Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~o~ LOKAKUISET toukokuun loppupuolella ~o~

16.05.2008 |

kun mun kone ei kerran yhtään aloitusta taas täältä plussanneista näytä, niin aloitanpa loppukuun pinon..

toivottavasti ei ole jo joku aloittanut..

no täällä ei ihmeempiä.

seuraa teistä muista odottajista kaipailen..

on tää kyllä tehokasta vieroitusta tästä palstasta, kun viestit ei kerta kaikkiaan vaan näy..

kävin ostamassa pari pientä 56cm yöppäriä ja bodyä tänään.. mulla ei olekaan niin pieniä varastossa, kun isommat ovat olleet syntyessään noin 4kg.

oletettavaa on, että ei sentään 4kg kaksosia ole tulossa, vaan ennemminkin 2500g/vauva..

tarttee siis hankkia joitain pienempiäkin vaatteita kuin 62cm..

ilmoitelkaahan itsestänne, jos nämä sivut vaikka alkaisi joskus toimia..

-ennis- + Otso ja Into rv17+2

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä laatoitan keittiössä työpöydän ja kaapin välitilaa..

metkaa hommaa, en ole ennen kokeillutkaan.

eipä muuta. tai, se isoäidinneliö-peitto tuli valmiiksi. on sitä tehtykin kuin iisakin kirkkoa =)

-e- + O&I rv18+5

Vierailija
22/35 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeitä kuulumisia ei ole tännekään. Henki on ahtaalla taas tänään, mutta pitänee köllötellä. Tylsää....

Minäkin olen tuonne Monikko-Onnea sivustolle rekisteröitynyt, mutta en ole saanut aikaiseksi vielä kokeilla tunnuksia. Jospa tässä aktivoituisin nyt kun tiedän et siellä tuttujakin liikkuu. Oletteko te omilla tutuilla nimillä siellä? Odottelen siis vielä tunnusten aktivoimista, ja toki palstaille täällä tutussa paikassa edelleen!

Terkkuja kaikille!

terkuin Nallukka ja poijjjjjaaat rv 20+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä palstailen monikoissa edelleen Enni-Maijana, kakilu on muun nimmarin alla, mutta samassa pinossa, odotus puolella Laskettu aika syksyllä 2008 pinossa. löytyy helposti hänkin.. =)

siellä tuntuis olevan vähän vireämpää tää keskustelu, on siinä pinossa kyllä muutama mamma enemmän kait kun täällä, joten usein on kuitenkin uutta luettavaa..

eipä silti, vaikka nämä sivut tökkiikin, niin silti mä käyn täällä katsomassa päivittäin, että mitäs muille tänne kuuluu.. sitä on jotenkin koukussa tähän ja näiden ihmisten kuulumisiin, kun ollaan jo tutustuttu hiukan kuitenkin..

mut, nyt syömään dominoita, virkkaamaan kaulahuivia joka jäi talvella kesken, ja katsomaan Troijaa..

-e- edelleen rv18+5

Vierailija
24/35 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kiire jatkuvasti, että ei ehdi edes koneelle!

Näköjään tuo kuiva iho vaivaa muitakin - neuvolan täti tosiaan sanoi, että se kuuluu asiaan! Mutta samoja tököttejä näköjään käytätte kun mäkin, tosin mä käytän sitten vielä toisinaan Ceridal-öljyä masulle, en muulle kropalle.

No nythän mulla iskee ihan paniikki kun te lähes kaikki muut palstailette jossain muualla! Älkää nyt vaan tätä pinoa jättäkö, teitä kaivataan täällä! Tää on kyllä varmaan äärimmäisen harvinainen pino, kun on näin monta monikko-odottajaa, onko meitä ykkösen odottajia peräti kolme?!! ;) Mutta siis, ahkerasti vaan tänne, mäkin koitan olla aktiivisempi! Tämän pinon vertaistuki on kuitenkin todella tärkeää, ainakin mulle! Ihanaa kun on joku paikka, missä voi kertoa iloistaan ja huolistaan ja jossa saa muiden kokemuksia, muiden jotka ovat samassa tilanteessa!!!

Ja siitä tulikin mieleeni udella, miten vilkkaita ne teidän masuvaavit oikein on??? Meillä nimittäin tuntuu meno vaan hiljentyvän päivä päivältä, tosi harvoin tuntuu liikkeitä! :( Vai tuntuuko musta vaan, odottaako sitä alitajuisesti että ne vaan kasvaa päivä päivältä ja kun niin ei käy, niin jo alkaa murehtiminen..? Mutta siis, kyllä meillä menee päiviä, että en tunne liikkeitä laisinkaan ja toisina päivinä tuntuu muutaman kerran. Ei juuri enempää. Ja parhaiten tuntuu aamupäivisin, istuma-asennossa. Meidän Pulla ei anna mitään merkkiä itsestään, jos makoilen!!! :O Eikös yleensä maatessa liikkeet tunnu parhaiten? Ei täällä!

Entäs sitten tuntuuko teistä muista, että on kovin seesteinen vaihe menossa? Täällä ei juurikaan ole oireita, ei kipuja (mitä nyt vähän liitoskivut antavat esimakua, mutta ei niitä vielä kivuiksi voi edes sanoa). Masukin tuntuu jämähtäneen kooltaan, vaikka tosin työkaverit sanoo, että kasvaa päivä päivältä. Kummaa hermoilua, nyt lopetan! :D

Naksu ja Pulla 18+6

ps. Toimiiks muuten nää hymiöt, mä kokeilen: :x

Vierailija
25/35 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläpäs naksu hermoile, en minä ainakaan tätä pinoa jätä, kun itsekseni täällä olen tavannut pinoilla.. ;)

eipä vainenkaan, ihan oikeasti, kuten jo edellisessä mainitsin, olen koukussa tähän pinoon, ja teidän "hoitokavereiden" kuulumisiin.

mulla on kanssa vauvat aiheuttaneet hepulia hissuttelullaan. ensin liikkeet alkoivat tuntua jokseenkin aikaisilla rv, ja sitten noin 2 viikkoa sitten tuntui että mahassa ei liiku yhtään kukaan, moneen päivään. kävin neuvolassakin silloin ylimääräisellä dopplerkäynnillä, kun torstai-maanantai -välillä ei ollut tuntunut yhtään liikettä, että onko elossakaan enää kumpikaan. no olihan ne..

ilmeisesti on joku vaihe, kun lapsiveden määrä lisääntyy hieman nopeammin kuin vauva kasvaa, joten tulee lisää uimatilaa, ja liikkeet, jotka ovat kuitenkin vielä aika hentoisia, eivät välttämättä tunnukaan.

ja sitten vauva kasvaa sen ylimääräisen tilan kiinni, ja liikkeetkin vahvistuvat päiväpäivältä, niin mylläys alkaa mahassa taas.

nyt mulla on ehkä viikon taas tuntunut liikkeitä ihan päivittäin, ja jo useinkin päivän aikana.

mulla liikkeet tuntuvat kanssa aika usein puoli-istuvassa asennossa sohvalla, tai muuten päivän mittaan.

vintiöt ilmeisesti ovat iloisia, kun menen maate, että vihdoinkin se äiskä lopetti ton liehumisen, ja alkavat nekin nukkua. harvemmin tuntuu vilskettä pötköllään ollessa.

sitten kun vauva/t ovat isompia, ja niillä on tietty uni/valverytmi jo mahassa, niin kiroat vielä sitä, että on se hemmetti, kun illalla pääsee nukkumaan, niin siitä ei tule mitään, ei ainakaan unta.

ensin närästää, ja kun on vetänyt riittävän määrän rennietä että auttaa, niin sitten mahassa alkaa bileet, ja vauva/t rytkyää niin, että ei todella saa nukuttua.. =D

omaan oloon ei ole juuri muutosta.

supistelee edelleen monesti päivässä, liitoskivut on ja pysyy.

ja minä riehun remontin kanssa.. homma kestää ja kestää, kun ei voi/pysty/ehdi montaa tuntia päivässä tehdä.

aamulla aloitan, kun pojat lähtee hoitoon, ja puolilta päivin pitäis olla jo osa kamppeista siivottu, että ehdin syödä lounaan ja huilata vähän aikaa (olen yrittänyt ehtiä olla pitkällään tunnin tai puolitoista) ennen kuin lähden hakemaan pojat kotiin. 15.30 on sovittu hoitoajan päättymiseksi.

semmoista. se kaulahuivikin tuli eilen hapsuja vaille valmiiksi. nyt taidan tehdä keskeneräiset villasukat valmiiksi..

ei viitsi aloittaa vauvoille nyt mitään, kun maanantaina on se rakenneultra, niin jos siellä näkyisi, että minkä väristä lankaa ehkä kannattaisi ostaa.. =)

mut, nyt napostelemaan pätkispussista sohvalle, ja neulomaan sitä sukkaa.

