Voiko joku ulkopuolinen päästä lukemaan puhelimeni tekstiviestejä?
Sain sukulaiseltani tekstiviestin, joka sisältää arkaluontoisia tietoja. Mitä minun kannattaisi tehdä?
Kommentit (14)
Mun puhelimessa on näytön lukituksena kuvio ja kasvotunnistimet. Myös olen asetuksista laittanut, että tuleva viesti ei näy lukitussa näytössä.
Laita 9-numeroinen PIN-koodi niin ei varmasti pääse.
Kaikki mikä tapahtuu virtuaalimaailmassa, on aina myös jossain jonkun muunkin nähtävissä.
Oletko lukenut kaikkien sovelluksiesi käyttöehdot? Itse meinasin joku päivä ladata yhden sovelluksen, mutta jäi lataamatta, kun huomasin käyttöehdoissa kohdan "annan sovellukselle luvan kerätä tietoja viesteistäni, henkilökohtaisia tietoja, sovellustietoja" ja mitä kaikkea muuta siellä olikaan.
Mikä on arkaluontoinen tieto. Ero, murha vai terveystieto?
Mulle on käynyt muutamia kertoja siten, että puhelin on kiinni ja pöydällä, jossa keskustelen naapurin kanssa uusien ikkunoiden hankkimista alakerran kylppäriin ja makuuhuoneeseen. Vähän päästä alkaa tulla puhelimeen tarjouksia näistä. Toinen kerta jonkun toisen kanssa puhuttiin matoista ja uudesta kirjoituspöydästä. Sama juttu, mainoksia alkoi tulla näistä. Nyt olen kironnut koko luurin kaikenkielisillä kirosanoilla. Mitä mahtaa tulla sieltä seuraavaksi kun luurin avaan.
Kerran lähetin kuvan täkäläiseen museoon yhdestä vaasista ja pyysin arviota ja mistä vaasi lienee kotoisin. Kahdessa sekunnissa joku lähetti tiedot, muttei se museo. Kyllähän on merkillistä.
Terroristien etsimiseksi kaikki puhelut ja viestit kyllä käydään läpi, luulitko että Suomessa olisi todellista yksityisyyttä. Siitä olemme luopuneet jo ajat sitten.
Jos jätät viestit auki ja et laita luurin näyttöön lukitusta ja jätät luurin vielä kaikkien saataville, niin kyllä voi. Samalla ne siinä sitten soittelee muutamat kaukopuhelut Hondurasiin ja Kiinaan, kesto a' 30 min. Ihmiset on sellasia. Ne käyttää tilaisuuden, kun ne saa sen.
Ei pääse lukemaan, jos on vahvasti salasanasuojattu.
Voi ap, kyllä voi jos puhelimesi on hakkeroitu.
Tai jos oot antanut sen jonkun toisen käsiin, hän on voinut asentaa puhelimeesi vakoilu ohjelman.
Silloin näkee kaiken, mitä toinen puhelimella tekee.
NSA, Kiinan vastaava, Venäjän vastaava jne tahot pystyy etenä, mut jos on ihan tavis tuskin
Jos olet Wille Rydman, niin ei tarvitse tehdä mitään. Jos et, niin tapa itsesi ja se sukulainen. Ja mene sen jälkeen töihin.
Mitä tarkoitat ulkopuolisella?