Apua huomenna gastroskopiaan
Jännittää ihan pirusti... Miten siitä selviää? Oksennanko?
Kommentit (43)
Selviää kun ottaa ihan rennosti ja hengittelee syvään. Itse asiassa minun 15v poika oli vasta samassa tutkimuksessa ja halusi ilman nukutusta ja rauhoittavia että pääsi enon ja ukin kanssa kalareissuun. Säkin selviät! Tsemppiä!
Jos peruuttaa ja varaa uuden ajan kevytanestesialla sieltä tai muualta, vaikka nyt joutuisi vähän maksamaan.
Pelkäsin tolkuttomasti, mutta hyvin meni. Kyllähän siinä yökkäilee, mutta ulos ei tule mitään, kun maha on tyhjä. Kymmenen minuuttia ja ohi on.
Kannattaa vain keskittyä hengittämiseen ja olla mahdollisimman rentona niin kyllä sä siitä selviät
On tehty useampaan kertaan ja vaikka siinä yökityttää, ei se varsinaisesti koske. Hengittelet vaan tasaisesti ja se on aika nopeasti ohi.
Riippuu ihan henkilöstä miten menee. Olen selvinnyt useammasta.
Hengitykseen keskittyminen ehkä tärkein. Vähän tulee väkisin yökkäysrefleksejä siitä ääntä.
Siitä selviää ja jos pakko selviäisin seuraavallakin kerralla. Ei mitään mieluisaa mutta uskon, että sullakin ihan hyvin menee.
Ensimmäinen nielaisu on pahin mutta se on nopeasti ohi. Tsemppiä, hyvin se menee.
Se on hereillä ihan hirveää. Pahinta on pakokauhu. Tuntuu kuin joku yrittäisi tukehduttaa sinut. Anteeksi rehellisyyteni...
Kuinka kipeäksi vatsa ja kurkku tulee?
Rauhassa vaan äkkiähän ohi on. Semppiä! mieti kivoja juttuja siinä,hengitä rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Selviää kun ottaa ihan rennosti ja hengittelee syvään. Itse asiassa minun 15v poika oli vasta samassa tutkimuksessa ja halusi ilman nukutusta ja rauhoittavia että pääsi enon ja ukin kanssa kalareissuun. Säkin selviät! Tsemppiä!
Kyllä kalareissuun voi lähteä, vaikka annettaisiin humautus tai rauhoittavia. Ei niiden vaikutus kauan kestä.
Pyydä kaikki mahdolliset rauhoittavat ja rentouttavat mitä saat.
Ai ei tule mitään? Minä ainakin laattasin, kun survoivat putken kurkusta alas. Hoitaja onneksi piti alla astiaa...
Vit. Te turhat ulisijat, turhan pelon lietsojat. Tavallinen toimenpide!!!!
Olin juuri tuossa. Jännitti kovasti, kun minulla on voimakas oksennusrefleksi. Kurkkuun suihkutettiin puudutetta. Kyljellä maaten letku laitettiin kurkkuun. Ensin yökkäsin, mutta hoitajan neuvoessa hengitin rauhallisesti ja aika hyvin eteni ja ei kauaa kestänyt. Minulla palleatyrä ja refluksi. Lääkäri selosti koko ajan ja samalla otti koepaloja. Kun letku vedettiin pois, istuin pedillä ja kirurgi sanoi, ettei näkynyt mitään hälyyttävää. Olipa helpotus. Nyt tuli tieto koetuloksista ja ei niissä mitään. Menin sairaalan kahvioon ja join kahvit ja söin sämpylän. Ilman tähystystä ei vatsalaukun ja muun tilaa pysty hyvin näkemään. Helpompi kuin suolen tähystys, jossa se ikävä tyhjennys.
Vierailija kirjoitti:
Ai ei tule mitään? Minä ainakin laattasin, kun survoivat putken kurkusta alas. Hoitaja onneksi piti alla astiaa...
Ei tule mitään, jos on ohjeita noudatettu ja oltu syömättä vähintään se ohjeissa annettu aika.
Pahinta oli jännitys. Itse toimenpide oli hyvä kokemus. Rauhaisaa mieltä ja kaikkea hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kalareissuun voi lähteä, vaikka annettaisiin humautus tai rauhoittavia. Ei niiden vaikutus kauan kestä.
Ei todellakaan voi. Koko päivä pitää tarkkailla vointia.
T. Se jota lainasit
Mulla puhkesi verisuoni kurkusta ja oli hirveä kokemus. Yritin kakoa ja kakoa, lekuri tuumi rauhassa vaan.
Vasta kun vetivät putken pois tajusivat kun verta tuli hirveästi mukana. Verisuoni piti sitten polttaa kiinni. Olin tukehtua. Silkkaa painajaista. Ei koskaan enää.