-e- +Otso ja Into rv18+6 huomenna poksuu taas! 20. viikko alkaa! huippua!

Vierailija
26/35 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se tänään sitten poksahti taas viikot ja aivan mielettömän upeat luvut jo onkin: 20. raskausviikko käynnistyi!!! Voi että, olen niin onnellinen!!! Vielä jos rakenneultrassa olisi kaikki hyvin niin voisin alkaa ihan oikeesti rentoutumaan ja uskomaan, että tämä on totta!!

Ennis totesit tuosta lapsiveden määrän kasvusta. Ite mietin kanssa tuota, että voisko olla tosiaan noin, kun yhtäkkiä liikkeet hävisi ja vaimeni... Kun ensin ne tunsi vaimeasti, sitten ne voimistui jo ihan selviksi ja sitten katosivat muutamaksi päiväksi ja nyt tuntuvat vieläkin suht vaimeina. Vaikka täytyy mainostaa, että tänään Pulla on ollut ihanan aktiivinen aamupäivän, sitä oli meikäläisellä suu maireassa virneessä palaverissa kun tunsin, miten vauva tuolla mylläsi! :D Mutta siis, liikkeet ei kuitenkaan ole voimistuneet voimistumistaan, vaan sellaisia vaimeita puksahduksia ovat edelleen. Tosin vissiin aika monet ensiodottajat ja ykkösen odottajat alkavat tuntea liikkeitä paljon myöhäisimmillä viikoilla kuin esimerkiksi itse olen tuntenut - eli malttia kai vaan tässäkin! :)

Ja sitten olen hämmästellyt yhtä toista seikkaa... Nimittäin valkovuodon määrä on lisääntynyt oikein todella reilusti viime aikoina! Kävin jo labrassakin ja tsekattiin hiivatilanne, ei ole hiivaa onneksi, toivottavasti ei mitään muutakaan tulehdusta. Mutta sitten luin tuolta odotuspuolelta lokakuisten pinoa ja totesin, että monella muullakin on juuri tässä vaiheessa samaa oiretta. Kuuluukohan tuokin jotenkin asiaan tässä vaiheessa..? Miten teillä muilla?

Tällaisissa tunnelmissa täällä, mieli paljon parempi kun vauvan liikkeitä on saanut nauttia reiluhkosti! :D On se vaan niin ihanaa, meidän vauva se tuolla masussa on ja päästää välillä äitiä hermojen kiristelystä liikahtelemalla!! :)

Naksu ja Pulla 19+0

Vierailija
27/35 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naksua ja Pullaa tulin moikkailemaan ja kuokkimaan pinoonne (anteeksi): Palstailimme vauvapuolen Enskoissa joskus 2006 hujakoilla. Nyt täälläkin onnellinen ja pelonsekainen odotus menossa; rv 10+1 menossa ja np-ultraa odotellen..Naksulta olisin halunnut tiedustella vinkkejä, kun muistelin Teitin lomailleen rv 13 aikoihin Kreikassa ja kyselitkin kai palstaltakin jotakin vinkkejä: Jaksaisitko jakaa matkakokemuksesi, kun oma reissu Azoreille osuu juuri rv 13-14??? Lähinnä tuo ruokapuoli kiinnostaa, mitä uskalsit syödä? Vihannekset ja hedelmät pestyinä, liha/kala kypsennettynä, mites juustot, uskalsitko syödä ollenkaan? Olisiko muita vinkkejä lomalaiselle pikkumassun kanssa? :)

Ihanaista odotusta tänne jokaisellle:) Voikaa hyvin ja paksusti sekä nauttikaa ihanista kesäpäivistä massujenne kanssa :D.

terkuin,

kuokkavieras pariisitar rv 10+1

Vierailija
28/35 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yövuorolainen täällä yrittää saada silmiään auki...

Pariisitar, suuret onnittelut sinne!! Hienoa että sielläkin vihdoin ollaan odotuksen tiellä, toivottavasti kaikki menee hyvin!! Varoituksen sananen: tuo pelko tulee ehkäpä kulkemaan mukana koko odotuksen ajan, niin ainakin täällä tähän asti...

