Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kosin miestäni

Vierailija
28.07.2023 |

Sanoin miehelleni, että olen vähän miettinyt asioita ja haluaisin naimisiin. Mies vastasi, että niin minäkin joskus. Mutta ei kuulemma vielä, eikä hän tiedä milloin. Suhdetta takana kolme vuotta.

Mitä mun pitäisi tästä päätellä?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo ei ollut kovin selkeä kosinta. Ap kertoi miehelle, että haluaisi itse mennä naimisiin. Eikö kosiminen tarkoita, että kysyy toiselta, tuleeko hän puolisoksesi. Siis tässä tapauksessa: Tulisitko miehekseni? 

Ehkä ap:n mies ei tajunnut, että nyt on vakava tilanne.

Vierailija
42/61 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kerroin kyllä miehelle, että en halua häitä.

Laittaisitteko miehelle viestiä?

Ap

En missään nimessä. Nope! Miehen tehtävä on selittää tyrmäyksensä. Jos ei sitä tee, mä tyrmäisin suhteen.

Selittikö ap miksi haluaa naimisiin? Se ei ole mikään normi nykyään joten vaatii kyllä syyn miksi sitä haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Laita mielummin "miehelle" kun tänne näitä trolli viestejäsi. Jos olisit oikeasti noin tyhmä niin et olisi oikeistoimikelpoinen ottamaan edes lemmikkiä, saati kosimaan ketään ilman holhoojasi suostumusta.

Vierailija
44/61 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tänään tulee bridget Jones telkkarista, onhan jätski valmiina?

Vierailija
45/61 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kosin miestä kun oltiin oltu joku vuosi yhdessä. Oltiin nuoria. Mies ei suostunut, mutta ei mua haitannut odottaa. Kahdeksan vuoden päästä mies kosi itse.

Neuvoni on, että tee niin kuin sydän sanoo. Mä vaan aina jotenkin tiesin, että ollaan aina yhdessä, ja naimisiinmeno oli sivuseikka. Toisaalta miehesi on nyt samanikäinen kuin omani, ja nyt olemme siis olleet jo pari vuorta naimisissa.

Täällä yleisesti neuvotaan, että jos mies ei halua naimisiin, se ei rakasta. Varmaan näinkin, mutta olen ihan varma, että monella miehellä on myös irrationaalisia pelkoja naimisiinmenoon liittyen.

Voi olla että sinä olet poikkeus. Ei ole sääntönä mitenkään hyvä, että kannattaa odotella rauhassa vaikka miten pitkään.

Niin kai minä olen. Ap:n kohdalla epäilyttää tuo miehen mykkäkoulu, joten sikäli en usko tämän suhteen tulevaisuuteen. Ja mies on tosiaan jo aika vanha.

Vierailija
46/61 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kosin kans, 3 kuukautta ja oltiin naimisissa. Olisin eronnut, jos ei olisi oltu.

Vastasiko mies heti kyllä, vai miettikö ensin?

Ap

Mietti jonkun tunnin.

Minä taas en ole kuullut miehestä pariin päivään mitään, ns. naimisiinmenokeskustelun jälkeen.

Ap

Ette siis vielä edes asu yhdessä ja sinä kosit?🤣

No ei mekään asuttu yhdessä ja mies asui noin 350 kilsan päässä musta. t: Toi joka kertoi että kosi.

Vierailija
47/61 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo ei ollut kovin selkeä kosinta. Ap kertoi miehelle, että haluaisi itse mennä naimisiin. Eikö kosiminen tarkoita, että kysyy toiselta, tuleeko hän puolisoksesi. Siis tässä tapauksessa: Tulisitko miehekseni? 

Ehkä ap:n mies ei tajunnut, että nyt on vakava tilanne.

Niin tai näin, miksi mies silti katosi muutamaksi päiväksi? Ei se siihen oikeuta

Vierailija
48/61 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siis mitä? Kysyit naimsiin menosta ja Nyt et halua? Seiso sanojesi takana hyvä nainen, älä peru periaatetta miehen takia

Ehkä Ap ei halua häitä vaan vain pienen vihkimisen.

Vierailija
49/61 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kosin kans, 3 kuukautta ja oltiin naimisissa. Olisin eronnut, jos ei olisi oltu.

Ap

Mietti jonkun tunnin.

Minä taas en ole kuullut miehestä pariin päivään mitään, ns. naimisiinmenokeskustelun jälkeen.

Ap

Eli ette edes asu yhdessä? Miksi hätäilet, ette edes tunne toisianne vielä.

Vierailija
50/61 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti rakastaa toista, naimisiin menolla ei ole väliä. Ja jos oikeasti miettii eroa sen takia että toinen ei ole heti valmis menemään naimisiin, on varmaan parempi erota koska et oikeasti rakasta toista. Ja sinulla on muut syyt mennä naimisiin kuin todellinen rakkaus kumppania kohtaan.

Vierailija
51/61 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kosi. Se on miehen tehtävä, tai oikeastaan sydämen asia. Kannattaa kysyä, rakastaako mies sinua todella, jos antaa sinulle vapauden, tai oikeastaan vastuun tehdä hänen asiansa

Vierailija
52/61 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mietti jonkun tunnin.

Ap

Ette siis vielä edes asu yhdessä ja sinä kosit?🤣

Tänään Feissarimokissa oli joku kun kyseli Häät 2023 fb-ryhmässä kannattaako yhteen muuttaa ennen häitä vai vasta jälkeenpäin. Ehtiihän sitä tutustua papin aamenen jälkeenkin 😄

Vierailija
53/61 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten niin et ole kuullut miehestä pariin päivään. Lähtikö just myt johonkin reissuun? En minä menisi tai edes haluaisi naimisiin sellaisen kanssa josta ei kuule päiväkausiin.

Vierailija
54/61 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa oli se kosinta?

Aloitus vaikutti ennemmin keskustelusta avioliitosta kuin itse kosinnalta.

Vierailija
55/61 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei vielä kolmen vuoden yhdessäolon jälkeen tiedä, haluaako naimisiin, vastaus on ei. Itse tiesin jo ennen ensimmäisiä varsinaisia treffejä, että tästä miehestä tulee aviomieheni. Ensi viikolla on toinen hääpäivä.

Vierailija
56/61 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitää vielä kosia, kun kerrot hänen olevan jo miehesi!?

Vierailija
57/61 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava gubbe kehiin!

Vierailija
58/61 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhdetta? Minkälaista suhdetta, on oleellinen kysymys. Jotkuthan säätää ja suhdehan sekin on, mutta ei välttämättä yhdessä sovittu parisuhde.

Vierailija
59/61 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä olette? Mikä elämäntilanne? Nämä toki vaikuttaa "harkinta-aikaan".

Minä olen alle 30-v. opiskelija, mies on 36-v. vakityössä.

Ap

Kuinka paljon alle 30v? Aika paljon merkitystä.

Vierailija
60/61 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kohtaa oli se kosinta?

Aloitus vaikutti ennemmin keskustelusta avioliitosta kuin itse kosinnalta.

Kyllä, ja vaikuttaa myös, että ap ei nimenomaan torjunnan pelossa uskaltanut kunnolla kosia, vaan puhui naimisiin menosta yleisellä tasolla ja toivoi, että mies innostuukin kosimaan häntä. Seuraava keskustelu koskeekin sitten sitä, jatkuuko suhde vai ei ja toivottavasti ap osaa siinä tilanteessa olla selkeäsanaisempi.

Kinkkisiä juttuja nämä suhteet ja niistä puhumiset. Siksi monet ovat vain hiljaa ja toivovat parasta.