Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoret ihmiset ovat niin nettiriippuvaisia, että elävät elämänsä ohi

Vierailija
29.07.2023 |

Se on surullista seurattavaa. Onko se elämää, että istuu ruudun ääressä 12 tuntia vuorokaudessa?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on kertonut, että hän sai lapsena/ nuorena kuulla aina vanhemmuktaan valitusta siitä, että on koko ajan ulkona kavereiden kanssa.

Minä taisin käyttää nuorena aivan liikaa aikaa lukemiseen.

Vierailija
22/33 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvatus kuntoon, mulla on perheessä ihminen jolla on pieni lapsi. Tämä ihminen on opettanut kokoajan lapselle luonnonläheisyyden merkityksen ja kaiken sen mitä on olla ihminen. Lapsi saa pelata vain silloin tällöin mutta on tehty selväksi että se pelaaminen ja netissä olo on vain viihdetarkoitukseen, siitä ei tehdä renkeä. 

Siis isäntää, eikö niin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Televisio illalla on paljon kehnompaa elämää.

Ei ole ollut hääviä katsoa kuinka boomerit istuu kaiket ajat tv:n edessä kunnes kuolevat.

Vierailija
24/33 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yli 60-vuotiaitakin ja jopa yli 70-vuitiaitakin nettiriippuvaisia ja ovat oman kokemukseni mukaan pysyneet todella hyvin kartalla maailman asioista toisin kuin he joiden tietämys asioista ja tapahtumista jää aamulehden ja televisiouutisten varaan joten ihan turhaa tämä paljon netissä olevien arvosteleminen ja mollaaminen. Onkohan kukaan tehnyt tutkimusta millainen vaikutus netillä on muistisairauksiin?

Vierailija
25/33 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin samaa mieltä. Suren, kun katson omia lapsiani joille tulee addiktio. Luonani he saavat vain hieman ruutuaikaa, eikä välttämättä joka päivä. Valitettavasti eivät asu kanssani.

Teet oikein, jos rajoitat digilaitteiden käyttöä. Nythän on alettu puhua siitä, että ihmisten kyky keskittyä lukemaan kirjoitettua tekstiä on heikentynyt. Muutenkin ei huvita tehdä mitään, mikä vaatii ponnistelua tai päähän pänttäämistä. Netissä ja kännykällä pelaaminen ja somettaminen antavat käyttäjälle nopeaa mielihyvää. Sieltä saa pisteitä tai tykkäyksiä. Mutta samalla tulee riippuvuus.  Tämä koskee kaiken ikäisiä, joten kaikkien olisi viisasta vähentää ruutuaikaa.

Vierailija
26/33 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samanlaista tämä on kuin vanhemmillanikin. Kävivät töissä ja istuutuivat sen jälkeen katsomaan televisiota. Huomiota ei herunut lapsille. Piti olla hiljaa, piste. 

Kännykällä voi sentään lukea uutisia eikä katsoa ensin Kaunarit, sitten Salkkarit, sitten Kotikatu, mainoskatkoilla tietysti puitiin mielikuvitusihmisten suhteita ja ongelmia... kamala lapsuus. 

Silti tuo näyteltyjen sarjojen katsominen ja niiden ihmissuhteiden puiminen oli jotenkin terveempää. Useimmiten aikuinen katsoja ymmärsi, että kyseessä on näytelty esitys. Itselläni on vahvasti tunne, että monet ottavat todesta "somevaikuttajien", blogin pitäjien elämäntavan, joka saattaa olla feikkiä alusta loppuun. Henkilöiden  kuvia on käsitelty digitaalisesti ja ne ovat epärealistisia. Kuinka moni seuraaja ymmärtää oikeasti, että siinä näytetään ihmisille ei-totuudenmukausta elämäntapaa, johon harvoilla on mahdollisuus?

Vierailija
27/33 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvatus kuntoon, mulla on perheessä ihminen jolla on pieni lapsi. Tämä ihminen on opettanut kokoajan lapselle luonnonläheisyyden merkityksen ja kaiken sen mitä on olla ihminen. Lapsi saa pelata vain silloin tällöin mutta on tehty selväksi että se pelaaminen ja netissä olo on vain viihdetarkoitukseen, siitä ei tehdä renkeä. 

...netteily pitää nimenomaan pitää renkenä, eikö? Oletko suomenkielinen? 

Edellinen kirjoittaja puhuu  asiaa. Huomasitko sen?

Vierailija
28/33 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ensimmäinen lapsi. Minäkin silitin ensimmäiselle lapselle kaikki vaatteet ja ruuankin tein itse kasvattamista perunoista. Hyvä, etten synnyttänyt metsässä.

Toisen kanssa ei enää tarvinnut olla niin täydellinen vanhempi.

:D Varmaan naapuritkin kuuli kun pyrskähdin nauruun. Niin totta. Minä silittelin vaatteet pieniin suoriin pinoihin ja uskoin lähes myrkyttäväni esikoisen jos se ei saanut maistaa kaikkea juuri oikeina aikoina ja oikeanlaisessa koostumuksessa. Nuorin saikin sitten syödä lattialla kissan ruokaa ja on mitä päällä? Ei väliä kunhan on ehjä ja jotenkin puhdas kun päälle laittoi.

Vierailija
29/33 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

on huomattu kyllä. esim. täällä palstalla kyyläävät oikean ja vasemmanlaidan puupäät eivät ole nähneet aurinkoa tänäkään kesänä, kun ei se kellariin paista. onhan tämä heille turvallisempi vaihtoehto, kuin että menisivät ulkona aukomaan päätään, ja sen seurauksena olisivat hoitojonoja tukkimassa. hyvää syksyä nettiriippuvaiset :)

Vierailija
30/33 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on heidän elämäänsä. He eläisivät elmäns ohi, jos eivät pääsisi nettiin. 

Vierailija
31/33 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoriso tekee aina kaiken väärin. Kuuntelevat rokkia ja ties mitä. Ja lukevat silmänsä pilalle! Menisivät risusavottaan töihin, laiskuuttaan vaan löhöilevät päivät pitkät. Minä saman ikäisenä hiihdin kouluun 100 kilometriä ja aina ylämäkeen. Kyllä on nuoriso pilalla.

Vierailija
32/33 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla minun 30v lapsilla riippuvuus on karannut käsistä. Ja voin vain olettaa että lapsenlapset eivät tule enää tietämään mitään oikeasta elämästä.

Päivittäin mietin mitä olen tehnyt väärin lastenkasvatuksessa. Ja mietin mitä voisin tehdä paremmin isovanhempana jotta lapsenlapsista ei tulisi samanlaisia kuin heidän vanhemmistaan.

Vierailija
33/33 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miten eroaa salatut elämät sukupolvesta?

Onneksi heillä oli vain tunti arkipäivässä vai oliko puolituntia, "pakollista" ruutuaikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme