Mikä alue Tampereella tai Tampereen lähikunnissa olisi kiva "vanhusten" asua
200 000 budjetilla asunto pariskunnalle. Etätyömahdollisuus. Hintatasolla määritellään millaiseen asuntoon on varaa, mutta ensin lähdetään miettimään aluetta. Tampereelle siksi, että lapset on siellä sekä halutaan yliopistollisen sairaalan alueelle, pois ruotsinkieliseltä alueelta missä nyt asutaan, mutta ihan niskaan ei haluta hengittää eli vähän etäisyyttä kuitenkin. En kerro heidän asuinalueitaan, eikä toisella ole vielä vakiintunutkaan. Kieli ei täällä ole ongelma, vaan eriarvoisuus.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Atalan suunta
Atala on kaukana. Samoin Ruotula joillekin, siellä ei ole kauppoja. Ok-taloaluetta olisi tietenkin.
Mun mittapuulla ei ole kaukana, jos lähikunnatkin kävisi. Äkkiä tuosta ajaa tai menee bussilla muualle. Ja isot kaupat lähellä Linnainmaalla. Kivoja rivareita myös tuohon hintaan. Ei tuolla hintaa lähempää löydy.
Kiinnostaisi tietää ap.n nykyinen asuinalue. Tuskin kerrot, mutta kertoisitko sittenkin?
Asuntojen korkea hintataso tietyllä alueella kertoo sen siisteydestä, rauhallisuudesta jne. Se on hyvä osviitta ikääntyneiden löytää mukava asuinalue.
Mitä teette vapaa-ajalla?
Kaupin alueella on hyvät ulkoilumahdollisuudet. Alueena ja suuntana Petsamo, Kissanmaa, Ruotula ja siitä suunnasta eteenpäin löytyy suhteellisen rauhallista asuinseutua.
Hervannassa on kävelyetäisyydellä ruokakaupat, hyvät ulkoilumaastot, uimarannat, kirjasto... ja hyvät yhteydet keskustaan. Hervanta on mainettaan parempi paikka asua.
Ap asuu nykyään Tamperetta huomattavasti pienemmän kaupungin keskustassa. Harrastukset on enimmäkseen sellaisia, mitä voi tehdä missä tahansa. Tampere itsessään on osin tuttu paikka. Lapsi on DI ja asunut Hervannassa, joten se on aika tuttu alue. Itse olen nuorena asunut lähellä Turtolan Citymarketia, opiskelin lyhyen yksityisen koulutuksen Tampereella. Oikeastaan lenkkeilymaastot ja mahdollisuus päästä julkisilla keskustaan myös lauantaisin ja iltaisin esim. teattereihin on riittävät vaihtoehdot. Mies tykkää kalastaa, mutta eipä järviä tuolta seudulta puutu. Sukulaisia on asunut myös Ylöjärvellä, sinne ei oikein tee mieli.
Anteeksi. Luin Tampereella. Se olikin lähikunnissa. Eli vastasin väärin! On Kangasala, mutta sieltä kuulemma osa menee Valkeakoskelle saakka jos tulee julkisella polvileikkaus tms. Ei tietoa mikä nyt tilanne.