Monivuotinen miesystäväni ei halua tehdä kesälomallaan kanssani yhtään mitään
Hän ei jutellut kesälomansa ajankohdasta minulle, vaikka sitä kysyinkin. Sitten hän vain ilmoitti eilen, että se on silloin ja silloin ja hän tekee sitä ja tuota. Reissuakin on suunnitelmissa kuulemma. Ei koske mikään minua. Lomaa on 2 vkoa. Kuulemma välittää minusta kovasti, mutta kyllähän tämä tämmöinen toiminta minua loukkaa. Emme asu samaa taloutta. Olisin kaivannut lisää yhdessäoloa. Näemme vain viikonloppuisin.
Kommentit (64)
Nää ei oo aina kovin helppoja asioita. Kuulostaa siltä, että mies on kyllästynyt. Toisaalta voi olla myös, että on väsynyt vain yleisesti, vaikka töistä tai jostain muusta. Väsyneenä voi olla, että ei jaksa miettiä matkusteluja tai seurustelua, vaan kaipaa vain omaa aikaa. Ihan kunnon keskustelu kannattaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkei mies jaksa kovin kiinteää hengausta. Mua ahdistaa tää kesäloma, kun en saa yhtään omaa aikaa. Haluaisin yksin reissuun. Viikoksi etelään tai vaikka vain yhdeksi yöksi kylpylään. Mutta ei käy. Mies alkaa heti intoilla, että kiva päästä johonkin ja en henno sanoa, että en halua häntä tai lapsia mukaan. Kaipaan ihan rehellisesti vain olla itsekseni. Pari vuotta sitten onnistuin tekemään kaupunkiloman 4 päivää yksin ja se oli ihanaa. Istuin katukahvilassa, luin kirjaa puistossa ja fiilistelin. Olin käynyt ko. kaupungissa (Rooma) monesti ennen, joten en sinänsä kauheasti kiertänyt nähtävyyksiä mitä nyt niitä siinä näki samalla.
Lapset on jo isoja, toinen on täysi-ikäinen ja toinen 16-vuotias. Että siinä mielessä kyse ei ole, että miehelle jäisi kauhea urakka tänne kotiin mun lomailun ajaksi. Mies oikein odottaa näitä lomia ja että ollaan yhdessä. Mennään joka paikkaan yhdessä. Hän tekee keikkatöitä ja on paljon talvisin kotona, kun lapset on koulussa ja minä töissä. Hänellä on joka viikko 1-3 päivää omaa aikaa 6-8 tuntia päivässä kotona. Sitten kun minä tulen kotiin, niin minuuttiakaan en voi olla yksin kotona. Kaipaan vain omaa aikaa. Omaa aikaa, jossa saan olla itsekseni pitkiä aikoja huomiomatta ketään, puhumatta kenellekään mitään ja saan uppoutua vaikka hyvään kirjaan koko päiväksi. Vaistoan, että tämä tarve jotenkin loukkaa miestä ja kokee, etten välitä hänestä enää.
Emme asu yhdessä eikä meillä ole lapsia yhdessä. Mutta tuo fiiliksesi on täsmälleen kuin omani lasten ollessa vielä kotona ja mies (lasten isä) myös. Lapset ovat jo omillaan ja mieskin entinen. Omaa aikaa on riittävästi mennä, tulla ja olla. Ap
Turha sinun, ap, on täällä tuota vatvoa. Te yhdessä miesystäväsi kanssa päätätte millaista suhdetta elette. Kyselit lomasta, mutta mies ei tajunnut tai halunnut tajuta niitä ehdotukseksi yhteiseksi lomaksi. Eli sinun pitää sanoa, että haluat viettää lomaa yhdessä. Jos se ei onnistu ja se on suhteessa kynnyskysymys, niin sinun pitää sanoa sekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välimatkaa on sen verran, ettei viikolla oikein pystytä tapaamaan. Välillä kyllä. Seurusteluun kuuluu sitä mitä muillakin luulisin olevan. Myös sukulaisten tapaamista puolin ja toisin. Reissuja, puuhaamisia, seksiä. Ap
Jotkut vie sokerideittejään näytille. Et saa tuosta mitään korvausta, joten missä järki?
Siis mitä ihmeen korvausta? Pitääkö naisille nykyisin maksaa yhdessäolosta?
Olet noin 40-45-vuotias nainen, eronnut miehestäsi ja lastesi isästä 30-40 -vuotiaana.
Arvostat omaa aikaa, joten vkl-seurustelu (seksisuhde lähinnä?) on riittänyt sinulle viimeiset 5,5 vuotta. Ilmeisesti myös miehelle, mutta nyt häntä ei kiinnosta viettää kesälomaansa sinun kanssasi.
Onkohan seurustelunne ollut sen verran irrallista ja etäistä, että on hiipunut omalla painollaan ja vallan "unohtunut" mieheltä. Kun suhde ei viidessä vuodessa ole edennyt, niin on sitten pakittanut.
Miksi mies ei saisi tehdä elämälleen mitä haluaa? Jos nainen ei ole jo keväällä selkeästi kertonut, että haluan olla lomalla sinun kanssasi ja haluan silloin mökkeillä, matkustaa tms., niin mistä ihmeestä mies tietää, että tuo on naisen toive? Ei pelkkä "koska sulla on lomaa" kerro siitä, että haluaa viettää lomaa yhdessä.
