Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoret ihmiset ovat niin nettiriippuvaisia, että elävät elämänsä ohi

Vierailija
29.07.2023 |

Se on surullista seurattavaa. Onko se elämää, että istuu ruudun ääressä 12 tuntia vuorokaudessa?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. M40

Vierailija
2/33 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin samaa mieltä. Suren, kun katson omia lapsiani joille tulee addiktio. Luonani he saavat vain hieman ruutuaikaa, eikä välttämättä joka päivä. Valitettavasti eivät asu kanssani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten se niitten elämä on siellä netissä. Tulee fomo jos sieltä on pois.

Vierailija
4/33 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä ja kaikki tapahtuu kuitenkin muualla kuin netissä, ihmisten lähellä.

-m

Vierailija
5/33 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin ns. oikeaa elämää ja se vasta ankeaa olikin. M40

Vierailija
6/33 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten eroaa salatut elämät sukupolvesta?

Vierailija
7/33 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Siksi vietänkin aikaa ystävieni kanssa useampana iltana viikossa, mitä töiltäni ja parisuhteeltani ehdin. Urheilen myös päivittäin. Välillä on toki mukavaa istua ruudun ääreen ja pelailla jotain, mutta en ymmärrä ihmisiä jotka jaksavat sitä 12 tuntia putkeen.

M21

Vierailija
8/33 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän lapset ja nuoret saavat mallin ja esimerkin? Ja saavatko vanhemmiltaan/aikuisilta huomiota ja läsnäoloa, vai syylistyvätkö aikuiset siihen samaan ja tuijottavat ruutua.

Kovasti siellä facessa ja keskustelupalstoilla aukuiset viihtyvät, naama ruudussa, jopa vanhat ihmiset ja haukkuvat ja parjaavat toisiaan, omalla naamallaan, ilman mitään estoja, eivätkä edes ymmärrä, että ne tarinat pysyvät siellä ja on koko kansan nähtävänä.

Vierailija
9/33 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä minusta tuntuu, nuoret ovat paljon fiksumpia ja ainakin ymmärtävät, ettei somessa kannata ainakaan omalla nimellään ja naamallaan jakaa henk.koht. tietoja tai haukkua naapureita, niin kuin tekee 60v naapurin leskirouva,.

Enemmän olisin huolissani keski-ikäisistä ja vanhuksista.

Vierailija
10/33 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Siksi vietänkin aikaa ystävieni kanssa useampana iltana viikossa, mitä töiltäni ja parisuhteeltani ehdin. Urheilen myös päivittäin. Välillä on toki mukavaa istua ruudun ääreen ja pelailla jotain, mutta en ymmärrä ihmisiä jotka jaksavat sitä 12 tuntia putkeen.

M21

Mukavaa kuulla, että tälläisiäkin nuoria on. Arvostan!

Vierailija
11/33 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole nettiriippuvuutta vaan sitä, että oikeassa elämässä ei ole mitään. 

Vierailija
12/33 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolestuttava suuntaus on meneillään juu, mulla on läheisiä ketkä näpyttävät kännykkää aina koko sen ajan kun ovat kylässä. Mutta ei tämä ole mikään "ongelma" mikä olisi jotenkin nykynuorisossa, nuoret 50 luvulla olisi tehnyt ihan samaa jos olisi ollut vempaimet. Ihmiset ei muutu, ainoastaan teknologia niiden ympärillä. 

Vierailija
13/33 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoo vanhus joka tuhlaa elämänsä nuorten kyttäämiseen ja siitä nettiin postaamiseen. 🤘

Vierailija
14/33 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkun laitat listan, mikä on elämää ja mikä ei. 

Vierailija
15/33 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samanlaista tämä on kuin vanhemmillanikin. Kävivät töissä ja istuutuivat sen jälkeen katsomaan televisiota. Huomiota ei herunut lapsille. Piti olla hiljaa, piste. 

Kännykällä voi sentään lukea uutisia eikä katsoa ensin Kaunarit, sitten Salkkarit, sitten Kotikatu, mainoskatkoilla tietysti puitiin mielikuvitusihmisten suhteita ja ongelmia... kamala lapsuus. 

Vierailija
16/33 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatus kuntoon, mulla on perheessä ihminen jolla on pieni lapsi. Tämä ihminen on opettanut kokoajan lapselle luonnonläheisyyden merkityksen ja kaiken sen mitä on olla ihminen. Lapsi saa pelata vain silloin tällöin mutta on tehty selväksi että se pelaaminen ja netissä olo on vain viihdetarkoitukseen, siitä ei tehdä renkeä. 

Vierailija
17/33 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvatus kuntoon, mulla on perheessä ihminen jolla on pieni lapsi. Tämä ihminen on opettanut kokoajan lapselle luonnonläheisyyden merkityksen ja kaiken sen mitä on olla ihminen. Lapsi saa pelata vain silloin tällöin mutta on tehty selväksi että se pelaaminen ja netissä olo on vain viihdetarkoitukseen, siitä ei tehdä renkeä. 

...netteily pitää nimenomaan pitää renkenä, eikö? Oletko suomenkielinen? 

Vierailija
18/33 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samanlaista tämä on kuin vanhemmillanikin. Kävivät töissä ja istuutuivat sen jälkeen katsomaan televisiota. Huomiota ei herunut lapsille. Piti olla hiljaa, piste. 

Kännykällä voi sentään lukea uutisia eikä katsoa ensin Kaunarit, sitten Salkkarit, sitten Kotikatu, mainoskatkoilla tietysti puitiin mielikuvitusihmisten suhteita ja ongelmia... kamala lapsuus. 

Tämä on niin totta. Ja samalla arvosteltiin ja haukuytiin esiintyjät ja näyttelijät ja lapset pyydettiin olemaan hiljaa, kun aikuiset keskittyy tv katseluun. Se oli sitä vanhempien antamaa laatuaikaa.

Vierailija
19/33 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ensimmäinen lapsi. Minäkin silitin ensimmäiselle lapselle kaikki vaatteet ja ruuankin tein itse kasvattamista perunoista. Hyvä, etten synnyttänyt metsässä.

Toisen kanssa ei enää tarvinnut olla niin täydellinen vanhempi.

Vierailija
20/33 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ensimmäinen lapsi. Minäkin silitin ensimmäiselle lapselle kaikki vaatteet ja ruuankin tein itse kasvattamista perunoista. Hyvä, etten synnyttänyt metsässä.

Toisen kanssa ei enää tarvinnut olla niin täydellinen vanhempi.

Kenen itse kasvattamista perunoista? Et sanonut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä