Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua huomenna gastroskopiaan

Vierailija
01.08.2023 |

Jännittää ihan pirusti... Miten siitä selviää? Oksennanko?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rentona, rauhassa hengittelet. Ei tule kurkku eikä vatsa kipeöksi, kun kysyit.

Vierailija
22/43 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kidutetaan ihmisiä tekemällä kivuliaita ja inhottavia toimenpiteitä ilman nukutusta. Jenkeissä, ja muualla, noi tehdään sivistyneesti, mutta ei täällä metsäläisten maassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen nielaisu on pahin mutta se on nopeasti ohi. Tsemppiä, hyvin se menee.

En edes tajunnut mitään ensimmäistä nielaisua enkä yökkäillyt siinä vaiheessa. Lääkäri sanoi, että letku on mahassa ja odotin vaan milloin se sinne menee.

Vierailija
24/43 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehty neljästi nukutuksessa, joten ei muistikuvia operaatioista.

Vierailija
25/43 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se kivaa ollut, mutta eipä jäänyt traumoja vaikka mulla oli kuulemma tosi vahva oksennusrefleksi. Mieti että on olemassa oikeasti todella kauheita kivuliaita tutkimuksia, tuossa sentään ei satu yhtään. Mulla sattui kolonoskopia niin paljon että jotenkin se lohdutti kun tiesi ettei sentään joudu kipua kokemaan

Vierailija
26/43 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kidutetaan ihmisiä tekemällä kivuliaita ja inhottavia toimenpiteitä ilman nukutusta. Jenkeissä, ja muualla, noi tehdään sivistyneesti, mutta ei täällä metsäläisten maassa.

Olen saanut Suomessa kaikki gastroskopiat nukutuksessa.

Vierailija
27/43 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kipeäksi vatsa ja kurkku tulee?

Kurkku on jonkin verran kipeä pari päivää. Ei paljon ja meni ohi.

Vierailija
28/43 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota heti alkuun hyvä asento, jotta voit tukeutua tyynyyn rennosti. Hengitä nenän kautta normaalisti.

Ne letkut ovat kuulemma pienempiä nykyään. Ei siihen oikeasti tukehdu, vaikka hetken tuntuu epämukavuutta.

Vierailija
29/43 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut Suomessa kaikki gastroskopiat nukutuksessa.

Minua ei suomessa nukutettu, nykyisessä asuinmaassani taas nukutetaan kaikki jotta tutkimus on miellyttävämpi. En enää mistään hinnasta suostuisi gastroskopiaan ilman nukutusta!

Vierailija
30/43 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai ei tule mitään? Minä ainakin laattasin, kun survoivat putken kurkusta alas. Hoitaja onneksi piti alla astiaa...

Niin tuli minullakin kaikenlaista lientä niin että puoli päätå ja rinnus märkinä. ei auttanut mikään hengitys yökkäilyyn.

Vierailija
31/43 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai ei tule mitään? Minä ainakin laattasin, kun survoivat putken kurkusta alas. Hoitaja onneksi piti alla astiaa...

Ei tule mitään, jos on ohjeita noudatettu ja oltu syömättä vähintään se ohjeissa annettu aika.

Kyllä muuten tuli. Vaikka noudatin ohjeita pilkulleen. Molemmilla kerroilla. Ei siitä mahasta kuivaa tule vaikka paastoaa.

Vierailija
32/43 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selviää kun ottaa ihan rennosti ja hengittelee syvään. Itse asiassa minun 15v poika oli vasta samassa tutkimuksessa ja halusi ilman nukutusta ja rauhoittavia että pääsi enon ja ukin kanssa kalareissuun. Säkin selviät! Tsemppiä!

Kyllä kalareissuun voi lähteä, vaikka annettaisiin humautus tai rauhoittavia. Ei niiden vaikutus kauan kestä.

Ei todellakaan voi. Koko päivä pitää tarkkailla vointia.

T. Se jota lainasit

Miten noin nuorelle tehtiin ilman nukutusta tai rauhoittavia?

Vierailija
33/43 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole kivulias operaatio?

Vierailija
34/43 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse pelkopotilas. Riippuu paljon tekijästä ja hoitajista. Eli ovatko he empaattisia. Koska jos he ovat empaattisia ja rauhallisia, niin luota heihin ja anna rauhallisen asenteen tarttua sinuunkin. Ajattele, että se on minuuteissa ohi ja sitten se on tehty. Rauhallisesti kun vain luottaa, niin se menee hyvin. Usko minua. Se ei satu, se vain tuntuu ikävältä hetken aikaa.

Vierailija
35/43 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule kertomaan sitten miten meni!

Vierailija
36/43 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele tarkkaan annettuja ohjeita. Älä sooloile. Kyllä se hyvin menee, kun pidät pääsi kylmänä. Ne hoitavat ihmiset tekevät näitä kaiket päivät, joten sinä itse vain voit pilata toimenpiteen.

Vierailija
37/43 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selviää kun ottaa ihan rennosti ja hengittelee syvään. Itse asiassa minun 15v poika oli vasta samassa tutkimuksessa ja halusi ilman nukutusta ja rauhoittavia että pääsi enon ja ukin kanssa kalareissuun. Säkin selviät! Tsemppiä!

Kyllä kalareissuun voi lähteä, vaikka annettaisiin humautus tai rauhoittavia. Ei niiden vaikutus kauan kestä.

Ei todellakaan voi. Koko päivä pitää tarkkailla vointia.

T. Se jota lainasit

Miten noin nuorelle tehtiin ilman nukutusta tai rauhoittavia?

Eiköhän tuon ikäinen saa itse valita

Vierailija
38/43 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aika äskettäin elämäni ensimmäisen kerran tähystyksessä. Oli paljon iisimpi juttu kuin etukäteen pelkäsin. Muutaman kerran yökkäsin mutta muutoin ei ongelmaa ja kestokin oli jotain 7 minuuttia. Aivan hämmästyin kuinka nopeasti se oli ohi. Muistat vain keskittyä hengittämiseen. Hyvin se menee.

Vierailija
39/43 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tule kertomaan sitten miten meni!

Joo nyt lähden! Jännittää niin että pelkästään jännityksen takia oksettaa!

Vierailija
40/43 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa ap miten meni! Voin sillä välin laittaa tänne oman tarinani. Mulla oli niin voimakas oksennusrefleksi, etten saanut mitenkään nielaistua letkua kurkun puudutuksesta huolimatta. Niinpä sain lähetteen humautukseen, jossa olin taju kankaalla ja toimenpide onnistui hyvin.

Kurkku tuli kyllä kipeäksi meikäläisellä sekä epäonnistuneen että onnistuneen toimenpiteen jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi