Entisenä alkoholin huuruista elämää vietänneenä, en yhtään enää ymmärrä koko alkoholin juomista. Se vaikuttaa vain typerältä
Join kamalasti. Ainakin 50 annosta viikottain, vähintään. Useita vuosia.
En käsitä mikä minua vaivasi, miksi minä niin paljon join.
Nyt olen edelleen onneksi nuori ja "herännyt" siihen kuinka helkkarin typerää se on. En vain käsitä kännejä tai hiprakkaan juomista.
En ainakaan jatkuvaan. Muutaman kerran olen kokeillut tässä radikaalin vähentämisen jälkeen mutta joka kerta miettinyt miten turhaa se oli.
Ei tullut kuin huono olo, rahaa meni ja hävettääkin vaikka mitään ei olisi tehnyt. Tuntuu täysin turhalta.
Ajatuksena tekisi mieli esim mökillä juoda olutta ja saunoa, humaltua mutta tiedän ettei se kuitenkaan ole sen arvoista vaan ainoastaan turhaa.
En saa enää oikein kiksejä siitä. Kännissä olo on vaan typerän näköistä ja outoa.
En tiedä mitä tapahtui.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ole ikinä ymmärtänyt jotain kämpillä yksin juomista tai mökillä kittaamista. Sitten olla krapulassa siellä korvessa.
Alkoholilla läträäminen on mukavaa hyvässä seurassa ja kun on illaksi ohjelmaa järjestettynä.
En kyllä ymmärrä, mikä ilo on leikkiä kännikaloja suuressakaan ryhmässä. Tyhmyys tiivistyy kuin teinilaumalla.
En ole alkoholisti. Opiskeluaikoina ja myöhemminkin tuli käytettyä aika paljonkon alkoholia. Nyt ei tahdo enää millään jaksaa. Otan ruuan kanssa seuraksi vähän mutta pelkästään alkoholia juomaan en enää ulos lähde. Kotona oleminen voittaa aina sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ole ikinä ymmärtänyt jotain kämpillä yksin juomista tai mökillä kittaamista. Sitten olla krapulassa siellä korvessa.
Alkoholilla läträäminen on mukavaa hyvässä seurassa ja kun on illaksi ohjelmaa järjestettynä.En kyllä ymmärrä, mikä ilo on leikkiä kännikaloja suuressakaan ryhmässä. Tyhmyys tiivistyy kuin teinilaumalla.
Kait se riippuu porukasta, tai jos se porukka on jotain parikymppisiä teinejä.
Karposta dokkaria tuossa katsoin ja täytyy sanoa, että suomalaisten kännääminen on ollut menneinä vuosikymmeninä ihan järkyttävää ja mitä sikailua. Ei tuollaista näe enää nykypäivänä missään edes alkoholisteilta. Ryyppääminen on aina typerää. Kohtuu juomisesta ei ole haittaa kuin itselle.
Mä oon ollut pitkään jo vuosia aina se porukan selväpäinen. Kukaan ei oo tyrkyttä ny eikä ihmetellyt. On menny kerrasta perille kun oon sanonut etten juo enää.
Kiva niiden kanssa on silti hullua silloin tällöin vaikka viihdyn kotona enempi. Mieskin on himmannut ja juo kohtuullisesti niin ei sen takia ärsytä hänen naamansa.
Aloitetaan siitä, että kuinka moni nuori, yleensä alaikäinen tekee tietoisen päätöksen, että haluaa alkaa juoda alkoholia. Ei kovin moni, mutta se on kulttuurinen malli johon lapset kasvatetaan. Siihen kannustetaan ja sitä pidetään hyvänä asiana.
Jos juo kotona kalsarikännejä, on alkoholisti.
Alkoholilla läträäminen on mukavaa hyvässä seurassa ja kun on illaksi ohjelmaa järjestettynä.