*Elokuiset viikonloppuun* :)
 Aamua kaikille! Täällä alkaa jugurtilla torjutun etovan olon jälkeen viimeisten muuttolaatikoiden pakkaus. :) Päästään jouluksi omaan kotiin, jeee! :D Hieman jännittää tuon 3v esikoisen puolesta kun tämä on ainoa koti jonka hän muistaa, että miten hän ottaa muuton. Etukäteen ollaan kyllä rempan aikana moneenkin otteeseen tutustuttu, mutta saapas nähdä.
 Huomasin eilen illalla että varsinkin ison ruuan jälkeen (piti vetää illalla jo pitsa kaiken siivouksen ja muuton jälkeen) että massu pömpötti jo aika vaikuttavasti. Taitaa toinen raskaus tosiaan näkyä nopeammin, ainakin ruuan jälkeen, sillä silloin tuntuu että sekä vauvanalku että vatsalaukku eivät enää mahdu yhdessä tuonne! :) esiin tulee ei-niin-peiteltävissä-oleva massu.
 Milloin ajattelitte kertoa sukulaisille ja työnantajille/tovereille raskaudesta? Me täällä arvomme että kertoakko jouluna lähisuvulle (entäs jo tulee taas keskenmeno...), työnantajalle - jos massu ei ilmianna aikaisemmin - kertoisin mielelläni vasta keväämmällä.
 Viikonloppuja kaikille! :)
Kommentit (25)
 Ekaksi tuohon korkokenkä juttuun, kyllä mä luulen että sillä ei mitään vaikutusta ole raskauteen eikä muuteenkaan oloon, jos niillä tykkää kävellä.
 Ehkä ainut asia on se että jos kaatuu, siinä voi olla keskenmenon vaara, mutta kaatuahan nyt voi vaikkapa lenkkareillankin.
 Että en mä usko et sillä mitään vaikutusta on.
 Ja siitä kertomisesta, me on kerrottu parhaimmille kavereille, ei muille. Omille perheille ja muille kerrotaan vasta ekan ultran jälkeen. Eikä oikiastaan halutakkaan kertoa omille vanhemmille, kun en jaksais sitä hössötystä nyt.
 Ja miehenkin olen luvannut kertoa niille joille haluaa kertoa, onhan tämä kuitenkin senki lapsi.
 ON: kuvotus jatkuu edelleen, ei ehkä niin pahaa kun esikoista odottaessa mutta huimaus onkin sitten eri juttu. Ei kestä kauaakaan seisoa kun jo heittää päässä.Sama oli esikoista odottaessaki..
 Tiiä mistä se sitten johtuu.
 Mulla taas tuo paha olo tulee, kun syö, tai on syömäti...Että mollemmin, ei auta mitkään napostelut...
 Noh, kilojahan tässä onki muutamia ylimääräsiä, et ei haittaa vaikka muutama tippuiski...=)
 mullakin tuo maha on ruvennu jo hieman pullistuun, ei sitä kyllä huomaa, itse sen vaan tuntee.Esim, ostin ihan uudet farkut tässä ennen ku aloin odottamaan, niin ei niitä enää voi pitää, puristaa ihan sikana!
 noh ompahan melko uudet housut sitten kun vauva on syntyny.
 Ja väsymystähän riittää...haluiko joku???
 eli siis ei auta muu kun mennä vaan nukkuun!
 Öitä kaikille!
 Buam 6+6
 Jeps, joku vaan tuli maininneeksi, että jos kävelee raskaana ollessa korkokengillä, niin se aiheuttaa jotakin tärinää jonnekin, joka olisi pahasta?
 Sitten olen myös kuullut ettei salmiakkia saisi syödä, niin voisiko joku olla niin ystävällinen ja kumota tämän huhun? ;)
 vappukala & nanna tapio (ilmeisesti myöskin 6 + 6 eli huomisesta alkaen rv 7)
että kätilönä vastaan ! Mutta kohtuukäyttö (ei pussillista, vain muutama pala) ei liene harvoin käytettynä vaaraksi :o)
Mulle kahdessa eri neuvolassa sanottu, että 50g per pvä saa syödä. Mulla kun on todella matala verenpaine, niin sanoivat että voin syödä enemmänkin, mutta rajansa siis kaikella. Mulla salmiakki auttaa huimaukseen tosi hyvin, mikä juuri johtuu matalasta verenpaineesta+ hemosta.
Iltoja kaikille,
juuri kun tuolla edellisessä viestiketjussa pääsin kehuskelemaan ettei mitään oireita vielä ole, niin olinpa sitten viikonloppuna jouluostoksilla Tukholmassa. Perjantai-ilta meni vielä kohtuullisesti, en oksentanut kuin neljä kertaa. Lauantaiaamu olikin sitten aivan järkyttävä oksensin kolme kertaa ennen kuin päästiin liikkeelle. Sen lisäksi sitten pitkin päivää Tukholman keskustassa sitä oksennusta vain tuli ja tuli... Mahtoivat ulkopuoliset ajatella, että taas noita suomalaisia juoppoturisteja.
Tänä aamuna olikin sitten huomattavasti parempi olo, joka on saanut ajattelemaan, että onkohan kaikki sittenkään tai edelleen ihan hyvin.
Kertomisesta...
Omille kavereilleni olen kertonut melko avoimesti, sellaisille joille voisin kuvitella kertovani myös keskenmenosta. Kertokaapa sisaret, että onko teistä ok, että en ole antanut mieheni kertoa vielä omille kavereilleen. Olen perustellut asiaa sillä, että se kuitenkin kasvaa mun sisällä enkä tahtoisi pahimmassa tapauksessa alkaa gynekologisiajuttujani mieheni kavereille kertomaan.
Niin ja sitten toinenkin kysymys, onko totta että raskaana ollessa ei saisi kävellä korkokengillä?
vappukala & nanna tapio (edelleen rv6, luulen)