Joo, me oltiin tosiaan Kreikassa raskausviikoilla 14-15. Ja hienosti meni matka, vaikka hermoilinkin sitä ihan toden teolla, sen voin myöntää! Mä olin tuon ruokapuolen kanssa kyllä varovainen, ehkä turhankin mutta mun mielestä koskaan ei voi olla liian varovainen. Ja muista kuulostella omaa itseäsi, jos tuntuu että epäröit jonkin syömistä niin se kannattaa sitten jättää syömättä heti alkuunsa! Mulla meni pari iltaa/yötä niin, että olin lähes paniikissa syömisteni suhteen kun iski epävarmuus...

Meidän klinikan lääkäri kielsi multa tyystin kaiken tuoreen, eli salaatit (erityisesti lehtisalaatti), tomaatit, kurkut jne. Eikä kuulostanut kovin varmalta siinäkään, kun kysyin, voinko ostaa kaupasta ja pestä itse. Joten en siis syönyt mitään tuoretta koko viikon aikana - paitsi hedelmiä. Niitäkin söin vain sellaisia, joissa on kuori, eli appelsiineja lähinnä. Juustoja en tosiaan syönyt lainkaan, paitsi tietty "kovaa juustoa" ruokien joukossa, kuumennettuna. Lihan kanssa saa olla tarkkana, että on varmasti kypsää! Itse syynäsin lihapullatkin tarkkaan ja jouduinpa eräässä ravintolassa lähettämään takaisin keittiölle kaksi kertaa (olivat aivan punaisia sisältä), vaikka pyysin nimenomaan läpikypsiä ja selitin, että olen raskaana. Kolmannella kerralla sitten olivat kypsiä... Myös vartaissa saattoi olla hieman punertavia lihapaloja, joten kannattaa olla tosiaan tarkka! Lähinnä söin seuraavia ruokia koko viikon ajan: pastat, pizzat, moussaka (ja tätäkin sitten hermoilin, oliko turvallista - kai se oli! :) ), pastitio, ranskalaiset... Pihvejä voi varmasti syödä, kunhan katsastaa ensin sen kypsyyden. Ja muista aina ottaa pullovettä, ilman jääpaloja!!! Ja valitettavasti jäätelöt tulisi jättää väliin... :(

Mitäs muita vinkkejä vielä.. Me ainakin käveltiin ihan hirmuiset määrät viikon aikana ja kroppa oli kovilla! Hyvät kengät ja hyvät housut on tärkeät - jälkimmäiset ainakin, jos massu jo pullottaa! Kiristävät farkut on huono idea monen tunnin tepastelulle, kokeiltu! ;) Ja tukisukat on ihan ehdoton lennolla - ja muista juoda tooosi paljon ja kävellä noin tunnin välein lennolla, ehkäisee veritulppaa. Ai niin, aurinkorasvoista... Ne tulee olla lapsille tarkoitettuja, fysikaalisen vaikutuksen omaavia rasvoja. Ei siis tavallisia rasvoja. Itse ostin apteekista Eucerinin rasvan ja öljysuihkeen kertoimet 25 ja 40 eikä ollut yhtään liikaa. Normaalisti en ole kovin herkkä auringolle, mutta raskaushan muuttaa sitäkin asiaa.

Nyt ei tule äkkiseltään muuta mieleen, mutta voin vielä tänne naputella jos jotain muistan... Ei muuta kuin oikein mukavaa ja rentoa lomaa sinne, yritä myös nauttia vaikka hermoilu kuuluukin osaksi reissuun! :D Ja hyvää odotusta ja masuasukille voimia jaksaa kasvaa ja kehittyä!! Missäs muuten palstailet nyt sitten?

Naksu 19+1

Vierailija
29/35 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naksulle onnittelut viikkojen poksumisesta. On se ihanaa et me kaikki aletaan olla näin hyvillä viikoilla jo! Paljon on tietty matkaa vielä edessäkin, mutta päivä kerrallaan!!! Olet kysellyt nuista liikkeistä. Meillä vauvelit potkii nykyisin ihan säännöllisesti päivittäin. Riippuu paljon siitä mitä touhuilen yms. Kun olen liikkeessä niin silloin on tietty hiljaisempaa. Aina kun istahdan sellaiseen meidän nojatuoliin, joka keinuu ja jonka saa melkein makuuasentoonkin, niin silloin vaavelit yleensä ilmoittaa itsestään. Keinuttelen siinä sit ja kuuntelen niiden töpsäytyksiä. Sit kun menen hieman etukumaraan niin jo tulee potkua... kai niillä menee tuolloin olo ahtaaksi... Alkuun potkut oli epäsäännöllisiä, mut nyt alkaa tosiaan olemaan selkeästi päivittäistä. Se riippuu tietty niin paljon siitä missä istukka on, ja miten päin vauvat siellä on. Myös lapsivesimäärä vaikuttaa asiaan. Milloin sinulla olikaan rakenneultra? Ihanaa taas nähdä vauvat!!!

