Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaisten mediaanipalkka kipusi yli 3800 euroon. Siis mitä?

Vierailija
04.08.2023 |

Tilastokeskuksen mukaan palkka- ja palkkiotulojen mediaani nousi kesäkuussa 3822 euroon. Kesäkuussa 2022 vastaava mediaanitulo oli lähes 400 euroa pienempi.

https://www.hs.fi/talous/art-2000009764163.html

Uskotteko? Minä en.

Kommentit (171)

Vierailija
101/171 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia ihmisten ei kannata ottaa vastaan sitä pienipalkkaista työtä eli alle 3000e/kk, etenkään jos tarvitsee autos työmatkoihinsa.

Jos tuo on totta että palkat on noussu nyt paljon niin hinnat eivät ole laskemassa vaan nykyiset hinnat on uusi normaali.

Vierailija
102/171 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhät köyhtyy koska hinnat nousee sekä verotus kiristyy ja hyvätuloiset/akateemiset rikastuu koska ne saa hyviä palkankorotuksia ennestään hyvälle palkalle suomi on maailman onnellisin maa! :D

Päättäjät samalla pähkäilee kuumeisesti miksi lapsia ei synny mutta he eivät tajua sitä että ei täällä ole varaa lapsiin ellet ole akateeminen/hyvätuloinen.

Tämä. Ihmisiä on liikaa ja enemmän kuin ikinä ennen maailman jokaisessa maassa. Suomessa on maailman rikkaimmat köyhät ja köyhimmät rikkaat.

Espanjassa loppuu syksyllä vesi, jos ei pian sada siellä vettä. Siitä voi tulla haloo, mutta kun osa haluaa lentää lentokoneella ja saastuttaa.

Suomeen ei kohta saada Espanjasta myyntiin kurkkua ja tomaattia talvellakaan, koska vähät vesivarannot pitää käyttää Espanjan kansalaisille, ei tomaatin ja kurkun viljelyyn ulkomaille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/171 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhät köyhtyy koska hinnat nousee sekä verotus kiristyy ja hyvätuloiset/akateemiset rikastuu koska ne saa hyviä palkankorotuksia ennestään hyvälle palkalle suomi on maailman onnellisin maa! :D

Päättäjät samalla pähkäilee kuumeisesti miksi lapsia ei synny mutta he eivät tajua sitä että ei täällä ole varaa lapsiin ellet ole akateeminen/hyvätuloinen.

Tämä. Ihmisiä on liikaa ja enemmän kuin ikinä ennen maailman jokaisessa maassa. Suomessa on maailman rikkaimmat köyhät ja köyhimmät rikkaat.

Espanjassa loppuu syksyllä vesi, jos ei pian sada siellä vettä. Siitä voi tulla haloo, mutta kun osa haluaa lentää lentokoneella ja saastuttaa.

Suomeen ei kohta saada Espanjasta myyntiin kurkkua ja tomaattia talvellakaan, koska vähät vesivarannot pitää käyttää Espanjan kansalaisille, ei tomaatin ja kurkun viljelyyn ulkomaille.

Alkaa hoikatkin Suomessa lihoamaan, kun salaatin ja hedelmien sijaan pitää syödä leipää.

Vierailija
104/171 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse kesäkuun palkasta, jolloin isolle osalle tulee lomarahat.

Niin ja viime vuonnakin oli kyse kesäkuusta, joten tuolla ei ole merkitystä.

Vierailija
105/171 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkaa hoikatkin Suomessa lihoamaan, kun salaatin ja hedelmien sijaan pitää syödä leipää.

1950-luvulla sai talvikautena vain jouluna omenan. Samat ajat on tulossa takaisin.

Vierailija
106/171 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ulkomailta tule enää myyntiin tänne appelsiineja, mandariineja, kurkkua, tomaattia, salaattia, omenaa niin se on voi voi.

Vierailija
107/171 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni tuntee oikean duunarin joka tienaa 3822 €/kk ?

Vierailija
108/171 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ulkomailta tule enää myyntiin tänne appelsiineja, mandariineja, kurkkua, tomaattia, salaattia, omenaa niin se on voi voi.

Saadaan nähdä kuinka insta babyt lihoaa.

Vierailija
109/171 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin vain haaveilla noin isosta palkasta, pärjään onneksi vähällä koska tulen toimeen paljon pienemmällä palkalla. Toki en minä mitään perhettä voi perustaa tai ostaa sitä sähköautoa koska palkkani on liian pieni.