Jos ap olisi puhunut asiasta jo keväällä ja vastaus olisi ollut hiljaisuus, niin siitä ehkä olisi hoksannut, että yhteistä lomaa ei tule. Mutta kun ei voida kysyä sitä asiaa, mikä on tärkeä, kierrellään ja kaarrellaan ja loukkaannutaan.
Lomallaan mies toki haluaa virkistäytyä muidenkin tuttaviensa kanssa.
Kroppasi on alkanut lösähtää ja juttusi kuultu jo niin monta kertaa, että on aika vaihtaa. Lomalla on just hyvä aika tsekata mitä tarjontaa löytyy.
Voi mitä kommentteja. Itse ymmärrän miesystävääsi oikein hyvin.
Itse olen ollut suhteessa 18 vuotta, asumme erillään, välimatkaa on 200 km. Tapaamme viikonloppuisin pääasiassa, vuoronperään toisen kotona. Koen tämän kyllä ihan oikeaksi ja vakavaksi suhteeksi, viikolla soittelemme vähintään joka toinen päivä ja viestittelemme. Perjantaina jompi kumpi pakkaa reppunsa ja hyppää bussiin/junaan (halvempaa kuin omalla autolla kulkeminen). Sunnuntaina kotiin.
Kun arkena tekee duunia 5 päivää viikossa, viikonloput on aina "kylässä" - kyllä se vaan siltä tuntuu kun on toisen kotona vaikka puuhastellaankin yhdessä kaikkea - ja joka toinen viikonloppu tulee kotiin kaveri, laitetaan ruokaa, käydään kaupassa jne.
SILTI joskus kaipaa sitä omaa hengähdysaikaa vaan omien ajatustensa kanssa, ei viikolla iltaisin juuri ehdi eikä viikonloppuisin tehdä sitä mikä juuri itselle ehkä olisi mieluisinta kun tehdään kompromisseja "kun harvemmin nähdään" ja koitetaan tiiviisti olla yhdessä ja seurustella.
Normaali kesäloma on neljä viikkoa.
Kummankaan haluissa ja toiveissa ei ole mitään vikaa. Ei ole kuitenkaan oikein että vain toinen joustaa omissaan.
Olen itse ollut vuosia suhteessa hyvin itsekkään ihmisen kanssa. Vasta jälkikäteen olen ymmärtänyt, kuinka huonosti voin.
Elämä on liian lyhyt siihen että on koko ajan onneton. Sopivampikin ihminen voisi löytyä rinnalle, jos sitä haluaa. Sellainen jonka kanssa ajatukset ja toiveet kohtaavat ja jonka kanssa on hyvä olla.
Viimeiset miesvihakesälomaprovot.
Vierailija kirjoitti:
Kummankaan haluissa ja toiveissa ei ole mitään vikaa. Ei ole kuitenkaan oikein että vain toinen joustaa omissaan.
Olen itse ollut vuosia suhteessa hyvin itsekkään ihmisen kanssa. Vasta jälkikäteen olen ymmärtänyt, kuinka huonosti voin.
Elämä on liian lyhyt siihen että on koko ajan onneton. Sopivampikin ihminen voisi löytyä rinnalle, jos sitä haluaa. Sellainen jonka kanssa ajatukset ja toiveet kohtaavat ja jonka kanssa on hyvä olla.
Tämä kommentti todella pistää miettimään... Ap
Vierailija kirjoitti:
Huhut kertoo että sitä kertyy sen mukaan miten pitkään olet ollut yrityksessä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Taidatkin olla hänelle vain vakipano, etkä mitään sen kummempaa
Joillekin miehille kuulema riittää suhteeseen tosiaan vakipano, tietenkin mahdollisimman hyvän näköinen.
Kuulema mieskavereiden kanssa voi tehdä sitten kaikkea muuta.
Jos ap tuntuu siltä että suhteessa on jotain vialla, niin hyvin usein myös on. Harvoin on niin että on turhaan huolissaan ja että kaikki on hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kommentti todella pistää miettimään... Ap
Kyllä sun kannattaa miettiä. Tuo mainitsemani suhde oli varmasti aika samanlainen kuin sun nykyinen. Siinä oli paljon hyvääkin, tietysti, enhän muuten olisi ollut siinä niin pitkään. Mutta kyllä siinä sen toisen ehdoilla monin tavoin mentiin ja jälkikäteen olen itsekin miettinyt että olinkohan kuitenkin vain yksi monista. Olen löytänyt rinnalleni uuden, aivan erilaisen miehen. Hän on alusta asti tuntunut hyvältä ja oikealta, suunnitellut tulevaa, nähnyt vaivaa ja ennen kaikkea halunnut tehdä kanssani asioita. Vasta tässä suhteessa olen tajunnut mistä kaikesta olin voinut vain etäisesti ja epämääräisesti haaveilla aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huhut kertoo että sitä kertyy sen mukaan miten pitkään olet ollut yrityksessä töissä.
Ja yrittäjillä tuo kaksi viikkoa on ihan perus.
Minusta on tyhmää oikopäätä tuomita monta vuotta pitkät suhteet ja seurustelut pelkästään seksisuhteiksi. Varmasti niitäkin on, mutta hyvin sitoutuneita ja rakastavia suhteet voivat olla välimatkasta huolimatta. Olosuhteet eivät vain luo edellytyksiä joka päivä tavata, saati asua yhdessä. Ei yhteishuusholli mikään tae mihinkään ole. Sen varmasti me kaikki täälläkin palstalla tiedämme.
Eläkeikään on vielä 25 vuotta. Sitä paitsi mitä sitten vaikka olisinkin jo eläkkeellä. Ap