Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa tämä lentolipussa? Pitkä välilasku?

Vierailija
04.08.2023 |

Mitä toi pitkä välilasku siis tarkoittaa? Pitääkö vaihtaa konetta? En ole vielä varannut tuota lippua mutta kattelin noita

Kommentit (113)

Vierailija
61/113 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko pakko olla tuo kenttä? Tosi pieni, eli nostaa hintaa ja löytyy vähemmän vaihtoehtoja. Miksi lento juuri tuonne?

Perhettä asuu lähellä

Pyydä hakemaan St Louisista tai Kansas Citystä, isommat kentät ja paremmat lentovaihtoehdot.

Voisin pyytää.

Hyvä!

Silloin voisit päästä Finnarin suoralla ensin esim. Floridaan, ja siellä maahantulot ym. jonka jälkeen toiselle loikalle AA:lla.

Pitää siis ostaa lentolippu (toinen) tuolla Floridassa? 

Ei, vaan ostat kerralla perille saakka, mutta se vaan myydään kahdelle lipulle (välilaskulla).

Olen ensikertalainen lentäessä ja ostaessa lentolippuja niin tää on vielä vähän vaikeaa. Luulin et ne vaan ostetaan jostain sivulta..... :D

Viisainta ostaa lentoyhtiöltä suoraan.

Ei auta jos ei ole allianssin sisäisiä lentoja. Esim Finskin sivuilta ei löydy lentovaihtoehtoja tuolle reitille. AA:n sivulta saattaa löytyä.

Kyllä löytyy esim Kansas Cityyn Finskin sivuilta, elokuun lennot näyttää pyörivän halvimmillaan siinä 1300 hujakoilla (kahdella välilaskulla).

Jep, taitaa melkein kaikki lennot olla Heathrown ja Dallasin välilaskuilla. Eli tällaisessa tulisi pitää huoli, että välilasku Dallasissa on tarpeeksi pitkä maahantulotarkistukselle.

Lennätkö lomalle vai viisumilla? Se vaikuttaa vähäsen maahantulon nopeuteen, mutta tietenkin jonot on se suurin ongelma. En lentäisi alle 3h välilaskulla.

Löytyt myös yhdellä välilaskulla Chicagossa, mutta niitä ei näytä olevan alle 2000 euron. Toki meillä ei ole hajuakaan koska ap matkustaa (heti? Vuoden kuluttua?) joten siinä mielessä hintoja on turha tarkistella.

Tarkoitus oliis ennen joulua.

Vierailija
62/113 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeileppa ja tee lippuhaku sinne määränpäähäsi vaikka Finnairin sivuilla, niin näet minkälaisia lento-kombinaatioita se tarjoaa, sille samalle lipulle.

Voi googlettaa momondoa, skyscanneria, lowcostflights jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/113 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso suoraan American airlanesin sivuilta Helsingistä alkaen.

Itsekin tajusin juuri että pääsen paljon helpommin Turku-Tukholma-USA-> jatkot kuin että lähtisin Helsingin kautta koukkaamaan, AA:lta tuli täältä päästä SAS:n lennot.

Vierailija
64/113 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet ensimmäistä kertaa lentämässä (siltä vaikuttaa), kannattaa ehkä ostaa suoraan matkatoimistolta tai pysyä pakettimatkassa.

Olen ja pitäisi matkustaa USASTA, Missouririn eli tämä on Springfield-Branson National Airport missä pitäisi olla määränpääni. Mutta en ole varannut mitään lipuja,kunhan esin selvittelen asioita. 

Anteeksi jos olen liian utelias, ei ole pakko vastata. Mitä on Missourissa, miksi lähdet ensimmäisellä lentomatkallasi juuri sinne?

Vierailija
65/113 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko pakko olla tuo kenttä? Tosi pieni, eli nostaa hintaa ja löytyy vähemmän vaihtoehtoja. Miksi lento juuri tuonne?

Perhettä asuu lähellä

Pyydä hakemaan St Louisista tai Kansas Citystä, isommat kentät ja paremmat lentovaihtoehdot.

Voisin pyytää.

Hyvä!

Silloin voisit päästä Finnarin suoralla ensin esim. Floridaan, ja siellä maahantulot ym. jonka jälkeen toiselle loikalle AA:lla.

Ei, vaan ostat kerralla perille saakka, mutta se vaan myydään kahdelle lipulle (välilaskulla).

Olen ensikertalainen lentäessä ja ostaessa lentolippuja niin tää on vielä vähän vaikeaa. Luulin et ne vaan ostetaan jostain sivulta..... :D

Viisainta ostaa lentoyhtiöltä suoraan.

Ei auta jos ei ole allianssin sisäisiä lentoja. Esim Finskin sivuilta ei löydy lentovaihtoehtoja tuolle reitille. AA:n sivulta saattaa löytyä.

No mutta katsoo useamman lentoyhtiön. Katsoo millä lentoyhtiöillä päsee Suomesta Amerikkaan. Nykyään on suoria lentoja Finnairilla eri puolille Amerikkaa. Lähtee vaikka siitä katsomaan.