Tienaan nyt sen 2900e bruttona kuukaudessa, pitäiskö näin aikuisiällä mennä amk opiskelemaan jotta saisin parempaa palkkaa? 🤔

Vierailija
110/171 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo brutto- vai nettopalkka?

Vierailija
111/171 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee olo, että mua on vedetty nenästä koko ikä. Ei ole koskaan ollut keskipalkkaa eikä tälläkään hetkellä edes lähelle tuota mediaania!

Aika kusetettu olo. Selittää myös, miksi tunnen olevani köyhä.

Vierailija
112/171 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paperimiehet pääsee noihin palkkoihin lisineen jos tekee viikonloppuja ja sekä jotkut rekkamiehet ketkä saa päivärahoja ja nukkuu rekassa yöt.

Perus 8h päivävuoroa tekevät duunarit saa sen 2500-3000 euroa maksimissaan.

Kuten huomaat niin suomi on maa jossa duunaria arvostetaan!(huomaa sarkasmi)

Vierailija
113/171 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nousi kesäkuusta -22 kesäkuuhun -23 noin 600e

Vierailija
114/171 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla nousi kesäkuusta -22 kesäkuuhun -23 noin 600e

Mitä työtä teet ja paljon palkkasi on?

Vierailija
115/171 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan koska duunarit tienaa nykyään ihan sikana. Tunnen monen alan duunareita ja jokainen tienaa lähemmäs 5000 €/kk.

Vierailija
116/171 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paperimiehet pääsee noihin palkkoihin lisineen jos tekee viikonloppuja ja sekä jotkut rekkamiehet ketkä saa päivärahoja ja nukkuu rekassa yöt.

Perus 8h päivävuoroa tekevät duunarit saa sen 2500-3000 euroa maksimissaan.

Kuten huomaat niin suomi on maa jossa duunaria arvostetaan!(huomaa sarkasmi)

siskoni 23-vuotias poika ajaa rekkaa ja tienasi viime vuonna vajaat 85000 euroa

Vierailija
117/171 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen uran alkutaipaleella oleva IT-konsultti ja tienaan tasan 3800e. 

Vierailija
118/171 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täällä oli ketju jossa ihmeteltiin että mistä asti 1900 euron nettopalkka on ollut pieni! Kyllä se vaan on todella pieni palkka.

Vierailija
119/171 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen uran alkutaipaleella oleva IT-konsultti ja tienaan tasan 3800e. 

Tarviko tulla tänne leuhkimaan palkallasi?

Sulla on todella hyvä palkka nyt jo.

Vierailija
120/171 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mun tulot oli viime vuoden verotuksessa noin

43 200.

Eli noin 3 600 kuukaudessa. Olen hoitaja, teen keikka töitä. Ja tuossa summassa on myös lomarahat, koska ne myös maksetaan.

Tänä vuonna olen tehnyt enemmän töitä, joten ansioni nousevat kuukaudessa noin 300 ekee.

Olen ihan tyytyväinen palkkaani, tulen sillä hyvin toimeen, ja jää säästöönkin.

Ja kyllä minulle maksetaan myös sairasloma-ajalta palkkaa, lomarahat lasketaan jokaiseen tiliin, ja minulla on ilmainen työterveyshuolto Terveystalossa jossa saan hyvän palvelun.

Ja kun olen tätä pitkään tehnyt, saan rekryn kautta valita mieleiseni keikat, jotka voivat olla hyvinkin pitkiä.

Ja ne myös minulle annetaan, koska olen saanut hyvää palautetta luotettavuudestani, kollegiaalisuudesta ja joustavuudesta, sekä hyvästä hoidosta potilaille.

Miksi tämän kerron, vaikka kyse palkasta, niin siksi että hoitajat valittaa huonosta palkasta.

Minusta se ei ole huono.

Työ on raskasta ja kiireistä mutta niin se on monella muullakin alalla.

Työnteko on kaikilla aloilla asennekysymys, itse en viitsi valittaa, koska töissä on käytävä ja ansaittava se palkkansa, että voi tulla hyvin toimeen.

Valittaminen tekee olon kurjaksi, ja en viitsi seuraavat vuosikymmenet olla katkera.

Eikä käy mielessäkään jäädä sohvalle löhöön ja elämään toisten maksamilla veroeuroilla ja valittaa tukien pienuutta.