalisee ja sit todellakin kaivat pitkähihaset ja -lahkeiset päälle ja mahd. vielä jopa villatakin. Aamulla taas heräät hikisenä. Ei ymmärrä?

Vierailija
10/42 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä viitsi valehdella. Varmaan yli puolet kerrostaloasunnoista on liiankin lämpimiä. Meillä on talvella noin 22- 24 astetta ja kesällä 24 - 26, jopa 30 on ollut tänä kesänä parina päivänä.

Vierailija
11/42 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä talvella 'mittaus' antaa sen 18 astetta, mutta ulkoseinä hohkaa kylmää, samoin ikkunat ja ilmastointi sellainen, että sukat pyörii jaloissa. Mittaajat (kävivät x 2) sanoivat, että sama vaivaa useita n. 2000-l. alussa rakennettuja peruskohteita. Rakenteet hohkavat kylmää sisään ja asunnot ovat kaikki yhteen suuntaan eli kesällä ei esim. läpivetoa tms. Kotona on oltava 4 paitaa, pitkät alkkarit ja colleget sekä 2 täkkiä ja lämpösähköpeitto nukkumaan mennessä. Kylmän kosteaa, jos ulkolämpötila alle - 15. Kun on kunnolla pakkasta, lämpö kyllä toimii.Mutta milloinkas sitä olisi eli kylmää on.... Isännöitsijän mukaan ei voi säädellä, "koska muut eivät osaa säätää termostaattia, jos on liian lämmin". AAARGH!

Vierailija
12/42 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltergeismia. Pahoja henkiä. Eksyneitä astraaliruumiita. Manattu demoni. Voi tietysti olla asuntokuumettakin.

Vierailija
13/42 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa sellainen, kuin Vuokralaiset ry, eli vuokralaisten oma liitto. Harkitsen liittymistä.

Vierailija
14/42 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa ilmanvaihto pois päältä

Vierailija
15/42 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai.

Minä kun olen nähnyt asian niin, että ihmiset eivät muuta teekään kuin valittavat.

Toisekseen, en minä voi säädellä asuntojen lämpöjä. Nykyisellään ne täyttävät huoneistoa koskevien lakien reunaehdot.

Mikäli rupean niitä joka Jampan pyynnöstä nostattamaan, näkyy se samantien lämmityslaskussa ja yhtiön omistaja tai hallitus antaa minulle lopputilin.

Isännöitsijä on täysi renki, eikä mikään isäntä.

T. Isännöitsijä IAT

Vierailija
16/42 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai.

Minä kun olen nähnyt asian niin, että ihmiset eivät muuta teekään kuin valittavat.

Toisekseen, en minä voi säädellä asuntojen lämpöjä. Nykyisellään ne täyttävät huoneistoa koskevien lakien reunaehdot.

Mikäli rupean niitä joka Jampan pyynnöstä nostattamaan, näkyy se samantien lämmityslaskussa ja yhtiön omistaja tai hallitus antaa minulle lopputilin.

T. Isännöitsijä IAT

:DD 

Vierailija
17/42 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta omakotitaloon.

Täällä saat säätää lämpötilaa asteen tarkkuudella vaikka joka tunti.

Vierailija
18/42 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää asun rivarissa ja jostakin syystä lämpötila vaihtelee paljon (ei ole pelkästään oma mielipide). Ensin on kuuma ja revit vaatteet pois ja yöllä heräät siihen että hampaat kalisee ja sit todellakin kaivat pitkähihaset ja -lahkeiset päälle ja mahd. vielä jopa villatakin. Aamulla taas heräät hikisenä. Ei ymmärrä?

Yölämpötilan pudotus on päällä, lämpöä lasketaan aina yöksi muutama aste.

Vierailija
19/42 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai.

T. Isännöitsijä IAT

On varmaan tosi rankkaa matalalla koulutuksella olla siellä varastamassa köyhien opiskelijoiden rahat. Jaxuhali.

Vierailija
20/42 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:n asunto monesko kerros? Täällä krs-talon asunto jossa lämpö ei laske koskaan alle 23 asteen, ei edes talvella vaikka pidän patterit kiinni. Talolla ei ole kauhean vanha, ikää joku 5 vuotta.