Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En saa uudessa työpaikassa mitään selvää yhden työkaverin puheesta.

Vierailija
02.08.2023 |

Siis mitä ihmettä teen? Yksi työkaverini puhuu todella hiljaa, nopeasti ja kimeästi, saan selvää valehtelematta ehkä 20% siitä mitä tämä sanoo. Kenelläkään muulla työkaverilla ei tunnu olevan tätä ongelmaa, tuntuu että olen tulossa hulluksi kun kuuntelen keskusteluita kun ne menee oikeasti omaan korvaani näin:
Työkaveri A: hei, miten sulla meni se reissu viikonloppuna?
Työkaveri B: joosemenimeoltinsieläjaseravintolikiv.
A: ai te ehditte käydä siellä ravintolassakin! Kiva että ruoka oli hyvää.

Minulla ei pitäisi olla mitään kuulo-ongelmia tai puheen hahmottamisen häiriöitä, mutta jokin tämän työkaverin puheessa vaan iskee aivojeni sokeaan pisteeseen. Joudutaan olemaan tiiviissä yhteistyössä, eli pakko on puhua hänelle. Enhän minä voi ottaa lopareitakaan sen takia että ei ole mitään hajua mitä työkaveri sanoo.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa esimerkissä ainakin kuulija tajusi mitä hänelle sanottiin.

Vierailija
2/35 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa esimerkissä ainakin kuulija tajusi mitä hänelle sanottiin.

Eikös se ollut ap:n pointti? :D

Vierailija
4/35 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ole hyvä ettei saa selvää turhanpäiväisistä vapaa-ajan menoista, valita sitten kun yhteistyöt ei onnistu.

Vierailija
5/35 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valita esimiehelle.

Vierailija
6/35 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei kenelläkään muulla työkaverilla ole tätä ongelmaa, niin sinulla on neurologinen ymmärtämisvaikeus. Siis puheen ymmärtämisvaikeus. Minun puolisolla on sama+ huono kuulo, eikä pidä kuulokojeita aina.

Siinä on kestämista, kuin kivirekeä vetäisi. Täytyy olla vaan kommunikoimatta mun ja kumppanin.

Vierailija
7/35 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus sama ongelma yhden työkaverin kanssa. Vaikka kuinka yritti kuunnella keskittyneesti, niin puolet ohi että viuhahti.

Vierailija
8/35 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan vanha pomoni löytänyt uuden työpaikan. Tämän puhe oli kunnon sillisalaattia missä ei ollut päätä eikä häntää, saattoi puolihölkäten huikata oven raosta että "vie se toi sinne sit kun se on tullut tuolta". Niin että mikä minne milloin?

Vierailija
9/35 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei kenelläkään muulla työkaverilla ole tätä ongelmaa, niin sinulla on neurologinen ymmärtämisvaikeus. Siis puheen ymmärtämisvaikeus. Minun puolisolla on sama+ huono kuulo, eikä pidä kuulokojeita aina.

Siinä on kestämista, kuin kivirekeä vetäisi. Täytyy olla vaan kommunikoimatta mun ja kumppanin.

Miksi ihmeessä olette yhdessä?

Vierailija
10/35 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kyllä tämä. Mulla on sama ongelma kahden eri ihmisen kanssa. Toinen on ex-aviomieheni :D ja toinen tuttava johon välillä törmään. Jostain syystä en tahtonut puhelimessa saada ikinä selvää eksän puheesta, livenä ei mitään ongelmaa. Tämän toisen puheesta en taas tahdo saada livenä selvää (ei jutella koskaan puhelimessa). Muuten kuulen ja ymmärrän oikein hyvin muiden ihmisten puheet, enkä ole huomannut että muilla olisi vastaava ongelma juuri näiden kahden kanssa. Hyvin ilmaistu tuo, että tuntuu osuvan juuri omien aivojen sokeaan pisteeseen!

Vierailija
11/35 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"She's one of these low talkers" (Seinfeld)

Vierailija
12/35 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaveri taas papattaa aivan helvetisti sillä menee työpäivästä siihen höpöttämiseen varmaan tunti per päivä mutta muutenhan toi hoitaa hommansa hyvin. Kun alotin tuolla meni pitkään tottua siihen höpöttämiseen, tekis mieli sanoa pidä joskus pääsi kiinni. 

