Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suhde introvertin kanssa?

Vierailija
31.07.2023 |

Jotenkin en osaa ollenkaan tulkita kyseistä ihmistä. Tai sitten ylitulkitsen ja analysoin liikaa.
Hän on WA-keskusteluissa hyvin innokas, livenä tuntuu kuin haluaisi sitten kuitenkin olla jossain muualla.
Minä en haluaisi painostaa, olla liian tungetteleva tai tyrkky.
Miten tää on niin hankalaa?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaisit asia esille intron kanssa,kerro miltä sinusta tuntuu.Äläkä kuuntele muita.Kaikki on yksilöitä ja toimivat ja ajattelevat eritavalla( anteeksi,itsestäänselvyys)

Olen hieman ottanutkin, mutta aihe kierretään taitavasti. Tykkään kyllä ihmisestä ihan älyttömästi, sellaisena kuin hän on. Inhoan äänekkäitä, mukahauskoja euroopanomistajia. 

Mietin vaan käykö tämän mun itsetunnon päälle liikaa, pitäiskö vaan luovuttaa. 

Mitä tarkoittaa, että aihe kierretään taitavasti?

Noh... epäsuora kysymys joko jätetään noteeraamatta tai vaihdetaan puheenaihetta. 

Vierailija
42/48 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tunnistanut itsessäni että tarvitsen paljon omaa aikaa ja mm miesystävän kanssa emme halua asua yhdessä kaiken aikaa. Silti olemme olleet pari pian 25 vuotta ja meillä on yhteistä mm taiteet ja musiikki. Mies on sosiaalisesti samanlainen.

Olen myös työn puitteissa joutunut esiintymään/ puhumaan ja vaikka en niistä erityisemmin ole tykännyt ja on sujuneet kun tiedän, että kuuluu työhön.

Saatan olla täysin hiljaa jopa kokouksissa ja kuuntelen ja tarkkailen toisia. Kun tunnen, että nyt on aukaistava suu ja tuotava jokin asia esiin, teen sen. En koe hiljaisuuden/ puhumattomuuden vaivaavan lainkaan itseäni, enkä koe miehen kanssa vietettyä hiljaisia hetkiä ahdistavina.

Tykkään myös lenkkeillä mieluiten yksin, samoin kaupoissa ostoksilla kiertely yksin, on monin verroin antoisampaa kuin toisen kanssa.

Pidän itseäni ambiverttina ja sanon usein että olen sopivasti sosiaalinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistelleenpa taas, mitä nämä termit tarkoittavat. Introvertti lataa akkuja yksin ja ekstrovertti muiden seurassa. Introvertti menettää energiaa muiden seurassa ja hänen tarvitsee saada ladata akkujaan yksin. Ekstrovertti latautuu muiden seurassa.

Whatsapp-keskustelu ei vie introvertiltä yhtä paljon energiaa kuin ihmisen/-ten kohtaaminen oikeasti. 

Niillä ollut varmaan ikävä lapsuus kun asiat ovat ikään kuin väärinpäin. Tuohan on kovin rasittavaa, ei ihme että niillä usein lyhyt pinna ja ovat pirullisia.

Vierailija
44/48 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen nainen vihaa introverttejä miehiä /keskustelu.

Vierailija
45/48 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen intro ja meillä ei ole ongelmia.

Vierailija
46/48 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistelleenpa taas, mitä nämä termit tarkoittavat. Introvertti lataa akkuja yksin ja ekstrovertti muiden seurassa. Introvertti menettää energiaa muiden seurassa ja hänen tarvitsee saada ladata akkujaan yksin. Ekstrovertti latautuu muiden seurassa.

Whatsapp-keskustelu ei vie introvertiltä yhtä paljon energiaa kuin ihmisen/-ten kohtaaminen oikeasti. 

Opettele itse termit. -.-

Social introverts. This is the "classic" type of introvert. Social introverts like small groups and quiet settings over crowds.

Thinking introverts. People in this group are daydreamers. They spend a lot of time in their thoughts and tend to have creative imaginations.

Anxious introverts. They seek out alone time not just because they like it, but also because they often feel awkward or shy around people.

Restrained/inhibited introverts. These introverts think before they act. They aren't likely to make a decision on a whim. Typically they take longer to take action.

---

Itse kuulun anxious introverts -ryhmään. M28

Ja sitten kannattaa vielä muistaa että suurin osa ihmisistä ei ole varsinaisesti introverttejä eikä ekstroverttejä vaan jotain siltä väliltä. Tai vähän tilanteesta riippuen vähän enemmän toista tai toista.

Vierailija
47/48 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele itse termit. -.-

Social introverts. This is the "classic" type of introvert. Social introverts like small groups and quiet settings over crowds.

Thinking introverts. People in this group are daydreamers. They spend a lot of time in their thoughts and tend to have creative imaginations.

Anxious introverts. They seek out alone time not just because they like it, but also because they often feel awkward or shy around people.

Restrained/inhibited introverts. These introverts think before they act. They aren't likely to make a decision on a whim. Typically they take longer to take action.

---

Itse kuulun anxious introverts -ryhmään. M28

Ja sitten kannattaa vielä muistaa että suurin osa ihmisistä ei ole varsinaisesti introverttejä eikä ekstroverttejä vaan jotain siltä väliltä. Tai vähän tilanteesta riippuen vähän enemmän toista tai toista.

Aivan. Jotain siltä väliltä, kuten suurin osa suomalaisista taitaa olla. Pitää saada välillä omaa aikaa jne... eli eikö se ambivertti ole juuri siltä väliltä.

Vierailija
48/48 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää hyväksyä hänet sellaisena, kun hän on. Olen töissä ihmisten parissa. Vapaalla en niitä juuri tapaa. En tykkää viestitellä. Enkä soitella tiiviisti. Vain aikuisten lasteni kanssa. Osallistun hyvin harvoihin juhliin.

Vietän esim. Kesäloman suurimmaksi osaksi yksin.