Miten hellannupit puhtaiksi?
Mulla on aina likaiset, en saa niitä hohtavan puhtaiksi. Niksejä?
Kommentit (31)
Mistä sen tietää, ovatko nupit irrotettavat vai ei? En viitsisi repiä niitä irti vain huomatakseni, ettei hella toimi enää...
Se rasvainen köntsä mitä niihin nopeasti kertyy muuten lähtee etikalla tosi hyvin.
Mites kullinnupin saa hohtavan puhtaaksi?
Vierailija kirjoitti:
On olemassa liesiä, joissa ne eivät ole irrotettavia. Ehkä 7:lla oli sellainen.
Kaikissa liesissä joissa on nupit ne ovat hyvin yksinkertaisesti irrotettavia. Ostatko joka kerta uuden lieden kun nuppi menee jostakin syystä (en ole kyllä koskaan kuullut näin tapahtuvan) rikki vai uuden nupin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan käytän veitseä apunani ja nuppi lähtee hyvin.Työnnän sen ruokailussa käytetävän veitsen kärjen nupin ja lieden väissä olevaan hitusen pieneen väliin.
FYI veitsi-sana taipuu partitiivissa veistä eikä 'veitseä'.
Hyvin oleellinen asia tässä viestissä... Mutta tiesitkös sitä, että monikon genetiivissä on kaksi mahdollista muotoa, veitsien ja veisten. Niin ihmeellinen on meidän äidinkielemme.
Minä käytän samaa tekniikkaa kuin ensimmäinen kirjoittaja. Vetisi ujutetaan sinne nupin alle ja kitkutellaan nuppi irti, nuppi liotetaan, putsataan sienellä, kuivataan, lykätään takaisin paikalleen.
Mr. Muscle auttaa eikä tarvitse kuin pyyhkäistä kevyesti pikku suihkauksen jälkeen. Älä käytä muoviin mitään hankaavia sieniä, saat naarmuja niihin, ja lika tarttuu vielä lujempaan. Mr. Muscle on ollut vuosikymmeniä mun luottotuote keittiön siivoukseen. Roskasangotkin hoituu tuosta vaan. Anna vaikuttaa hetken ja pyyhi. Muuten liesituuletin putsaantuu kevyesti sillä. Osta siis keittiöön tarkoitettu suihkupullo.
Vierailija kirjoitti:
Mun hellassa on hipaisukytkimet, miten ne revitään irti?
Aloituksessa kysyttiin nupeista.
Sinun kytkimet kannattaa pyyhkiä heti kun niihin menee likaa. Tuoreeltaan.
Minulla on vanha liesi ja käytän niiden levyjen reunojen ja nuppien puhdistukseen vauvojen/lasten kosteuspyyhkeitä. Ovat tehokkaita.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vanha liesi ja käytän niiden levyjen reunojen ja nuppien puhdistukseen vauvojen/lasten kosteuspyyhkeitä. Ovat tehokkaita.
Ja näitä käytetään vauvojen herkälle iholle...
Irroitan ja laitan astianpesukoneeseen. Vuosia pessyt näin eikä ainakaan vielä ole ruostuneet.