Vierailija
13/35 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kans sellainen, jonka puhetta ihmiset eivät ymmärrä. Tai no, läheiset ymmärtävät, mutta uudemmat tutut ja tuntemattomat jäävät yleensä tuijottamaan silmät suurina hiljaisuudessa. Ja sitten vastaavat aivan eri asiaan mistä puhuin. En itse tiedä mikä tekee puheestani epäselvää, eikä sitä kukaan ole koskaan kertonut. Ajatukseni juoksevat 1100 vauhdilla ja innostuessani saatan vahingossa puraista itseäni.

Vierailija
14/35 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun työkaveri taas papattaa aivan helvetisti sillä menee työpäivästä siihen höpöttämiseen varmaan tunti per päivä mutta muutenhan toi hoitaa hommansa hyvin. Kun alotin tuolla meni pitkään tottua siihen höpöttämiseen, tekis mieli sanoa pidä joskus pääsi kiinni. 

Tarkemmin ajatellen tunti ei ole mitään, kyllä sitä tekstiä tulee lähes taukoomatta koko päivän ajan. Onneksi en joudu sietämään sitä yksin vaan on muitakin uhreja.

Vierailija
15/35 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko työkaverisi itsellesi jotenkin muuten vastenmielinen, minkä vuoksi alitajuinen vastustus ja torjunta on käynnissä hänen tapaansa viestiä? Kiukuttaako, harmittaako tai ärsyttääkö joku hänessä?

Vierailija
16/35 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂

Vierailija
17/35 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään kaverin kaverin puhe on juuri sellaista kimeää, hiljaista ja puuromaista, mistä en saanut kunnolla selvää. Sääli, koska ihminen on muutoin mukava. Kahdestaan hänen kanssaan oli kiusallista, koska keskustelu ei tainnut kummankaan mielestä sujua kovinkaan hyvin. Itse en kehdannut kysellä jatkuvasti, että "mitä sanoit" ja aivan varmasti on tullut väärinkäsityksiä. Muilla ei ilmeisesti ole vaikeuksia kuulla hänen puhettaan.

Vierailija
18/35 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en saa selvää työkaverin puheesta kun muijalla on niin käheä ääni viinin juomisesta ja tupakan poltosta. Kähisee ja yskii. Ei oo kyllä väliäkään kun puhuu vaan omista asioistaan ja tekemisistään jotka ei kiinnosta pätkääkään. Toivottavasti hiljenee lopullisesti. Viinikin haisee se vanha ja riittävästi.

Vierailija
19/35 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko sulla kuulo alentunut puhealueella juuri sillä korkeudella, jolla tää työkaveri puhuu?

Ja sitten vielä epäselvää muminaa, niin vaikeahan se on selvää saada. Mulla on näin joidenkin ihmisten kanssa, ja se on raivostuttavaa.

Sano suoraan, että et saa selvää. Ole rehellinen. Sano, että kuulo voi olla alentunut. Mitä tuota kiertelemäänkään, muuten tulee kiusallista ja hankalaa.

Ei nyt kahvipöydässä aina, mutta työasioissa sun on pakko.

Vierailija
20/35 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma että muut oikeasti saavat selvää? Mulla oli työkaveri jolla on jonkinlainen lihasheikkoussairaus ja puhe oli todella epäselvää. Sain harvoin selkoa muusta kuin yksittäisistä sanoista, eivätkä muut pärjänneet sen paremmin. Sekään ei aina auttanut kun kysyin moneen kertaan että mitä sanoit, en saanut selvää.

Sitä oppii ajan kanssa väistämään hienosti ne kiusalliset tilanteet joissa toistojen jälkeenkään ei tiedä mistä puhutaan. Uskon siis että työkavereille meni monesti läpi muminani kun esitin että tajusin. Ehkä sulla on sama, kaikki muutkaan eivät saa selvää mutta eivät näytä sitä muille?