Miltä oma äänesi kuulostaa mielestäsi nauhoitettuna?
Minun kuulostaa hieman lapsekkaalta ja siltä että on vaikeuksia puhua.
Kommentit (39)
14-vuotiaan teinin ylimieliseltä, kimeähköltä lässytykseltä. Eli aivan kamalalta. Olen 23-vuotias mies.
Hyökkäävältä, piilovit..tuilevalta ja arvaamattomalta. Tässä kai syy miksi keskustelut loppuu lyhyeen..
jos haluan keskustella pidempään huomaan että minun on teeskenneltävä ylimukavaa ja hymyiltävä paljon joka on todella raskasta. Jos juttelen omana itsenään niin keskustelu päättyy lyhyeen.
Erikoiselta. Aivan erilaiselta kuin kuulen omassa päässäni.
Järkyttävän surkealle, vaimealle ja hitaalle. Vaikka omasta mielestä ja omassa päässäni oman puheeni kuultuna sanon napakasti ja nopeahkosti, esim "Jaakko meni tupakalle", niin nauhalla se kuulostaa "Jaaaaakko meeni tupaaaakaaalle" ja 900% vaimennettuna ja hidastettuna verraten siihen miten omassa päässäni sen kuulen puhuessani. Ihan v***n ärsyttävää. Erityisesti tuo vaimeus, vaikka itse kuvittelen ääntäni korottaessa puhuvani melkein puolihuutamalla, niin nauhalla kuitenkin muiden ihan normaali puhe on selkeää ja helposti kuuluvaa ja mulla lähinnä matalaaa "mmmm mm mmmm mmmmmm" vaikka yritän puhua "kovaa". Ihan jäätävän ärsyttävän kuuloista.
Välillä ääneni kuulostaa hieman nasaalilta ja ikäistäni nuoremmalta (olen 3-kymppinen). Kysyin äsken varmistuksen vierustoverilta ja hän vahvisti. Olen tehnyt opinnoissani ja työtehtävässä haastatteluja, jotka on nauhoitettu, tuskaa on välillä kuunnella itseään. 😅
Vierailija kirjoitti:
Kuinka ääni nahoitetaan?
Voit ladata esim. puhelimeen sovelluksen, joka nauhoittaa ääntä.
Minunkin ääni kuulostaa jotenkin lapsekkaalta ja korkeammalta kuin normaalisti. Puhun paljon työssäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamalalta. En halua edes kuulla. Mutta nahoitettu ääni on sellainen millaisena muut kuulee sen
Kuinka ääni nahoitetaan?
Pilkunnussija
Ihan omalta ääneltäni, siltä miltä sen tiedän kuulostavan. Paitsi laulu :D
Aivan hirveältä. Ekan kerran kuulin oman ääneni nauhalta juuri äänenmurroksen jälkeen. En saanut puheestani mitään selvää. Niin matala että kuulosti siltä kuin olisi juna mennyt juuri sillä hetkellä rakennuksen ohi ja se värinä olisi tallentunut nauhalle
Ihan erilaiselta kuin luulen. Onkohan se minun ääni edes
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamalalta. En halua edes kuulla. Mutta nahoitettu ääni on sellainen millaisena muut kuulee sen
Kuinka ääni nahoitetaan?
Koitappas keksiä, Einstein!
Voit lyödä rahoiksi kun sen keksit!
Laulaessa ihan kiva, rento baritoni, mutta yllätyin että puhuessa kuulostaa vähän ylimieliseltä.
Oma ääni kuulostaa nauhalta tosi oudolta ja vieraalta. Nyt olen tottunut siihen, eli olen järjestänyt yli 400 kokousta, jotka nauhoitetaan ja kirjoitan vielä pöytäkirjat niistä puhtaaksi. Alkuun se oli tosi outoa kuulla oma ääni niissä.
Vessassa kun katson peilistä naamaa niin näytän ihan siedettävältä mutta kun otan valokuvan niin aivan järkyttävältä, puhe kuulostaa omaan korvaan normaalilta mutta kun äänitän ja kuuntelen niin kauheaa sössötystä. Kumpaa tässä pitää uskoa, peiliin vai kameraan? Omaan korvaan vai äänitykseen?