Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua huomenna gastroskopiaan

Vierailija
01.08.2023 |

Jännittää ihan pirusti... Miten siitä selviää? Oksennanko?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla puhkesi verisuoni kurkusta ja oli hirveä kokemus. Yritin kakoa ja kakoa, lekuri tuumi rauhassa vaan.

Vasta kun vetivät putken pois tajusivat kun verta tuli hirveästi mukana. Verisuoni piti sitten polttaa kiinni. Olin tukehtua. Silkkaa painajaista. Ei koskaan enää.

Vierailija
2/43 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviää kun ottaa ihan rennosti ja hengittelee syvään. Itse asiassa minun 15v poika oli vasta samassa tutkimuksessa ja halusi ilman nukutusta ja rauhoittavia että pääsi enon ja ukin kanssa kalareissuun. Säkin selviät! Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos peruuttaa ja varaa uuden ajan kevytanestesialla sieltä tai muualta, vaikka nyt joutuisi vähän maksamaan.

Vierailija
4/43 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäsin tolkuttomasti, mutta hyvin meni. Kyllähän siinä yökkäilee, mutta ulos ei tule mitään, kun maha on tyhjä. Kymmenen minuuttia ja ohi on.

Vierailija
5/43 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vain keskittyä hengittämiseen ja olla mahdollisimman rentona niin kyllä sä siitä selviät

Vierailija
6/43 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollakin on revennyt ruokatorvi

Vierailija
7/43 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tehty useampaan kertaan ja vaikka siinä yökityttää, ei se varsinaisesti koske. Hengittelet vaan tasaisesti ja se on aika nopeasti ohi.

Vierailija
8/43 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan henkilöstä miten menee. Olen selvinnyt useammasta.

Hengitykseen keskittyminen ehkä tärkein. Vähän tulee väkisin yökkäysrefleksejä siitä ääntä.

Siitä selviää ja jos pakko selviäisin seuraavallakin kerralla. Ei mitään mieluisaa mutta uskon, että sullakin ihan hyvin menee.

Vierailija
9/43 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen nielaisu on pahin mutta se on nopeasti ohi. Tsemppiä, hyvin se menee.

Vierailija
10/43 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hereillä ihan hirveää. Pahinta on pakokauhu. Tuntuu kuin joku yrittäisi tukehduttaa sinut. Anteeksi rehellisyyteni...

Vierailija
11/43 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kipeäksi vatsa ja kurkku tulee?

Vierailija
12/43 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhassa vaan äkkiähän ohi on. Semppiä! mieti kivoja juttuja siinä,hengitä rauhassa.

Vierailija
13/43 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selviää kun ottaa ihan rennosti ja hengittelee syvään. Itse asiassa minun 15v poika oli vasta samassa tutkimuksessa ja halusi ilman nukutusta ja rauhoittavia että pääsi enon ja ukin kanssa kalareissuun. Säkin selviät! Tsemppiä!

Kyllä kalareissuun voi lähteä, vaikka annettaisiin humautus tai rauhoittavia. Ei niiden vaikutus kauan kestä.

Vierailija
14/43 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä kaikki mahdolliset rauhoittavat ja rentouttavat mitä saat.

Vierailija
15/43 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ei tule mitään? Minä ainakin laattasin, kun survoivat putken kurkusta alas. Hoitaja onneksi piti alla astiaa...

Vierailija
16/43 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vit. Te turhat ulisijat, turhan pelon lietsojat. Tavallinen toimenpide!!!!

Vierailija
17/43 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri tuossa. Jännitti kovasti, kun minulla on voimakas oksennusrefleksi. Kurkkuun suihkutettiin puudutetta. Kyljellä maaten letku laitettiin kurkkuun. Ensin yökkäsin, mutta hoitajan neuvoessa hengitin rauhallisesti ja aika hyvin eteni ja ei kauaa kestänyt. Minulla palleatyrä ja refluksi. Lääkäri selosti koko ajan ja samalla otti koepaloja. Kun letku vedettiin pois, istuin pedillä ja kirurgi sanoi, ettei näkynyt mitään hälyyttävää. Olipa helpotus. Nyt tuli tieto koetuloksista ja ei niissä mitään. Menin sairaalan kahvioon ja join kahvit ja söin sämpylän. Ilman tähystystä ei vatsalaukun ja muun tilaa pysty hyvin näkemään. Helpompi kuin suolen tähystys, jossa se ikävä tyhjennys.

Vierailija
18/43 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai ei tule mitään? Minä ainakin laattasin, kun survoivat putken kurkusta alas. Hoitaja onneksi piti alla astiaa...

Ei tule mitään, jos on ohjeita noudatettu ja oltu syömättä vähintään se ohjeissa annettu aika.

Vierailija
19/43 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta oli jännitys. Itse toimenpide oli hyvä kokemus. Rauhaisaa mieltä ja kaikkea hyvää!

Vierailija
20/43 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kalareissuun voi lähteä, vaikka annettaisiin humautus tai rauhoittavia. Ei niiden vaikutus kauan kestä.

Ei todellakaan voi. Koko päivä pitää tarkkailla vointia.

T. Se jota lainasit

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän