Mitä ei-liikunnallinen ihminen tekee älykellolla?
Hyödyttääkö se nähdä kellosta, että nukuit huonosti ja syke oli korkealla portaissa röökillä käydessä, jos ei kuitenkaan ole valmis muuttamaan elintapojaan?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Voi seurata stressitasoa, sykettä, kuukautisia, unen laatua jne.
Sähköposteja, tekstiviestejä, whatsappia jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi kai sellainen kello olla kellä tahansa mutta olet oikeassa että ei siitä paljon ole iloa sellaiselle joka ei liikuntaa harrasta.
En vain ymmärrä miksi joku käyttäisi 300€ kelloon minkä ominaisuuksia ei hyödynnä.
Jos on saanut lahjaksi? En tiedä onko tämä osa sellaista juttua että tiedän henkilöitä jotka esim. pukeutuu sporttisesti mutta eivät harrasta kuitenkaan mitään liikuntaa. Älykellolla annetaan vaikutelma että ollaan aktiivisia vaikkei niin ollakaan. Sellaista jotakin kulissia.
Hauskoja kyllä nämä plussapallot jotka käyvät kaupassa salivaatteissa ja urheilukello kädessä. Paino putoaa kun on välineet kunnossa.
Kaltaisesti mädännäinen käy kanssani samaan aikaan kuntosalilla. Runko hoikka, parta trimmattu, mutta se hetki, kun avaatte suunne ja paljastatte itsenne. Säälin sinua.
Luen ja vastaan viesteihin, näen puhelimen ilmoitukset, ohjaan spotifyä, vastaan puheluihin kuulokkeet päässä, maksan ostoksia, katson karttaa...Hallitsen siis puhelinta, kun en voi tai viitsi ottaa sitä esille. Aluksi oli tarkoitus ottaa osittain puhelimen korvikkeeksi esim. kauppareissuille, mutta en tajunnut sen tarvitsevan erillisen sim-liittymän toimiakseen. Olis pitänyt palauttaa heti, mutta jotenkin jäi vahingossa. :D
Kas näin sitä saadaan myytyä ihmisille yhä uusia ja uusia "elintärkeitä" hilavitkuttimia ja maailma pelastuu!
Soitan hätäkeskukseen jos tarvetta. Seuraa monia asioita. Tässä 80+ iässä ihan hyödyllinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en oikein ymmärrä noita älykelloja. Olen hoitoalalla töissä ja työ fyysisesti raskasta. Jotkut käyttää töissä noita ranteessa vaikka ei saisi hygieniasyistä. Mä en koe tuollaista kelloa tarpeelliseksi vaikka nyt onkin painonpudotus menossa. Jo 11kg on tippunut ilman mitään älykelloja. Pyörälenkille laitan Sporttrackerin puhelimesta päälle, mutta ei mitään muuta. Pääpaino ruokavalion muuttaamisessa.
Mulla ollut vuodesta 2006 joku sporttikello, alussa vain suorituksen aikana ja sitten kun näistä tuli kokoajan pidettäviä niin ranteessa kokoajan vain virtaaladattaessa on poissa ranteesta.
Niin ei ole tullut tuota 11 kg joka olisi pitänyt pudottaa, 184 cm / 79 kg.
eli kello auttaa/kannustaa liikkuman oikein ja riittävästi.
Mulla on kuule ylipainoa enemmän kuin 11kg ja olen ollut ylipainoinen jo kauan. Ei ollut tietoakaan mistään älykelloista tms. kun olin jo ylipainoinen. Ei johdu mun ylipaino mistään älykellon puutteesta. Hyvänen aika. Sun logiikan mukaan ei voisi edes pudottaa painoa ilman tuota älykelloa.
Voihan tuon tulikita niinkin, että ne jolla on kellon on kiinostuneita omasta terveydestä eivätkä päästä itseään huonooon kuntoon ....että pitäsi laihdutella. niinkuin sanoin, alussa vain lenkillä kädessä kun niitä ei ollut tarkoitettu kokoaikaiseen pitoon.
Vaikka kuinka yrität hoitaa terveyttäsi niin voit sairastua vaikka kuinka vakavasti. Ja sen seurauksena lihoa.
Mä ostin 300-400€ sporttikellon muutama vuosi sitten, ihan siksi että se innostaisi mua liikkumaan vielä se ei oo sitä tehnyt. Mutta ranteessa on silti kun kätevä katsoa siitä aika.
Askelmittari ainakin on ihan fuulaa, näyttää mitä sattuu ja mittaa jokaisen käden heilautuksenkin monin kertaisena. Oletteko koskaan tarkistaneet askelianne laskemalla vs. mittarin lukemat? Mittari näyttää kolminkertaisia määriä. Yölläkin nukkuessa kymmeniä askelia. Polarin kello näin.
Olen marketin kassalla töissä. Nämä Helly Hanseniin pukeutuneet miehet jotka maksavat ostoksensa älykellolla tekevän siitä oikein numeron: hh:n hihaa vedetään ensin hitaasti ylöspäin jotta älykello tulee näkyviin, sitten heilautetaan käsi laajassa kaaressa maksupäättelle niin että jokainen jonossa varmasti huomaa että ranteessa on älykello.
Puren huulta etten nauraisi ääneen :D 
Vierailija kirjoitti:
Askelmittari ainakin on ihan fuulaa, näyttää mitä sattuu ja mittaa jokaisen käden heilautuksenkin monin kertaisena. Oletteko koskaan tarkistaneet askelianne laskemalla vs. mittarin lukemat? Mittari näyttää kolminkertaisia määriä. Yölläkin nukkuessa kymmeniä askelia. Polarin kello näin.
Aijaa, 20 euron aktiivisuusrannekkeeni näyttää juuri oikein.
Osaako urheilukello esim. lenkillä kertoa äänimerkillä väliaikoja, pitääkö vauhtia lisätä tai laskea jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi kai sellainen kello olla kellä tahansa mutta olet oikeassa että ei siitä paljon ole iloa sellaiselle joka ei liikuntaa harrasta.
En vain ymmärrä miksi joku käyttäisi 300€ kelloon minkä ominaisuuksia ei hyödynnä.
Onhan se seuraaminenkin jo hyödyntämistä. Ei sun tarvi ymmärtää jos joku tekee toisella tavalla kuin sinä.
Löytyykö älykelloa mikä vastaa täysin puhelinta? Voisin korvata 4-tuumaisen android-puhelimeni sellaisella.
Kellon käytölle voi olla yhtä monta syytä kuin on käyttäjää. Enemmän minä ihmettelen niitä, jotka päättää toisen puolesta, että ne käyttää kelloa vain jostain typerästä syystä.
Itselläni ei ole kelloa, mutta olen kyllä harkinnut joskus hankkimista, jotta näkisin paremmin kuukautisten ja pitkäaikaissairauteni vaikutuksen esim. liikuntasuorituksiin. Mutta ei se mulla paidassa lukisi, ihan samalla tavalla saisivat ilkeämieliset ihmiset ajatella, että käytän sitä vain näyttääkseni coolilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on saanut lahjaksi? En tiedä onko tämä osa sellaista juttua että tiedän henkilöitä jotka esim. pukeutuu sporttisesti mutta eivät harrasta kuitenkaan mitään liikuntaa. Älykellolla annetaan vaikutelma että ollaan aktiivisia vaikkei niin ollakaan. Sellaista jotakin kulissia.
Hauskoja kyllä nämä plussapallot jotka käyvät kaupassa salivaatteissa ja urheilukello kädessä. Paino putoaa kun on välineet kunnossa.
Hienoa, kun jotkut osaavat yhdellä katseella nähdä päältä päin muiden liikunnallisen aktiivisuuden.
Sinänsä urheilukello ei varmaankaan ole mitenkään välttämätön kuin ehkä päivittäin kovaa treenaaville aktiiviurheiloijoille, mutta itselle siitä on ainakin ollut apua elintapojen muutoksessa - joka ei varmaankaan vielä helposti näy päällepäin vaan tässä ollaan vielä "plussapallo" -luokassa varmaankin vuosi tai jotain.
Urheilukello on ihan hyvä apu, kun lähtee rakentamaan kuntoa suurinpiirtein nollatasosta kohti terveellistä, normaalia kuntoa. Helppo seurata ja säädellä rasituksen tasoa sekä pitää liikkunta säännöllisenä. Aiemmin, ennen kunnollisen urheilukellon hankkimista, muutoksia tuli yritettyä aina verenmaku suussa "kaikki tulokset heti nyt", josta oli seurauksena ylirasitus, lihaskivut ja vatutus, johon yritykset aina hyytyivät. Nyt on hyvä seurata liikuntaa ja pitää taso mahdollisimman hyvin "kehittävä" -luokassa. Tällä tavalla säännöllinen liikuntajakso on kestänyt pidempää kuin varmaankaan vuosikausiin.
Mukava myös seurata miten suorituskyky paranee, esim. syketasot rasituksessa.
Kello on myös aina hyvä herättelemään, jos työpöydän ääressä on istunut liian pitkään liikkumatta - ei muuta kuin ylös jalottelemaan ja taukoa pitämään. Unen seurantakin on hyvä mm. siinä, että jos alkaa tulemaan kellon mukaan huonosti nukuttuja öitä, niin tajuaa, että työpäiviä voisi taas lyhentää vähän lähemmäksi sitä 7,5 tuntia, josta palkka maksetaan.
Kun tähän vielä on yhditettynä älyvaaka, niin on tosiaan muka seurata miten lihas- ja luustomassa kasvaa läskien vähentyessä. Vaaka mittaa myös verisuonien tilaa ja aika hyvin on "pulse wave velocity" ja "cardio vascular age" lähteneet laskuun.
Joten eipä paljoa kiinnosta, vaikka joku ajattelisi, että mitä tollakin läskillä on Polar ranteessa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen yksin asuvan vanhuksen jonka ranteessa on älykello siksi että tytär näkee oman puhelimensa sovelluksella että elossa on! Kun kello lakkaa heilumasta tulee kiire tarkistaa tilanne! Minusta aika älykästä, helpottaa molempia.
Kuinka kiireellä sitä juostaan, kun kello ei heilu? Vanhukset myös nukkuu päiväunia. Ja sit taas, tuijottaako tytär kokoajan sovellusta? Osaako vanhus vielä vastata puhelimeen, jos soittaa! Aika stressaavalta kuulostaa kuiten juosta aina paikalle, jos kello lakkaa heilumasta, kun vanhus vaikka katsoo tvtä.
Oma urheilukello pystyy mittaamaan liikettä niin tarkasti, että se pystyy seuraamaan unen aikana hengitysväliä. Joten eiköhän älykello pysty erottamaan elävän ihmisen kalmosta.
Kuinka kiireellä sitä juostaan, kun kello ei heilu? Vanhukset myös nukkuu päiväunia. Ja sit taas, tuijottaako tytär kokoajan sovellusta? Osaako vanhus vielä vastata puhelimeen, jos soittaa! Aika stressaavalta kuulostaa kuiten juosta aina paikalle, jos kello lakkaa heilumasta, kun vanhus vaikka katsoo tvtä.