Heipat myös pariisittarelle ja onnea raskauden johdosta!!!

Terkut myös kaikille muille!

Terkuin Nallu ja pojut rv 20+4

Vierailija
30/35 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naksulle IIISSSOOOO kiitos vastauksestasi koskien matkailua masuasukin kanssa:

Juu, olet kyllä oikiassa siinä, että huoli tuskin tulee väistymään koko raskausaikana, vaan muuttaa muotoaan ja kohdettaan aina tietyn virstanpylvään saavuttamisen jälkeen. Ainakin jos on tällainen perushuolehtija luonteeltaan:) Tänäänkin eksyin keskenmeno-puolelle (iso virhe), kun oma oireettomuus huolettaa. Tai siis oireiden leivittyminen, vaikka neuvolatätsä lupailikin pahoinvoinnin helpottavan kymmenen viikon hujakoilla...oiskin jo pian np-ultra, kauhia ressi. Varhaisraskauden ultrassa tosin onneksi pikku sydän sykki vimmatusti:)

Mutta matkateemaan; juu, näin miekin olen ajatellut, että pakkohan nuo tuoreet vihannekset ja hedelmätkin on jättää (niisk, syön kaikkea vihreetä niin paljon tavallisesti, mutta mitäkös sitä ei tekisi pikkuisen vuoksi). Ja hyvä tieto, että mainitsit aina erikseen,että lihan on oltava kypsää ruokaa tilatessa. Itse en lihaa syö (vain kalaa ja kasvisruokaa), mutta pakko kai ottaa kana ruokavalioon reissun ajaksi, ettei ihan kuihdu.

Juu, ja kiitos aurinkorasvavinkistä, tuota en tiennytkään. Siispä apteekkiin käy tieni:) Ja vaatetusvinkit olivat myös hyviä, kiitos:) Tukisukkia hoitajalta löytyy onneksi sentäs jo kotoota, kun töissä moisia käytän koko ajan, varmuuden vuoksi.

Kysyit vielä, missäkö nyt palstailen; siirryin o-puolelle suurella haikeudella, kun v-puolen Enskat olivat muodotuneet niin tutuiksi. O-puolen joulukuisiin en ole vielä oikein kotiutunut, johtuneeko siitä,e ttä tuttuja ei juuri ole, vai siitä, että odotan np-ultraa niin pelonsekaisin tuntein. Enskojakin olen miettinyt, mutta ovat kaikki jo niin pitkällä odotuksissaan...siispä vaklailen teitin vanhojen tuttujen kuulumisia:):):) Olen niin Onska puolestasi, että siellä se Pulla-Pikkunen massussasi köllöttelee.

Kaunista Kesää Sinulle:)

pariisitar rv 10+1 (kuokkimassa taasen)

Vierailija
31/35 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nallukka: Joo koitan ottaa rauhallisesti noita liikkeitä kuulostellessani - ainakin nyt kun niitä on tuntunut taas! :) Mulla on istukka kuulemma takaseinämässä, joten se ei voi vaikuttaa liikkeiden tuntemiseen. Mutta onhan meillä kahdella tosin viikoissakin eroa ja tuossa masuvauvojen lukumäärässä! ;) Joten koitan malttaa mieleni... Rakenneultra on ensi viikon perjantaina ja se taas enemmänkin pelottaa, en osaa ajatella että kiva päästä katsomaan vauvaa... :( Tai siis kun pelkään taas, että jos siellä selviää jotain ikävää, että vauva ei olekaan kasvanut ja kehittynyt kuten pitäisi tm. Toivon todella että kaikki olisi hyvin ja saataisiin miehen kanssa nauttia näkymästä!

