Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iso timanttisormus ja vaatimaton pukeutuminen

Vierailija
29.07.2023 |

Rakastan yksinkertaisia koruja ja olen aina visioinut korujeni kruununjalokiveksi tulevan kihla- tai vihkisormukseni. Haluaisin ohuen kultarinkulan kylkeen näyttävän solitaire-timantin (>0,5ct) ja nyt mietin kehtaako sellaisella edes kulkea kadulla vai vaatiiko esimerkiksi karaatin sormus muuten todella ylellisen tyylin, ettei sormus näytä kornilta? Timantin koko ei ole tapauksessani rahasta kiinni.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolikaraattisen briljantin halkaisija on 5 mm, 1-karaattisen 6 mm. Eli mistään isosta kivestä ei ole kyse. Itselläni on noita kolme kappaletta, eivät näytä isoilta sormissa.

Suomessa jo 0,5ct on melko harvinainen näky.

Vierailija
22/46 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso timantti on epäkäytännöllinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä? Niin ovat myös korkokengät, näyttävät huivit, roikkuvat korvakorut ja muut asusteet.

Vierailija
24/46 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se todellakin on sitä. Monikaan ei tule ajatelleeksi, miten se takertuu kiinni ihan kaikkeen. Hiuksiin, vaatteisiin, jne. Sen lisäksi sillä naarmuttaa pinnat, ellei ole jatkuvasti tietoinen sormuksen olemassaolosta:(

Vierailija
25/46 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla näköjään on tuollainen solitaire-sormus. Ei kovin iso mutta kuitenkin. Aina oppii uutta.

Vierailija
26/46 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se todellakin on sitä. Monikaan ei tule ajatelleeksi, miten se takertuu kiinni ihan kaikkeen. Hiuksiin, vaatteisiin, jne. Sen lisäksi sillä naarmuttaa pinnat, ellei ole jatkuvasti tietoinen sormuksen olemassaolosta:(

Riippuu istutuksesta. Tynnyri-istutus, jota Suomessa paljon suositaan, ei tartu mihinkään. Ei myöskään kanavaistutus.

Vierailija
27/46 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä mahdu talvella hanskoihin, joten täytyy jättää käyttämättä. Ihan käytännönasioiden takia jättäisen ison timantin ottamatta. Mielummin vaikka joku timanttirivi pienemmässä koossa. 

Vierailija
28/46 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei takerru, jos ei ole korkeat kruunut. Esimerkiksi leveään sormukseen upotettu prinsessatimantti.

Vierailija
29/46 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu istutuksesta. Tynnyri-istutus, jota Suomessa paljon suositaan, ei tartu mihinkään. Ei myöskään kanavaistutus.

Opin tuon itsekin kantapään kautta. Käytän mun kahden karaatin timanttisormusta enää silloin, kun en tärvele sillä ympäristöni. Muuten mulla on käytössä sormus, jossa on tuo nimenomainen tynnyri-istutus.

Vierailija
30/46 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opin tuon itsekin kantapään kautta. Käytän mun kahden karaatin timanttisormusta enää silloin, kun en tärvele sillä ympäristöni. Muuten mulla on käytössä sormus, jossa on tuo nimenomainen tynnyri-istutus.

Itse haaveilen nimenomaa kruunuistutuksesta. Pohdin muutenkin, että sormuksia voisi olla kaksi mistä toinen sopii juuri esimerkiksi salille tai muuten tilanteisiin missä isompi sormus on haastava.

Vierailija
31/46 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse haaveilen nimenomaa kruunuistutuksesta. Pohdin muutenkin, että sormuksia voisi olla kaksi mistä toinen sopii juuri esimerkiksi salille tai muuten tilanteisiin missä isompi sormus on haastava.

Siis kyllähän kruunuistutus peittoaa tynnyri-istutuksen näyttävyydessään mennen tullen. Arkikäytössä se on kuitenkin ihan liian hankala. Siksi mulla on kaksi eri sormusta:)

Vierailija
32/46 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä elää elämääsi noin tyhjänpäiväisen ongelman kanssa.

Tyhmästi ja ilkeästi sanottu. Jos miettii sormusta, se ei taatusti tarkoita ettei olisi vakavampia asioita mietittävänä. 

Vierailija
33/46 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla timanttisormuksessa kruunuistutus eikä mitään ongelmia hiusten tai vaatteiden kanssa. Otan todella harvoin pois sormesta.

Vierailija
34/46 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä ihan mitä vaatteita ja koruja mitä tykkäät :) suurin osa ihmisistä ei noteeraa sormusta, eikä melkein kukaan sen näkijöistä osaa sanoa sen arvokkuutta. Jos näen jollain ison timanttisormuksen, se on minulle aivan sama onko se ns "parempaa seppälää" glitteristä vaiko ihan lähiön kauppakeskuksen kultajousesta ostettu. Ei ihmiset ajattele sormusta nähdessään, että ompa kallis, sillä se voi just ihan hyvin olla mikä asos/glitter sormus vaan. Omaksi iloksesi hanki ja käytä, ja yhdistä ihan mihin haluat.

Vierailija
35/46 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuollainen maksaa, tuhansia nyt ainakin?

Vierailija
36/46 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei kukaan kiinnitä huomioita sormuksiin, joten asian suhteen voit olla huoleti. Itse kuljen keskihintaisen henkilöauton arvoisen rannekellon kanssa kaikkialla, eikä kukaan ole koskaan kommentoinut mitään. Ulkomailla kulkiessa saa olla varovaisempi, koska siellä arvokorut ja kellot tunnistetaan

Vierailija
37/46 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden karaatin laboratoriotimantti on noin 4000-5000€, luonnontimantti siitä tuplat. Itse suosisin laboratotiotimanttia.

Vierailija
38/46 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhden karaatin laboratoriotimantti on noin 4000-5000€, luonnontimantti siitä tuplat. Itse suosisin laboratotiotimanttia.

Jotain tuollaista ajattelinkin. Jos voittaisin lotossa, ostaisin kyllä itselleni - nyt omistamani ovat timantit ovat melkosen vaatimattomia kooltaan.

Vierailija
39/46 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvälaatuinen puolikaraattinen briljantti maksaa n. 2000 e, siis pelkkä kivi. Koko sormus tietysti enemmän.

Vierailija
40/46 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kovin krumeluurityyppiset hienot vaatteet, niin sormus näyttää låhinnä feikiltä, siis epäaidolta rihkamalta.

Parhaiten se iso timantti sopii yksinkertaiseen farkut ja neulepaita-tyyliin.

Tuulipukuihmiselle ei oikein sovi.

Lopuksi - muut eivät huomaa sormustasi, hanki sellainen, mistä pidät itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi