Kellään kokemuksia berberiini-valmisteesta?
Syön tuollaista koska verensokerit oli viimeksi yli 7 ja tuon pitäisi alentaa. Mutta sivuvaikutuksena hirveä väsymys. Onko kellään kokemuksia tuosta?
Kommentit (22)
Minulla on kokemusta,mutta viikon käyttämisen jälkeen aloin saada aivan järkyttäviä maha kipuja ja sit sen jälkee hirvee määrä ilmavaivoja ihan kun vauvoilla koliikki, jouduin lopettamaan sen takia. Menin sit lukemaan että pitää aloittaa ensin vain yhdellä pillerillä päivässä ja pikku hiljaa nostaa mutta en oo kyllä noiden kipujen takia uskaltanut. Käytän nykyään Inositolia joka kans alentaa verensokeria ä. Mulla eii diabetes mutta insuliiniresistenssia on
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kokemusta,mutta viikon käyttämisen jälkeen aloin saada aivan järkyttäviä maha kipuja ja sit sen jälkee hirvee määrä ilmavaivoja ihan kun vauvoilla koliikki, jouduin lopettamaan sen takia. Menin sit lukemaan että pitää aloittaa ensin vain yhdellä pillerillä päivässä ja pikku hiljaa nostaa mutta en oo kyllä noiden kipujen takia uskaltanut. Käytän nykyään Inositolia joka kans alentaa verensokeria ä. Mulla eii diabetes mutta insuliiniresistenssia on
Ok kiitos, mulle ei ole tullut noita vatsavaivoja mutta ilmavaivoja hieman. Ne kestän helposti mutta väsymys on outoa. Olen alkanut ottaa pilleriä vasta illallisen yhteydessä joten loppuillan väsmys on helpommin kestettävissä. Hitaasti olen myös nostanut annosta. ap
Olen syönyt 10 päivää 3x500mg aterioiden yhteydessä. Mittailin verensokeria verestä pari kuukautta ja se heitteli 5,5 ja 6,8 välillä koko ajan vaikka olen 4 vuotta ollut vhh. Heti seuraavana päivänä aloituksesta verensokeri oli 4 alkava ja on pysynyt siinä. Ripuli on kyllä ajoittain aika hillitön. Toki olisi pitänyt varmaan aloittaa pienemmällä annoksella. Jos ei nyt parin päivän sisällä lopu niin pienennän annosta. Painoa lähtenyt ehkä 500g eli siinä ei vielä näy mutta tuotahan pitäisi se 3kk syödä että näkee. Mulla on tosin vain 2kg pudotettavaa normaalipainoon. Aiemmin olen pudottanut 30kg ja sen jälkeen alkoi 2 vuoden kulutus ja lopulta viime vuoden aikana hiipi 2kg takaisin. Tuntui että mikään ei toimi niin kokeillaan nyt tätä.
Minkä takia pitäisi käyttää tuollaista valmisteita, kun veren sokerit saa tasapainoon ruokavaliollakin?
Kuukauden kun olin syönyt Berberiiniä oli perseeni yhtä iso kuin Kim Kardashianilla. Todella tehokasta on tuo.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia pitäisi käyttää tuollaista valmisteita, kun veren sokerit saa tasapainoon ruokavaliollakin?
Itse olen ollut ketolla 4 vuotta ja lopetin myös tupakoinnin nikotiinipurkan avulla joka valitettavasti ainakin itsellä vaikuttaa aivan kummallisesti verensokerin. Se pomppi miten sattuu 5,5-7 välillä. Heti ensimmäisen illan jälkeen kun otin berberiiniä se oli aamulla 4,7 ja on pysynyt siinä aloittamisen jälkeen. Mielestäni tupakoinnin lopettaminen on tässä tällä hetkellä tärkeä joten siksi, tässä yksi syy joita varmasti on monia
Mä sain ihottumaa, ilmavaivoja ja en huomannut muutosta verensokerissa.
Käyttäjä30078 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut ketolla 4 vuotta ja lopetin myös tupakoinnin nikotiinipurkan avulla joka valitettavasti ainakin itsellä vaikuttaa aivan kummallisesti verensokerin. Se pomppi miten sattuu 5,5-7 välillä. Heti ensimmäisen illan jälkeen kun otin berberiiniä se oli aamulla 4,7 ja on pysynyt siinä aloittamisen jälkeen. Mielestäni tupakoinnin lopettaminen on tässä tällä hetkellä tärkeä joten siksi, tässä yksi syy joita varmasti on monia
Hei ap tässä, kiva että oli tullut vastaus. Itse en pysty syömään kuin yhden pillerin eli 500 mg päivässä koska seurauksena on järjetön väsymys, en tiedä vaikka laskisi liikaakin verensokeria. Aloitin vain 250 mg ja nyt nostin 500 mg. Nukahdan helpommin kuin enneen. Verensokerin mittaus vasta syksyllä joten en osaa sanoa onko vaikuttanut.... mutta sain sen kuvan että itse mittaat verensokein, miten se tehdään ja onko apteekissa siis jotain laitteita tähän? ap
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä30078 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei ap tässä, kiva että oli tullut vastaus. Itse en pysty syömään kuin yhden pillerin eli 500 mg päivässä koska seurauksena on järjetön väsymys, en tiedä vaikka laskisi liikaakin verensokeria. Aloitin vain 250 mg ja nyt nostin 500 mg. Nukahdan helpommin kuin enneen. Verensokerin mittaus vasta syksyllä joten en osaa sanoa onko vaikuttanut.... mutta sain sen kuvan että itse mittaat verensokein, miten se tehdään ja onko apteekissa siis jotain laitteita tähän? ap
Tilasin joskus aikoinaan keto-ainemittarin diabetes kaupasta ja siinä samassa mittarissa on myös verensokerimittari. N. 40e maksoi ja liuskat ja lansetit päälle, ei kovin kallis investointi. Voihan se olla että laskee niin alas joko sokeri tai verenpaine että alkaa väsyttää. Mulla on myös sykkeet tasaantunut. Ripuli loppui viikoksi mutta nyt alkoi taas. Leikkaan annoksen sinne 250-500mg takaisin siitä 1500mg mikä nyt on ollut.
Otin just ensimmäisen berberiinitabletin. Mulla on ihan järjetön makeanhimo koko ajan, vaikka en oikein edes tykkää herkuista. Kokeilen nyt berberiiniä, mutta jos tulee vatsavaivoja, niin en kyllä jaksa.
Ei ole peräpuikko, mutta ottaisin vaikka sellaisen, jos sillä makeanhimo loppuisi.
Vierailija wrote:
Onko se peräpuikko?
Elikkä tosiaan ”laitetaan berberiini”, vai mistä tässä puhutaan?
Minulle berberiini aiheutti vatsakipuja ja ilmavaivoja. Käytin vain yhtä 500 mg tablettia/pv, se oli määrä, jonka vatsani juuri ja juuri kesti.
Käyttö jäikin hyvin satunnaiseksi ja loppui vähitellen, joten en osaa sanoa sen vaikutusta verensokeriin tai makeanhimoon.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Onko se peräpuikko?
Elikkä tosiaan ”laitetaan berberiini”, vai mistä tässä puhutaan?
No niinpä. Just oli lasten kanssa puhetta että nuo nimet ovat niin outoja eivätkä kuvaa tarkoitusta. Itse tuskittelin sitä mainoksen voidetta että pari vuotta vei oppia nimi. Että miten mennä apteekkiin ja pyytää dickdick... no se jotain. Joilkainhan taas on se nimi sitten vähän käyttöön viitaten.
Joskus söin paketin Tolosen valmistetta. Ei vaikuttanut mitenkään. Nyt olen käyttänyt 1.5 purkkia Puhdistamon tuotetta. Se on helposti nieltävä kapseli. Lisäksi otan kromia. Herkkujen syönti on vähentynyt, mutta olo on turvonnut ja väsynyt. Paino ei ole tippunut yhtään grammaa! Nyt jätän Berberiinin tauolle ja jatkan kromilla. Katson oisko kromilla yksin vaikutus herkkuhimoon.
Makeanhimo ei millään pillerillä lopu. Makeanhimo tulee makeasta, kun syöt makeaa tai vaikkapa eineksiä joissa on prosessoituja sokereita (muunneltu tärkkelys) niin se saa syömään niitä hetken päästä uudestaan. Aikalailla kaikki valmiit ruoat on buustattu niin, että niihin tulee himo kun niitä syödään. Eikä kyse ole kaloreistakaan vaan kaloreiden laadusta. Ei ihminen ole luontaisesti niitä syönyt eikä ole ollut edes jääkaappia josta voi lappaa suuhunsa ympäri vuorokauden kun tekee mieli vähän jotain.
Syömätöntä aikaa vuorokaudessa olisi hyvä olla 12-16 tuntia, että elimistö puhdistuu. Sokerit pois jotta elimistö oppii käyttämään elimistön rasvavaraatoja energianlähteenä. Ja oikeaa ruokaa kuten lihaa, kalaa kasviksia ja juureksia. Vähän marjoja (hiilihydraatteja on niissäkin) ja hedelmiä vielä vähemmän ja vain yhtä kerralla. Hedelmäsalaatista tulee suuren glykokeemisen kuorman vuoksi sokeripommi joka täräyttää verensokerin korkealle ja nopeasti.
Kukaan kokeillut tätä?