Pariisitar: Joo, nyt ei enää tuonne keskenmenopuolelle, ei ei!! Itekin olen jättänyt sen tyystin, vaikka aikanaan sinne oli valitettavasti omakohtaista tarvetta mennä. Nyt en suostu edes vilkaisemaan tuolle palstalle! Oireiden voimakkuus vaihtelee hurjastikin raskauden aikana, sen olen huomannut minäkin. Ja oiskohan mullakin noilla main oireet lähes hävinneet - joten no hätä!

Ja vielä ruoista... Hedelmiä voit kyllä syödä, kunhan ovat kuorittavia! Eli siis appelsiinit, banaanit jne. Ja kaloista ei sitten saanut syödä sellaisia "eksoottisempia", eli miekkakalat ym. olivat kiellettyjä. Kanaa en itse uskaltanut syödä koko reissun aikana.

Mä en oo kanssa oikeen tuohon o-puoleen "kotiutunut", tosin olenkin kirjoitellut vain täällä lapsettomissa plussanneissa... Jotenkin tuolla o-puolella on niin hurjan suuria porukoita pinoissa, että olen tykännyt enemmän tällaisista pienemmistä ja ns. tutummista pinoista. On mukavampaa kun pysyy edes jotenkin myös muiden kuulumisista ja tilanteista mukana... Mukavaa odotusta siis sinne ja kiitokset sulle! Onnellisia saadaan olla, että näin on meitä vihdoin onnella heitetty!!! :D

Ja sitten omia kuulumisia... Täällä tuntui tänään oikein selvä muksahdus masussa - keittiötä siivotessa! :D Eli siis ei tarvinnut keskittyä edes rentoutumiseen vaan ihan touhutessa tuntui, ihanaa! Välillä liikkeistä voi olla aivan satavarma, välillä sitä taas empii oliko se suolen mylläystä vai vauva. :) Mutta onhan se selvä, että vauva liikkuu erilailla ja eri "voimalla" joka kerta, ei varmasti vielä vähään aikaan ihan jokainen liike tunnukaan!

Oottekos te muut huomanneet näin raskauden aikana eroa siinä, miten iho reagoi aurinkoon? Musta kun tuntuu, että nyt ei voi kuin aurinkoa vilauttaa iholle ja jo punoittaa! Nytkin on suojakerroin 40:ää nahalla ja puolen tunnin pihalla olon jälkeen punoitan jo... Mutta siitä huolimatta: nyt takaisin takapihalle kutomaan töppösiä, ei näin hienosta ilmasta voi kuin nauttia!!!

Mukavaa viikonloppua kaikille!!

Naksu ja Pulla 19+2

Vierailija
32/35 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naksu, ihanaa kun liikkeitä olet taas tuntenut!!! Pidän todella peukkuja teidän ultraan!! Kyllä minäkin jännitin ihan hirveästi rakenneultraa, ja vielä kun pitää toivoa, et kaikilla kolmella on kaikki hyvin.... No onneksi oli, ja uskomme, et niin on teilläkin!!!

Itse kävin pe neuvolassa, ja voi mahdoton mikä meno alkoi masussa kun yritettiin sydänääniä kuunnella... Pojut potki enemmän kuin koskaan. Hoitajakin ihan nauroi, kun masu pomppi joka ilmansuuntaan.... Siinä sitä oli etsiminen kun doppler vaan paukkui vauvojen menosta. No kaikkien äänet löydettiin. ylimmän vauvan etsimiseen menikin tovi, vaikka tunsin kuinka se liikkui dopplerin alla koko ajan. Hb oli 121 ja painoa on nyt kaiken kaikkiaan tullut melkein 5-6 kg. Sf mittaa ne ei jostain syystä multa mittaile, en kyllä hoksannu pyytääkään. Liekö sillä merkitystä, kun ultralla vauvoja koko ajan seurataan. 12.6 on sit seuraava Ä-PKL käynti.

Uutena täällä on eilen iskenyt närästys.... Kamalaa... koko ajan sellainen palan tunne kurkussa. toivottavasti tää on ohi menevää, eikä siis tarvis päivittäin tästä kärsiä.... Renniestä ei ole kyllä mitään apua. IIKS!

Hyvää lauantaita kaikille!

