Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suhde introvertin kanssa?

Vierailija
31.07.2023 |

Jotenkin en osaa ollenkaan tulkita kyseistä ihmistä. Tai sitten ylitulkitsen ja analysoin liikaa.
Hän on WA-keskusteluissa hyvin innokas, livenä tuntuu kuin haluaisi sitten kuitenkin olla jossain muualla.
Minä en haluaisi painostaa, olla liian tungetteleva tai tyrkky.
Miten tää on niin hankalaa?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaisit asia esille intron kanssa,kerro miltä sinusta tuntuu.Äläkä kuuntele muita.Kaikki on yksilöitä ja toimivat ja ajattelevat eritavalla( anteeksi,itsestäänselvyys)

Olen hieman ottanutkin, mutta aihe kierretään taitavasti. Tykkään kyllä ihmisestä ihan älyttömästi, sellaisena kuin hän on. Inhoan äänekkäitä, mukahauskoja euroopanomistajia. 

Mietin vaan käykö tämän mun itsetunnon päälle liikaa, pitäiskö vaan luovuttaa. 

Sun itsetunnon päälle? Jos ihminen on introvertti ja vetäytyy paljon omiin oloihinsa, ei se ole mitään henkilökohtaista. Itseeni ottaisin ehkä silloin, jos tietäisin muiden kanssa tämän ihmisen viettävän jatkuvasti aikaa.

Vierailija
22/48 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin sujuu, kun itse olen aktiivinen ekstrovertti ja mies kotona viihtyvä introvertti. Mies saa omaa tilaa ja rauhaa, kun minä olen omissa menoissa. Suhdekin on pysynyt tuoreena, kun yhteisiin hetkiin tuntuu kuuluvan aina sellainen syvempi kohtaaminen, kun ei koko ajan olla yhdessä, vaikka saman katon alla asutaankin.

Naisen on helppo pettää tuollaisessa valta-asemassa.

Voi nyt helv... 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen sosiaalinen introvertti. Eli höpötän sujuvasti niin tuttujen kuin tuntemattomien kanssa, mutta todellakin lataan akkuja yksin ja tarvitsen yksinoloaikaa todella paljon. Ihmiset ovat silti erilaisia oli ekstro tai intro. Kaikki piirteet eivät johdu näistä ominaisuuksista.

Olet ambivertti. Et introvertti. Meitä on eniten.

Ei. Ambivertti viihtyy tasaisesti muiden seurassa ja yksin, tai riippuu tilanteesta/päivästä saako hän akkujaan ladattua sosiaalisissa tapahtumissa vai itsekseen.

Sosiaalinen introvertti taas tarkoittaa juuri tuota, että tavatessa voi vaikuttaa sosiaaliselta höpöttäjältä mutta vain yksin ollessa saa ladattua akkuja, joten omaa aikaa tarvitsee paljon. Alkuperäinen kirjoittaja kuvasi aivan oikein. - eri

Vierailija
24/48 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mikä häntä ahdistaa?

Vierailija
25/48 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et jatka negistelijän tapailemista

Vierailija
26/48 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistelleenpa taas, mitä nämä termit tarkoittavat. Introvertti lataa akkuja yksin ja ekstrovertti muiden seurassa. Introvertti menettää energiaa muiden seurassa ja hänen tarvitsee saada ladata akkujaan yksin. Ekstrovertti latautuu muiden seurassa.

Whatsapp-keskustelu ei vie introvertiltä yhtä paljon energiaa kuin ihmisen/-ten kohtaaminen oikeasti. 

Kyllä minä sen ymmärrän ja tiedostan. Mutta mietin lähinnä haluaako hän lainkaan nähdä. Pelkkää WA/Mese-suhdetta minä en halua.

"Hän on WA-keskusteluissa hyvin innokas, livenä tuntuu kuin haluaisi sitten kuitenkin olla jossain muualla." Tuossahan se on selkeästi. Haluatte eri asioita.

Vierailija
27/48 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistelleenpa taas, mitä nämä termit tarkoittavat. Introvertti lataa akkuja yksin ja ekstrovertti muiden seurassa. Introvertti menettää energiaa muiden seurassa ja hänen tarvitsee saada ladata akkujaan yksin. Ekstrovertti latautuu muiden seurassa.

Whatsapp-keskustelu ei vie introvertiltä yhtä paljon energiaa kuin ihmisen/-ten kohtaaminen oikeasti. 

Kyllä minä sen ymmärrän ja tiedostan. Mutta mietin lähinnä haluaako hän lainkaan nähdä. Pelkkää WA/Mese-suhdetta minä en halua.

"Hän on WA-keskusteluissa hyvin innokas, livenä tuntuu kuin haluaisi sitten kuitenkin olla jossain muualla." Tuossahan se on selkeästi. Haluatte eri asioita.

Mä oon tommonen itsekin. Mutta mä vaan vaikutan siltä, että haluisin olla muualla, vaikka oikeasti haluan olla juuri siinä. Menee aikaa tottua uuteen ihmiseen ja oppia olemaan sen seurassa rento.

Vierailija
28/48 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaisit asia esille intron kanssa,kerro miltä sinusta tuntuu.Äläkä kuuntele muita.Kaikki on yksilöitä ja toimivat ja ajattelevat eritavalla( anteeksi,itsestäänselvyys)

Olen hieman ottanutkin, mutta aihe kierretään taitavasti. Tykkään kyllä ihmisestä ihan älyttömästi, sellaisena kuin hän on. Inhoan äänekkäitä, mukahauskoja euroopanomistajia. 

Häntä ujostuttaa, ehkä kokee paineita ja huononmuutta koska ei ole yhtä puhelias.

Kysele syvemmät kysymykset tekstillä, niin hänellä on aikaa ajatella vastaustaan, eikä koe sitä niin ahdistavana. Anna hänen itse tulla sun luo.

Sitten kun hän suhun alkaa luottamaan ja lämpenee, niin se onkin sit ihan erilaista.

Itseä ainakin alkaa helposti ahdistamaan ja menen lukkoon, jos uusi tuttavuus kiintyy kovin nopeasti ja liikaa, sitä miettii kaikenlaista kuten tuleeko tämä kestämään,entä jos sanon tai teen jotain väärin, ei se musta nyt oikeesti voi tykätä kun oon tämmönen, apua, en halua, liikaa kerralla, anna mulle tilaa!!

Enkä yhtään tykkää puhua itsestäni, viestien saatan lörpötellä ja heittää läppää varmaan toisen tuskastumiseen asti, mutta livenä olen aluksi erittäin epävarma, arka ja ujo, ja sitä ei auta jos joku tenttaa koko ajan mikä on, etkö tykkää musta jne.

Hän ei tarkoita olla vaikea, hän on epävarma ja pelokas. Päätä itse jaksatko erilaisuutta. Mut jos sä sen luottamuksen saat, niin se kyllä on sit puhdasta lojaalisuutta ja luottoa.

Yksi ihanimmista lauseista mitä mulle on sanottu on "sitten kun olet valmis".

Vierailija
29/48 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa, että aihe kierretään taitavasti?

Vierailija
30/48 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon tommonen itsekin. Mutta mä vaan vaikutan siltä, että haluisin olla muualla, vaikka oikeasti haluan olla juuri siinä. Menee aikaa tottua uuteen ihmiseen ja oppia olemaan sen seurassa rento.

Voi toki olla alkukankeuttakin, jos hyvin uusi tuttavuus, tai ujoutta. Mä kyllä introna olen täysillä mukana silloin kun jonkun tapaan, en vain jaksa tavata niin usein ja kerron sen suoraan.

Vierailija
31/48 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhde introvertin kanssa on kuolemantuomio :(

Ai jos hän tarvitsee omaa rauhaa ja tilaa?

Hengissä nuo mun ukot on ainakin pysyneet.

Vierailija
32/48 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata yrittää henkisesti vajavaisen kanssa.

Vierailija
33/48 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on muuten tabu etteivät naiset pitäisi introsta miehestä. Se ei pidä paikkaansa. Sinänsä...

Introvertitkin miehet jakautuvat cool introverts vrt. boring introverts.

Vierailija
34/48 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla kiire?

Mä juttelin erään kanssa 10 vuotta näkemättä häntä lainkaan ja siitä kasvoikin tiivis ja vankka ystävyys.

(Siis en tarkoita pelotella, seurustelusuhde on eri asia. Jos on kiire niin anna hänen olla, jos ei niin odottele vaan, kyllä se siitä lämpenee luottamuksen kautta)

Vierailija
35/48 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hän on WA-keskusteluissa hyvin innokas, livenä tuntuu kuin haluaisi sitten kuitenkin olla jossain muualla."

Koeta miettiä live-keskustelun aiheeksi jotain, josta tiedät vastapään olevan oikeasti kiinnostunut. Saatat yllättyä.

Kokemuksesta tiedän että introverin ja ekstrovertin suhde voi toimia. Vaimo on oppinut antamaan minulle omaa tilaa ja aikaa, minä taas olen oppinut kuuntelemaan, ja joskus kommentoimaankin, vaimon meuhkaamista milloin mistäkin aiheesta jotka itselle ovat EVVK. Vaimo tietää etten minä hänen takiaan vetäydy seurasta, vaan siksi että tarvitsen omaa rauhaa. Ja minä ymmärrän että vaimo haluaa vain purkaa tuntojaan, eikä hän pahastu vaikka minä ei kaikista aiheista (esim. hänen työpaikkansa sosiaalisista kiemuroista) kerta kaikkiaan jaksa sen syvemmin kiinnostua.

Vierailija
36/48 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata yrittää henkisesti vajavaisen kanssa.

Henkisesti vajaa on se, joka yrittää pakottamalla toisen olemaan itsensä kaltainen kun ei siedä erilaisuutta.

Mulla on ainakin ollut niin ihania poikaystäviä, että saan välillä vetäytyä omaan hiljaisuuteen ja pään sisäiseen elämääni ilman valitusta ja pakottamista.

Avain toimaavn suhteeseen on kummankin puolinen kunnioitus toisen tarpeita kohtaan, ilman että sen kokee loukkauksena.

Vierailija
37/48 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen introvertti aspa, ja pakon edessä joutunut opettelemaan sosiaalisen roolisuorituksen, jonka vedän töissä. Se vielä menettelee, jos asiakkaat ottavat kontaktia harvakseltaan, mutta auta armias, jos heitä pörrää ympärillä enemmän, ja puhelin rallattaa siinä samalla. Raskasta on. Siksi ei vapaalla ollessa huvita välttämättä lähteä mihinkään, eikä nähdä ketään, vaan pitää ladata akut ja rauhoittua.

Vierailija
38/48 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ei voi sietää introverttia miestä. Nykyään on trendikästä olla intro, niin moni nainen luulee olevansa intro, mutta kun kohtaavat oikean introvertin, niin sitten naiselle kaikki on hankalaa. M28

Tämä ei kyllä aina johdu introverttiydestä vaan siitä, jos ei suostu tekemään minkäänlaisia kompromisseja, keskustelemaan yhtään mistään, kertomaan omista fiiliksistään...Ei kukaan jaksa leikkiä ajatustenlukijaa loputtomiin, jos ulospäin näyttää vielä siltä että toista ei voisi vähempää kiinnostaa.

Vierailija
39/48 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun itsetunnon päälle? Jos ihminen on introvertti ja vetäytyy paljon omiin oloihinsa, ei se ole mitään henkilökohtaista. Itseeni ottaisin ehkä silloin, jos tietäisin muiden kanssa tämän ihmisen viettävän jatkuvasti aikaa.

Kyllä, mun itsetunnon päälle. Mutta päättelit väärin. Se että vetäytyy omiin oloihinsa, ei käy itsetunnon päälle. Vaan se, etten osaa tulkita hänen käytöstään, jään miettimään haluaako hän oikeasti nähdä vai tekeekö sen jotenkin vastentahtoisesti.

Vierailija
40/48 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan tottunut aika overwhelmingistä seurasta. Ei simun tarvitse hänen kanssa oleskella, jos kemiat eivät kohtaa.