Pieni tarina parisuhteessa loppuunpalaneesta miehestä
Tämä on tositarina kaveristani, joka paloi avioliitossaan loppuun ja eron hetkellä heillä oli kaksi alle kouluikäistä lasta.
Kaverini kävi töissä ja vaimo oli kotiäitinä. Töissä päivät venyivät välillä ylitöiksi ja työ oli muutoinkin vastuullista ja stressaavaa. Töistä kotiin päästyään vaimo sysäsi lasten kaitsemisen miehelle, sillä vaimo tarvitsi mielestään hengähdystauon kyseisestä touhusta ja mies oli päivän ollut "vain töissä". Stressaavan työpäivän perään alkoi siis lasten paimentaminen. Illalla kun lapset oli saatu nukkumaan, niin vuorostaan vaimo halusi mieheltään homiota. Lopulta tämä kaikki rumba ilman miehen omaa hengähdysaikaa johtivat hänen loppuunpalamiseensa. Siitä seurasi avioero ja pitkä sairausloma töistä.
Mikä tämän tarinan opetus sitten on? No se, että antakaa toiselle parisuhteessa myös sitä omaa aikaa älkääkä koko ajan kahlitko hänen huomiotaan johonkin. Siinä vain jossain vaiheessa kattila keittää yli.
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Mitä rankkaa siinä puuron keittämisessä ja pihalla käymisessä on verrattuna stressaavaan ja hektiseen työelämään? Ei v i t t u ihan oikeasti mitään. Naiset tekee tuosta asiasta niin kuin suuremmankin saavutuksen.
Olen tienannut enimmillään 90 000 e/vuosi ja silti koen, että äidit ovat tehneet paljon suuremman urakan kuin minä vaativassa työssäni.
Töissä on tietenkin eroja mutta ei se vanha sanonta "mennä töihin lepäämään" ihan tuulesta temmattu ole. Itselleni tehtiin first beat analyysi kun lapset olivat pieniä. Työpäivääni sisältyi paljon enemmän palauttavia hetkiä kuin lasten kanssa viettämäni vapaapäivän aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai nyt jokainen lapsia hankkiva ymmärtää, että ensimmäiset vuodet menee sen perheen ehdoilla lähes täysin. Sitten jos halutaan sitä omaa aikaa niin viedään lapset sukulaisten nurkkiin tai palkataan lastenvahti muutamaksi tunniksi tai tehdään järjestely puolison kanssa että toinen huolehtii tänään illalla pari tuntia kaikesta ja toinen huomisiltana. Molempien täytyy silloin päästä hetkeksi pois omien harrastusten pariin.
Mutta se ei todellakaan tapahdu niin että asioista ei keskustella ja oletetaan että toinen hoitaa kaiken 24/7. Eikä niin että mies tulee töistä kotiin, istuu koneelle ja laittaa luurit päähän ja leikkii että perhettä ei ole olemassa.
Tässä tapauksessahan ei ollut noin, vaan mies töiden päälle hoiti lapset ja vaimo sai omaa aikaa. Miksi syytät taas miestä, vaikka nainen oli tässä se väärin toimija.
Ei ollut, kun vaimo ei sallinut sitä luurit päässä istumista. Kuten ei pidäkään. Ja mies paloi loppuun saman tien, kun normaali elämä oli liikaa. Nainen ei tehnyt mitään väärää.
Onko se sinun mielestä normaalia että miehellä ei ole koskaan omaa aikaa tai mahdollisuutta että pääsisi lepäämään työpäivän jälkeen kun naisen on saatava omaa aikaa päivittäin?
Rehellisesti sanottuna en piittaa paskaakaan miesten ongelmista. Miehet ovat yrittäneet kautta maailmanhistorian teettää työt naisilla ja yrittävät edelleen. Huolehtikaa itse ongelmanne.
Hyvö että on sinun kantaisia naisia jotka noin avoimesti vihaavat miehiä niin naisilla ei ole mitään varaa kieltää miehiä vihaamasta naisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai nyt jokainen lapsia hankkiva ymmärtää, että ensimmäiset vuodet menee sen perheen ehdoilla lähes täysin. Sitten jos halutaan sitä omaa aikaa niin viedään lapset sukulaisten nurkkiin tai palkataan lastenvahti muutamaksi tunniksi tai tehdään järjestely puolison kanssa että toinen huolehtii tänään illalla pari tuntia kaikesta ja toinen huomisiltana. Molempien täytyy silloin päästä hetkeksi pois omien harrastusten pariin.
Mutta se ei todellakaan tapahdu niin että asioista ei keskustella ja oletetaan että toinen hoitaa kaiken 24/7. Eikä niin että mies tulee töistä kotiin, istuu koneelle ja laittaa luurit päähän ja leikkii että perhettä ei ole olemassa.
Tässä tapauksessahan ei ollut noin, vaan mies töiden päälle hoiti lapset ja vaimo sai omaa aikaa. Miksi syytät taas miestä, vaikka nainen oli tässä se väärin toimija.
Ei ollut, kun vaimo ei sallinut sitä luurit päässä istumista. Kuten ei pidäkään. Ja mies paloi loppuun saman tien, kun normaali elämä oli liikaa. Nainen ei tehnyt mitään väärää.
No mihin vaimo tarvitsi omaa aikaa jos mieskään ei tarvinnut?
Miehellä on omaa aikaa töissä.
Naisella on omaa aikaa rakkaiden lastensa kanssa.
Annas kun arvaan. Kyseinen mies etsi matalasti koulutetun vaimon ja luuli tekevänsä vaimosta työjuhdan. Ja nyt itkettää kun vaimo ei olekaan määräiltävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä rankkaa siinä puuron keittämisessä ja pihalla käymisessä on verrattuna stressaavaan ja hektiseen työelämään? Ei v i t t u ihan oikeasti mitään. Naiset tekee tuosta asiasta niin kuin suuremmankin saavutuksen.
Olen tienannut enimmillään 90 000 e/vuosi ja silti koen, että äidit ovat tehneet paljon suuremman urakan kuin minä vaativassa työssäni.
Moro "setä", eiku sulla oliki pillu. xD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies olisi voinut palkata lastenhoitajan tai siivoojan naisen avuksi. Kotiäidit tarvii omaakin aikaa.
Ja mies ei tarvi?
Tuttu kuvio. Mies saa kuulemma omaa aikaa töissä. No meillä selvittiiin ehjänä pikkulapsiaika, mutta vaikka lapset on alakouluikäisiä niin ei minulle isällekään oikein vielä suoda omaa aikaa. Tai jonkun verran, mutta siitäkin ollaan sitten nihkeenä. Vaimo kävi kaveriensa kanssa viikon Euroopan kaupunkilomalla, mutta jos mä haluaisin ukkojen kesken mökille viikonlopuksi niin siitä mökötetään pari viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo oman ajan puute kestää muutaman vuoden/ lapsi. Neli-viisi vuotiaana useimmilla lapsilla helpottaa moni asia. Omatoimisuus lisääntyy ja haluavat tehdä itse. Sitten koululaisina lapset alkavat itsenäistyä ja liikkua enenevässä määrin jo kodin ulkopuolella. Vanhemmilla on taas aikaa itselleenkin.
Naisten tekemä miehen taloudellinen hyväksikäyttö jatkuu aina vielä sen jälkeenkin kun lapset kasvaa aikuiseksi. Lapset ovat vain kätevä tekosyy ja keppihevonen miehen taloudelliseen hyväksikäyttöön jolla hankitaan itselle etuja ja hyötyjä
Ja mitähän v*ttua mä just luin? Ukko voi ottaa kersansa ja hoitaa, kasvattaa ja elättää ne yksin, jos tuollainen harmittaa. Ei mene kauaa, että ukko tajuaa, että helpommalla ja halvemmalla pääsee, kun maksaa omista lapsistaan elarit.
Ei pysty ukko tollaseen. Ottais jonkun hätävara-naisen, jolla hoidatuttas kersansa.
Milloin parisuhteessa äidit saa omaa aikaa? Miten se iskä saataisiin edes kolmasosasta lasten- ja kodinhoitoa vastaamaan niin että se ihan komentamatta tajuaisi ne hommat hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moro "setä", eiku sulla oliki pillu. xD
Siis ihan nainen olen. Mutta koen päässeeni helpommalla uranaisena kuin äitinä. Ainakin itse osaan arvostaa heidän työtään.
Mieshän tuossa tollo oli, teki enemmän töitä kuin palkkansa eteen. Ei työlle tarvi antaa kaikkia paukkuja vaan niitä pitää säästä kotiinsakin.
Tämä nykyinen sukupolvi luulee olevansa korvaamattomia ja hölmöyksissään tekevät 2-3 työntekijän työt, jotta omistaja rikastuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se sinun mielestä normaalia että miehellä ei ole koskaan omaa aikaa tai mahdollisuutta että pääsisi lepäämään työpäivän jälkeen kun naisen on saatava omaa aikaa päivittäin?
Rehellisesti sanottuna en piittaa paskaakaan miesten ongelmista. Miehet ovat yrittäneet kautta maailmanhistorian teettää työt naisilla ja yrittävät edelleen. Huolehtikaa itse ongelmanne.
Hyvö että on sinun kantaisia naisia jotka noin avoimesti vihaavat miehiä niin naisilla ei ole mitään varaa kieltää miehiä vihaamasta naisia
Kuule miltä sinusta näyttää, saatteko te miehet avoimesti vihata naisia? Mitä pidit metoosta? Kuka kuuluisa ja rikas mies kaadetaan seuraavaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo oman ajan puute kestää muutaman vuoden/ lapsi. Neli-viisi vuotiaana useimmilla lapsilla helpottaa moni asia. Omatoimisuus lisääntyy ja haluavat tehdä itse. Sitten koululaisina lapset alkavat itsenäistyä ja liikkua enenevässä määrin jo kodin ulkopuolella. Vanhemmilla on taas aikaa itselleenkin.
Naisten tekemä miehen taloudellinen hyväksikäyttö jatkuu aina vielä sen jälkeenkin kun lapset kasvaa aikuiseksi. Lapset ovat vain kätevä tekosyy ja keppihevonen miehen taloudelliseen hyväksikäyttöön jolla hankitaan itselle etuja ja hyötyjä
Ja mitähän v*ttua mä just luin? Ukko voi ottaa kersansa ja hoitaa, kasvattaa ja elättää ne yksin, jos tuollainen harmittaa. Ei mene kauaa, että ukko tajuaa, että helpommalla ja halvemmalla pääsee, kun maksaa omista lapsistaan elarit.
Tasa-arvon aikana pitää kaikilta kieltää toisten ihnisten hyväksikäyttö. Ei se voi mennä niin että miehiltä kielletään asioita mutta naisilta ei
Nämä kommentit osoittavat hyvin minkä takia naisten ei kannata jäädä kotiäideiksi. Miehet eivät arvosta naisen työpanosta kotona ja vielä kitisevät että joutuvat elättämään. Itse olen ollut vain vuoden kotona ja sitten palannut töihin. Meillä ei tullut kitinöitä kun molemmat tienasivat rahaa, hoitivat lapsia iltaisin ja tekivät kotitöitä. Ei siinä kummallakaan ollut juurikaan omaa aikaa. Mutta aina kun oli niin pyrimme viettämään sen sillä tavoin kuin itse haluttiin. Yhteinen aika jäi silloin vähemmälle mutta silti ollaan nyt onnellisempia kuin koskaan. Lapsetkin on jo teinejä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsille lastenhoitaja illaksi, niin pääsee vaimo harrastuksiin ja vaimolle dildo tai satisfyer niin saa mies nukkua eikä tarvi vaimon tarpeita tyydyttää.
Näin oltaisi paljolta säästytty!
En usko että vaimon tarpeet oli seksuaalisluonteisia tässä. Se tuskin ketään miestä alkaisi masentamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies olisi voinut palkata lastenhoitajan tai siivoojan naisen avuksi. Kotiäidit tarvii omaakin aikaa.
Ja mies ei tarvi?
Tuttu kuvio. Mies saa kuulemma omaa aikaa töissä. No meillä selvittiiin ehjänä pikkulapsiaika, mutta vaikka lapset on alakouluikäisiä niin ei minulle isällekään oikein vielä suoda omaa aikaa. Tai jonkun verran, mutta siitäkin ollaan sitten nihkeenä. Vaimo kävi kaveriensa kanssa viikon Euroopan kaupunkilomalla, mutta jos mä haluaisin ukkojen kesken mökille viikonlopuksi niin siitä mökötetään pari viikkoa.
Anna mököttää.
Tarinan opetus oli se, että älä hanki lapsia ja myös sellaisia halajava, kouluttamaton vaimokin kannattaa laittaa pihalle. Jos siis sellaiseen on edes erehtynyt. Kukaan ei pakota Suomessa orjuuteen. Jokainen on oman onnensa seppä.
Mullle on käynyt samoin. En edes jaksa nyt kirjoittaa.
Eniten kiinnostaa miksi surkimus-ap tuli vauvapalstalle avautumaan kuvitteellisesta surkimus-ystävästään, joka hajosi siitä, että töiden kanssa vietetään lasten kanssa aikaa? Säälittävää.