Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ei-liikunnallinen ihminen tekee älykellolla?

Vierailija
02.08.2023 |

Hyödyttääkö se nähdä kellosta, että nukuit huonosti ja syke oli korkealla portaissa röökillä käydessä, jos ei kuitenkaan ole valmis muuttamaan elintapojaan?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi kai sellainen kello olla kellä tahansa mutta olet oikeassa että ei siitä paljon ole iloa sellaiselle joka ei liikuntaa harrasta.

En vain ymmärrä miksi joku käyttäisi 300€ kelloon minkä ominaisuuksia ei hyödynnä.

Jos on saanut lahjaksi? En tiedä onko tämä osa sellaista juttua että tiedän henkilöitä jotka esim. pukeutuu sporttisesti mutta eivät harrasta kuitenkaan mitään liikuntaa. Älykellolla annetaan vaikutelma että ollaan aktiivisia vaikkei niin ollakaan. Sellaista jotakin kulissia.

Hauskoja kyllä nämä plussapallot jotka käyvät kaupassa salivaatteissa ja urheilukello kädessä. Paino putoaa kun on välineet kunnossa.

Kovasti kannustava asenne sinulla.

Vierailija
22/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloinkin kun en näin paljoa liikkunut, käytin sitä maksamiseen, siihen tuli ilmoitukset viesteistä - äänettömästi, sillä voi soittaa, ohjata mm. Spotifytä, onhan noita lukuisia ominaisuuksia.

Liikunnan, unen tms. seurantaan en sitä ole juurikaan käyttänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaako sua kun työssäkäyvällä kaverilla on varaa älykelloon ja sulla ei? Mitä jos keskittyisit omiin asioihis pelle.

Vierailija
24/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astmaatikkosiskollani on happisaturaation seuraamista varten, vaikka hänellä liikunta on lähinnä kävelyä. Todella todella todella monella on nykyisin älykello, enkä ole tullut ajatelleeksi, että kaikki eivät hyödynnä sen ominaisuuksia. Tuskin saan itsekään kellostani kaikkea irti, vaikka olen aktiiviliikkuja.

Vierailija
25/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mikä tahansa keino liikunnan lisäämiseen on ok. Seuranta yleensä lisää sitä.

Vierailija
26/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi kai sellainen kello olla kellä tahansa mutta olet oikeassa että ei siitä paljon ole iloa sellaiselle joka ei liikuntaa harrasta.

En vain ymmärrä miksi joku käyttäisi 300€ kelloon minkä ominaisuuksia ei hyödynnä.

Jaa. Tää mun älyranneke maksoi vain 30e mutta kukin tyylillään. Mittaa kuitenkin sykkeen, hapettumisen, unen, stressin ja päivittäiset aktiviteetit.

Vierailija
27/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä pitää ihmetellä? Älykellossa paljon muitakin ominaisuuksia kuin liikunnan seuraaminen. Ja jos se kannustaa sitä ylipainoista ihmistä edes joskus ylös sohvalta, niin eikös se ole vain plussaa meille kaikille? JA MIKSI PITÄÄ ARVOSTELLA SALILLE TULEVAA YLIPAINOISTA IHMISTÄ? Eikös juuri hänen sinne pitäisi tulla ja eikös kaikkien pitäisi kannustaa häntä että tulisi uudelleenkin? Siksi sinne salille ei ylipainoinen halua tulla, kun laihat ja urheilulliset ajaa asenteellaan ja ylimielisyydellään heidät pois. Kun kynnys kuntoiluun kasvaa, se laihtuminen ei ainakaan helpotu. Miksi pitää ilkeillä ja arvostella?

Sitä paitsi, älykellon saa jo satasella. Ei tarvita montaa satasta jos ei halua uusinta mallia. 

Vierailija
28/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

25€.

Vierailija
29/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin sitä älykelloa tekeekö sillä mitään mutta on käytössä aina kun kotoa lähtee. Ei tarvi kaivaa bussissa tai kovilla pakkasilla kännykkää laukusta kun näkee tekstarit ja kuka soittaa. Kellosta voi vastata jos on kuulokkeet kaivamatta kännykkää. Kellotaulun näkee pilkko pimeessäsin selvästi eikä tarvitse kaivella kännykkää kellonaikoja katsoakseen. 

On siinä sitten tämmöisiä uni yms. askelmittari, sää, syke. 

Ei ollut mikään kallis monen sadan euron kello ja akku on kestänyt yli 3 vuotta jo. Olen ollut erittäin tyytyväinen ja akun loppuessa ostan uuden. Mihinkään liikuntaan en kelloa tarvitse. 

Vierailija
30/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle siinä tärkeimpinä ominaisuuksina on unen seuranta ja EKG. Molemmilla vanhemmilla on ollut nopeita rytmihäiriöitä, ja kello hälyttää jos sellainen osuu omalle kohdalle. Lisäksi kellolla voi tarvittaessa soittaa hätäpuhelun ja kello hälyttää apua jos kaatuu äkisti eikä nouse ylös. Samoista syistä myös vanhemmillani on vastaavat kellot.

Tunnistaako kello sen, että rättiväsyneenä rojahdat sohvalle tai sängylle päiväunille, etkä nouse heti ylös vaan hälyttää apua kun ytität levätä?

Vierailija
31/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on saanut lahjaksi? En tiedä onko tämä osa sellaista juttua että tiedän henkilöitä jotka esim. pukeutuu sporttisesti mutta eivät harrasta kuitenkaan mitään liikuntaa. Älykellolla annetaan vaikutelma että ollaan aktiivisia vaikkei niin ollakaan. Sellaista jotakin kulissia.

Hauskoja kyllä nämä plussapallot jotka käyvät kaupassa salivaatteissa ja urheilukello kädessä. Paino putoaa kun on välineet kunnossa.

On mulla paino pudonnut 15 kiloa kun olen tarkkaillut kalorikulutusta. Minulla oli sykemittari jo hoikkana ja olen tottunut sitä käyttämään ja polarflowhun jää ylös milloin on mitäkin treeniä tehnyt ja millä sykkeellä, voi sitten seuraavaksi tehdä jotain erilaista, esim. välillä hiittiä ja välillä palauttavaa. 

En minä nyt oikein ymmärrä että jos olen 20 vuotta hoikkana mittaria käyttänyt niin nyt minun pitäisi laittaa se laatikkoon siksi aikaa kun olen lihava, mikä järki?

Käytän sitä myös musiikin toistoon kun pidän tanssitunteja, kätevää.

Vierailija
32/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on joku kuntomittari-"älykello", niin ei yhtään mitään. Apple Watch taas on oikea älykello ja osa Applen ekosysteemiä. Sellaisetkin kollegat, jotka eivät taatusti mitään liikuntaa harrasta, hyödyntävät sitä päivittäisessä työssään koko ajan jopa enemmän kuin puhelinta ja muita laitteita.

Vierailija
33/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita kuin liikuntaan ja terveyteen liittyviä asioita. Olisiko näin?

Vierailija
34/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen yksin asuvan vanhuksen jonka ranteessa on älykello siksi että tytär näkee oman puhelimensa sovelluksella että elossa on! Kun kello lakkaa heilumasta tulee kiire tarkistaa tilanne! Minusta aika älykästä, helpottaa molempia.

Jaa, luulin että sen kelloon paritettavan puhelimen tulee olla melko lähellä kuitenkin. En onnistu kilometrien päästä yhteys.

Vierailija
35/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle siinä tärkeimpinä ominaisuuksina on unen seuranta ja EKG. Molemmilla vanhemmilla on ollut nopeita rytmihäiriöitä, ja kello hälyttää jos sellainen osuu omalle kohdalle. Lisäksi kellolla voi tarvittaessa soittaa hätäpuhelun ja kello hälyttää apua jos kaatuu äkisti eikä nouse ylös. Samoista syistä myös vanhemmillani on vastaavat kellot.

Tunnistaako kello sen, että rättiväsyneenä rojahdat sohvalle tai sängylle päiväunille, etkä nouse heti ylös vaan hälyttää apua kun ytität levätä?

Ei hälytä, mutta unen määrään kirjaa tunnin torkut. Mulla ranneke.

Vierailija
36/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en oikein ymmärrä noita älykelloja. Olen hoitoalalla töissä ja työ fyysisesti raskasta. Jotkut käyttää töissä noita ranteessa vaikka ei saisi hygieniasyistä. Mä en koe tuollaista kelloa tarpeelliseksi vaikka nyt onkin painonpudotus menossa. Jo 11kg on tippunut ilman mitään älykelloja. Pyörälenkille laitan Sporttrackerin puhelimesta päälle, mutta ei mitään muuta. Pääpaino ruokavalion muuttaamisessa.

Jos haluaa hoitotyössä pitää niin voi laittaa nilkkaan. Itse en kaipaa älykelloa mihinkään, kuuntelen kroppaani ihan luomusti.

Niin tiedän kyllä, että voi laittaa nilkkaan koska osa laittaakin, mutta osa laittaa ranteeseen kun ei mene nilkan ympäri hihna eikä malteta ostaa pidempää hihnaa. Tai sitten halutaan siitä kurkkia mitä viestejä tms. puhelimeen tulee. Jotkut vieläpä saattaa jo työssä käytetyllä hanskalla koskea siihen kellon näyttöön. Yöks. Siis ihan kellon käyttäjän kuin asukkaan puolesta. Ei vain jaksaisi aina olla sanomassa aikuisille ihmisille, että mitä voi tehdä ja mitä ei. Ja ihan on monen ikäisiä näissä ihmisissä, että ei ole kyse vain nuorista.

Tuli muuten mieleen että kun minulla syöpäpotilaana oli valkosolut nollassa ja olin päivystyksessä menossa eristykseen ja antibioottitippaan niin labrassa ottivat verikokeen niin että ensin näprättiin kännykkää ja tietokoneen näppäimistöä ja sitten samoilla käsillä otettiin verikoe. Pyysin käyttämään käsidesiä mutta närkästyi.

t. tanssiva plussapallo

Vierailija
37/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä on joku kuntomittari-"älykello", niin ei yhtään mitään. Apple Watch taas on oikea älykello ja osa Applen ekosysteemiä. Sellaisetkin kollegat, jotka eivät taatusti mitään liikuntaa harrasta, hyödyntävät sitä päivittäisessä työssään koko ajan jopa enemmän kuin puhelinta ja muita laitteita.

Mulla on IPhone, josta on akku aina lopussa. En tarvitse enää rannekelloa, josta on akku aina lopussa, vaikka siitä saisi samat toiminnot.

Puhelin laskee askeleet, ja pyöräilyssä ja uinnissa tiedän itse rasitustasoni. Yöllä nukun paremmin kun en mieti, nukunko hyvin.

Vierailija
38/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tympääntynyt arvosteluun kirjoitti:

Miksi sitä pitää ihmetellä? Älykellossa paljon muitakin ominaisuuksia kuin liikunnan seuraaminen. Ja jos se kannustaa sitä ylipainoista ihmistä edes joskus ylös sohvalta, niin eikös se ole vain plussaa meille kaikille? JA MIKSI PITÄÄ ARVOSTELLA SALILLE TULEVAA YLIPAINOISTA IHMISTÄ? Eikös juuri hänen sinne pitäisi tulla ja eikös kaikkien pitäisi kannustaa häntä että tulisi uudelleenkin? Siksi sinne salille ei ylipainoinen halua tulla, kun laihat ja urheilulliset ajaa asenteellaan ja ylimielisyydellään heidät pois. Kun kynnys kuntoiluun kasvaa, se laihtuminen ei ainakaan helpotu. Miksi pitää ilkeillä ja arvostella?

Sitä paitsi, älykellon saa jo satasella. Ei tarvita montaa satasta jos ei halua uusinta mallia. 

Miksi ajattelet että ylipainoinen ihminen makaa vain sohvalla eikä harrasta liikuntaa? Minulla ei ole sohvaa ja harrastan liikuntaa enemmän kuin sinä vaikka olenkin ylipainoinen.

Vierailija
39/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en oikein ymmärrä noita älykelloja. Olen hoitoalalla töissä ja työ fyysisesti raskasta. Jotkut käyttää töissä noita ranteessa vaikka ei saisi hygieniasyistä. Mä en koe tuollaista kelloa tarpeelliseksi vaikka nyt onkin painonpudotus menossa. Jo 11kg on tippunut ilman mitään älykelloja. Pyörälenkille laitan Sporttrackerin puhelimesta päälle, mutta ei mitään muuta. Pääpaino ruokavalion muuttaamisessa.

Mulla ollut vuodesta 2006 joku sporttikello, alussa vain suorituksen aikana ja sitten kun näistä tuli kokoajan pidettäviä niin ranteessa kokoajan vain virtaaladattaessa on poissa ranteesta.

Niin ei ole tullut tuota 11 kg joka olisi pitänyt pudottaa,  184 cm / 79 kg.

eli kello auttaa/kannustaa liikkuman oikein ja riittävästi.

Mulla on kuule ylipainoa enemmän kuin 11kg ja olen ollut ylipainoinen jo kauan. Ei ollut tietoakaan mistään älykelloista tms. kun olin jo ylipainoinen. Ei johdu mun ylipaino mistään älykellon puutteesta. Hyvänen aika. Sun logiikan mukaan ei voisi edes pudottaa painoa ilman tuota älykelloa.

Voihan tuon tulikita niinkin, että ne jolla on kellon on kiinostuneita omasta terveydestä eivätkä päästä itseään huonooon kuntoon ....että pitäsi laihdutella. niinkuin sanoin, alussa vain lenkillä kädessä kun niitä ei ollut tarkoitettu kokoaikaiseen pitoon.

Vierailija
40/58 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hälytä, mutta unen määrään kirjaa tunnin torkut. Mulla ranneke.

Eikö siis seinäkellosta voi katsoa, että tulipa otettua tunnin torkut?