Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Krtokaa te, jotka olette sanoneet jollekkin" HOIDA LAPSESI ITSE" miksi?

Vierailija
16.12.2006 |

Ja en tarkoita nyt sellaisia ihmisiä, jotka ovat tunkemassa lastaan hoitoon " joka päivä" , heille lienee aiheellistakin sanoa, että hoida lapsiasi joskus itsekkin...

Mutta miksi olet sanonut tuollaisen lauseen esim. sukulaisellesi, joka on kaivannut apua, vaikkapa väsymyksen tai pienen rentoutumisen vuoksi, lastenhoitoon?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on niitä ihmisiä, jotka tykkäävät olla raskaana ja synnyttää, mutta sen lastenhoidon ja etenkin kasvattamisen laita on niin ja näin. Lapset ovat hoidossa käytännössä katsoen joka viikonloppu jossain. Kesällä olivat kolme viikkoa mummolassa kun isi ja äiti vietti lomaa (=ryyppäsivät mökillä), ja lapset olivat tuolloin 5 v, 3 v, 1½ v ja nuorin alle 3 kk!

Olen hoitanut lapsia, montakin kertaa, mutta enää en suostu. Miehen sisko taas kerran soitti tunkeakseen lapsensa meille viikonlopuksi ja valitti kun " ei koskaan pääse mihinkään ja pää hajoo kun ei oo hetken rauhaa" . Se oli torstaina, lapset olivat olleet juuri edellisenä lauantaina isovanhemmilla yökylässä.

Ehdotin, että mitäs jos hoitaisit lapsesi ihan ITSE? Kokeilisit edes? Sotahan siitä syttyi, mutta aivan sama, eipähän tarvitse olla enää heidän kanssaan tekemisissä.

Lisää lapsia he kuulemma haluavat, biologinen kello tikittää edelleen niin kovasti, eikä ole sellainen tunne että lapsiluku olisi täynnä.

Anoppi on ihan puhki kun työssäkäynnin lisäksi hoitaa niin paljon tyttärensä lapsia. Ei osaa kieltäytyä, eli tavallaan ihan oma moka.

Vierailija
2/5 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettäkö oikeasti 3 viikkoa erossa 3kk vanhasta vauvasta??? Ryyppäämisen takia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkisesti teini, oikeasti jo yli 25v. Raskausaikana on tietääkseni ollut juomatta ja tupakoimatta, mutta baariin on siis ihan pakko päästä jo muutama viikko synnytyksestä :( Mielestäni se on tosi säälittävää. Mutta miehen sisko touhottaa vaan siitä, miten lasten saamisen jälkeen ei saa jämähtää kotiin neljän seinän sisään. Äitiys ei kuulemma ole muuttanut häntä ihmisenä mihinkään, eikä hänestä tule koskaan tylsää aikuista jonka elämä pyörii vain lasten ympärillä. Ymmärrän kyllä sen, että joskus mennään juhlimaan, mutta ihan joka viikonloppu, ja vauvan ollessa ihan pikkuinen? Sitä en ymmärrä, enkä hyväksy.

Ja kyllä, tuo nuorimmainenkin oli 3 viikkoa anoppilassa kesällä. Alkuperäinen syy oli etelänmatka joka peruuntui, mutta koska lapsille oli jo luvattu (!!!) että pääsevät isovanhemmille, niin sovittua hoitoa ei viitsitty perua, ja siellä ne lapset sitten oli 3 viikkoa kun vanhemmat rellesti ystävien kanssa mökillä.

Mieheni mielestä siskonsa on täysi pässi.

-2-

Vierailija
4/5 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku päivä anoppisi väsyy, kälysi on siihen mennessä ehtinyt synnyttää jo lauman lapsia. Ja kun niitä pitäisi itse alkaa hoitaa kantti ei kestä.

Ja taas on sosiaalihuollolle töitä. :-(

Vierailija
5/5 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on vaan niin peruskiltti ihminen, kiltti hiljainen tyttö josta kasvoi kiltti hiljainen nainen, joka auttaa kun pyydetään, ja usein vaikka ei pyydettäisikään. Häntä väsyttää, mutta hän ei osaa sanoa ei. Ajattelee muita enemmän kuin itseään. Se on sääli, ja olemmekin miehen kanssa sanoneet hänelle asiasta. Miehen sisko taas on sitä tyyppiä, joka käyttää hyväkseen minkä ehtii eikä ymmärrä että anoppia väsyttää.

Vierailija:

Joku päivä anoppisi väsyy, kälysi on siihen mennessä ehtinyt synnyttää jo lauman lapsia. Ja kun niitä pitäisi itse alkaa hoitaa kantti ei kestä.

Ja taas on sosiaalihuollolle töitä. :-(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi