Iso timanttisormus ja vaatimaton pukeutuminen
Rakastan yksinkertaisia koruja ja olen aina visioinut korujeni kruununjalokiveksi tulevan kihla- tai vihkisormukseni. Haluaisin ohuen kultarinkulan kylkeen näyttävän solitaire-timantin (>0,5ct) ja nyt mietin kehtaako sellaisella edes kulkea kadulla vai vaatiiko esimerkiksi karaatin sormus muuten todella ylellisen tyylin, ettei sormus näytä kornilta? Timantin koko ei ole tapauksessani rahasta kiinni.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Käytä ihan mitä vaatteita ja koruja mitä tykkäät :) suurin osa ihmisistä ei noteeraa sormusta, eikä melkein kukaan sen näkijöistä osaa sanoa sen arvokkuutta. Jos näen jollain ison timanttisormuksen, se on minulle aivan sama onko se ns "parempaa seppälää" glitteristä vaiko ihan lähiön kauppakeskuksen kultajousesta ostettu. Ei ihmiset ajattele sormusta nähdessään, että ompa kallis, sillä se voi just ihan hyvin olla mikä asos/glitter sormus vaan. Omaksi iloksesi hanki ja käytä, ja yhdistä ihan mihin haluat.
Tämä on kyllä ihan totta. Olen ostanut keikoille vaikka kuinka monen karaatin feikkisormuksia antamatta yhtäkään ajatusta sille miltä se muista saattaa vaikuttaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuollainen maksaa, tuhansia nyt ainakin?
Yhden karaatin laboratoriotimantti on noin 4000-5000€, luonnontimantti siitä tuplat. Itse suosisin laboratotiotimanttia.
Moni sormus on kaunis erilaisine kivineen, mutta synteettistä tai labrakamaa en itse kantaisi.
Vinkiksi timanttisormuksen ostajalle. Hanki ensin kivi luotettavalta myyjältä ja suunnittele tekijän avustuksella mieleinen runko ja istutus. Toki, jos kruunuistutus on se ainoa oikea, kannattaa tämä tuoda julki jo kiveä valittaessa.
Jos haluaa isohkon kiven kannattaa muistaa, että hyvälaatuisissa isoissa timanteissa hinta on todella kova.
Hyvä vaihtoehto timantille on safiiri, joissa väriskaala on laaja, myös väritön, mutta jos haluat täysin värittömän, ison kiven sormukseesi, eikä ole varaa +10 000 timanttisormukseen kysele hyväkiiltoista väritöntä topaasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuollainen maksaa, tuhansia nyt ainakin?
Yhden karaatin laboratoriotimantti on noin 4000-5000€, luonnontimantti siitä tuplat. Itse suosisin laboratotiotimanttia.
Moni sormus on kaunis erilaisine kivineen, mutta synteettistä tai labrakamaa en itse kantaisi.
Vinkiksi timanttisormuksen ostajalle. Hanki ensin kivi luotettavalta myyjältä ja suunnittele tekijän avustuksella mieleinen runko ja istutus. Toki, jos kruunuistutus on se ainoa oikea, kannattaa tämä tuoda julki jo kiveä valittaessa.
Jos haluaa isohkon kiven kannattaa muistaa, että hyvälaatuisissa isoissa timanteissa hinta on todella kova.Hyvä vaihtoehto timantille on safiiri, joissa väriskaala on laaja, myös väritön, mutta jos haluat täysin värittömän, ison kiven sormukseesi, eikä ole varaa +10 000 timanttisormukseen kysele hyväkiiltoista väritöntä topaasia.
Hyviä neuvoja muuten, mutta kuten sanoin, tällä kertaa minulla on varaa valita haluamani sormus. Eettisyys on minulle tärkeää ja haluan siksi ehdottomasti, että kantamassani sormuksessa on nimenomaan laboratoriotimantti.
Vierailija kirjoitti:
Sinä päätät itse sormuksistasi.Meille ei,eikä muille kulu: Kuinka kallis tai halpa se on.Moni ei tunne sormuksien kivä.Itsellä on sormus joissa 3 kiveä valkosafiiria, sanonut noille muka rikaille,jotka leveilevät koruilla: On timattia.Mene läpi.
Ei menny läpi. Eivät vaan halunneet nolata sinua. Eroa on kuin yöllä ja päivällä vaikka tuskin edes olet aitoa timanttia nähnyt kuin muilla.
Mieluummin ostaa sormuksen laadukkaasta kullasta ja vaikka pienemmän kiven jossa on vähän sulkeumia. Näin ollen ei tarvitse miettiä mitä pukee päälleen.
https://www.taika-korut.fi/products/topaasi-sormus-sky-blue-valkokulta
Minulla on tämäntyyppinen. Ohuita sukkahousuja pitää varoa sen kanssa, mutta ei se hanskoihin tms tartu.