Sairaskuluvakuutus: mitä sinulta on suljettu pois vakuutuksesta terveysselvityksen perusteella?
Itse laitoin terveysselvitykseen rastin kohtaan niska-ja hartia vaivat. Mitään diagnoosia ei tosin ole, enkä siitä syystä ole joutunut olemaan sairaslomalla kuin ehkä 1-2 kertaa elämässäni (45v) mutta niskat välillä on jumissa. Nyt tuli vakuutus tarjous missä maininta ei korvata niska-hartiaseudun vaivoja.
Teinkö tyhmästi ja kannattako koko vakuutusta edes ottaa? Vakuutus maksaa 600€/vuosi.
Kommentit (10)
Eikö siihen laiteta vain ne sairaudet, joista on diagnoosi? Eihän maallikko voi itse määrittää sairauksiaan.
Ihan kaikki suljetaan pois mistä on jotain dataa omakannassa.
Ap edustaa älyltään keskiverto av:laista.
Vierailija kirjoitti:
Just näin. Joka ikinen vaiva jota ennen vakuutuksen ottoa olet käyny valittamassa yksityisellä tai julkisella todetaan korvauksia hakiessa ikään kuuluvaksi rappeumaksi. Ja vakuutuksen otonkin jälkeen ilmenevät vaivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just näin. Joka ikinen vaiva jota ennen vakuutuksen ottoa olet käyny valittamassa yksityisellä tai julkisella todetaan korvauksia hakiessa ikään kuuluvaksi rappeumaksi. Ja vakuutuksen otonkin jälkeen ilmenevät vaivat.
Pääseekö vakuutusyhtiö omakantaan? Ei kai?
Juuri sitä mietin jota joku kommentoi tuossa aikaisemmin, että ei niska hartia jumeista ole diegnoosia niin miten voivat sulkea sen kokonaan pois?
Laitoin ne, mistä on diagnoosi. Vakuutusyhtiöllehän annetaan lupa terveystietoihin - eikö ap huomannut sitä?
No kaikenlaista on ollut. Ensin eivät halunneet antaa koko vakuutusta, sitten tarjosivat sellaisilla rajoituksilla, ettei vakuutuksesta olisi juurikaan ollut hyötyä.
Mä laitoin 15 vuotta sitten leikatun munasarja kystan. Mitään vauvaa ei ole ollut 15 v ja silti maininta: ei korvata munasarjakystaa
Vierailija kirjoitti:
Mä laitoin 15 vuotta sitten leikatun munasarja kystan. Mitään vauvaa ei ole ollut 15 v ja silti maininta: ei korvata munasarjakystaa
*Vaivaa
Olen luullut, että selvitykseen laitetaan vain diagnosoidut vaivat.