Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entisenä alkoholin huuruista elämää vietänneenä, en yhtään enää ymmärrä koko alkoholin juomista. Se vaikuttaa vain typerältä

Vierailija
28.07.2023 |

Join kamalasti. Ainakin 50 annosta viikottain, vähintään. Useita vuosia.
En käsitä mikä minua vaivasi, miksi minä niin paljon join.
Nyt olen edelleen onneksi nuori ja "herännyt" siihen kuinka helkkarin typerää se on. En vain käsitä kännejä tai hiprakkaan juomista.
En ainakaan jatkuvaan. Muutaman kerran olen kokeillut tässä radikaalin vähentämisen jälkeen mutta joka kerta miettinyt miten turhaa se oli.
Ei tullut kuin huono olo, rahaa meni ja hävettääkin vaikka mitään ei olisi tehnyt. Tuntuu täysin turhalta.

Ajatuksena tekisi mieli esim mökillä juoda olutta ja saunoa, humaltua mutta tiedän ettei se kuitenkaan ole sen arvoista vaan ainoastaan turhaa.
En saa enää oikein kiksejä siitä. Kännissä olo on vaan typerän näköistä ja outoa.

En tiedä mitä tapahtui.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän pakollinen alkoholijankkaus.

Vierailija
2/28 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole visiin pääsy eroon ku vauvapaltalla kirjoittelet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä minä tällä tiedolla teen miten sinä olet alkoholia käyttänyt??

Vierailija
4/28 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

varo, alkoholistiluuserit ei tykkää

Vierailija
5/28 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän pakollinen alkoholijankkaus.

Kunhan mietin. Välillä ihmettelen miten suhtautuminen muuttui niin täysin ja nopeasti.

Nyt kun kuuntelen työkavereiden kännijuttuja niin tulee vain vähän sellainen fiilis, että mitä järkeä on sekoittaa päätänsä. En voi paheksua mutta en oikein näe asiaa enää edes hauskana vaan jopa aika surullisena tai outona.

-ap

Vierailija
6/28 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole mikään moralisoiva aloitus muita kohtaan. Ei minua kiinnosta jos juotte. Enemmän ihmettelen omaa suhtautumista. Ennen olin ekana menossa juomaan ja aina mukana. Nyt päinvastoin.

Kai tuli se kuuluisa seinä vastaan.

-ap

Vierailija
7/28 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muulle käynyt näin?

Vierailija
8/28 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä erilaiset alkoholit ruuan kanssa ovat lähinnä ihan kulinaristinen kokemus, kännääminen on vain tietyn luokan hupi.

Vierailija
9/28 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, Suomessa on välillä haasteellista yrittää ihmisille, että alkoholi ei vain maistu eikä kiinnosta.

Nuorempana tuli juotua aina viikonloppuna, kun oli rankka työ, mutta nyt se kaikki biletys tuntuu vaan niin turhalta ja tyhmältä. Eri

Vierailija
10/28 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut valaistumisesta. Minulle kävi näin viitisen vuotta sitten. Aloin äkkiä hahmottaa, että juon vaikka en haluaisi, ja nähdä, että missä tilanteissa juon. Aiemmin kun illanvietossa oli tylsää tai kurjaa, otin juoman. Kun ahdisti tai olo oli ulkopuolinen, otin juoman. Nyt aloin lähteä tuossa vaiheessa kotiin ja vähä vähältä huomasin, että en ollut koskaan edes viihtynyt noiden kavereiden seurassa. Kaveripiiri meni uusiksi ja alkoholi jäi kokonaan. Jos on kivaa, niin miksi sitä hyvää oloa haluaisi alkoholilla turruttaa?

Vierailija
11/28 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, Suomessa on välillä haasteellista yrittää * ihmisille, että alkoholi ei vain maistu eikä kiinnosta.

Nuorempana tuli juotua aina viikonloppuna, kun oli rankka työ, mutta nyt se kaikki biletys tuntuu vaan niin turhalta ja tyhmältä. Eri

* selittää.

Vierailija
12/28 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistetaanpa että... Älkköhöli ön hyyyyyymeeeeee!

Vierailija
13/28 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä minä tällä tiedolla teen miten sinä olet alkoholia käyttänyt??

Tää on hei mielipidepalsta, täällä saa kertoo omasta elämästään ja päätöksistään, jos haluaa. Eri.

Vierailija
14/28 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnittelut valaistumisesta. Minulle kävi näin viitisen vuotta sitten. Aloin äkkiä hahmottaa, että juon vaikka en haluaisi, ja nähdä, että missä tilanteissa juon. Aiemmin kun illanvietossa oli tylsää tai kurjaa, otin juoman. Kun ahdisti tai olo oli ulkopuolinen, otin juoman. Nyt aloin lähteä tuossa vaiheessa kotiin ja vähä vähältä huomasin, että en ollut koskaan edes viihtynyt noiden kavereiden seurassa. Kaveripiiri meni uusiksi ja alkoholi jäi kokonaan. Jos on kivaa, niin miksi sitä hyvää oloa haluaisi alkoholilla turruttaa?

Hienoa, oivalsit jotain, mitä monet eivät tajua koskaan.

Pääsit pois lammasasenteesta, kun aloit ajatella ihan itse.

Vilpittömät onnitteluni.

Vierailija
15/28 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio myy alkoa kaupoissa?

Vierailija
16/28 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mullakin on niitä kausia et ihmettelen miksi juon/join ja sit taas niitä kausia ku on ihan kivaakin ryypiskellä. Nää on niin subjektiivisia juttuja et ehkä niitä turha jaella ympäriinsä. Yleensä syyt ihan omissa kuvioissa eikä niinkään alkoholissa.

Vierailija
17/28 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi sama. Ei enää kiinnosta juominen. Viikonloppuna keskustan läpi mennessä tuntui oudolta nähdä niin paljon humalaisia ja aivan järjetön määrä baareja joka nurkalla. Bussiin noustessa koko bussi haisi vanhalta viinalta ja ihmiset oli kymmenen aikaan illalla jo ihan naamat. Alkoholin juominen tuntuu järjettömältä vaikka itselle se on vuosia maistunut välillä liikaakin.

Vierailija
18/28 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä joo. Ite juon vaan lääkkeeksi.

6 tölkkiä se kaljaa vaatii. Vaihtoehtona olisi kyllä hyvä lääke mutta se vie libidon nolliin

Mielummin luomulla

Vierailija
19/28 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut absolutisti koko ikäni, enkä suosittele kenellekään. Paitsi alkoholistille.

Vierailija
20/28 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä viisastuit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme