En tunne ketään, joka kirjoittaisi rasistisia solvauksia yksityisviesteihin
Kommentit (120)
Mä tunnen yhden, eli mun veljen, joka lähettelee typeriä rasistisia vitsejä mulle, tai ei lähetä enää kun suutuin hänelle oikein kunnolla kun jatkoi niiden lähettelyä vaikka olin monta kertaa sanonut, että mulle ei tollasta paskaa tarvi lähettää. Tuli kunnon välirikko tuosta muutamaksi kuukaudeksi. On kai turhaa mainita, että veljeni äänestää persuja.
Minä en tunne yhtään tervejärkistä persia. Jotenkin kaikista on jäänyt limainen vaikutelma.
Vierailija kirjoitti:
Et tunne persuja?[/quote
Miten persut tähän liittyy?
Vierailija kirjoitti:
Minä en tunne yhtään tervejärkistä persia. Jotenkin kaikista on jäänyt limainen vaikutelma.
Mä äänestin Kikeä. Onkohan se vielä hengissä kun ei ole mitään kuulunut?
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö jokaikusen tuntemasi tai joskus tapaamasi henkilön puoluetaustan? Mä en ainakaan.
Voitte vaan kuvitella mitä ne puheet ja viestit ovat meidän päiväkoti henkilökunnan kesken. Jumalauta kasvata nyt tässä kun on kielimuuri.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos! Vihdoin tällainen aloitus aiheesta. Ihan ihme porukkaa täällä, jotka esittää että kyllähän näitä nassevitsejä kaikkien viesteistä löytyy. Ollaan kavereiden heitetty kyllä läppää rasistisista stereotyypeistä, siis nimenomaan pilkattu miten tyhmiä ne stereotypiat on. Niitä vitsejä saisi ihan vapaasti pistää julkisuuteen, en häpeäisi tai menettäisi työpaikkaani niiden takia.
Kun ne irrotetaan asiayhteydestä, niin antaisivat juuri päinvastaisen kuvan kuin mitä tarkoititte.
Valtaosa suomalaisista miehistä on maahanmuuttoa vastaan. Varsinkin afrikasta tai lähi-idästä tulevaa muuttoa vastaan. Tämä on fakta, jota ei naistenseurassa monikaan lauo suustaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on aivan vieras puhetapa myös minulle. Ei kuulu sukuun, tuttavapiiriin tai työkavereihin tällaista kieltä käyttäviä. Jos jos minulle olisi joku kumppaniehdokas alkanut tekstailla aavikkoapinoista ja somalikieloista, niin olisi pian ollut entinen.
Epäilemättä nämä rasistien puolustajat sitten kuvittelevat, että tämmöinen on ihan normaalia ja ihmettelevät, miten jaksetaan kohuta. No siksi, että suuren enemmistön mielestä tuommoinen on ihan törkeää, eikä mitään tyypillistä "yksityisviestittelyä".
Normaalien ihmisten porukoissa avoin rasismi on sosiaalinen itsemurha ja useimpien mielestä väärin. Näin ollen on hyvin hämmentävää, että Suomen korkein johto voi koostua rasisteista.
N52
Olen samaa ikäluokkaa kanssasi. Sivistyneeseen kielenkäyttöön pienestä pitäen kasvatettu ja tietenkään ei ole saanut haukkua muita tai tuijottaa ihmisiä. Minun vanhempani ja heidän ystäväpiirinsä ovat hyvin tarkkoja korrektista kielenkäytöstä. Eivät ole mitään eliittiä tai yläluokkaa.
Jos itse olisin jossain tuollaisia kirjoitellut tai puhunut niin seonneena olisi pidetty. Ja persona non grata-kyltti olisi pysynyt loppuiän kaulassa.
Minun piireissäni ei h__ritella tai juoruta muutenkaan ihmisten tekemisistä jos niillä ei ole ihan oikeaa merkitystä. Ihan tarpeeksi saa puhua vapaa-ajan aktiviteettien järjestämisestä jne.
Haisee snobismi ja elitismi.
Vierailija kirjoitti:
Yksi avoimen rasistista läppää heittävä on tutuissa. Myös jossain määrin pitää naisia kakkosluokan kansalaisina, vaikka hänellä ei ole naisista ollut pulaa. Siinä suhteessa on siis samoilla linjoilla kuin moni Lähi-idän miekkonen, vaikka persuja äänestääkin.
Tämä! Persumiehet on itse vähän samanlaisia kuin mitä haukkuvat arabimuslimimiehiä. Persut on minusta vähän kuin kultti. Mestari on johtohahmo ja naiset saa olla tässä kultissa mukana kunhan puhuvat ja käyttäytyvät siten kuin mestari ja muut johtomiehet kuvittelevat heidän toivovan. Siksi Purran kädet on vähän sidottu koska on saanut vallan näiltä johtavilta miehiltä. Rasismi on tämän kultin ainoa muuttumaton perusteema. Näön vuoksi joskus jotain bensan hintaa ja muuta. Siksi ottivat kaikki kokoomuksen sanelemat asiat hallitusohjelmaan koska ei persuja kiinnosta kuin solvaaminen ja öyhötys.
Vanhemmat valikoivat lastensa kouluja, jne ja paheksuu rumia sanoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi avoimen rasistista läppää heittävä on tutuissa. Myös jossain määrin pitää naisia kakkosluokan kansalaisina, vaikka hänellä ei ole naisista ollut pulaa. Siinä suhteessa on siis samoilla linjoilla kuin moni Lähi-idän miekkonen, vaikka persuja äänestääkin.
Tämä! Persumiehet on itse vähän samanlaisia kuin mitä haukkuvat arabimuslimimiehiä. Persut on minusta vähän kuin kultti. Mestari on johtohahmo ja naiset saa olla tässä kultissa mukana kunhan puhuvat ja käyttäytyvät siten kuin mestari ja muut johtomiehet kuvittelevat heidän toivovan. Siksi Purran kädet on vähän sidottu koska on saanut vallan näiltä johtavilta miehiltä. Rasismi on tämän kultin ainoa muuttumaton perusteema. Näön vuoksi joskus jotain bensan hintaa ja muuta. Siksi ottivat kaikki kokoomuksen sanelemat asiat hallitusohjelmaan koska ei persuja kiinnosta kuin solvaaminen ja öyhötys.
Risti se on hakaristikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä äänestin Kikeä. Onkohan se vielä hengissä kun ei ole mitään kuulunut?
Joo, kyllä sääliksi käy noita suhteellisen järkeviä persuja. Kovin ovat hiljaa. Hävettää varmaan hirveästi. Kuvitelkaa vaikka Juvosen mielenmaisemaa tätä nykyä. En kyllä ymmärrä, miten pystyvät enää olemaan tuossa puolueessa. Esimerkiksi Kike ja Juvonen olisivat ilman muuta olleet jo ministerivuorossa, mutta puolueen johto nostaa vain niitä, jotka tiedetään hommalaisiksi ja samanmielisiksi rasseiksi.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni kirjoittelee mitä sattuu "lahtareista" ja välillä lipsahtaa vihan puolelle kun puhutte luokkasodasta.
Nyt rasismi sattuu olemaan kiellettyä, sä et voi tietää mitä seuraavaksi jahdataan.
Tämä. En ole unohtanut sitä korona-ajan rokotuspakotusta.
Erityisesti toimittaja Timo Pauninen kurjoitti järkyttävää tekstiä vauvapalstailijoista puhumattakaan. Ja hesarin kommentoijista. Myös Helsingin piispa kantoi kortensa kekoon.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä me persu sovinistit saadaan naisia😉
Ai, kyllä minä tunnen vaikka kuinka monta, jotka heittävät läppää ihan mistä tahansa ja heitän itsekin.
Whats up viestit sinkoilevat, missä tynnyrissä elätte, jos teille ei muka koskaan tule mitään hassuja kuvia tai videoita?
Huumorilla on hyvä purkaa aivopaineita! Tietäisittepä mitä esim. asiakaspalvelijat puhuvat asiakkaista :D.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt varmaan paljoa kukaan puhu töissä samalla kielellä mitä kotona tai kavereiden kanssa. Kyllä itse ainakin kiroilen vapaa-ajalla ja asiantuntijatyössäni en. Eiköhän valtaosa ole haukkunut tai puhunut paskaa jostain ihmisestä/ihmsryhmästä. Ja kyllä sen niin luulisi vapaassa demokraattisessa maassa olevankin että omissa yksityisviesteissä saat puhua miten haluat kunhan se ei mene toisen ihmisen ahdisteluun tai uhkailuun. Pitäisi nyt kaikkien ministereiden yksityisviestit aina jatkossa tonkia kun tälle linjalle lähdettiin.
Sinä et (todennäköisesti) ole ministeri. Jos olet, niin todellakin yksityiselämäsi kolutaan läpi, ja hyvä niin. Jos on vastuussa tämän maan ihmisten asioista, niin ei voi olla nasse. Näin se on.
Melko erikoinen käsitys sinulla siitä mikä on nasse. Kokee pienen inflaation. Marin on minun mielestäni nasse, koska nasset ovat vähä-älyisiä.
Itseasiassa minulla saattaa olla aika hiton hyvä käsitys siitä, mikä on nasse. Osa suvustani on Norjasta, ja joutuivat kokemaan mitä nasset siellä aikoinaan tekivät. Minulle on pienestä asti opetettu mitä nämä tyypit on. Sitä voi yrittää piilotella vitsien taakse, mutta totuus tule aina lopulta julki. Nasseus on maanpetos.
Sinä olisit ry zzien kotihoure ilman nassseja.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat valikoivat lastensa kouluja, jne ja paheksuu rumia sanoja.
Loistava esimerkki tekopyhästä itsensä korottamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vihervasemmiston kaksinaismoralismi:
Sanna Marinin bilevideot leviää netissä ->
"Marinilla on oikeus yksityisyyteen!!! Ei näitä saa levittää :(""Väärän puolueen" kansanedustajan yksityiset viestit laitetaan julkiseen levitykseen
-> "Kyllä näistä pitää kaikkien tietää!!!"
Miten biletys ja natsismi vertautuu toisiinsa? Niin, ei mitenkään, mutta tämä on just se surullisin juttu, kun persut ei edes tajua, että natsismi on sitä kaikkein pahinta paskaa mitä on olemassa ja heille se on ihan normaalia biletykseen verrattavaa elämää.
Piti tarkastaa onko sana rasi smi merkitys määritelty uudelleen. Ei ollut.