Vierailija
66/113 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet ensimmäistä kertaa lentämässä (siltä vaikuttaa), kannattaa ehkä ostaa suoraan matkatoimistolta tai pysyä pakettimatkassa.

Olen ja pitäisi matkustaa USASTA, Missouririn eli tämä on Springfield-Branson National Airport missä pitäisi olla määränpääni. Mutta en ole varannut mitään lipuja,kunhan esin selvittelen asioita. 

Anteeksi jos olen liian utelias, ei ole pakko vastata. Mitä on Missourissa, miksi lähdet ensimmäisellä lentomatkallasi juuri sinne?

AP lähte vaihtoon 

Vierailija
67/113 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perhettä asuu lähellä

Voisin pyytää.

Hyvä!

No niinhän ne ostetaankin.

Mutta sun täytyy tehdä vähän taustatyötä, ja vaikka funtsia sen perheenjäsenen kanssa siellä US, että mille kentälle kannattaa lähteä teutaroimaan ensimmäistä kertaa lentäessä.

Sitten kun kohde on selvä, ostat liput Helsingistä-vaikka sinne Kansas Cityyn esim. booking.com tai finnair.fi.

Ja katso mitä ostat, ennen kuin ostat. Eli ei kohtuuttoman pitkiä välilaskuja eikä useita pomppuja.

Kannattaa huomioida aikaerokin.

Aikaero huomioidaan aina automaattisesti lippua ostaessa, eli ajat ovat aina paikallista aikaa.

Ymmärtääkö tämä aloittaja, koska ei edes ymmärrä miten lentolippuja tilataan.

Vierailija
68/113 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyyhän tuonne kohteeseen helpostikin lentoja.

Vierailija
69/113 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö tuo nyt ole ihan pääteltävissä, että noin random-paikkaan lennetään siellä olevien ihmisten takia, ei itse paikan?

Vierailija
70/113 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä että olet ostanut lipun HALPALENTO yhtiöltä ja odotat paluulentoa terminaalissa,

Vierailija
71/113 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa ap lähtee 90 days fianceeksi, sarjan historian toinen suomalaistähti ;)

Vierailija
72/113 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä tarkoita koneen vaihtoa, vaan voi olla myös niin, että matkustajat joutuvat poistumaan koneesta välilaskun ajaksi. Mahdollisesti konetta voidaan siivota välilaskun aikana. Vähän ennen lähtöä matkustajat saavat palata koneeseen.

Vierailija
73/113 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP lähte vaihtoon 

En usko koska vaihto-ohjelmiin kuuluu aina lentoliput.

Vierailija
74/113 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP lähte vaihtoon 

sehän jo sanoi että perhettä tapaamaan.

Vierailija
75/113 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP lähte vaihtoon 

Ei aina, nykyään jotkut huijarifirmat myy "halvempia" ohjelmia joihin ei kuulu lennot, sitten vanhemmat kuitenkin joutuu ostamaan lennot lyhyellä varoitusajalla jollekin tietylle pikkukentälle tiettyjen saapumisaikojen mukaan, jolloin liput on yli monta tonnia! Suoraa röyhkeyttä yrittää myydä "halvempaa" ohjelmaa huijaamalla vanhempia maksamaan erotus lentolipuissa...

Vierailija
76/113 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä tarkoita koneen vaihtoa, vaan voi olla myös niin, että matkustajat joutuvat poistumaan koneesta välilaskun ajaksi. Mahdollisesti konetta voidaan siivota välilaskun aikana. Vähän ennen lähtöä matkustajat saavat palata koneeseen.

No tässä tapauksessa ei ole kyse siitä, vaan koneenvaihto pitkällä vaihtoajalla.

Vierailija
77/113 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista, ap, hakea Esta ajoissa.

Vierailija
78/113 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perhettä asuu lähellä

Voisin pyytää.

Hyvä!

Mene Finnairin sivulle. Kokeile sillä varaussivulla laittaa lähtöpaikka (Helsinki) ja kohde (San Jose). Se kertoo sulle eri vaihtoehdot ja molemmat lennot tulee tällöin samalle lipulle. Eka lento on Finnairilla, toinen AA:lla, mutta ne toimii yhdessä. Kun ne on samalla lipulla, lentoyhtiö hoitaa sut perille tavalla tai toisella, jos tulee esim. myöhästymisiä.

Pystyt kokeilemaan eri vaihtoehtoja mielin määrin, kunhan et vaan lopuksi enää jatka maksuvaiheeseen hyväksymään lentoa, jos ei ole vielä tarkoitus. 

Vierailija
79/113 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perhettä asuu lähellä

Voisin pyytää.

Kysyt sukulaisilta, mihin kannattaa lentää ja mistä he mieluiten tulevat hakemaan!!! Mikään paikallinen pikkukenttä tyyliin Savonlinna ei toimi, tietenkään!

Ky-sy su-ku-lai-sil-ta.

Vierailija
80/113 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä joku Con Air läppä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän