Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uutisten seuraamisen lopettaminen, huonot puolet?

Vierailija
03.08.2023 |

Kärsin neurologisista ongelmista joille ei löydy diagnoosia. Olen huomannut, että netin selaaminen vaikeuttaa oireita ja jaksamista. Olin koko kesäloman ajan lukematta uutisia ja käyttämättä somea, minkä jälkeen oireet jonkin verran helpottuivat. Nyt loman jälkeen jatkoin uutisten lukemista, mutta somesta (ja foorumeilta) olen pysynyt poissa, kunnes nyt palasin kysymään tätä.

Minkälaisia negatiivisia puolia uutisten lukemisen lopettamisella voisi olla? Ajattelisin kuitenkin, että pääpiirteittäin isommista muutoksista ja tapahtumista jotain kautta aina kuulee, tai näkee otsikoita jossain, tai kuulee radiosta automatkoilla. Ainahan niistä voi sitten keskustella.

Olen tähän asti, taukoa lukuunottamatta, lukenut uutisia hyvin aktiivisesti useista eri lähteistä, sekä osallistunut keskusteluun ajankohtaisista aiheista. Laiskuudesta ei siis ole kyse, enemmän ehkä jopa addiktiosta. Mutta tauon aikana huomasin, että informaationälkää voi ruokkia myös kuormittamalla aivoja vähemmän: lukemalla romaaneja sekä filosofiaa.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi