Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: "Perussuomalaisia kannatetaan eniten kunnissa, joissa asuu vähiten ulkomaalaisia"

Vierailija
02.08.2023 |

Asenteet eivät useinkaan perustu omiin kokemuksiin, E2-tutkimuksen johtaja Juho Rahkonen sanoo.

Perussuomalaisten puheet kielteisistä lieveilmiöistä, kuten katujengeistä, ei ole tuonut heille äänivyöryä suurissa kaupungeissa, vaikka juuri siellä ilmiöt näkyvät, Rahkonen sanoo. Esimerkiksi Espoossa, Helsingissä ja Turussa perussuomalaisten kannatus oli kevään eduskuntavaaleissa huomattavasti matalampi kuin puolueen valtakunnallinen kannatus.

Jos ulkomaalaisten suuri määrä aiheuttaisi jossakin kielteisiä asenteita, perussuomalaisten kannatuksenhan pitäisi olla siellä korkeimmillaan, Rahkonen arvioi.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009748153.html

Kommentit (622)

Vierailija
521/622 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Ukrainassa äänestetään vähemmän venäläismielisiä sotarintaman ulkopuolella, kuin itse sotarintaman läheisyydessä jossa venäläismielisiä enemmän? Nämä ovat hämmästyttäviä tuloksia joiden tulkintaan tarvitaan vähintäänkin tohtorismies.

”Tulos kertoo siitä, että venäläis­vastaiset asenteet eivät useinkaan perustu omiin käytännön kokemuksiin, vaan enemmän mielikuviin ja venäläisten pelkoon”

”Jos venäläisinvaasio aiheuttaisi jossakin kielteisiä asenteita, venäläismielisten kannatuksenhan pitäisi olla korkeimmillaan juuri siellä sotarintaman seutuvilla, missä asuu eniten venäläismielisiä sekä kapinallisia”

Vierailija
522/622 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myöhästä pyllistää,kun paskat on housussa.

Mikset hanki vaippoja tai mene gastroskopiaan jos vaikka keliakia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/622 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, tuskin ne ulkomaalaiset persuja äänestää.

Itseasiassa persut ovat suosituin puolue ulkomaalaisten keskuudessa.

Vierailija
524/622 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän persujen mahmupolitiikasta, mutta kun se perkleen naisvastaisuus ja juntit siinä puolueessa niin en äänestä heitä. 

Persut juuri vastustaa naisvihamielisiä kulttuureja

Varsinkin vastustetaan opiskelua ja kulttuuria. Ja vihaavat edellisen hallituksen naisia.

Just niin, syödään pelkkää makkaraa ja lihaa sekä sanavarasto on öyhö öyhö. Yksinäisiä poikia peräkammarissa.

Syön nykyään paljon tofua ja kalaa, suosittelen muillekin, jos ilmastonmuutos kiinnostaa, minua ei kiinnosta.

Vierailija
525/622 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, jos asia sanotaan suoraan, niin pienissä kunnissa pesii enemmän r....sismia, koska ovat niin ennakkoluuloisia. Isommissa kaupungeissa on totuttu erilaiseen menoon kuin jossain sisäänpäin kääntyneessä pikkukunnassa, jossa pystyy kyttäämään mitä kukin tekee kun ihmisiä ei ole niin paljon ja vähänkin erilainen ihminen erottuu heti. 

Aikonaan yksi työkaverini, joka muutti Helsinkiin pohjoisesta, oli ihan närästynyt, kun kuuli kaupassa jonkun puhuvan ruotsia. Ihmetteli, että mitä nämä ovat, kun siellä kotikylällä ei ruotsinkielisiä ollut. Tottui sitten aika nopeasti siihen, että kaikki eivät puhu suomea ja on jopa erivärisiä ihmisiä kuin me, eikä parin vuoden päästä enää pitänyt sitä minään maailman ihmeenä tai kammoksuttavana asiana.

No just joo. Ihan tavalliselle helsinkiläisellekin on ahdistavaa ja hämmentävää käydä Itäkeskuksessa. Sellaiseksi on siellä meno muuttunut 20 vuodessa. Tiedän, koska tuolloin kävin vielä joskus ostoksilla.

Ruotsinkieliset eivät asiaan liity mitenkään.

Vierailija
526/622 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, suomalainen mies. Tiedän omasta lähipiirissäni ainakin 5 miestä, jotka ovat pahoinpidelleet kumppaniaan. Vähemmistössä ovat myös ne tutut suomalaiset miehet, jotka eivät olisi pettäneet kumppaneitaan. Kenellä Suomessa sukua, jossa ei olisi alkoholiongelmaa?

Kannattaako minun tämän OMAN kokemukseni perusteella ajatella, että kaikki suomalaiset miehet ovat väkivaltaisia, pettäviä juoppoja?

EI kannata.

Minunkin isäni, siis suomalainen mies, hakkasi äitiäni, näin väkivaltaa läheltä lapsena melkein joka vl.

Tämänkö takia mun pitäisi rakastaa ulkomaalaisia miehiä ja toivottaa irakilaiset ja muut sekopäät tänne riemurinnoin katkomaan suomalaisia naisia?

Älä unta näe, idiootti.

Ei, ymmärsit nyt väärin. Tietenkään ei pidä toivoa lisää väkivaltaa, se on tuomittavaa aina.

Pointti oli tämä omasta kokemuksesta yleistäminen.

Ikävää, että olet joutunut kokemaan väkivaltaa.

Koita nyt hyvä ihminen ymmärtää, että meillä ei ole mitään velvollisuutta antaa ulkomaalaisten miesten mellastaa väkivaltaisesti tässä maassa. Minulla on täysi oikeus vastustaa lähi-idästä tulevia miehiö, koska voin huoletta yleistää että ne tuovat mukanaan vain väkivaltaa ja ongelmia, koska se on fakta.

Minä välitän enemmän suomalaisista kuin irakilaisista, ja minulla on siihen täysi oikeus, ja itseasiassa velvollisuus suomalaisena naisena.

Voimia sulle, huomaan ettei hyvin mene.

Meillä kaikilla menisi paremmin, kun saisimme tänne kuulumattoman vaarallisen aineksen pois maasta.

Totta, persut ulos!

Suomalaiset kuuluvat Suomeen.

Poistu sinä irakilaisten mukana Irakiin, jos se vulgääri elämäntapa sinua niin viehättää.

Vierailija
527/622 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän persujen mahmupolitiikasta, mutta kun se perkleen naisvastaisuus ja juntit siinä puolueessa niin en äänestä heitä. 

Varsinkin vastustetaan opiskelua ja kulttuuria. Ja vihaavat edellisen hallituksen naisia.

Just niin, syödään pelkkää makkaraa ja lihaa sekä sanavarasto on öyhö öyhö. Yksinäisiä poikia peräkammarissa.

Jo on mielikuvat, voi herran jestas sentään. Pidät itseäsi varmaan hyvinkin "tiedostavana", vaikka ennakkoluulot on näin syvällä.

Itse en syö lihaa ollenkaan, kalaa ja lähiruokaa kyllä. Nainen ja äiti olen.

Sanna Marinia kyllä aloin inhoamaan, oli ihan itse siihen syypää fanaattisella hörhöilyllään.

Vierailija
528/622 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo on mielikuvat, voi herran jestas sentään. Pidät itseäsi varmaan hyvinkin "tiedostavana", vaikka ennakkoluulot on näin syvällä.

Itse en syö lihaa ollenkaan, kalaa ja lähiruokaa kyllä. Nainen ja äiti olen.

Sanna Marinia kyllä aloin inhoamaan, oli ihan itse siihen syypää fanaattisella hörhöilyllään.

Jos olet lukenut ketjun, voit ehkä päätellä kommentin olleen sarkasmia. En kannata sen kummemmin vasemmistoa , vihreitä, kokoomusta kuin persujakaan puolueena. Äänestän henkilöä enkä puoluetta.

Vierailija
529/622 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tutkimuksen tulos on ollut tiedossa jo pitkään. Kyllä sen paikkakunnan rutsaisuuden aistii heti kun saapuu Karijoelle tai Kihniöön.

Vierailija
530/622 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään muuttaisi noihin persuloidikuntiin, vaikka olen kantasuomalainen.

Vierailija
531/622 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussuomalaisethan eivät ole Vain maahanmuuttopuolue vaan myös muut asiat ovat tärkeitä. Kuten esim maatalous, huoltovarmuus, omavaraisuus, isänmaallisuus, järkevät ja oikeudenmukaiset ilmasto- ja ympäristötoimet. Nämä asiat eivät ole yli neljään vuoteen kiinnostanut esim Keskustaa, joka on yleensä ollut maaseudun puolue. Siksi maaseudulla porukkaa on lähtenyt persujen kelkkaan, kun ei ole oikein vaihtoehtoja.