Terkuin nallu ja pojut rv 20+6

Vierailija
33/35 |
01.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Naksutin vielä viimeisistäkin vinkeistä lomallemme:) Ja lupaan pysytellä pois km-puolelta tällä erää, olet oikiassa, että aikamoista itsensä kidustustahan se on siellä käydä tässä tilanteessa; luoda vain paniikkia. Hui. teillä on tosiaan hirmu mukava pino täällä, sopivan pieni, tulee varmasti ihmiset tutuiksi. O-puolen kk-pinot on kyllä aika isoja. Kiva kuulla myös, että Siullakin oireet alkoivat hälvetä näillä viikoilla; 8päivää vielä np-ultraan ja tuntuu,että aika matelee; ja sitten kehittelen pikku mielessäni kaikkea, mistä huolehtia. Odottavan aika on niin pitkä:)

kauniita kesäpäiviä kaikille:)

pariisitar the kuokkija rv 10+4

Vierailija
34/35 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nallukalla on ollut oikein meno päällä mahassa neuvolassa =D

eläväisiä mukuloita, odotas, kun ne kaikki alkaa kävellä ja kiipeillä yhtä aikaa tuossa vuoden ikäisenä... ; )

pariisittarelle hyvää matkaa! ja kyllä tää on mukava pino, kun ei ole hurjan montaa mammaa, niin muistaa suunnilleen toisten kuulumiset kivasti. ja tietty, on jo niin monta viikkoa pinoiltu yhdessä, että on tullut toiset jo jollain tavoin tutuksi.

tämä "loistava" palstauudistushiljensi tämänkin pinon aika lailla, kun kyllästyttää varmaan kaikkia, kun ei saa tekstejä näkyviin, kirjauduttua tms..

naksulle onnittelut kunnon potkusta mahassa! eikö vaan olekin ihanaa =D

(.)

rakenneultra oli tänään.

edelleen mulla oli se sama mieslääkäri, jolta saa nyhtää tietoja, ja nekin se mokoma mutisee..

no, vintiöt voivat hyvin, toinen painoi 340g ja toinen 380g, noin suunnilleen.

ensin molemmat olivat raivotarjonnassa, sitten b-tapaus olikin kääntynyt a-ta ultrattaessa perätilaan, ja välillä miten päin sattuu.

poj.. tarkoitan siis että ne samaa sukupuolta keskenään olevat kaverit, olivat varsin aktiivisella tuulella, ja mylläsivät koko ultrauksen, eli kokonaisen tunnin ajan! (mies ei halua tietää sukupuolia, joten en mukamas sitä teillekään tässä kerro, kun en muillekaan.. ; ) )

välillä puolitosissani jo ehdotin, että kyllä sieltä löytyy varmaan kolmaskin vauva, tai sitten toisella vauvalla on ainakin kolme kättä, kun keskustelu kätilön ja lääkärin välillä oli välillä hieman hämmästynyttä, tyyliin, ..tässä on sitten käsi.. ei hetkinen, ei, kenen käsi tämä oikein on? eikö b ollut päätilassa?? (olikin kääntynyt pää ylos päin, ja b:n käsi se sitten oli..)

saikkua napsahti kokonainen kuukausi, en tiedä, miten se lääkäri kuvittelee, että mä kuukauden päästä voin jotenkin paremmin ja olen paljon pirteämpi, ja sitten muka kykenen seisoskelemaan konehallissa koko päivän?? no saa luvan kirjoittaa sitten uutta saikkua..

seuraava äitipolin aika on 1.7., ja seuraava neuvola 2 viikon päästä.

nyt sohvalle neulomaan villapöksyjä tulokkaille =)

isännälle eilen pidin luennon, että aion neuloa kaikkia jämälankoja pois, jos saisi vaikka joulumyyjäisiin jotain myytävää.

että lanakerien väristä, vaikka vauvalle jotain neuloisinkin, ei voi sitten päätellä, että mitä meille on tulossa, kun ne neulomukset eivät välttis ole meidän vauvoille ollenkaan, kun entisiäkin on vinot pinot,..

jätin sitten kuitenkin sanomatta, että entiset on kesävauvan ja helmi-vauvan jäljiltä, ja ainakin suurimmaksi osaksi sen kesävauvan villaiset on ihan väärää kokoa..

hitostako se mun lankoja tietää, kävin ostamassa ihan uutta lankaa =)

nyt kutileen kimppuun

-e- + Otso ja Into rv19+5

Vierailija
35/35 |
02.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia ultrasta!!! Poijjaat, hih!!! :D Johan ne ovat potran kokoisia nuo kaverit!!

Siirryhän sinäkin jo tuonne kesäkuun pinoon, siellä onkin ollut tänään ihanan monta kirjoittajaa!

Nyt unten maille!

Naksu ja Pulla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi