Mies: katsotaan mihin suuntaan suhde luonnollisesti menee = seksi?
Kokemuksia vastaavasta? Itse olen muutaman jo näitä nähnyt. Mies sanoo että katsotaan mihin suhde menee, mutta käytännössä hän ei ole vastaanottavainen muulle kuin seksille.
Onko tämä taas jokin sanonta joka minun pitäisi tietää ja osata varoa? Vai onko minulla käynyt huono tuuri?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt oikein tavoita kysymystäsi. Mitä muuta voisi ylipäänsä tehdä/tapahtua kuin että kaksi ihmistä tutustuu toisiinsa ja aika näyttää, mihin suuntaan suhde kehittyy? En minä ainakaan ole koskaan tiennyt heti miehen tavatessani, että "tämän kanssa haluan naimisiin ja lapsia". Ihastunut olen, mutta en olisi ollut valmis sitoutumaan mihinkään ennen kuin tunnen hänet ja ihastuminen syvenee rakastumiseksi.
Entä sen jälkeen? kun suhde on luotu ja tunteet muuttuukin niin sitten ero?
???
Läheskään aina suhteet eivät kestä. Joskus sen huomaa muutaman viikon tuntemisella, joskus muutaman kuukauden jälkeen, joskus muutaman vuoden jälkeen.
Puolisoni kanssa tiesin neljän vuoden seurustelun jälkeen, että hänen kanssaan haluan jakaa arkeni myös saman katon alla eli muuttaa avoliittoon sillä mielellä, että tämä todennäköisesti kestää loppuelämän. Mitään takeita siitä ei tietenkään edelleenkään ole, mutta molempien sitoutuminen on vahva.
Eli suhde luodaan tunne pohjalta? Mikä on todennäköisyys sellaisen kestämiselle?
Vierailija kirjoitti:
Se on yksinkertaisesti niin, että jos mies ei halua parisuhdetta, sitä ei synny kenenkään kanssa ja jos hän taas haluaa parisuhteen, niin sopivan ihmisen kanssa se voi syntyä. Ei se heti ensi minuuteilla voi olla selvää, että kuka sitten on se sopiva.
Sitten on sellaisia Miehiä jotka tietää mitä haluaa. Sitten on heitä jotka haluaa vakiopanon.
Vierailija kirjoitti:
Ap haluaisi jo tietää hääpäivän, lapsien lukumäärän ja asunnon sijainnin.
Mies puolestaan haluaa ensi kunnolla tutustua naiseen.
Siinä sulle selitys. Ole hyvä ja odota vaan maltilla.
Eli elämänarvot ei kohtaa. Homma ei toimi jos toinen ei kykene sitoutumaan samoihin asioihin. Itse olisin innoissani tuollaisesta naisesta.
M36
Miksi haluat olla komean ytmin patjana. Roikut miehessä vaikka se haluaa vain seksiä. Valitse joku tavis ätmi koska ne haluaa pitkäaikaisen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin katsotaan, mihin suuntaan suhde luonnollisesti menee. Näin naisena minua ihmetyttää suuresti ajatus, että toiseen ihmiseen tutustuessa pitäisi tehdä jo jonkinmoinen tietoinen sitoumus, tietämättä edes millaiseen ihmiseen on sitoutumassa.
Erityisen outoa on, jos tällainen tietoinen sitoumus jotenkin kytketään seksiin. Seksi on taas oma elämänalueensa. Toiset pitävät siitä kovasti, toiset eivät halua harrastaa ollenkaan. Tärkeintä olisi olla oma itsensä silläkin elämänalueella, niin kumpikin osapuoli voisi miettiä, onko juuri tämä sitä mitä hän haluaa.
Yleensä mies tietää mitä haluaa mutta nainen muuttaa mielensä tai toisin sanoen tunteet muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Mikä noissa panomiehissä kiinnostaa naisia niin paljon, että vain he pääsevät jatkoon?
Seksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on yksinkertaisesti niin, että jos mies ei halua parisuhdetta, sitä ei synny kenenkään kanssa ja jos hän taas haluaa parisuhteen, niin sopivan ihmisen kanssa se voi syntyä. Ei se heti ensi minuuteilla voi olla selvää, että kuka sitten on se sopiva.
Sitten on sellaisia Miehiä jotka tietää mitä haluaa. Sitten on heitä jotka haluaa vakiopanon.
Jep, itse tiedän mitä haluan ja mitä en halua!
Ap
Vierailija kirjoitti:
On se kyllä sanonta kirjoitti:
Aloitttaja on tainnut saada tämän vastauksena kysymykseen "ollaanko me nyt yhdessä vai mikä homma?"
Jos mies vastaa välikysymykseen noin, häntä ei vakava suhde sinun kanssasi nyt kiinnosta niinkuin hän sanookin.
Loppuosaa eli että "irtoseksi kuitenkin kelpaa" hän ei tietysti sano kun silloin voisi saanti loppua :)
Vakavaa suhdetta kannattaa alkaa etsimään muualta.
Vastaus tuli kysymykseen mitä hän hakee tai odottaa.
Ja eihän tullut vastausta kysymykseen!?!
Vastaus kysymykseen olisi ollut vakava suhde ei nyt kiinnosta.
Miten vaikea se on puhua suoraan. Kyllä minulla on muutakin seuraa tarjolla. Sellaista johon en tuhlaa aikaani.
Ap
Ei tietenkään sika sano että ei halua sitoutua koska menettää hyvän panon.
Vierailija kirjoitti:
En nyt oikein tavoita kysymystäsi. Mitä muuta voisi ylipäänsä tehdä/tapahtua kuin että kaksi ihmistä tutustuu toisiinsa ja aika näyttää, mihin suuntaan suhde kehittyy? En minä ainakaan ole koskaan tiennyt heti miehen tavatessani, että "tämän kanssa haluan naimisiin ja lapsia". Ihastunut olen, mutta en olisi ollut valmis sitoutumaan mihinkään ennen kuin tunnen hänet ja ihastuminen syvenee rakastumiseksi.
Tämä oli hyvin sanottu, haluaisin lisätä vielä että ainakin omasta mielestäni mitään suhdetta ei voi kehittyä jos seksiä tai suutelua ym. ei ole heti alussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset osaa esittää suht selväjärkistä 4kk. Ennen tuon ajan kulumista ei kannata tehdä miehenä mitään päätöksiä. Kun se todellinen luonne tulee esiin ja seksin pihtaaminen alkaa, niin voi tehdä päätöksen suhteen suunnasta.
4 kk kohdalla päästään ehkä vasta seksiin. Ei toki sinun kanssasi.
Kukaan tervejärkinen ei odota neljää kuukautta. Siksi eleletkin yksin.
Nimenomaan tervejärkiset "odottaa". Ei kannata sekoittaa päätään hormoneilla liian aikaisin. Siitä ei seuraa kuin harmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä sen jälkeen? kun suhde on luotu ja tunteet muuttuukin niin sitten ero?
???
Läheskään aina suhteet eivät kestä. Joskus sen huomaa muutaman viikon tuntemisella, joskus muutaman kuukauden jälkeen, joskus muutaman vuoden jälkeen.
Puolisoni kanssa tiesin neljän vuoden seurustelun jälkeen, että hänen kanssaan haluan jakaa arkeni myös saman katon alla eli muuttaa avoliittoon sillä mielellä, että tämä todennäköisesti kestää loppuelämän. Mitään takeita siitä ei tietenkään edelleenkään ole, mutta molempien sitoutuminen on vahva.
Eli suhde luodaan tunne pohjalta? Mikä on todennäköisyys sellaisen kestämiselle?
Minkä muun takia olisin parisuhteessa jonkun kanssa kuin tunteiden? Olemme käyneet tämän keskustelun ennenkin enkä ole muuttanut mieltäni millään tavalla. Parisuhteen erottaa muista suhteista juuri se, että se perustuu rakastumiseen ja rakastamiseen. Sen lisäksi tarvitaan riittävän yhtenäinen arvomaailma, elämäntapa, yhteisiä kiinnostuksenkohteita, toisilleen sopivat luonteet ja samanlaiset odotukset tulevaisuudelta. Mutta ihmiset länsimaissa pariutuvat rakkaudesta eli tunnepohjalta ja niin on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli hyvin sanottu, haluaisin lisätä vielä että ainakin omasta mielestäni mitään suhdetta ei voi kehittyä jos seksiä tai suutelua ym. ei ole heti alussa.
Olen käyttänyt kyseistä sanontaa useita kertoja. Se tarkoittaa sitä, etten koe mitään ihmeempää, ihastumista tms. naista kohtaan.
M32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin katsotaan, mihin suuntaan suhde luonnollisesti menee. Näin naisena minua ihmetyttää suuresti ajatus, että toiseen ihmiseen tutustuessa pitäisi tehdä jo jonkinmoinen tietoinen sitoumus, tietämättä edes millaiseen ihmiseen on sitoutumassa.
Erityisen outoa on, jos tällainen tietoinen sitoumus jotenkin kytketään seksiin. Seksi on taas oma elämänalueensa. Toiset pitävät siitä kovasti, toiset eivät halua harrastaa ollenkaan. Tärkeintä olisi olla oma itsensä silläkin elämänalueella, niin kumpikin osapuoli voisi miettiä, onko juuri tämä sitä mitä hän haluaa.
Yleensä mies tietää mitä haluaa mutta nainen muuttaa mielensä tai toisin sanoen tunteet muuttuu.
Jännää että reaalimaailmassa tiedän kokemuksesta, että miestenkin tunteet muuttuvat ja he lopettavat seurustelusuhteita (ja avo/avioliittoja).
Ap, siirry tänne. Moni ilmoittaa profiilissaan onko halukas perheellistymään, sekä juoko, polttaako.
https://www.rosebrides.com/search/results/?skey=35fc68cb9db17048bae8704…
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt kyseistä sanontaa useita kertoja. Se tarkoittaa sitä, etten koe mitään ihmeempää, ihastumista tms. naista kohtaan.
M32
Jep. Näin on näreet. Itsekin on tullut tuota hoettua, jottei suhteen fyysinen puoli olisi kärsinyt.
Vierailija kirjoitti:
On se kyllä sanonta kirjoitti:
Aloitttaja on tainnut saada tämän vastauksena kysymykseen "ollaanko me nyt yhdessä vai mikä homma?"
Jos mies vastaa välikysymykseen noin, häntä ei vakava suhde sinun kanssasi nyt kiinnosta niinkuin hän sanookin.
Loppuosaa eli että "irtoseksi kuitenkin kelpaa" hän ei tietysti sano kun silloin voisi saanti loppua :)
Vakavaa suhdetta kannattaa alkaa etsimään muualta.
Vastaus tuli kysymykseen mitä hän hakee tai odottaa.
Ja eihän tullut vastausta kysymykseen!?!
Vastaus kysymykseen olisi ollut vakava suhde ei nyt kiinnosta.
Miten vaikea se on puhua suoraan. Kyllä minulla on muutakin seuraa tarjolla. Sellaista johon en tuhlaa aikaani.
Ap
Oikea asenne. Voi olla, että mies haluaa tutustua rauhassa tai voi olla että haluaa vain seksisuhteen parempaa odotellessa. Jos hän ei itsekään eroa tunnista, tuskin kovin hyvää kommunikointia olisi odotettavissa.
Eli toisin sanoen ydinongelma on kommunikoinnin epämääräisyys eikä suhteen laatu.
Ymmärsin, että toivoisit miehen sitoutuvan tutustumisen syventämiseen, et vielä ::kunnes kuolema meidät erottaa::. Ja tutustumisen syventämistä toivot, koska haluat selvittää, onko mies sinulle potentiaalinen kumppani. Jos hän ei ole valmis testaamaan suhteenne potentiaalia, olisiko kumppanuuskin jatkuvaa perässä vetämistä?
Palstalla on jo meneillään keskustelu ns 'roikuttaja-miehestä'.
Kannattaa tässä yhteydessä vilkaista sitäkin keskustelua.
Oma kokemukseni on, että oikeasti kiinnostunut mies ei sano tuollaisia 'katellaan'-repliikkejä, vaan tuo kiinnostuksensa esiin tapailun/seurustelun-vaiheeseen sopivalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M32
Jep. Näin on näreet. Itsekin on tullut tuota hoettua, jottei suhteen fyysinen puoli olisi kärsinyt.
Kiitos. Eli oli oikea liike sanoa ettei se minulle riitä ja lopettaa suhde.
Ap
Ei kaikki tiedä heti muutaman viikon jälkeen, onko deitti-ihmisestä vakavaan parisuhteeseen kumppaniksi vai ei. "Nyt" toki päätee, mutta se on eri asia kuin "ei koskaan".
Lausetta arvioidaan varmaan eri lailla sen mukaan, arvostaako ihminen myös sitä, että nykyhetkessä vaan tuntuu hyvältä, vai onko kevyempi deittailu ainoastaan pakollinen välivaihe vakiintumiseen, perheeseen, avioliittoon jne. Esim meistä toisen kierroksen kokeneista moni arvostanee pidempää tutustumista ja sitä, että on otettu rauhassa aikaa ennen kuin kumppania tuodaan täysillä elämään ja mm. esitellään lähipiirille.