Vierailija
532/622 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesari tekaisi taas perusteellisen selvityksen asiasta. Nyt sitten miettimään miksi kyseiset paikat oli laitettu ko. grafiikkaan eikä jotakin muuta. Ja mikä oli tän nollatutkimuksen pointti.

Vierailija
533/622 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmönen Rahkonen:

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000006509281.html

Yksi kuva kertoo paljon, varsinkin kun se on Hesarissa. Onkohan tuolla kaikki muumit penaalissa?

Vierailija
534/622 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sen takia että ne on naisia. Huomaathan, että persujen päällikkö on nainen?

Vierailija
535/622 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä naisvastaisuus? Nytkin monta ps naisministeriä. Se vastaisuus on viherfeminismi hulluutta vastaan, kun se on mielisairautta.

Vierailija
536/622 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea koko ketjua, joten en tiedä onko tästä jo keskusteltu. Mutta voisikohan olla mitenkään mahdollista, että persujen kannatus johtuisi myös muista asioista kuin mm-kriittisyydestä?

Kyllä, mutta rasismikortilla koetetaan saada persut mustamaalattua hirviömäisiksi junteiksi punaniskoiksi. Vanhaan tuttuun tyyliin. Vaivannäkö ei kuulu agendamedian hyveisiin, vaan juurikin heidän parjaamansa stereotypioiden rakentelu ja pönkitys.

Aatevihollisten kuuluukin olla jotain irvokkaita sarjakuvahahmoja, joille joko nauretaan tai joita (muka) hävetään ulkomaiden suuntaan. Alkaa vaan kulua nämä keinot, niin paljon niitä on jo hangattu.

Juuri tästä on tässä Hesarin jutussa kyse. Juntit äänestää persuja, me paremmat helsinkiläiset ihmiset kannatamme matuilua. Tämä Hesari alkaa olla kyllä aikamoinen aisankannattaja, päivästä toiseen samaa skeidaa.

Vierailija
537/622 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesari tekaisi taas perusteellisen selvityksen asiasta. Nyt sitten miettimään miksi kyseiset paikat oli laitettu ko. grafiikkaan eikä jotakin muuta. Ja mikä oli tän nollatutkimuksen pointti.

Pointti on maalitus.  Siellä pesii ihmisiä jotka ei ajattele kuten hes ari määrää. 

Vierailija
538/622 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moderaattorille kysymys: miksi kirjoittamaani tekstiä ei julkaistu lainkaan? Mikä siinä rikkoi sääntöjä? Vai oliko liian asiallinen, että piti poistaa häiritsemästä?

En ole mode, mutta samoin kävi myös minulle. Ei varmaan saa olla turhan asiallisia viestejä

Harmi sinänsä. Bensaa liekkeihin pahimmillaan. Vastuutonta toimintaa.

Moderointi on shiialaista nykyään.

Vierailija
539/622 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moderaattorille kysymys: miksi kirjoittamaani tekstiä ei julkaistu lainkaan? Mikä siinä rikkoi sääntöjä? Vai oliko liian asiallinen, että piti poistaa häiritsemästä?

En ole mode, mutta samoin kävi myös minulle. Ei varmaan saa olla turhan asiallisia viestejä

Harmi sinänsä. Bensaa liekkeihin pahimmillaan. Vastuutonta toimintaa.

Tietyt sanat ovat ennakkosensuurissa ja ne aiheuttavat botin toiminnan jo tässä kirjoitusruudussa, ilman minkäänlaista ihmistä moderoimassa.

Ainoa "moderaattori", joka täällä näyttää toimivan, on tuo jonne-henkilö, joka ei ole töissä sivustolla, mutta joka pyrkii poistattelemaan viestejä ja ketjuja, koska muuta elämää ei näytä olevan.

Tiedän. Yritin kyllä välttää niitä, mutta näköjään ovat aika kireällä asetukset. Hassua, kuinka melkein kaikki muu on sallittua, paitsi asiallinen keskustelu.

Vierailija
540/622 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei tajua että maaseutu on maatalousyrittäjien omaa. Ei kaupungissakaan mennä vapaasti jonkun yrittäjän tiloihin.  Ei siellä ole käyttöä m atuille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän