Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatteko vielä kun lentokoneissa sai polttaa tupakkaa?

Vierailija
03.08.2023 |

Vasen puolustaja tupakoijille ja oikea eitupakoiville.
Joku valitti ja sitten mentiin siihen että etuosa oli savuton ja takaosa oli tupakoiville.
Vaimo halusi tupakoimattomien paikalle niin menin takaosaan savuille, aina ei ollut tyhjää penkkiä. Sit piti olla ilman.

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista tuollaista. Olen luullut että koneissa ei ole saanut polttaa koskaan ihan turvallisuussyistä. Eikö ikinä syttynyt tulipaloa tupakasta?

Sen sijaan muistan hyvin, miten lomalennoilla suomalaiset ryyppäsivät 80-90-luvuilla. Oli ihan tavallista olla jurrissa koneessa ja lentoemännät kärräsivät vaan lisää viinaa.

Hyi. Onneksi ihmiset ovat viisastuneet noista ajoista.

Vierailija
22/90 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan, mutta vähän asian ohi: ootteko koskaan miettineet miksi lentokoneissa on turvavyöt? Sellainen onneton lantiolle tuleva rinkula. Autoissakin on ollut kolmepisteturvavyöt jo iät ja ajat. Se lantiolle tuleva remmi ei tietenkään ketään oikeasti pelasta ja ei varmaan oikeastaan mikään vyö. Mutta kaikkein vähiten nyt tuo nykyinen malli. Sillä ei ole muuta virkaa, kuin luoda matkustajille sellainen illuusio, että kyllä tässä turvassa ollaan, plus se että sen vyön avulla saadaan matkustajat istumaan paikoilleen kun paikallaan pitää olla.

Kyllä se pelastaa jarrutuksissa, nousuissa ja laskuissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, että pk-seudun lähijunissakin sai aikoinaan poltaa erillisissä tupakointivaunuissa. Niissä oli aina hirvittävän paksu savu. Ihme, että sieltä kukaan tuli hengissä ulos. Mutta kyllä pitää olla hillitön tupakantuska, jos ei n. puolen tunnin matkaa kestä olla ilman tupakkaa.

Vierailija
24/90 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaw jotenkin hellyyttävää aina lukea näitä vanhojen ihmisten muistelmia :)

Vierailija
25/90 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ollaan niin nuorekkaita ja trendikkäitä ja sitten samalla muistellaan jotain lentomatkoja kasarilta :D Emmä kestä

Vierailija
26/90 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan, mutta vähän asian ohi: ootteko koskaan miettineet miksi lentokoneissa on turvavyöt? Sellainen onneton lantiolle tuleva rinkula. Autoissakin on ollut kolmepisteturvavyöt jo iät ja ajat. Se lantiolle tuleva remmi ei tietenkään ketään oikeasti pelasta ja ei varmaan oikeastaan mikään vyö. Mutta kaikkein vähiten nyt tuo nykyinen malli. Sillä ei ole muuta virkaa, kuin luoda matkustajille sellainen illuusio, että kyllä tässä turvassa ollaan, plus se että sen vyön avulla saadaan matkustajat istumaan paikoilleen kun paikallaan pitää olla.

Se lantio vyö tekee tehtävänsä täysin.

Estää ihmisten poukkoulun ilmaan ilmakuopissa. Se on yleisin vaara.

Jos taas tulee törmäys niin lentokoneissa se on niin raju ettei siihen mitkään vyöt auttaisi nimeksikään.

Vierailija
27/90 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se oli ihan hyvä järjestely missä osassa konetta sai polttaa. Itse olen jo oman sauhuttelun lopettanut, mutta silti en vihaa tupakoitsijoita. Mun mielestä myös savuttomat vois kouttaa vähän ymmärtää tupakoijia myös.

Vierailija
28/90 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni lentämisestä Kanarian saarille. Finnair esitti Uuno Turhapuro Epsanjassa elokuvan, istuimme savukepuolella, humalainen isä kävi lapsensa kanssa avoimessa ohjaamossa. Tämä siis ihan vielä kasarilla. Hävetti jo 10-vuotiaana poikalapsena meno. 

Vierailija
29/90 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos taas tulee törmäys niin lentokoneissa se on niin raju ettei siihen mitkään vyöt auttaisi nimeksikään.

Mihin lentokone ilmassa törmäisi? kenties toiseen koneeseen? Taidat olla insinööri XD

Vierailija
30/90 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin noi rajoitukset tuli pilluhiljaa.

Alkujaan sai polttaa missä vaan.

Se oli silloin kun rullaturvavöitä ei ollut vielä keksitty.

T ap

Pilluhiljaapa hyvinkin😊

Mietin jo että milloin toi kielto tuli voimaan mutta selvisi sekin. Outoo ajatella että sai kiskoo sielläkin, mulle ei sentään tullu ongelmaa kun harvakseltaan poltan, mutta kyll se siihen lomareissun aloitukseen kuului, kuohuviini röökipaikalla.

Vierailija
31/90 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä ollaan niin nuorekkaita ja trendikkäitä ja sitten samalla muistellaan jotain lentomatkoja kasarilta :D Emmä kestä

Ysärillä sai vielä polttaa takaosassa.

Junissakin oli ennen tupakkavaunut. Joskus oli pakko ottaa paikkalippu sinne, että sai istumapaikan täpötäyteen junaan pitkälle matkalle. Pahimmissa ruuhkajunissa ei tavallilta paikoilta tupakkavaunuun tupakalle tulleille riittänyt sitten istumapaikkaa polttamiseensa.

Vierailija
32/90 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista tuollaista. Olen luullut että koneissa ei ole saanut polttaa koskaan ihan turvallisuussyistä.

Tarkkaavaisimmat huomaa että nykyäänkin on tuhkikset käsinojissa.

Vierailija
33/90 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö enää saa?

Viimeksi, kun olen ollut lentokoneessa, silloin vielä sai. Oli juuri tuo, että takaosassa sai polttaa. Vessa oli takaosassa, joten pitkällä lennolla piti olla kupla otsassa, jos ei halunnut savusukeltaa.

Vierailija
34/90 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin lentokone ilmassa törmäisi? kenties toiseen koneeseen? Taidat olla insinööri XD

Eihän siitä kauan ole, kun lentokone törmäsi vuoreen. Epäilys oli, että kapteeni olisi jotenkin seonnut tai jotain, ja tahallaan ajoi siihen vuorenseinään.

Vierailija
35/90 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä se oli ihan hyvä järjestely missä osassa konetta sai polttaa. Itse olen jo oman sauhuttelun lopettanut, mutta silti en vihaa tupakoitsijoita. Mun mielestä myös savuttomat vois kouttaa vähän ymmärtää tupakoijia myös.

On se kumma, jos ei yhtä lentomatkaa pärjää polttamatta. Minulle tulee tupakanhajusta pahoinvointia, onko se oksennuksen haju sitten ok?

Vierailija
36/90 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista tuollaista. Olen luullut että koneissa ei ole saanut polttaa koskaan ihan turvallisuussyistä. Eikö ikinä syttynyt tulipaloa tupakasta?

Sen sijaan muistan hyvin, miten lomalennoilla suomalaiset ryyppäsivät 80-90-luvuilla. Oli ihan tavallista olla jurrissa koneessa ja lentoemännät kärräsivät vaan lisää viinaa.

Hyi. Onneksi ihmiset ovat viisastuneet noista ajoista.

On syttynyt tuhoisa tulipalo, joka johtikin sitten tuhoisaan lento-onnettomuuteen. Tämä tosin oli jo aikana, jolloin tupakointi lentokoneen vessassa oli kielletty, eikä lentokoneen vessassa ollut tuhkakuppia. Tämä salatupakalla ollut heitti sitten tupakantumpin roskakoriin, josta tämä tuhoisa tulipalo sai alkunsa.

Vierailija
37/90 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennettiin aikanaan Teneriffalle, paikat oli tupakoimattomien osastolla, siitä ei ollut paljon iloa kun rivi taaksepäin sai polttaa. Aivan sama kuin ois istunut tupakkaosastolla, vaatteet haisi ihan hirveältä lennon jälkeen. Onneksi nykyään on savuttomat lennot.

Vierailija
38/90 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei enää saa. Pahinta oli ne tupakanhimoisimmat, jotka polttivat sekä sisällä että lentokoneen vieressä, ajattelematta ollenkaan että ulkona lentokoneen vieress voipi polttoaine syttyä ja räjähtää koko kone.

Nykyiset turvamääräykset on sellaiset että taidettais sulkea koko kenttä jos joku jäis kiinni tosta. 

Vierailija
39/90 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se pelastaa jarrutuksissa, nousuissa ja laskuissa.

Mutta matkustamohenkilökunnalla kuitenkin on vähän erilaiset, ei herätä luottamusta ne matkustajien valjakset kyllä. 

Vierailija
40/90 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyll se sisätiloissa on aika karmivaa vaikka itsekin poltan ja oon sitä sukupolvea joka sai polttaa junissa, koneissa, töissä... 

Mutta huvittavia on nää jotka marmattaa että jossain Kreikassa missä poltetaan keskimääräistä enemmän, pitäis terasseilla kieltää tupakointi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan