Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viron entinen presidentti Toomas Hendrik Ilves ryöpyttää Helsingin Sanomia!

Vierailija
30.07.2023 |

Viron entinen presidentti Toomas Hendrik Ilves ryöpyttää Helsingin Sanomia! Kyseessä hänen tietoonsa tullut 8 vuotta sitten Helsingin Sanomien julkaisema juttu, jossa HS pyysi lukijoita keksimään pilkkanimiä virolaisista! Juttu julkaistiin Helsingin Sanomien kuukausiliitteessä silloin. Tänään tai eilen Helsingin Sanomat on poistanut netistä kyseisen jutun, mutta se on haettavissa edelleen internetarkistoista joita Helsingin Sanomat ei kontrolloi.

Viron entisen presidentin tviitti tässä. https://twitter.com/IlvesToomas/status/1685582668237295616

Kommentit (261)

Vierailija
181/261 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt pilatko hyvää öyhötystä. Onhan Toomas sentään ex-presidentti.

Ja jyrähteleekin ryöpyttämisen välillä!

Vierailija
182/261 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesari voi nyt paska jäykkänä odotella, mikä HS:n mokailu seuraavaksi paljastetaan. Sitä saa mitä tilaa.

Niinhän siellä kokoomuspersuli kuplassa kärki märkänä kuvitellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/261 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

HS poistanut haukkumasanat?

Vierailija
184/261 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina pitänyt sanontaa "nyt hävettää olla suomalainen" typeränä, koska ei minulla ole mitään tekemistä typerien ihmisten kanssa. Mutta nyt todella hävettää, että suomalainen sanomalehti on ihan oikeasti tehnyt jotain tuollaista. Aivan kammottavaa. Miten Hesari on kehdannut? Mitä tuo kertoo Hesarin arvoista? Tuollainen kammottava rasismi lähintä sukulaiskansaamme kohtaan. Kuka tuon on kirjoittanut, nimi?

Milloin Hesari hakee uusia sanoja Afrikkalaisille. Bantu tai vastaavaa ,batatabataa.... Eivät uskalla. 

Vierailija
185/261 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toomas Ilves, Alpo Rusi, Puola.. oikeistopsykoosi.. sweet..

Vierailija
186/261 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotekin tällä Tukholmassa syntyneellä ja Yhdysvalloissa nuoruutensa viettäneellä on jäänyt levy päälle ja jatkaa Suomen ruoskimista vuosikymmenestä toiseen,ei kiitoksen sanaa vaikka yksityiset ja yhteisöt Viroa auttoivat aikoinaan kovastikkin vaikka valtiovalta olikin varovainen.

Ikävä tulee Lennart Mereä joka oli oikeasti suuri Suomen ystävä ja viisas mies,osasi pitää mölyt mahassaan.

Vierailija
187/261 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotekin tällä Tukholmassa syntyneellä ja Yhdysvalloissa nuoruutensa viettäneellä on jäänyt levy päälle ja jatkaa Suomen ruoskimista vuosikymmenestä toiseen,ei kiitoksen sanaa vaikka yksityiset ja yhteisöt Viroa auttoivat aikoinaan kovastikkin vaikka valtiovalta olikin varovainen.

Ikävä tulee Lennart Mereä joka oli oikeasti suuri Suomen ystävä ja viisas mies,osasi pitää mölyt mahassaan.

Olen samaa mieltä. Minusta tämä Ilves ei pelaa enää täydellä pakalla. Joku katkeruus häntä on jäänyt vaivaamaan, vaikka sinänsä hän on täysin etuoikeutettu muihin virolaisiin nähden. Taitaa olla samanlainen turhake kuin tämä Helsingin läski pormestari, paljon puhetta vaan vähän tekoja.

Vierailija
188/261 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Hesarille on tapahtunut? Ö-luokan lehti.

Vierailija
189/261 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vittuile vaan mutta suomalaiset on Viron nostanut siksi maaksi mitä se nyt on! Palkaksi tullut nenän nostamista ja porottelua. On myös EU:n elätti.

No Viron pojat ovat näköjään (siis kuulen heidät) tupakalla tuossa kuistini penkeillä. Taidan mennä juttelemaan heidän kanssaan. Hyviä tyyppejä, kovia työmiehiä (tehtailla keikkahommissa) ja ihan sama mikä minun kämpästäni täytyy laittaa tai korjata niin ainakin kolme on sen sen kimpussa saman tien ja valmista tulee. Rahaa eivät koskaan ota vastaan ja tuovat aina itse savustamiaan kaloja, lihoja, makkaroita (tekevät nekin itse) paketissa minulle. Ovat jostain ostaneet jonkun savustuspöntön halvalla, epäilen että Tokmannilta.

Virolaiset ovat aivan upeita! Hoitavat kaikki rakennus-, remppa- ja siivoustyöt pk-seudulla. Toimivat yrittäjinä ja ovat aina aivan tosi upeita, kohteliaita, ystävällisiä, mukavia, osaavia, ahkeria. Ja Virossa on myös yksi maailman parhaista startup-ekosysteemeistä. Vain hyvää sanottavaa heistä ja todella, todella, todella noloa että Hesari on harjoittanut tuollaista rasismia virolaisia vastaan. Hesarin todellakin pitäisi nyt esittää virallinen, julkinen anteeksipyyntö virolaisille. Ovat meidän tärkein kumppanimme. Olleet aina.

Jos pitäisi veikata, niin luulen, että rasismi eräitä muita ihmisryhmiä vastaan on mielestäsi täysin toivottavaa ja oikein.

Korjaa ihmeessä jos olen väärässä.

Kuinka ihmeessä saat tehtyä edellä olevan pohjalta oletuksen, että kirjoittaja hyväksyy rasismin? Oletko punavihersokea?

Vierailija
190/261 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilves ei ruoski Suomea vaan tiettyjä poliitikkoja ja medioita, ihan syystä.

Vierailija
191/261 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta ryöpytetään Anun naamalle...aah...

Vierailija
192/261 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitelkaa hesarin juttu muotoon "keksikää somaleille pilkkanimiä kuten kuranaama, puikulapää, työnvieroksuja, lakritsa". Virolaisten haukkuminen parempaa rasismia ja läppää?

Vierailija
193/261 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitelkaa hesarin juttu muotoon "keksikää somaleille pilkkanimiä kuten kuranaama, puikulapää, työnvieroksuja, lakritsa". Virolaisten haukkuminen parempaa rasismia ja läppää?

Joo, tämmöisen kun Hesarissa näkisi!

Vierailija
194/261 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, kävin lenkillä ja huomasin luudan lakaisseen ketjuja. Tätäkö ei ole vielä poistettu vaikka arvostellaan Hesaria. Onpa kumma juttu🤔

Vierailija
195/261 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upsista!

Vierailija
196/261 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti? Ja yrittävät vielä peitellä jälkiään anteeksipyynnön sijaan??

5 x peukku. ^

Tää on nyt juuri sitä parempaa * tiedätte mitä*

Vierailija
197/261 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina pitänyt sanontaa "nyt hävettää olla suomalainen" typeränä, koska ei minulla ole mitään tekemistä typerien ihmisten kanssa. Mutta nyt todella hävettää, että suomalainen sanomalehti on ihan oikeasti tehnyt jotain tuollaista. Aivan kammottavaa. Miten Hesari on kehdannut? Mitä tuo kertoo Hesarin arvoista? Tuollainen kammottava rasismi lähintä sukulaiskansaamme kohtaan. Kuka tuon on kirjoittanut, nimi?

Milloin Hesari hakee uusia sanoja Afrikkalaisille. Bantu tai vastaavaa ,batatabataa.... Eivät uskalla. 

Niinpä, pitäisikö esittää päätoimittajalle juttuvihje.

Vierailija
198/261 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naton pitäisi olla puolustusliitto jossa liittolaiset puolustavat toisiaan, herää ajatus että mitä turvaa antaa esim Islanti jolla ei ole omaa  armeijaa lainkaan. Natossa on näitä siivestäjiä joihin kuuluu myös Eesti joka on ulkoistanut ilmavalvonnan muille säästääkseen virolaisten  veronmaksajien varoja.

Vierailija
199/261 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eestiläiset ilotytöt olivat aikoinaan tyytyväisiä jos saivat  jotain lämmintä sisäänsä.

Vierailija
200/261 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virolaiset nimittelivät minua nelijalkaiseksi ystäväkseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä