Koulukuraattoreja paikalla? Millaista on työsi?
Millainen palkkaus? Työaika? Saatko tehdä osittain etänä? Kuinka monta asiakastapaamista tai moniammatillista palaveria on päivässä?
Kommentit (29)
Etänä koulukuraattorina :D Ei luoja mikä aivopieru. Olet tasan siellä konttorilla aamusta iltaan joka päivä. Piste. Opiskelijoita tapaat päivässä useimmiten 5-10. Moniamattillisia palavereja on paljon ja ne ovat aina kello 15 jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Etänä koulukuraattorina :D Ei luoja mikä aivopieru. Olet tasan siellä konttorilla aamusta iltaan joka päivä. Piste. Opiskelijoita tapaat päivässä useimmiten 5-10. Moniamattillisia palavereja on paljon ja ne ovat aina kello 15 jälkeen.
Aijjaa. Kas kun olen tässä nyt selannut koulukuraattorien työpaikkailmoituksia ja osassa on ollut maininta osittaisesta etätyömahdollisuudesta. Olettaisin että tämä on sitä työaikaa, jossa tehdään esim. kirjauksia tms päätetyöskentelyä, joka on varmasti iso osa koulukuraattorinkin työtä nykypäivänä (kaikesta pitää olla kirjaukset ym).
Eikä kiinnosta kenenkään mutukommentit vaan koulukuraattorien vastaukset, kiitos.
https://www.jobly.fi/tyopaikka/kuraattori-perhekeskus-1783793
Esim. ^^ osittainen etätyömahdollisuus
Ööh tein itse hommaa seitsemän vuotta ennen kuin jäin äitiyslomalle 8 kk sitten. Mutta mutuilen selvästi joo. Yhdelläkään tietämälläni koululla ei ole todellakaan ollut etätyömahdollisuutta. Ehkä alueellasi on eri tilanne, mutta täällä keskitytään tapaamaan opiskelijoita, ja kirjaukset tehdään opiskelijoiden työpäivän jälkeen tai muuna sopivana hetkenä. Toki riippuu paljon, millä asteella teet töitä.
Vierailija kirjoitti:
Noissa, joissa kierretään "koko maailmaa", eli usean kunnan alueella, varmaan työ on vapaampaa. Jos taas olet tuhannen oppilaan peruskoulussa, joka on yhdessä rakennuksessa, et todellakaan saa tehdä etätöitä. Etkä edes voi.
Onpas epämiellyttävä aloittaja. Ei ihme, että kaikki lapseni kertovat, miten kukaan kaveri ei halua käydä kuraattorilla, kun ovat niin ilkeitä ämmiä. Taitaa olla totta! Huh huh.
Vierailija kirjoitti:
Ööh tein itse hommaa seitsemän vuotta ennen kuin jäin äitiyslomalle 8 kk sitten. Mutta mutuilen selvästi joo. Yhdelläkään tietämälläni koululla ei ole todellakaan ollut etätyömahdollisuutta. Ehkä alueellasi on eri tilanne, mutta täällä keskitytään tapaamaan opiskelijoita, ja kirjaukset tehdään opiskelijoiden työpäivän jälkeen tai muuna sopivana hetkenä. Toki riippuu paljon, millä asteella teet töitä.
Koulukuraattorin työhön kuuluu muutakin kuin opiskelijoiden tapaaminen. Mm. kouluyhteisöön liittyvät työt sekä opettajien tukeminen.
Tuskinpa olet päivääkään niitä töitä tehnyt; kirjoituksistasi päätellen. Kovin ikävältä ihmiseltä vaikutat myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noissa, joissa kierretään "koko maailmaa", eli usean kunnan alueella, varmaan työ on vapaampaa. Jos taas olet tuhannen oppilaan peruskoulussa, joka on yhdessä rakennuksessa, et todellakaan saa tehdä etätöitä. Etkä edes voi.
Hyvä tietää. Mihin hakeutua sitten.
TE-palvelujen sivuilla tänään 1.8.:
Esim- Lahti/Asikkala ja Lieto tarjoavat osittaista etätyömahdollisuutta. Kuinka hyvin se lupaus toteutuu, on eri asia.
ohis
Etätyöt riippuvat varmasti paikasta. Joissain voi onnistua mutta kaikkialla ei. Palkkaus ilmoitetaan yleensä työpaikkailmoituksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulukuraattorin työhön kuuluu muutakin kuin opiskelijoiden tapaaminen. Mm. kouluyhteisöön liittyvät työt sekä opettajien tukeminen.
Tuskinpa olet päivääkään niitä töitä tehnyt; kirjoituksistasi päätellen. Kovin ikävältä ihmiseltä vaikutat myös.
Kurjaa, että olen mielestäsi ikävä ihan vain sen perusteella, että kerron, millaista täällä päin on. Meillä on talossa kaksi koulukuraattoria. Opettajien kanssa meillä ei todellakaan ole mitään kiinteitä palaveriaikoja tms., vaan sovimme erikseen aina, kenet tapaamme ja milloin. Useimmiten klo 15 jälkeen. En tiennyt, että haluat kuulla koko työnkuvani! Voisin sen kyllä kertoa, mutta luulin, että kyselit enemmän siitä, kannattaako alalle edes lähteä. Viime aikoina on tullut paljon nähtyä porukkaa, jotka haluavat kouluun töihin vain siksi, kun kuvittelevat pääsevänsä helpolla, joten oletin, että kyseessä on alanvaihtaja, joka haluaa tehdä työtä kotona etänä istuen. Sellaisia on valitettavasti ihan haastatteluun asti tullut, kun minulle sijaista etsittiin. Mutta unohda, kun kerran olen niin kamala ihminen. Joku muu vastailee sitten nätimmin varmaankin.
Vierailija kirjoitti:
Etätyöt riippuvat varmasti paikasta. Joissain voi onnistua mutta kaikkialla ei. Palkkaus ilmoitetaan yleensä työpaikkailmoituksissa.
Tottakai. Kokemuksiahan minä kysyinkin. Mutta ekana alkoi kauhea lyttäys tuosta etätyöasiasta 😄
Varmasti kyse on myös siitä että koulukuraattorin työkin muuttuu ja kehittyy. Vaikka vuonna nakki ja kivi ei etätöitä tehty ikinä, nykyään ja tulevaisuudessa niitä saatetaan tehdäkin.
Meillä ainakin odotetaan kuraattorin olevan paikalla koululla joka päivä. Akuuttiaika on klo 9-10 joka päivä (eli ilman ajanvarausta), muuten sitten kuraattori sopii oppilastapaamiset. On hyvinvointiryhmä ja kriisiryhmä, mihin kuraattori kuuluu. Hyvinvointiryhmä kokoontuu kerran kuukaudessa, kriisiryhmä kriisin sattuessa. Muuten mukana oppilaspalavereissa tarvittaessa. Meillä ei ainakaan ole opejen kanssa kuraattori tekemissä juurikaan. Muuten en tiedä, mitä kuraattori tekee silloin, kun ei näe oppilaita.
t. historian ope
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kurjaa, että olen mielestäsi ikävä ihan vain sen perusteella, että kerron, millaista täällä päin on. Meillä on talossa kaksi koulukuraattoria. Opettajien kanssa meillä ei todellakaan ole mitään kiinteitä palaveriaikoja tms., vaan sovimme erikseen aina, kenet tapaamme ja milloin. Useimmiten klo 15 jälkeen. En tiennyt, että haluat kuulla koko työnkuvani! Voisin sen kyllä kertoa, mutta luulin, että kyselit enemmän siitä, kannattaako alalle edes lähteä. Viime aikoina on tullut paljon nähtyä porukkaa, jotka haluavat kouluun töihin vain siksi, kun kuvittelevat pääsevänsä helpolla, joten oletin, että kyseessä on alanvaihtaja, joka haluaa tehdä työtä kotona etänä istuen. Sellaisia on valitettavasti ihan haastatteluun asti tullut, kun minulle sijaista etsittiin. Mutta unohda, kun kerran olen niin kamala ihminen. Joku muu vastailee sitten nätimmin varmaankin.
Etänä koulukuraattorina :D Ei luoja mikä aivopieru
Sun aloituskommentti ^
Ja vieläpä ihmiseltä, joka tekee sosiaalityötä. Lisäksi luit väärin, koska kysyin osittaisesta etätyömahdollisuudesta, en siitä että KOKO työ tehtäisiin etänä.
Joo, varmasti on parempi että menet vastailemaan muihin ketjuihin, kiitos.
Tajuaako aloittaja, että täällä on useampi kirjoittaja? Itse kirjoitin yhden viestin, nyt aloittaja dissaa minun takiani tuota aikaisemmin kirjoittanutta.
Aika seko tuo aloittaja kun alapeukuttaa kaikkea :D
Tämä on keskustelupalsta, joten vastaajia on useita. Tiedoksi aloittajalle.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on keskustelupalsta, joten vastaajia on useita. Tiedoksi aloittajalle.
Juu. Ja jatkossa vastaan vain heille jotka kertoo olevansa itse koulukuraattoreja ja kertovat asiallisesti omasta työstään, he kun olivat aloituksen pointti AP
Vierailija kirjoitti:
Onpas epämiellyttävä aloittaja. Ei ihme, että kaikki lapseni kertovat, miten kukaan kaveri ei halua käydä kuraattorilla, kun ovat niin ilkeitä ämmiä. Taitaa olla totta! Huh huh.
Nuoremmat voi olla ok, mutta vanhemmat on karmeita. Enemmän heistä on haittaa kuin hyötyä. Esim kiusaustilanteissa etsivät syytä kiusatusta ja jopa haukkuvat häntä. Eivät noudata salassapitoa jne. Hyi hitto mitä tyyppejä.
Up