Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä juomaa tarjolle häihin, sellaisille jotka ei juoa alkoholia?

Vierailija
30.07.2023 |

Käviskö alkoholiton votka tms.?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivennäisvettä ainakin. Itse tykkään myös alkoholittomasta oluesta ja kotikaljasta ruuan kanssa. Lehtikuohua skoolaukseen. Hengailuun esimerkiksi tonic vettä, inkivääriolutta (nämä eivät käy raskaana oleville) ja jotain hyviä limppareita aikuiseen makuun.

Kotikaljassa on aina alkoholia. Omatekoisiin saattaa humpsahtaa vahingossa liikaakin prosentteja.

Vierailija
22/50 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cokis zero yleensä maistuu heille, nimenomaan se zero.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehua ja yrttijuomia. Esimerkiksi maitohorsman kukista saa hempeän väristä juomaa, jota voi 'terästää' vaikkapa sitruunamehulla tai muulla vahvemmin maistuvalla. Sima on vanha juhlajuoma, ja siinä oleva alkoholin määrä on niin mitätön, että ei ole mitään merkitystä. Ja mm. Louhisaaren juoma mustaherukan lehdistä.

Vierailija
24/50 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä, jos lumihiutaleelle ei kuohujuoma, olut tai viini maistu.

Vierailija
25/50 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannussimaa!

Vierailija
26/50 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mehua ja yrttijuomia. Esimerkiksi maitohorsman kukista saa hempeän väristä juomaa, jota voi 'terästää' vaikkapa sitruunamehulla tai muulla vahvemmin maistuvalla. Sima on vanha juhlajuoma, ja siinä oleva alkoholin määrä on niin mitätön, että ei ole mitään merkitystä. Ja mm. Louhisaaren juoma mustaherukan lehdistä.

Juuri tuota mustaherukan lehdistä tehtyä juomaa olin tulossa ehdottamaan.

Hyvää ja kelpaa hienoimpiinkin juhliin.

Vierailija
27/50 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan, että hanasta tulee vettä jos joku pelle alkaa kinuamaan alkoholitonta.

Vierailija
28/50 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustaherukanlehtijuoma on jotenkin juhlavan tuntuista, samoin horsmankukista tehty sekä oikeasti hyvä sima jossa ei ole kiljufiilistä.

Vierailija
29/50 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivennäisvettä ainakin. Itse tykkään myös alkoholittomasta oluesta ja kotikaljasta ruuan kanssa. Lehtikuohua skoolaukseen. Hengailuun esimerkiksi tonic vettä, inkivääriolutta (nämä eivät käy raskaana oleville) ja jotain hyviä limppareita aikuiseen makuun.

Kotikaljassa on aina alkoholia. Omatekoisiin saattaa humpsahtaa vahingossa liikaakin prosentteja.

Liikaa ei voi olla.

Vierailija
30/50 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikaa ei voi olla.

Joitakin vuosia sitten Iltiksessä oli juttu, jossa vanhustenhoitaja töistä kotiin mennessään kärysi ratista. Selvisi, että hän oli päivän aikana juonut muutaman mukillisen vanhuksillekin tarjoiltua kotikaljaa. Promillet pikkuisen päälle rajan. Pitkän oikeusrumban jälkeen hovi vapautti syytteistä, vedottiin tietämättömyyteen muistaakseni.

Vierailija
31/50 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittää ihan vesi, jos haluat panostaa niin kokis tai vissy. Mitään alkoholittomia siidereitä ym. korvikkeita en halua juoda.

Vierailija
32/50 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei humpsahda vahingossa. Ihan samaa luokkaa on kotikaljan prosentit kuin siman, eli yleensä vähemmän kuin ruokakaupan ykkösoluessa.

Vierailija
33/50 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikaa ei voi olla.

Joitakin vuosia sitten Iltiksessä oli juttu, jossa vanhustenhoitaja töistä kotiin mennessään kärysi ratista. Selvisi, että hän oli päivän aikana juonut muutaman mukillisen vanhuksillekin tarjoiltua kotikaljaa. Promillet pikkuisen päälle rajan. Pitkän oikeusrumban jälkeen hovi vapautti syytteistä, vedottiin tietämättömyyteen muistaakseni.

Valehteli. Kukaan ei jaksa vetää niin valtavaa määrää kotikaljaa, että promillet nousisivat yli 0,5.  Ehkä silloin voisi nousta hetkeksi, jos juuri ennen puhaltamista olisi vetänyt ylikäynyttä sahtia reilusti.

Vierailija
34/50 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen holiton ja vietettiin häitä viime vuonna. Mulle ja osalle vieraista oli alkoholitonta olutta ja viiniä ja kuohuvaa. Lisäksi oli baarimikko tekemässä mocktaileja ja coctaileja. Itse tykästyin valtavasti raparper-mansikka mocktailiin. Mies ja osa vieraista käyttää alkoholia ja heille ihan normaalit alkoholilliset versiot. Ruokailussa oli baari tosiaan myös auki, mutta ruokajuomana tarjoiltiin myös kotikaljaa, vissyjä, maitoa, piimää, vettä ja limonaadeja.

Vierailija
35/50 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pommac on sivistyneiden ihmisten alkoholiton vaihtoehto. Värikin on sama kuin shampanjassa.

Vierailija
36/50 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikaa ei voi olla.

Valehteli. Kukaan ei jaksa vetää niin valtavaa määrää kotikaljaa, että promillet nousisivat yli 0,5.  Ehkä silloin voisi nousta hetkeksi, jos juuri ennen puhaltamista olisi vetänyt ylikäynyttä sahtia reilusti.

Oli kiskaissut ison tuopin vähän ennen töistä lähtöään, sitä ennen ruokailujen yhteydessä. Asiasta raportoitiin lehdissä aika paljon siihen aikaan. Hellekausikin oli, eli kaikenlaista nestettä on ollut pakko juoda päivän aikana ja hän sattui juomaan kotikaljaa. Muuten, ykkösoluellakin saa helposti humalan aikaiseksi. Se oli vähän ennen vuosituhannen vaihdetta muotijuoma, joka oli vähän väliä tarjouksessa, keskaria kun ei saanut laittaa tarjoishinnoille.

Vierailija
37/50 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en käytä alkoholia ollenkaan. Tykkäisin, jos olisi tarjolla vichyä tai maustettua kivennäisvettä. Minusta ei tarvitse olla mitään alkoholitonta "korviketta" kuten alkoholiton olut.

Ihan samaa mieltä. Liha lihana, nyhtöt rehuruuaksi. En ole ikinä juonut holitonta hyvää viiniä.

Mielummin erilaisia makuvissyjä, paljon.

https://www.sinebrychoff.fi/tuotteet/bonaqua/bonaqua-villivadelma/

Näitä vat löytyy paljon tarjouksissa, 24 pulloa kympillä.

4 eri makua ostaa, loput kotiin, mitkä jää juomatta

Vierailija
38/50 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei humpsahda vahingossa. Ihan samaa luokkaa on kotikaljan prosentit kuin siman, eli yleensä vähemmän kuin ruokakaupan ykkösoluessa.

Laitapa molempiin pikkuisen isompi hiivapala ja pikkuisen enemmän sokeria ja katso kuinka käy. Et ole tainnut juurikaan noita tehdä itse tai sitten teet aina orjallisesti reseptin mukaan. Moni kotikokki tekee nuo näppituntumalta, joten tulos voi olla mitä tahansa.

Vierailija
39/50 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuohuvaksi sopii joku alkoholiton kuohu: Lehtikuohu, kuohuva kuusenkerkkä jne. Oman lapseni lakkiaisiin ajattelin keittää raparperimehua, se toimii mahtavasti vissyn kanssa. Varmasti kävisi häihinkin. Muuten siis varmasti alkoholittomille maistuu mehut, (maku)vissyt, limukat.

Vierailija
40/50 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vietettiin kokonaan alkoholittomat häät ja kaikille riitti juotavaa, oli lähdevettä, limsaa, mehua, kahvia ja maitoa. Meidän häissä juhlittiin avioparia, vietettiin todella hauska päivä yömyöhään saakka saarella ja nautittiin kesästä ja yhdessäolosta. Hauskaa, rentoa, naurua ja puhetta ja hyvää ruokaa ja juomaa.

Kukaan ei kaivannut alkoholia ja kaikilla oli niin mukavaa, että halusivat juhlista joka vuotisen perinteen. Se onkin nyyttärimeiningillä toteutettu jo viitenä kesänä, eikä kukaan ole kysellyt alkoholien perään.

Itse absolutistina arvostan, kun illanvietoissa on huomioitu jotenkin, esim. mitä tahansa limsaa tai mehua. Olen nimittäin joskus ollut niinkin tökeröissä juhlissa, että ainoa saatavilla oleva alkoholiton suun kostuke oli itse haettava keittiön vesikraanasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi